Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Witam, dawno mnie tu nie było ;) pojawił się problem, po odpaleniu silnika obroty są niestabilne i bardzo niskie (500-800), silnik przygasa (ale nie gaśnie), czuć wyraźne wibracje. Dzieje się tak dopóki nie dodam delikatnie gazu, wtedy obroty podskakują (1050), przez 5-6s są niestabilne, w końcu ustawiają się na odpowiednim poziomie (850-900) i jest już w porządku. Co jakiś czas zdarzy się, że problem nie występuje (raz na 5-8 uruchomień silnika). W linku znajdziecie film obrazujący problem: https://www.youtube.com/watch?v=MN2oKzS ... be&html5=1

Silnik zaczął więcej palić, czuć benzynę z wydechu. Check'a nie wywala. Warto też wspomnieć o piszczącym pasku klinowym, jutro zdiagnozuję czy to pasek od alternatora czy od pompy wspomagania (czy luźny pasek alternatora mógłby mieć wpływ na takie zachowanie auta?).

Zaczęło się to po tym jak przez przypadek wyciągnąłem przewód pomiędzy cewką i kopułką (okazało się, że uszkodzona jest izolacja), naprawiłem izolację i przez kilka dni nie było żadnych objawów. Jakieś 3 dni temu zaczęły się pojawiać w/w problemy, zmieniłem przewód cewka-kopułka (na jakiś używany), ale nic się nie poprawiło. Podmieniłem używany palec i kopułkę (kabel cewka-kopułka był luźny na kopułce - nie zapinał się na bolcu w kopułce) również bez skutku.

Co obstawiacie? Macie jakieś wskazówki? Na forum, bodajże Forda, znalazłem info o tym, że winny może być układ wtryskowy, pompa paliwa, cewka, czujnik temperatury na ECU, ale Ford to nie Opel, więc pytam Was. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam, Robert

Edit:
Pod kopułką aparatu zapłonowego znalazłem ślady oleju i pęknięte na 2 części, metalowe zabezpieczenie wtyczki czujnika Hall'a, pomiędzy obudową, a metalowym kołem. Czy ono mogło uszkodzić czujnik Hall'a, który dawałby takie objawy?
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: yosh »

Skoro więcej pali i czuć paliwem to warto sprawdzić z poziomu kompa czujnik temperatury ECU , odczyt najlepiej rozpocząć od zimnego silnika i kontrolować przyrost temperatury aż do zagrzania.
Druga rzecz którą bym sprawdził to ciśnienie na listwie wtryskowej , ale tą czynność wykonałbym po upewnieniu się że czujnik wysyła właściwe wskazanie temperatury do ECU .
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Rozumiem, sprawdzę i dam znać co wyszło. Yosh, mógłbyś mi podać książkowe wartości ciśnienia na listwie?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: ja37 »

A który motronic masz?
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: yosh »

czerwo pisze:Rozumiem, sprawdzę i dam znać co wyszło. Yosh, mógłbyś mi podać książkowe wartości ciśnienia na listwie?
Jeśli dobrze pamiętam to na walcowej części regulatora jest wybita wartość ciśnienia , nie mam pewności ale wydaje mi się że regulator ma 3 bary , podciśnienie podłączone do regulatora obniża ciśnienie paliwa na jałowych obrotach do wartości 2,5 bara , wraz z uchylaniem przepustnicy ciśnienie powinno rosnąć do wartości 3 bar .
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: ja37 »

ML 2.8 - bez podciśnienia 3-3,5 bara
z podciśnieniem 2,2 - 2,7 bara

ML 2.5
2,3 - 2,7
2 - 2,2
ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: ziomas1233 »

Czujki wałków też luknij.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

MOT 2.5, regulator 2,5 bara. Dziękuję Panowie, jutro sprawdzę. Ziomas, masz na myśli sprawdzenie czujnika Hall'a w aparacie zapłonowym (typowy czujnik wałka rozrządu był montowany w MOT 2.8, w MOT 2.5 zastępował go ten w aparacie)? Tak jak wspominałem, czy mógł zostać uszkodzony przez zerwane zabezpieczenie wtyczki tegoż czujnika? Zasadnicze pytanie, jak sprawdzić jego działanie (mam 3 aparaty w garażu, niestety mają uszkodzone właśnie te czujniki, więc żadnego z nich nie podmienię)?
Kozer
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
Imię: Bartosz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: Kozer »

Witaj. Myślę, że do sprawdzania czujników pomocna będzie ta strona :wink: http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm#cewka
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: ja37 »

Nie wiem, jak u ciebie, ale ja mogłem odpiąć czujnik halla i błędu nie miałem.
jedyne, to podlewał więcej Pb.
Zapinka mogła coś uszkodzić, czujnik jest magnetyczny, więc samemu da radę sprawdzić.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Po odpięciu wtyczki wywaliło checka. Na odpiętej wtyczce identyczny objawy :(

Spalanie wzrosło i to zauważalnie. Po odpałce ostro zajeżdża benzyną. Jutro sprawdzę czujnik i najwyżej podmienię aparat. Dam znać co z tego wyszło. Dziękuję za sugestie ;)
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Więc tak, sprawdziłem czujnik temperatury,wskazania na interfejsie pokrywają się z tymi z licznika, wymieniłem aparat zapłonowy, świece (były mega czarne), przewody WN (popękana izolacja + przewód cewka-kopułka przyśniedziały), objawy pozostały. Znaczna poprawa nastąpiła gdy zatankowałem (świecił się komornik). Teraz delikatnie faluje na wolnych, jeśli odepnę podciśnienie od regulatora paliwa to obroty zafalują, następnie stabilizują się i zostają na odpowiednim poziomie (850-900). Ciśnienia na listwie niestety nie sprawdziłem, bo nie mam manometra, postaram się skminić. Dodatkowo zauważyłem, że na starej listwie wtryskowej (tej, którą miałem zamontowaną seryjnie) jest regulator 2,5 bara + kremowe wtryski, a na tej, którą mam założoną obecnie jest regulator 3,0 bara + kremowe wtryski. Komputer FX, seryjnie pod kremowe wtryski i 2,5 barowy regulator. Czyżby to ten regulator dawał ciała? Jak sądzicie?
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Problem rozwiązany, co było przyczyną dokładnie nie wiem, bo wymieniłem hurtowo następujące podzespoły:
- świece i przewody WN;
- listwa wtryskowa (z wtryskami kremowymi i regulatorem paliwa 2,5 bara);
- przepustnica + nowe uszczelki;
- tps;
- przepływomierz;
- pompa paliwa razem z koszem (w starej było sporo piasku i pająków na dnie kosza xD );

Profilaktycznie wymienię jeszcze filtr paliwa, bo uj wie kiedy był ruszany. Tylko mam pytanko, jaki filtr paliwa zastosować? Seryjny z Corsy (1.2 8v) czy jakiś inny, np. z Vectry A2000?
ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: ziomas1233 »

ten k&n-a będzie uniwersalny.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Niestety nie znalazłem filtra paliwa od K&N, masz może jakiś link?
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: yosh »

czerwo pisze:Profilaktycznie wymienię jeszcze filtr paliwa, bo uj wie kiedy był ruszany. Tylko mam pytanko, jaki filtr paliwa zastosować? Seryjny z Corsy (1.2 8v) czy jakiś inny, np. z Vectry A2000?
Filtr montowany do jednostki 1,2 jest uniwersalny , ciężko byłoby wymienić wszystkie marki a co dopiero modele aut w których był zakładany ten filtr .
Z tym samym numerem katalogowym filtry były montowane choćby do vectry b czy omegi b , i dotyczy to wszystkich jednostek silnikowych w tych autach zasilanych benzyną .
Proponuję po prostu wybrać jakiś markowy :wink:
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: czerwo »

Rozumiem, dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Niskie i niestabilne obroty po odpaleniu C20XE

Post autor: ja37 »

Tylko najpierw zobacz mocowanie węży, czy masz na zapinki plastikowe, czy na opaski.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”