Błąd Map Sensora

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
MoFE Technology
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
Imię: Rafał
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Błąd Map Sensora

Post autor: MoFE Technology »

Witam serdecznie :)

Mam od jakiegoś czasu problem z moją corsinką :) Ma problem z odpalaniem i Ciągnie max do 100km/h i dalej brak siły :)

Silnik C12NZ ale po pewnych modyfikacjach... Wałek od kadetta 1.3, przepustnica od 1.6 tak samo jak kolektory i wtrysk od 1.4 ;p Po tych modyfikacjach auto jeździło cały czas dobrze :)

Nie dawno podczas jazdy auto zmuliło i wyskoczył check po czym sprawdziłem błąd i pokazało błąd 33 " czujnik ciśnienia w kolektorze zbyt wysokie napięcie " no to od razu sprawdziłem jakie jest napięcie i faktycznie na kabelku B i C pokazało ponad 3V. A z tego co wiem to powinno oscylować między 0.8V a 1,7V. Dałem nowy wężyk do mapa i nic to nie zmieniło. Więc dałem inny map sensor a napięcie ciągle ponad 3V. Wszystkie podciśnienia podłączone. Nie wiem co o tym myśleć dalej... Czyżby uwalony ECU ? ;p

Dodam jeszcze że na wtyczce do map sensora masa i plus pokazuje 4,78-5V a powinno chyba w granicach 5V prawda ? Czyli że jest ok. Ale dlaczego 3V na biegu jałowym podczas pracy to już nie wiem... Dodam jeszcze ze po odlaczeniu wezyka od map sensora auto gasnie i zapala sie check czyli normalna reakcja...

Czy ktos moze mi pomoc to dosc wazna sprawa ? Prosze was...
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: wolga85 »

0,8-1,9 V na wolnych obrotach pracującym silniku. Na zgaszonym powinno być ok 4,5 V. Błąd jest cały czas czy pojawia się i znika?
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
MoFE Technology
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
Imię: Rafał
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: MoFE Technology »

wolga85 pisze:0,8-1,9 V na wolnych obrotach pracującym silniku. Na zgaszonym powinno być ok 4,5 V. Błąd jest cały czas czy pojawia się i znika?
Na pracującym mam ponad 3V... Na zgaszonym 4,7-5V Błąd pojawił się tylko raz i znikł całkowicie. Dodam że dziś miałem czas i zwaliłem kolektor ssący z myślą że to może uszczelka, ale uszczelka elegancka :) Mimo wszystko założyłem nową a w tam gdzie się dało między monowtrysk a kolektor dodatkowo dałem sylikon i między mikser. Następnie auto odpaliłem i nierówna praca ale czekałem aż włączy się wentylator na chłodnicy. po tym fakcie zgasiłem auto i następnie odpaliłem obroty się wyrównały ale silnik ciągle faluje góra i dół ;p Na pewno coś się zmieniło bo poprawiła się praca autka ale nie zdążyłem sprawdzić napięcia na mapie. Dodatkowo stało się coś dziwnego. Na gazie nie miałem tzw odcinki ale teraz corsina ją ma i odcina tak samo jak na benzynie ;p Czyżbym zresetował pamięć kompa od gazu ? ;p

Dziś już nie zdążę ale jutro w pracy sprawdzę jak wygląda napięcie na mapie czy coś się poprawiło i dam znać :)

Pozdrawiam !

-- 23 cze 2015, o 06:00 --

Wlasnie mierzylem map sensor na pracujacym silniku i biegu jalowym :) pokazuje caly czas ponad 3V ale nie poddalem sie i dalej szukalem co to moze byc... Tak wiec podczas pracy silnika w okolicach zbiorniczka plynu chlodniczego uslyszalem lekkie tsss. I teraz moje pytanie czy jezeli jest nieszczelne servo to map moze tak reagowac? Lub moze jest nieszczelny waz od serva? Prawie w ogole tego dziadostwa nie slychac :) takze mysle ze moze byc wina na tym servie :)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: wolga85 »

Napięcie 3V świadczy o lewym powietrzu (lub uszkodzeniu mapa ale to raczej pomijalne). Odpinaj i zatkaj wąż do serwo. Sprawdź czy będzie poprawa zmierz napięcie na MAP przy zatkanym wężu.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
MoFE Technology
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
Imię: Rafał
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: MoFE Technology »

wolga85 pisze:Napięcie 3V świadczy o lewym powietrzu (lub uszkodzeniu mapa ale to raczej pomijalne). Odpinaj i zatkaj wąż do serwo. Sprawdź czy będzie poprawa zmierz napięcie na MAP przy zatkanym wężu.
No to jestem teraz zdziwiony... Corsa na biegu jalowym pokazuje ponad 3V nawet jak zaslepie waz od serwa, ale jak puszcze waz od serwa to pokazuje 2.20V-2.50V czy to nie dziwne ? :p
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: wolga85 »

A mierzysz napięcie miedzy masą a sygnałem czy sygnałem a zasilaniem?. Bo powinieneś miedzy masą a sygnałem. Wtedy odetkanie węża od serwo powinno dać wzrost napięcia i obrotów. A zatkanie/zaślepienie spadek napięcia i obrotów. Możesz w prosty sposób zbadać MAP przez podpięcie miernika na nieodpalonym załączonym zapłonie. Odłączyć wężyk do MAP-a i sprawdzić napięcie powinno być w granicach 4.7-4,9 V. Zostawić podłączony miernik i zasysać paszczą napięcie powinno spadać wraz z zasysaniem.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
MoFE Technology
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
Imię: Rafał
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: MoFE Technology »

wolga85 pisze:A mierzysz napięcie miedzy masą a sygnałem czy sygnałem a zasilaniem?. Bo powinieneś miedzy masą a sygnałem. Wtedy odetkanie węża od serwo powinno dać wzrost napięcia i obrotów. A zatkanie/zaślepienie spadek napięcia i obrotów. Możesz w prosty sposób zbadać MAP przez podpięcie miernika na nieodpalonym załączonym zapłonie. Odłączyć wężyk do MAP-a i sprawdzić napięcie powinno być w granicach 4.7-4,9 V. Zostawić podłączony miernik i zasysać paszczą napięcie powinno spadać wraz z zasysaniem.
No mysle ze wszystko robie dobrze... Mierze przewod B i C czyli sygnal i masa :) jutro dla pewnosci podepne sie odwrotnie i zobacze czy to da mi inny pomiar ;) Wiec dam znac co i jak :)

Budowa tego silnika jest prosta i jestem zdziwiony ze takie akcje :p Bedzie glupio jak pomylilem sie np. Przy podlaczaniu podcisnien. Tak sobie mysle czy ten zawor plastikowy od pochlaniania par paliwa czy on moglby byc uszkodzony ? :p Moze w nim jest syf i cos zlego sie dzieje :p jutro zrobie zdjecia tych podcisnien i tego silnika :) moze ktos zauwazy cos czego ja juz nie widze :)

-- 24 cze 2015, o 06:04 --

Jednak ja to robie bledy... Prosze mi wybaczyc ale zle mierzylem... Na wolnych obrotach wacha sie od 1.75-1.89V przy dodaniu gaza wartosc nagle skoczyla do ponad 2.20V i zaczela spadac... Najnizsza zauwazalna wartosc to 0.15V. Na zalaczonym zaplonie i wciaganiu powietrza ustami wartosc spadala czyli ok. W takim razie nie wiem skad ta dziura w mocy i nierowna praca na wolnych obrotach... Cewka, przewody i swiece sa nowe. Sprawdzalem modul zaplonowy i dziala, tak samo jak czujnik halla dziala :)
Wszystkie podcisnienia podlaczone ok. Rozrzad na znakach ok. Kopulka i palec nowe topran. Przy naglym wcisnieciu gazu autko sie zdlawi i wtedy ciagnie jest to na benzynie i na gazie a glownie na gazie. I najgorsze to rozwijanie predkosci do 110km/h jeszcze sie jakos kulnie ale wtedy niema sily ciagnac. Musialbym zakupic sobie lampe do sprawdzenia ustawienia zaplonu, bo zaplon ustawiany na sluch i odczucia z jazdy :p

Jutro bede regulowac zaplon i zobaczymy czy cos to zmieni :)
MoFE Technology
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
Imię: Rafał
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: MoFE Technology »

Właśnie wróciłem i panowie ustawiali mi zapłon. Po długiej walce stwierdzili że nie da się ustawić zapłonu bo ciągle wypada na spóźniony. Stwierdzili że może ktoś kiedyś wymieniał koło pasowe i coś źle ustawił...

Jak sądzicie dlaczego zapłon ciągle źle wypada ? Czy faktycznie to wina koła pasowego ? Czy może to być wina wałka który włożyłem ? Rozrząd na znaki pasuje idealnie, więc nie wiem o co chodzi ;p

Czyli że nic dziwnego że auto niema mocy skoro zapłon jest zbyt późno...
Awatar użytkownika
Herman
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 3 mar 2013, o 13:54
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: Herman »

Mam pytanie odnośnie tej regulacji zapłonu, czy podczas tego działania zostały zmostkowane końcówki A i B złącza diagnostycznego na płytce bezpieczników? Bo jak dobrze pamiętam w książce tak było, że w c12nz i c14nz przy regulacji zapłonu trzeba zmostkować te końcówki.
MoFE Technology
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
Imię: Rafał
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Błąd Map Sensora

Post autor: MoFE Technology »

Herman pisze:Mam pytanie odnośnie tej regulacji zapłonu, czy podczas tego działania zostały zmostkowane końcówki A i B złącza diagnostycznego na płytce bezpieczników? Bo jak dobrze pamiętam w książce tak było, że w c12nz i c14nz przy regulacji zapłonu trzeba zmostkować te końcówki.

Wykonywali ta czynnosc na stacji diagnostycznej, wiec mysle ze wszystkie ksiazki i programy mieli by to wiedziec. Ja osobiscie sie nie pytalem i moze moj blad, ale wlasnie bylem u speca do elektromechaniki, mojego dobrego znajomego i on mowi ze rozjechaly sie mapy na milion procent i ze to zrobi :) wiecej bede wiedziec po 14.00 i dam znac:)

Jestem po resecie komputera i autko o wiele rowniej pracuje :) Mowil ze mam teraz pojezdzic na benzynie az wszystko sie zaadaptuje i wtedy jechac do gazownikow :) autko jedzie o wiele lepiej, troche jeszcze muli ale rozwija normalnie predkosc. Elektromechanik powiedzial ze jak sie ECU ustawi to wszystko bedzie ok :) Takze w wtorek jestem umowiony do gaziarzy, zobacze co oni powiedza i wtedy dam znac czy juz wszystko jest ok :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”