x16xe Turbo czy kompresor, co wybrać, jakie możliwości?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
crack
Bez listowiec ;-)
Posty: 1
Rejestracja: 17 paź 2013, o 23:12
Imię: Przemek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

x16xe Turbo czy kompresor, co wybrać, jakie możliwości?

Post autor: crack »

Witam serdecznie, chciałem zapytać Was o zdanie ponieważ macie na pewno większą wiedzę na temat silników Opli niż ja.

Mam auto Tigra 1.6 x16xe którym jeżdżę rzadko, wiec mogę je zacząć "rozbierać" i przymierzam się by w najbliższym czasie zrobić kolektor ala`Mantzel.

Następnie chciał by zabrać się za doładowanie tego silnika zastanawiam się nad wyborem pomiędzy kompresorem Eaton 45 lub 60 (z Mercedesa), a Turbo które już mam na stanie TD04-11g (z BMW 2.5TDS).
Mam też już intercooler. Chcę wykorzystać jak najwięcej gratów które posiadam.

Celuje w moc koło 160KM ale chciał bym by doładowanie bardzo szybko wstawało na torze kartingowym.

Możecie rzucic kilkoma słowami jak zabrać się do tego silnika, swap nie wchodzi w gre, ponieważ chce zdobyc trochę doświadczenia i zabrać się za inny projekt.


Czy wiecie ile wytrzyma dół silnika?
Czy odprężać silnik uszczelka czy pozostawić tak jak jest?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: x16xe Turbo czy kompresor, co wybrać, jakie możliwości?

Post autor: ja37 »

crack pisze: Czy odprężać silnik uszczelka czy pozostawić tak jak jest?

Pozdrawiam.
Powiem ci tak.
Ja przeszedłem na razie 3 stopnie z "wtajemniczenia" CB ;)
Pozostały mi jeszcze dwa -2.
A ty chcesz wsio na tacy od razu?
A poczytać, dokształcić nie łaska?
Zadajesz konkretne pytanie(nawiasem mówiąc jakoś nieszkodliwe - czyli nic z tego nie bedzie)I oczekujesz odpowiedzi konkretnej?

Mała dygresja, może zmotywuje do nauki - jakby silnik z tigry nadawał sie pod turbo bez przeróbek, to każda tigra by miała turbo, czy kompresor.

Wnioskuję, że jesteś samorobnym garażowcem i do tego biednym.
Chcę wykorzystać jak najwięcej gratów które posiadam.
To,że coś masz, to nie znaczy, że sie nadaje akurat do tego silnika.
Ja mam turbo od kamaza.
Może mi poradzisz, jak to załozyć?
Więc polecam duuużo czytania i pytania na temat turbo .)
Sam będe własnie to robił już niedługo.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Doładowane FWD na karting, świetny pomysł, objadą Cię połowę słabsze sprzęty bez sprężarek... Zacznij najpierw upalać, a potem pomyśl czy aby napewno brakuje Ci na tym kartingu mocy, czy może raczej odpowiedniego zawiasu, stabilizatorów, felg, opon, fotela i pasów. Myślę, że wyniki pierwszych prób mogą Cię zaskoczyć i dojdziesz do innych wniosków niż doszedłeś teraz.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”