C20xe Odcięcie i obroty
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
C20xe Odcięcie i obroty
Witam jestem po wsadzeniu silnika c20xe do CA. Odpalam auto, obroty 3tyś , lekko dotknę gaz i spadają do 1600 i tak trzymają cały czas. Druga sprawa odcięcie z tego co wiem to xe odcina przy 6800, a moje przy 6100-6200. Prosze o jakieś porady Pozdrawiam Mateusz.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Mam czarną i pomaranczowo brązowa czarna do krokowego i ta druga do stukowego - tak mam podłączone.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
A masz szansę sprawdzić po kablach która wtyczka od czego jest?
Krokowy
Pin kompa 4 kabel brązowo/niebieski
czerwono/niebieski do przekaźnika "plus po zapłonie"
stukowy
Pin 30 brązowo/czarny
pin 11 brązowo/biały
Krokowy
Pin kompa 4 kabel brązowo/niebieski
czerwono/niebieski do przekaźnika "plus po zapłonie"
stukowy
Pin 30 brązowo/czarny
pin 11 brązowo/biały
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Obroty prawie ogarniete po odpaleniu jest 950 na zimnym jak sie zagrzeje jest 1600obr. Przyczyną tych 3tys obr byl przytarty krokowy,
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Z tego co sie orientowałem i widziałem to wiekszość ludzi w XE ma około 900-1000.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Widać zależy od sterownika.
Ja miałem 20XE i nawet "na ssaniu" obroty były takie.
Ja miałem 20XE i nawet "na ssaniu" obroty były takie.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
A nie wie ktoś czy przy masowaniu sondy 20pinem trzeba coś masować przy przepływomierzu ? Bo na moje jak sondy nie ma to przepływka nie działa.
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Sonda i przepływomierz to dwa oddzielne, niezależnie działające podzespoły, mają ze sobą tyle wspólnego, że ECU odczytuje ich wskazania.
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Przy ML 2.5 tylko zmasowanie sondy, przepływki nie ruszać.
Przy ML 2.8 raczej masowanie sondy nic nie da.
Przy ML 2.8 raczej masowanie sondy nic nie da.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
No właśnie.... i tu się zaczyna burza mózgów.
Zmasowanie - 20xe?
Otóż nie.
Całkiem inne małpy są w kompie.
Zmasowanie da tyle, że będzie więcej palił, może niezauważalnie, może 0,5l/100km, ale to nie będzie to.
Odpychać lepiej się nie będzie.
Akurat ja to testowałem.
Zwykłe c20xe - lepiej sondę mieć.
Zmasowanie - 20xe?
Otóż nie.
Całkiem inne małpy są w kompie.
Zmasowanie da tyle, że będzie więcej palił, może niezauważalnie, może 0,5l/100km, ale to nie będzie to.
Odpychać lepiej się nie będzie.
Akurat ja to testowałem.
Zwykłe c20xe - lepiej sondę mieć.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Aha ale czy to będzie przyczyna tych obrotów? No i wg mnie jest za bogata mieszanka bo czuć te spaliny dość mocno
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Podłączyłem dziś komputer, jak silnik chodził był błąd 94 czyli czujnik halla- zbyt wysokie napięcie, podmieniłem aparat na 100% sprawny , nie ma juz błędu 94, obroty dalej takie jak były czyli 1500-1600. Za to jest inny błąd 37, ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu co on oznacza. No i co zauważyłem po zmianie aparatu że gdy gwałtownie nacisnę pedał gazu zamuli go jakby miał zgasnąć ale w końcu sie wkręci.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
A ja nie mam czeka podłączonego więc mogłoby to być ale czemu na starym aparacie tego błędu nie było?
PS dzięki za fajną stronke
PS dzięki za fajną stronke

- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Hmmmm, mogę się mylić, ale na przykład astra i vectra miały zamienione kolory przewodów przy aparacie, może tu jest przyczyna.
Może czujnik inaczej działa?
Tak podaje autodata, nie miałem okazji sprawdzić tego samemu.
Może czujnik inaczej działa?
Tak podaje autodata, nie miałem okazji sprawdzić tego samemu.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Przy kostce z z czujnika halla jest + 0 - sprawdzałem miernikiem napięcie między + i - i na zapłonie jest 10,5v , ale żarówka nie świeci. Nie wiem czy to coś wprowadza do tematu.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Żarówka zaświeci, jak obrócisz aparatem, żeby czujnik zadziałał.
Na pewno nie masz lewego powietrza?
TPS dobrze ustawiony?
Na pewno nie masz lewego powietrza?
TPS dobrze ustawiony?
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
No jak wyciągnąłem z Calibry to przy czyszczeniu przepustnicy odkręciłem go ale jest na starych śladach. Ma być wyłączony dopiero jak lekko się otwiera mała przepustnica to cyknie. Lewego powietrza na pewno nie mam wszystko możliwe psikane na odpalonym, obsłuchane stetoskopem.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
To, że TPS kliknie nie znaczy że zwiera.
Zmierz dla pewności miernikiem.
Zmierz dla pewności miernikiem.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Problemem okazała się być przepustnica a dokładniej sam motylek. Dzięki za zainteresowanie tematem, Pozdrawiam:)
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 lis 2011, o 09:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Nie nie, ja usuwałem tą "przeciwwage" i dziury w motylku zaspawałem, i nie zauważyłem że się to jakby ściągło i była szpara 1.5mm, założyłem inną przepustnice Ssanie 1200rpm , po lekkim zagrzaniu 800-850:) Jutro zrobie zdjęcie to pokaże o co chodzi:)
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: C20xe Odcięcie i obroty
Ok, czekam na foto.
Swoją drogą tak ciekaw jestem, po co ludzie usuwają tą "przeciwwagę"?
Kiedyś też to zrobiłem, ale musiałem poprawić otwieranie dużej przepustnicy, żeby w pionie była.
Zobaczcie, że obecność przeciwwagi zależy od konstrukcji kolektora ssącego zaraz pod przepustnicą.
Moim zdaniem ona "nagania" powietrze do 2 i 3 cylindra.
Co wy na to?
Swoją drogą tak ciekaw jestem, po co ludzie usuwają tą "przeciwwagę"?
Kiedyś też to zrobiłem, ale musiałem poprawić otwieranie dużej przepustnicy, żeby w pionie była.
Zobaczcie, że obecność przeciwwagi zależy od konstrukcji kolektora ssącego zaraz pod przepustnicą.
Moim zdaniem ona "nagania" powietrze do 2 i 3 cylindra.
Co wy na to?