Zapalający się check i kod 24

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Przy hamowaniu silnikiem zapala mi się check. Kod to 24 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód. Moja corsa jest z roku 95 i nie ma impulsatora w skrzyni tylko linkę. Co może być grane?
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: czerwo »

Witam, jeśli nie masz impulsatora w skrzyni (masz licznik na linkę), to impulsator jest wbudowany w licznik. Sprawdź sygnał dochodzący od licznika do ECU, ew. spróbuj podmienić licznik.

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: wolga85 »

Jak licznik nie działa to nie ma sygnału. Druga sprawa to że przewód z sygnałem trafia do kostki radia i podpięcie nieodpowiednie radia likwiduje sygnał.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Licznik działa. Który to przewód w kostce od radia?
ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ziomas1233 »

Skoro na linke 95, to sygnał od ecu rozgałęział się na licznik i did\tid-a, a nie do radia, później od 96 już z elektronicznym impulsatorem były z bezpośrednim do radia, raczej byłbym ku sprawdzeniu czujnika obrotów wału, tps-a i podmianie ecu, na początek.
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

No to zaczne od podmiany licznika, czujnik wału, tps i ecu były wymieniane razem z silnikiem bo na x12sz ten błąd również występował.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: wolga85 »

Jak masz Tida to przy jeździe wciśnij razem oba przyciski od tida i przytrzymaj. Powinna się pokazać prędkość aktualna jeśli jedziesz poniżej 53 km/h powyżej pokaże +53km/h. Jak będzie zero to do tida nie dochodzi sygnał.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Licznik podmieniony, problem nadal występuje. Podczas jazdy prędkość na Tidzie się wyświetla. Odłączyłem niebiesko-biały przewód od radia, z resztą odłączyłem radio całkiem i dalej to samo. Check się zapala. Dodatkowo gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło obroty szybko spadają poniżej 500 tak że silnik prawie przygasa, po chwili się normuje, a czasem obroty zostają na pozomie 500. Silnik krokowy jest nowy, czujnik położenia przepustnicy zamieniony na inny i dalej to samo. Co jeszcze?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

Teraz sprawdziłeś, że impulsator działa.
Sprawdź, czy jego sygnał dochodzi do sterownika silnika.
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Który to pin przy wtyczce komputera? Ma się pojawiać napięcie stałe czy zmienne?
ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ziomas1233 »

Szukaj "weg"
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

A skąd ja mam wiedzieć, jak silnik masz "inny"???
Poszukaj sobie w "sam naprawiam".
Sygnał jak pamietam jest zmienny 0V/5V/0V/5V itd - - jak samochód się toczy.
Nie prościej sprawdzić przejście omomierzem?
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Silnik x16szr, ale wiązka i komputer zostały z x12sz.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

Pin B2
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Prawdopodobnie uszkodzony został ecu. Po zamianie na inny błąd 24 nie wyskakuje, obroty nie spadają i silnik nie przygasa. Jednak dziwne jest to że na drugim kompie podczas jazdy w tej samej sytuacji (czyli podczas hamowania silnikem) wyskakuje błąd ale 43 (układ recyrkulacji spalin), który nie wyskakiwał na poprzednim kompie. Oba komputery są od x12sz, jednak jeden jest z immo a drugi bez (na tym bez był błąd 24, a na tym z immo jest 43, ale za to jeździ poprawnie).

A czy czasem przez pętlę immo nie przechodzi sygnał przebytej drogi?
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: czerwo »

Immoblilizer nie ma nic wspólnego z sygnałem prędkości. Błąd dotyczy EGR. Zawór masz z 1.6 czy 1.2 (być może różniły się, warto sprawdzić po numerach). Spróbuj podmiany EGR/czyszczenia/zaślepienia.

Pozdrawiam, Robert
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: morhol »

Zawór jest z 1.6 i na pewno jest sprawny, ale i tak go zaślepiłem. Możliwe że dlatego wyskakuje błąd. Dziwi mnie tylko że na tym drugim kompie tego błędu nie było. Na tamtym wyskakuje 24, na tym 43 w tej samej sytuacji.
elpaco
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: elpaco »

Dołączę się do pytania. W mojej corsie 1.4 8v 1995 TID wyświetla prędkość- wnioskuję że w liczniku jest impulsator. Czy wymiana licznika na digitala z kadetta spowoduje jakieś anomalia w pracy silnika? Mam na myśli brak sygnału prędkości z licznika do TIDa?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

Tak, spowoduje.
Ale do digitala musisz mieć impulsator w skrzyni, więc jaki kłopot go wpiąć w ori wiązkę?
elpaco
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: elpaco »

Podobno różnica jest w ilości impulsów. Chyba że wystarczy mu podać błędną wartość byle podać sygnał?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

Na szczęście digital ma przełącznik, więc nawet impulsator z nexii zadziała.
elpaco
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: elpaco »

Nie martwi mnie digital bo impulsator dobrany bedzie pod niego- ak lub ah. Zastanawia mnie czy sygnal na tida podany z tego impulsatora, ktory bedzie roznil sie od sygnalu z ori licznika iloscia impulsow wystarczy. Czy przeklamania zwiazane z np. Kadettowskim impulsatorem beda wystarczajace- mimo, ze nie dokladne?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

Licznik corsy też generuje 16 impulsów, więc tak samo, jak kadettowy impulsator.
elpaco
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: elpaco »

Chyba ze tak:) dziekuje za odpowiedz:) rozwiales wszelkie moje watpliwosci:)
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

A tak z ciekawości, po co ci pomiar prędkości na TID?
Komputerowi tez obojętne, czy dostanie 8 impulsów, czy 16.
elpaco
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: elpaco »

No bo podobno brak tego sygnały powoduje błąd i gaśnięcie.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Zapalający się check i kod 24

Post autor: ja37 »

Zupełny brak tak.
Patrz post wyżej ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”