Czesc,
Chcialem spytac w jaki sposob w silniku 1.2i X12SZ 45KM mozna podniesc obroty biegu jalowego ? Moze da sie to zrobic przez OBDII np. OPCOM, tech2 lub cos innego ? albo jest jakas regulacja na lince ?
pozdrawiam,
Darek
[Corsa B 1.2i] jak podnieść obroty biegu jałowego
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: [Corsa B 1.2i] jak podnieść obroty biegu jałowego
Op-com z tego co pamiętam ma taka opcje. W tym silniku to ECU decyduje o obrotach biegu jałowego i w nim należy to zmienić. Chyba że jest jakaś usterka.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- CorsaCG
- Nowy
- Posty: 225
- Rejestracja: 11 cze 2013, o 22:50
- Imię: Michał
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: [Corsa B 1.2i] jak podnieść obroty biegu jałowego
Na lince można to zrobić >
Może kolego opisz problem >? spadają Ci obroty czy są zbyt niskie na ssaniu ?
Może kolego opisz problem >? spadają Ci obroty czy są zbyt niskie na ssaniu ?
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sie 2015, o 11:54
- Imię: Darek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: [Corsa B 1.2i] jak podnieść obroty biegu jałowego
Hej,
Ogolnie to jest tak, ze jak silnik nagrzany i wlacze dodatkowe odbiorniki typu dmuchawa na 4ty poziom, dlugie swiatla itp. to obroty zaczynaja falowac i pojawiaja wibracje na budzie/kierownicy. Inna sprawa to z wyzszymi obrotami lepiej by bylo manewrowac na parkingu. Nie wiem na ucho ile mam obecnie rpm na jalowym i jak mocno potrafia falowac (niedlugo bede miec dostep do opcoma to sprawdze), ale sprobowalbym (jakby sie dalo) podniesc je o 50-100rpm w gore.
Posiadam jeszcze auto z grupy VAG z silnikiem TDI 110KM na pompie i tam mozna w adaptacjach przez vagcoma podniesc sobie np. z 900rpm na 933
Operacja w przypadku TDI jest prosta, wiaze sie z paroma kliknieciami w programie.
Ogolnie to jest tak, ze jak silnik nagrzany i wlacze dodatkowe odbiorniki typu dmuchawa na 4ty poziom, dlugie swiatla itp. to obroty zaczynaja falowac i pojawiaja wibracje na budzie/kierownicy. Inna sprawa to z wyzszymi obrotami lepiej by bylo manewrowac na parkingu. Nie wiem na ucho ile mam obecnie rpm na jalowym i jak mocno potrafia falowac (niedlugo bede miec dostep do opcoma to sprawdze), ale sprobowalbym (jakby sie dalo) podniesc je o 50-100rpm w gore.
Posiadam jeszcze auto z grupy VAG z silnikiem TDI 110KM na pompie i tam mozna w adaptacjach przez vagcoma podniesc sobie np. z 900rpm na 933

- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: [Corsa B 1.2i] jak podnieść obroty biegu jałowego
I jeszcze co zdrutuje? W tym silniku obroty reguluje ECU za pomocą silnika krokowego. Jak uchylisz przepustnice to ECU skoryguje to prze sinik krokowy chyba że skończy się regulacja i krokowy się zamknie to wtedy sypnie błędem. Pierwsze należy sprawdzić jakimś fejsem czy zadane obroty jałowego są osiągane . Op-com ładnie pokazuje jakie ECU chce ostawić obroty biegu jałowego opel scanner też nie wiem jak z tech2 bo nim się nie bawiłem.CorsaCG pisze:Na lince można to zrobić >
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- morfeo2000
- Świeżak
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: wągrowiec
- Podziękował;: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: [Corsa B 1.2i] jak podnieść obroty biegu jałowego
trochę stary temat, ale się nie zgodzę, jeśli obroty spadają i np silnik gaśnie po zejściu z obrotów można to wyregulować śruba regulacji otwarcia motyla w przepustnicy, w jedno punktowym układzie zasilania śruba ta jest ukryta za zaślepka na rysunku z numerem 22 a śruba regulacji ma numer 20 (wkręt regulacyjny biegu jałowego), wkręcenie jej o 1/4 obrotu może już problem rozwiązaćwolga85 pisze:I jeszcze co zdrutuje? W tym silniku obroty reguluje ECU za pomocą silnika krokowego. Jak uchylisz przepustnice to ECU skoryguje to prze sinik krokowy chyba że skończy się regulacja i krokowy się zamknie to wtedy sypnie błędem. Pierwsze należy sprawdzić jakimś fejsem czy zadane obroty jałowego są osiągane . Op-com ładnie pokazuje jakie ECU chce ostawić obroty biegu jałowego opel scanner też nie wiem jak z tech2 bo nim się nie bawiłem.CorsaCG pisze:Na lince można to zrobić >
