Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: czerwo »

Witam, mam małe pytanko, mianowicie jak odpowietrzyć układ chłodzenia w C20XE? W jakimś tutorial'u znalazłem wzmiankę, że podczas nalewania płynu powinienem wykręcić specjalną śrubę z obudowy termostatu, wlewać płyn do czasu aż przez otwór będzie wypływać płyn bez bąbli powietrza, a następnie zakręcić śrubę w obudowie termostatu i uzupełnić płyn do odpowiedniego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym. Tylko jest mały problem, nie mam śruby w obudowie termostatu, są tylko 2 czujniki wkręcone od dołu. Jak postąpić w takim przypadku? Silnik pochodzi z Vectry A2000 z 1989/1990r. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: darco16v »

W c20xe odpowietrzasz układ zbiorniczkiem płynu. Nalewasz płyn az w zbiorniczku masz full. Odpalasz auto , ogrzewanie na full i czekasz az termostat sie otworzy. Dolewasz płyn do poziomy Kalt. Jak silnik zimny uzupełniasz zbiorniczek do połowy.
Awatar użytkownika
marek-rz
Nowy
Posty: 194
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
Lokalizacja: Racibórz Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: marek-rz »

Czerwo dobrze czytałeś, jeśli nie masz śrubki na imbus to na zimnym silniku odkręć czujnik temp najłatwiej ten co pokazuje temp na licznik uslyszysz powietrze jeśli przestanie syczeć i zacznie lecieć płyn układ odpowietrzony.
Za ten post autor marek-rz otrzymał podziękowanie:
czerwo (26 lip 2014, o 19:04)
Ocena: 100%
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: ja37 »

darco16v
Ten sposób jest znany od przynajmniej 50 lat ;)
W c20xe niestety(dla ciebie) wymyślono szybszy sposób.
Proponuje lekturę, dopiero porady.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: darco16v »

Pokaż mi szybszy sposób i nie szukaj zaczepki bo zaczynasz mnie z lekka drażnić.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: ja37 »

Ty mnie też.
Odpowiedź masz post wyżej, a znów nie czytasz.
Mam ten silnik już ładnych parę lat, więc wiem, co piszę.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: darco16v »

To powiem Tobie ze krotko masz ten silnik. Zadałem konkretna odpowiedź więc słucham panie wszechwiedzący .... ?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: ja37 »

Nie będę się zniżał do Twojego poziomu, przemilczę.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: czerwo »

Panowie, spokojnie ;)

Niestety oba czujniki wkręcone w termostat są zapieczone w cholerę... penetratory i przedłużki na klucz nie pomagają, chyba nie będę ich ruszał, coby nie pozrywać gwintów. Auto normalnie się nagrzewa, trzyma temperaturę, wentylator się załącza. W TIS znalazłem info, że DOHC nie wymaga odpowietrzania, układ pozbywa się powietrza w trakcie nagrzewania. Co Wy na to?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: ja37 »

Ten niebieski kręć, musi puścić.

-- 26 lip 2014, o 22:58 --
darco16v pisze: Zadałem konkretna odpowiedź
I z tej odpowiedzi jakoś nic nie wynika.

Chłopie, jak ja z Tatą wyciągałem skrzynie biegów w FSO 125p,to Ty jeszcze czekałeś na pampersy......
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE

Post autor: darco16v »

czerwo pisze:Panowie, spokojnie ;)

Niestety oba czujniki wkręcone w termostat są zapieczone w cholerę... penetratory i przedłużki na klucz nie pomagają, chyba nie będę ich ruszał, coby nie pozrywać gwintów. Auto normalnie się nagrzewa, trzyma temperaturę, wentylator się załącza. W TIS znalazłem info, że DOHC nie wymaga odpowietrzania, układ pozbywa się powietrza w trakcie nagrzewania. Co Wy na to?
Dlatego odkrecasz zbiorniczek. Nie ma sensu odkręcać ten czujnik. Tylko czas tracisz mogac cos zerwac.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”