Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Witam, mam małe pytanko, mianowicie jak odpowietrzyć układ chłodzenia w C20XE? W jakimś tutorial'u znalazłem wzmiankę, że podczas nalewania płynu powinienem wykręcić specjalną śrubę z obudowy termostatu, wlewać płyn do czasu aż przez otwór będzie wypływać płyn bez bąbli powietrza, a następnie zakręcić śrubę w obudowie termostatu i uzupełnić płyn do odpowiedniego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym. Tylko jest mały problem, nie mam śruby w obudowie termostatu, są tylko 2 czujniki wkręcone od dołu. Jak postąpić w takim przypadku? Silnik pochodzi z Vectry A2000 z 1989/1990r. Serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
W c20xe odpowietrzasz układ zbiorniczkiem płynu. Nalewasz płyn az w zbiorniczku masz full. Odpalasz auto , ogrzewanie na full i czekasz az termostat sie otworzy. Dolewasz płyn do poziomy Kalt. Jak silnik zimny uzupełniasz zbiorniczek do połowy.
- marek-rz
- Nowy
- Posty: 194
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
- Lokalizacja: Racibórz Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Czerwo dobrze czytałeś, jeśli nie masz śrubki na imbus to na zimnym silniku odkręć czujnik temp najłatwiej ten co pokazuje temp na licznik uslyszysz powietrze jeśli przestanie syczeć i zacznie lecieć płyn układ odpowietrzony.
- Ocena: 100%
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
darco16v
Ten sposób jest znany od przynajmniej 50 lat
W c20xe niestety(dla ciebie) wymyślono szybszy sposób.
Proponuje lekturę, dopiero porady.
Ten sposób jest znany od przynajmniej 50 lat

W c20xe niestety(dla ciebie) wymyślono szybszy sposób.
Proponuje lekturę, dopiero porady.
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Pokaż mi szybszy sposób i nie szukaj zaczepki bo zaczynasz mnie z lekka drażnić.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Ty mnie też.
Odpowiedź masz post wyżej, a znów nie czytasz.
Mam ten silnik już ładnych parę lat, więc wiem, co piszę.
Odpowiedź masz post wyżej, a znów nie czytasz.
Mam ten silnik już ładnych parę lat, więc wiem, co piszę.
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
To powiem Tobie ze krotko masz ten silnik. Zadałem konkretna odpowiedź więc słucham panie wszechwiedzący .... ?
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Panowie, spokojnie 
Niestety oba czujniki wkręcone w termostat są zapieczone w cholerę... penetratory i przedłużki na klucz nie pomagają, chyba nie będę ich ruszał, coby nie pozrywać gwintów. Auto normalnie się nagrzewa, trzyma temperaturę, wentylator się załącza. W TIS znalazłem info, że DOHC nie wymaga odpowietrzania, układ pozbywa się powietrza w trakcie nagrzewania. Co Wy na to?

Niestety oba czujniki wkręcone w termostat są zapieczone w cholerę... penetratory i przedłużki na klucz nie pomagają, chyba nie będę ich ruszał, coby nie pozrywać gwintów. Auto normalnie się nagrzewa, trzyma temperaturę, wentylator się załącza. W TIS znalazłem info, że DOHC nie wymaga odpowietrzania, układ pozbywa się powietrza w trakcie nagrzewania. Co Wy na to?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Ten niebieski kręć, musi puścić.
-- 26 lip 2014, o 22:58 --
Chłopie, jak ja z Tatą wyciągałem skrzynie biegów w FSO 125p,to Ty jeszcze czekałeś na pampersy......
-- 26 lip 2014, o 22:58 --
I z tej odpowiedzi jakoś nic nie wynika.darco16v pisze: Zadałem konkretna odpowiedź
Chłopie, jak ja z Tatą wyciągałem skrzynie biegów w FSO 125p,to Ty jeszcze czekałeś na pampersy......
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Odpowietrzenie układu chłodzącego C20XE
Dlatego odkrecasz zbiorniczek. Nie ma sensu odkręcać ten czujnik. Tylko czas tracisz mogac cos zerwac.czerwo pisze:Panowie, spokojnie
Niestety oba czujniki wkręcone w termostat są zapieczone w cholerę... penetratory i przedłużki na klucz nie pomagają, chyba nie będę ich ruszał, coby nie pozrywać gwintów. Auto normalnie się nagrzewa, trzyma temperaturę, wentylator się załącza. W TIS znalazłem info, że DOHC nie wymaga odpowietrzania, układ pozbywa się powietrza w trakcie nagrzewania. Co Wy na to?