Zynio pisze:Kombinowałem, bo mam silnik z Astry G i nie kombinuj, bo ktoś kiedyś to robił patrz na mnie
Nierozumie...???
Zynio pisze:Modelach późniejszych sterowanie jest realizowane przez moduł
W Corsach C jest BCM czyli taki komputer centralny taki ala pod szyne CAN(też już to studiowałem) a w "D" i nowszych pełny CAN
Zynio pisze:Można by było zaadoptować tylko klimatronik z Vectry B to jedyny model bez modułu i realizowane przez Starownik Klimy, który jest prosty, mnie się przestało chcieć już szukać i zamontowałem manualna klime, która dobrze działa
W omegach b\b-fl też
Wracając popytałem troche i wiem do czego ten 1 dodatkowy pin do tego modułu w astrach, tak jak sie domyślałem od 1 biegu załączania wentylatorów bo w wersjach bez klimy są tylko przekaźniki do załączania dwóch biegów wentylatora chłodnicy.
Jak działa klima mniej więcej obrazuje schemat do poliftowych wersji:
Nie do silników 1.0 i 1.2(16V) tigry a i anglików
Oznaczenia:
F7\15\17\20\24 - bezpiecznik(dojście prądu po nich)
10a\15a\30a - po spodem "F" oznacza ilo amperowy bezpiecznik
30 - oznaczenie stałego prądu z + akmulatora
15\15a - oznaczenie + dojscia prądu z akumulatora po wł. zapłonu stacyjką
0,5> - przekróje kabelków
K6 - przekaźnik
S24 - wtyka pokrętła regulacji siły nadmuchu wentylatora
s24.1 - biegi wentylatora
s24.2 - załączanie grzania tylnej szyby
X68 - wtyczka o mikrostyków załączania klimy
M10 - rezystor wentylatora
S101\121 - mikrostyki przy pokrętle regulacji zimna ciepła(wł\wył. klimy)
S20 - presostat
Y14 - zawór elektromagnetyczny
S61 - czujka ciśnienia przy pompie wspomagania
K60 - przekaźnik załączania sprzęgła sprężarki
V8 - dioda prostownicza
Y1 - sprzęgło sprężarki
S109 - czujnik ciśnienia
K51\26\52\67 - przekaźniki załączania wentylatorów
X99 - gniazdo(chyba od awaryjnego włączania wentylatorów?)
S29\128 - czujniki temperatury na chłodnicy
Kolory Kabli:
BK - Czarny BUWH - Niebiesko-biały
BKBU - Czarno-niebieski GN - Zielony
BKGN - Czarno-zielony GNBN - Zielono-brązowy
BKWH - Czarno-biały GNWH - Zielono-biały
BKYE - Czarno-żółty GNYE - Zielono-żółty
BN - Brązowy PK - Różowy
BNBU - Brązowo-niebieski RD - Czerwony
BNGN - Brązowo-zielony RDBK - Czerwono-czarny
BNVT - Brązowo-fioletowy RDWH - Czerwono-biały
BNWH - Brązowo-biały RDYE - Czerwono-żółty
BNYE - Brązowo-żółty VT - fioletowy
BU - Niebieski WH - Biały
BUBK - Niebiesko-czarny YE - Żółty
BURD - Niebiesko-czerwony
Jako że kompletuje graty od klmy, mam prośbę Zynio mógłbyś mi cyknąć fotke tego Y14 gdzie to jest pod maską.
Kieruj sie taką wtyczką:
Schemat klimatronika z astry g :

Jest taki sam aż po koniec produkcji
19 pin jest od sterownika silnika(sygnał + do presostatu od załączania klimy)
Od wtyczki rezystora "N6" pin 1 ma stały + z akumalotora po bezpieczniku
Oznaczenia:
LHD - z kierownicą po lewj stronie
RHD - z kierownicą po prawej stronie
F - jak wyżej
10a\15a\30a - tak jak wyżej
30 - jak wyżej
15 - jak wyżej
0,35> - przekroje kabelków
B94 - czujnik nasłonecznienia
B125 - czujka na wyjściu powietrza
B126 - czujnik siły nadmuchu od wentylatora
B137 - czujnik kalibracji od rozdziału powietrza
Diag - diagnostyka na 12 pinie obd II
HSH - zasilenie podgrzewania tylnej szyby po przekaźniku
ID - komputer pokładowy(do niebieskiego kabelka czujnika temperatury zewnętrznej)
INS - licznik(sygnał z ecu od obrotomierza)
IH - ogrzewanie postojowe załączane przez sterownik tego ogrzewania(opcjonalnie)
M13 - wentylator nagrzewnicy
M56 - silniczek od mieszania powietrza
M57 - silniczek od rozdziału powietrza
M58 - silniczek od obiegu powietrza
MKM - moduł wentylatorów(sygnał masowy z ecu od przekaźnika załączenia sprężarki)
MUT - multitimer(to takie od włączania pierdół i po jakimś czasie samowyłączania jak sie zapomni) jedno od sygnału + podświetlania, drugie + sygnał dla przekaźnika załączania grzania tylnej szyby
N6 - rezystor wentylatora
ST - sterownik dachu(wersji cabrio, opcjonalnie)
WEG - impulsator prędkościomierza
X94\95 - wtyczki klimatronika
Kolory kabli z wymienionych wyżej
Heee nawet liitania wyszła