Strona 1 z 1

Zapalający się check i kod 24

: 2 mar 2015, o 20:20
autor: morhol
Przy hamowaniu silnikiem zapala mi się check. Kod to 24 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód. Moja corsa jest z roku 95 i nie ma impulsatora w skrzyni tylko linkę. Co może być grane?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 3 mar 2015, o 02:29
autor: czerwo
Witam, jeśli nie masz impulsatora w skrzyni (masz licznik na linkę), to impulsator jest wbudowany w licznik. Sprawdź sygnał dochodzący od licznika do ECU, ew. spróbuj podmienić licznik.

Pozdrawiam, Robert

Re: Zapalający się check i kod 24

: 3 mar 2015, o 10:52
autor: wolga85
Jak licznik nie działa to nie ma sygnału. Druga sprawa to że przewód z sygnałem trafia do kostki radia i podpięcie nieodpowiednie radia likwiduje sygnał.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 3 mar 2015, o 12:26
autor: morhol
Licznik działa. Który to przewód w kostce od radia?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 3 mar 2015, o 14:18
autor: ziomas1233
Skoro na linke 95, to sygnał od ecu rozgałęział się na licznik i did\tid-a, a nie do radia, później od 96 już z elektronicznym impulsatorem były z bezpośrednim do radia, raczej byłbym ku sprawdzeniu czujnika obrotów wału, tps-a i podmianie ecu, na początek.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 3 mar 2015, o 14:22
autor: morhol
No to zaczne od podmiany licznika, czujnik wału, tps i ecu były wymieniane razem z silnikiem bo na x12sz ten błąd również występował.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 3 mar 2015, o 20:15
autor: wolga85
Jak masz Tida to przy jeździe wciśnij razem oba przyciski od tida i przytrzymaj. Powinna się pokazać prędkość aktualna jeśli jedziesz poniżej 53 km/h powyżej pokaże +53km/h. Jak będzie zero to do tida nie dochodzi sygnał.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 17:55
autor: morhol
Licznik podmieniony, problem nadal występuje. Podczas jazdy prędkość na Tidzie się wyświetla. Odłączyłem niebiesko-biały przewód od radia, z resztą odłączyłem radio całkiem i dalej to samo. Check się zapala. Dodatkowo gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło obroty szybko spadają poniżej 500 tak że silnik prawie przygasa, po chwili się normuje, a czasem obroty zostają na pozomie 500. Silnik krokowy jest nowy, czujnik położenia przepustnicy zamieniony na inny i dalej to samo. Co jeszcze?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 18:01
autor: ja37
Teraz sprawdziłeś, że impulsator działa.
Sprawdź, czy jego sygnał dochodzi do sterownika silnika.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 18:12
autor: morhol
Który to pin przy wtyczce komputera? Ma się pojawiać napięcie stałe czy zmienne?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 18:25
autor: ziomas1233
Szukaj "weg"

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 20:05
autor: ja37
A skąd ja mam wiedzieć, jak silnik masz "inny"???
Poszukaj sobie w "sam naprawiam".
Sygnał jak pamietam jest zmienny 0V/5V/0V/5V itd - - jak samochód się toczy.
Nie prościej sprawdzić przejście omomierzem?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 20:11
autor: morhol
Silnik x16szr, ale wiązka i komputer zostały z x12sz.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 4 mar 2015, o 20:31
autor: ja37
Pin B2

Re: Zapalający się check i kod 24

: 5 mar 2015, o 20:38
autor: morhol
Prawdopodobnie uszkodzony został ecu. Po zamianie na inny błąd 24 nie wyskakuje, obroty nie spadają i silnik nie przygasa. Jednak dziwne jest to że na drugim kompie podczas jazdy w tej samej sytuacji (czyli podczas hamowania silnikem) wyskakuje błąd ale 43 (układ recyrkulacji spalin), który nie wyskakiwał na poprzednim kompie. Oba komputery są od x12sz, jednak jeden jest z immo a drugi bez (na tym bez był błąd 24, a na tym z immo jest 43, ale za to jeździ poprawnie).

A czy czasem przez pętlę immo nie przechodzi sygnał przebytej drogi?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 5 mar 2015, o 22:14
autor: czerwo
Immoblilizer nie ma nic wspólnego z sygnałem prędkości. Błąd dotyczy EGR. Zawór masz z 1.6 czy 1.2 (być może różniły się, warto sprawdzić po numerach). Spróbuj podmiany EGR/czyszczenia/zaślepienia.

Pozdrawiam, Robert

Re: Zapalający się check i kod 24

: 5 mar 2015, o 23:20
autor: morhol
Zawór jest z 1.6 i na pewno jest sprawny, ale i tak go zaślepiłem. Możliwe że dlatego wyskakuje błąd. Dziwi mnie tylko że na tym drugim kompie tego błędu nie było. Na tamtym wyskakuje 24, na tym 43 w tej samej sytuacji.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 9 mar 2015, o 22:40
autor: elpaco
Dołączę się do pytania. W mojej corsie 1.4 8v 1995 TID wyświetla prędkość- wnioskuję że w liczniku jest impulsator. Czy wymiana licznika na digitala z kadetta spowoduje jakieś anomalia w pracy silnika? Mam na myśli brak sygnału prędkości z licznika do TIDa?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 9 mar 2015, o 22:42
autor: ja37
Tak, spowoduje.
Ale do digitala musisz mieć impulsator w skrzyni, więc jaki kłopot go wpiąć w ori wiązkę?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 9 mar 2015, o 23:00
autor: elpaco
Podobno różnica jest w ilości impulsów. Chyba że wystarczy mu podać błędną wartość byle podać sygnał?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 08:48
autor: ja37
Na szczęście digital ma przełącznik, więc nawet impulsator z nexii zadziała.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 20:10
autor: elpaco
Nie martwi mnie digital bo impulsator dobrany bedzie pod niego- ak lub ah. Zastanawia mnie czy sygnal na tida podany z tego impulsatora, ktory bedzie roznil sie od sygnalu z ori licznika iloscia impulsow wystarczy. Czy przeklamania zwiazane z np. Kadettowskim impulsatorem beda wystarczajace- mimo, ze nie dokladne?

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 20:30
autor: ja37
Licznik corsy też generuje 16 impulsów, więc tak samo, jak kadettowy impulsator.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 20:34
autor: elpaco
Chyba ze tak:) dziekuje za odpowiedz:) rozwiales wszelkie moje watpliwosci:)

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 21:04
autor: ja37
A tak z ciekawości, po co ci pomiar prędkości na TID?
Komputerowi tez obojętne, czy dostanie 8 impulsów, czy 16.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 21:37
autor: elpaco
No bo podobno brak tego sygnały powoduje błąd i gaśnięcie.

Re: Zapalający się check i kod 24

: 10 mar 2015, o 22:01
autor: ja37
Zupełny brak tak.
Patrz post wyżej ;)