Zapalający się check i kod 24
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Zapalający się check i kod 24
Przy hamowaniu silnikiem zapala mi się check. Kod to 24 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód. Moja corsa jest z roku 95 i nie ma impulsatora w skrzyni tylko linkę. Co może być grane?
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Witam, jeśli nie masz impulsatora w skrzyni (masz licznik na linkę), to impulsator jest wbudowany w licznik. Sprawdź sygnał dochodzący od licznika do ECU, ew. spróbuj podmienić licznik.
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Jak licznik nie działa to nie ma sygnału. Druga sprawa to że przewód z sygnałem trafia do kostki radia i podpięcie nieodpowiednie radia likwiduje sygnał.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Zapalający się check i kod 24
Skoro na linke 95, to sygnał od ecu rozgałęział się na licznik i did\tid-a, a nie do radia, później od 96 już z elektronicznym impulsatorem były z bezpośrednim do radia, raczej byłbym ku sprawdzeniu czujnika obrotów wału, tps-a i podmianie ecu, na początek.
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
No to zaczne od podmiany licznika, czujnik wału, tps i ecu były wymieniane razem z silnikiem bo na x12sz ten błąd również występował.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Jak masz Tida to przy jeździe wciśnij razem oba przyciski od tida i przytrzymaj. Powinna się pokazać prędkość aktualna jeśli jedziesz poniżej 53 km/h powyżej pokaże +53km/h. Jak będzie zero to do tida nie dochodzi sygnał.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Licznik podmieniony, problem nadal występuje. Podczas jazdy prędkość na Tidzie się wyświetla. Odłączyłem niebiesko-biały przewód od radia, z resztą odłączyłem radio całkiem i dalej to samo. Check się zapala. Dodatkowo gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło obroty szybko spadają poniżej 500 tak że silnik prawie przygasa, po chwili się normuje, a czasem obroty zostają na pozomie 500. Silnik krokowy jest nowy, czujnik położenia przepustnicy zamieniony na inny i dalej to samo. Co jeszcze?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Teraz sprawdziłeś, że impulsator działa.
Sprawdź, czy jego sygnał dochodzi do sterownika silnika.
Sprawdź, czy jego sygnał dochodzi do sterownika silnika.
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Który to pin przy wtyczce komputera? Ma się pojawiać napięcie stałe czy zmienne?
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
A skąd ja mam wiedzieć, jak silnik masz "inny"???
Poszukaj sobie w "sam naprawiam".
Sygnał jak pamietam jest zmienny 0V/5V/0V/5V itd - - jak samochód się toczy.
Nie prościej sprawdzić przejście omomierzem?
Poszukaj sobie w "sam naprawiam".
Sygnał jak pamietam jest zmienny 0V/5V/0V/5V itd - - jak samochód się toczy.
Nie prościej sprawdzić przejście omomierzem?
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Prawdopodobnie uszkodzony został ecu. Po zamianie na inny błąd 24 nie wyskakuje, obroty nie spadają i silnik nie przygasa. Jednak dziwne jest to że na drugim kompie podczas jazdy w tej samej sytuacji (czyli podczas hamowania silnikem) wyskakuje błąd ale 43 (układ recyrkulacji spalin), który nie wyskakiwał na poprzednim kompie. Oba komputery są od x12sz, jednak jeden jest z immo a drugi bez (na tym bez był błąd 24, a na tym z immo jest 43, ale za to jeździ poprawnie).
A czy czasem przez pętlę immo nie przechodzi sygnał przebytej drogi?
A czy czasem przez pętlę immo nie przechodzi sygnał przebytej drogi?
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Immoblilizer nie ma nic wspólnego z sygnałem prędkości. Błąd dotyczy EGR. Zawór masz z 1.6 czy 1.2 (być może różniły się, warto sprawdzić po numerach). Spróbuj podmiany EGR/czyszczenia/zaślepienia.
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Zawór jest z 1.6 i na pewno jest sprawny, ale i tak go zaślepiłem. Możliwe że dlatego wyskakuje błąd. Dziwi mnie tylko że na tym drugim kompie tego błędu nie było. Na tamtym wyskakuje 24, na tym 43 w tej samej sytuacji.
-
- Świeżak
- Posty: 43
- Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Zapalający się check i kod 24
Dołączę się do pytania. W mojej corsie 1.4 8v 1995 TID wyświetla prędkość- wnioskuję że w liczniku jest impulsator. Czy wymiana licznika na digitala z kadetta spowoduje jakieś anomalia w pracy silnika? Mam na myśli brak sygnału prędkości z licznika do TIDa?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Tak, spowoduje.
Ale do digitala musisz mieć impulsator w skrzyni, więc jaki kłopot go wpiąć w ori wiązkę?
Ale do digitala musisz mieć impulsator w skrzyni, więc jaki kłopot go wpiąć w ori wiązkę?
-
- Świeżak
- Posty: 43
- Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Zapalający się check i kod 24
Podobno różnica jest w ilości impulsów. Chyba że wystarczy mu podać błędną wartość byle podać sygnał?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Na szczęście digital ma przełącznik, więc nawet impulsator z nexii zadziała.
-
- Świeżak
- Posty: 43
- Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Zapalający się check i kod 24
Nie martwi mnie digital bo impulsator dobrany bedzie pod niego- ak lub ah. Zastanawia mnie czy sygnal na tida podany z tego impulsatora, ktory bedzie roznil sie od sygnalu z ori licznika iloscia impulsow wystarczy. Czy przeklamania zwiazane z np. Kadettowskim impulsatorem beda wystarczajace- mimo, ze nie dokladne?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
Licznik corsy też generuje 16 impulsów, więc tak samo, jak kadettowy impulsator.
-
- Świeżak
- Posty: 43
- Rejestracja: 3 lis 2014, o 21:29
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Zapalający się check i kod 24
Chyba ze tak:) dziekuje za odpowiedz:) rozwiales wszelkie moje watpliwosci:)
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Zapalający się check i kod 24
A tak z ciekawości, po co ci pomiar prędkości na TID?
Komputerowi tez obojętne, czy dostanie 8 impulsów, czy 16.
Komputerowi tez obojętne, czy dostanie 8 impulsów, czy 16.