Witam…
Podjąłem się ostatni przełożenia silnika w Corsie mojego ojca silnika z c12nz na C14SE z opla astry f z ’96 roku z immobilaizerem.
Na zdjęciach pokażę które kable już pospinałem, a mianowicie:
----- w komorze silnika: trzy kable wychodzące ze ściany grodziowej połączyłem odpowiednio kolorami z wiązką sinika, to jest:
Zdjęcie 1:
http://zapodaj.net/42b7e747e6d65.jpg.html
- Czarny z czerwonym paskiem (gruby),
- niebieski z zielonym paskiem,
- niebieski z białym paskiem.
Pozostałe kable od wiązki silnika mają pozostać luźno czy wymagają jakiegoś podłączenia? Ich kolory to: zielony, biały, szary, czarny, czarny z żółtym paskiem, biały z żółtym paskiem, biały z czarnym paskiem.
----- obok komputera kostka 9pin jako że z kostką z astry kolory się nie zgrywały to obciołem kostki i podłączyłem kable kolorami następująco:
Zdjęcie2:
http://zapodaj.net/2224d002d0d7d.jpg.html
- niebieski z czerwonym paskiem (gruby),
- niebieski z czerwonym paskiem,
- niebieski z brązowym paskiem
- brązowy z białym paskiem,
- brązowy z żółtym paskiem,
- brązowy z niebieskim paskiem,
- zielony.
Z wiązki silnikowej pozostają mi tu dwa kable: czarny z jasnożółtym paskiem i czarny (pod jego czarną izolacją jest cieńsza niebieska), natomiast z wiązki fabrycznej z corsy zostały: niebieski, czarny (na którym pojawia się + po stacyjce), czerwony (gruby na którym jest ciągle +). Co zrobić z pozostałymi kablami ???
I chyba już ostatni problem to immo.
Zdjęcie 3:
http://zapodaj.net/1e8831232dde4.jpg.html
1. pusty,
2. brązowy z niebieskim paskiem,
3. pusty,
4. brązowy (podłączyłem do masy),
5. czarny (podłączyłem do plusa po stacyjce),
6. pierwszy niebieski z czerwonym paskiem,
7. drugi niebieski z czerwonym paskiem,
8. brązowy z czerwonym paskiem,
9. czerwony (podłączyłem do stałego plusa).
Gdzie podpiąć pozostałe kable aby immo zadziałało poprawnie, jak do tej pory z moich kombinacji połączeniowych, pojawiała się jedynie iskra, a gdy na ostro załączyłem pompę paliwa okazało się że wtryski nie puszczają.
Proszę kolegów o pomoc.
SWAP C12NZ na C14SE, co i jak podłączyć
- morfeo2000
- Świeżak
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: wągrowiec
- Podziękował;: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: SWAP C12NZ na C14SE, co i jak podłączyć

dodatkowo poczytaj moj watek swap-x10xe-c14se-t74011.html
w praktyce wystarczy do odpalenia podłączyć masy( brązowe ), zasilanie stale z aku na c16 b1(grube czerwone), plus po przekręceniu kluczyka na c4(cienki czarny) i podłączyć pompę (brązowy z czerwonym paskiem), impuls na przekaźnik idzie z b6 i tu uwaga bo prąd pojawia się dopiero gdy kręcisz rozrusznikiem
-- 12 sie 2015, o 12:05 --
czrny pod spodem niebieski to jest czujnik temperatury ktory idzie do wskazowki na licznikulestek_13 pisze:Z wiązki silnikowej pozostają mi tu dwa kable: czarny z jasnożółtym paskiem i czarny (pod jego czarną izolacją jest cieńsza niebieska)
imo jest polaczone z czujnikiem predkosci, pin b2 kolor kabla niebieski z czerwonym paskiem, powinien byc i w wiazce samochodu i silnika
czarny z żółtym paskiem idzie z do pinu c3 czyli rozdzielacza zaplonu, na moje powienien miec plus po stacyjce ale glowy nie dam sobie urwac
-- 12 sie 2015, o 12:22 --
na moje niebieski to jest wlasnie od temperatury na liczniku, najlepiej sprawdzicz zwierajac go, przez zarowke do masy, powinna wskazowka sie uniesc i wtedy bys go polaczyl z tym czarnym z niebieskim pod spodem w moim przypadku miałem ten kabel w kostce na skrzynilestek_13 pisze: natomiast z wiązki fabrycznej z corsy zostały: niebieski, czarny (na którym pojawia się + po stacyjce), czerwony (gruby na którym jest ciągle +). Co zrobić z pozostałymi kablami ???.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 6
- Rejestracja: 7 sie 2015, o 08:14
- Imię: Leszek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: SWAP C12NZ na C14SE, co i jak podłączyć
prawie wszystko działa dzięki pomocy morfeo2000
corsa odpala i zaraz gaśnie, przekaźnik od pompy załącza się na sekundę i po sekundzie wyłącza się, tak samo jak wtryski, napięcie pojawia się na nich, na sekundę auto odpala i gaśnie...
oczywiście kluczyk, pierścień i komputer z jednego zestawu który osobiście sprawdziłem przed demontażem (auto normalnie odpalało).
mam dalej problem z immo, głównie to rozchodzi się o to że corsa fabrycznie nie miała instalacji z immo i dlatego nie mogę tego ogarnąć...
chwilowo mnie nie stać żeby wywalić immo ze sterownika a nie mogę nigdzie znaleźć w niskiej kwocie (do 50 zł) sterownika bez blokady...dlatego tak kombinuję
poniżej opis jak podłączyłem wtyczkę od pierścienia immo:
jeśli ktoś wie gdzie jest błąd to proszę o info, jeśli nie na forum to chociaż na pw
1. brak kabla
2. brązowo-niebieski: podłączyłem do brązowo-niebieskiego we wtyczce 9 pin
3. brak kabla
4. brązowy: podłączyłem do masy
5. czarny: podłączyłem do plusa po stacyjce
6. pierwszy niebiesko-czerwony: wpiąłem do niebiesko czerwonego przy wtyce do licznika (idzie on stamtąd również do trzeciej kostki przy radiu oraz do wyświetlacza godziny)
7. drugi niebiesko-czerwony: wpiąłem do wtyki 9 pin przy sterowniku, konkretnie do niebiesko-czerwonego cieńszego (idzie od również do pinu c1 w kompie czyli kontrolka check).
8. brązowo-czerwony: to wiem że szło do trzeciego pinu w OBD w astrze i nigdzie go nie podłączyłem
9. czerwony: podłączyłem do stałego plusa
corsa odpala i zaraz gaśnie, przekaźnik od pompy załącza się na sekundę i po sekundzie wyłącza się, tak samo jak wtryski, napięcie pojawia się na nich, na sekundę auto odpala i gaśnie...
oczywiście kluczyk, pierścień i komputer z jednego zestawu który osobiście sprawdziłem przed demontażem (auto normalnie odpalało).
mam dalej problem z immo, głównie to rozchodzi się o to że corsa fabrycznie nie miała instalacji z immo i dlatego nie mogę tego ogarnąć...
chwilowo mnie nie stać żeby wywalić immo ze sterownika a nie mogę nigdzie znaleźć w niskiej kwocie (do 50 zł) sterownika bez blokady...dlatego tak kombinuję
poniżej opis jak podłączyłem wtyczkę od pierścienia immo:
jeśli ktoś wie gdzie jest błąd to proszę o info, jeśli nie na forum to chociaż na pw
1. brak kabla
2. brązowo-niebieski: podłączyłem do brązowo-niebieskiego we wtyczce 9 pin
3. brak kabla
4. brązowy: podłączyłem do masy
5. czarny: podłączyłem do plusa po stacyjce
6. pierwszy niebiesko-czerwony: wpiąłem do niebiesko czerwonego przy wtyce do licznika (idzie on stamtąd również do trzeciej kostki przy radiu oraz do wyświetlacza godziny)
7. drugi niebiesko-czerwony: wpiąłem do wtyki 9 pin przy sterowniku, konkretnie do niebiesko-czerwonego cieńszego (idzie od również do pinu c1 w kompie czyli kontrolka check).
8. brązowo-czerwony: to wiem że szło do trzeciego pinu w OBD w astrze i nigdzie go nie podłączyłem
9. czerwony: podłączyłem do stałego plusa
- morfeo2000
- Świeżak
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: wągrowiec
- Podziękował;: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: SWAP C12NZ na C14SE, co i jak podłączyć
ogolnie, jesli miales zestaw dzialajacy ktory byl odpalony, zgaszony i wymontowany to na 90 procent gdybys nie laczyl pierscienia od immo z kompem (glownie chodzi o kabel czujnika predkosci)to samochod by odpalal tyle ze swiecilby check i blad przerwany obwod czujnika predkosci
nie mam schematu immo ale ze schematu silnika wynika ze z kompem laczy sie tylko wlasnie czujnik predkosci kabel niebieski z czerwonym paskiem
czerwony plus staly, brazowy masowy, czarny po stacyjce i ten o ktorym pisze wyzej do kompa i musi odpalic, reszte odepnij na razie zwlaszcza te co podlaczyles do kostki od kompa
jesli sa dwa niebiesko czerwone to jeden odepnij i zostaw ten w kompie jak nic nie da to podlacz ten 2
nie mam schematu immo ale ze schematu silnika wynika ze z kompem laczy sie tylko wlasnie czujnik predkosci kabel niebieski z czerwonym paskiem
czerwony plus staly, brazowy masowy, czarny po stacyjce i ten o ktorym pisze wyzej do kompa i musi odpalic, reszte odepnij na razie zwlaszcza te co podlaczyles do kostki od kompa
jesli sa dwa niebiesko czerwone to jeden odepnij i zostaw ten w kompie jak nic nie da to podlacz ten 2
Re: SWAP C12NZ na C14SE, co i jak podłączyć
cze
jaki masz sterownik napisz oznaczenie,bo auto dacie nie widze nigdzie immo w tym roczniku
ale:
podłącz do przekaznika pompy pod 85 (kolor brąz/czerwony )minus i spr czy cały czas jest plus po zapłonie na 86 w przekazniku
spr czy bedzie chodzić
jaki masz sterownik napisz oznaczenie,bo auto dacie nie widze nigdzie immo w tym roczniku
ale:
podłącz do przekaznika pompy pod 85 (kolor brąz/czerwony )minus i spr czy cały czas jest plus po zapłonie na 86 w przekazniku
spr czy bedzie chodzić
- morfeo2000
- Świeżak
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: wągrowiec
- Podziękował;: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: SWAP C12NZ na C14SE, co i jak podłączyć
autor tematu nie raczył (bez urazy) napisać ale temat rozwiązał kupując kompa bez immo 
