X18xe1 szarpie kiedy zimny.
- lukasz503k
- Świeżak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2 lut 2012, o 23:58
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Nowy Sacz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
X18xe1 szarpie kiedy zimny.
Witam. Piszę gdyż mam problem z silnikiem X18xe1. Wprawdzie silnik w jest w astrze ale pisze tutaj gdyż nie jedna Corsa na tym forum ma ten silnik a ja bardziej lubię to forum niż astry (sentyment z czasu kiedy miałem corse). Problem polega na tym że auto za zimnym silniku szarpie i ma czkawke przy mocniejszym dokładnie gazu. Do tej pory wymieniłem siece, olej, filtry. Podmienilem eger. Problem znika kiedy auto się trochę zagrzeje tzn 2-3min jazdy i jest ok. W najbliższym czasie wyczyszcze przepustnice i postaram się podmienić przepływke. Zauważyłem też że gdy już nie szarpie to przy zmianie biegu obroty zwiększają się o 200-300. Brak błędów ECU. Na co zwrócić jeszcze uwagę??
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: X18xe1 szarpie kiedy zimny.
czujnik temp sprawdz potem moze przeplywke. moze ktos jeszcze cos podpowie, poszukaj tez w archiwum, objaw nie musi dotyczyc tylko Twojego silnika
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: X18xe1 szarpie kiedy zimny.
cewka zapłonowa do sprawdzenialukasz503k pisze:Witam. Piszę gdyż mam problem z silnikiem X18xe1. Wprawdzie silnik w jest w astrze ale pisze tutaj gdyż nie jedna Corsa na tym forum ma ten silnik a ja bardziej lubię to forum niż astry (sentyment z czasu kiedy miałem corse). Problem polega na tym że auto za zimnym silniku szarpie i ma czkawke przy mocniejszym dokładnie gazu. Do tej pory wymieniłem siece, olej, filtry. Podmienilem eger. Problem znika kiedy auto się trochę zagrzeje tzn 2-3min jazdy i jest ok. W najbliższym czasie wyczyszcze przepustnice i postaram się podmienić przepływke. Zauważyłem też że gdy już nie szarpie to przy zmianie biegu obroty zwiększają się o 200-300. Brak błędów ECU. Na co zwrócić jeszcze uwagę??

- lukasz503k
- Świeżak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2 lut 2012, o 23:58
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Nowy Sacz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: X18xe1 szarpie kiedy zimny.
Wyczyściłem przepustnice wczoraj. Całkowicie zatkana była ta najmniejsza dziurka pod klapką (chyba jakieś podciśnienie. Problem się pomniejszył, teraz szarpie do 2tys. Dodatkowo zrobiłem dodatkową masę na przpłyce. Czy listwę zapłonową można sprawdzić bez jej podmiany?? Pomiar rezystancji itp??
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: X18xe1 szarpie kiedy zimny.
We wtyczce
pin 2 do masy ma być napięcie akumulatora.
cewka
2&3, 2&4, 2&5, 2&6 - 0,5-1,5 ohma
2 do wyjść na świece - 5240 ohma
Chyba tylko tyle.
pin 2 do masy ma być napięcie akumulatora.
cewka
2&3, 2&4, 2&5, 2&6 - 0,5-1,5 ohma
2 do wyjść na świece - 5240 ohma
Chyba tylko tyle.
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: X18xe1 szarpie kiedy zimny.
tylko podmiana, bo tak miernikiem sprawdzisz czy działa, a działa bo jeździsz. cewki maja problem w tym układzie ze starością i przebiciami wewnętrzmi a tego miernikiem nie sprawdziszlukasz503k pisze:Wyczyściłem przepustnice wczoraj. Całkowicie zatkana była ta najmniejsza dziurka pod klapką (chyba jakieś podciśnienie. Problem się pomniejszył, teraz szarpie do 2tys. Dodatkowo zrobiłem dodatkową masę na przpłyce. Czy listwę zapłonową można sprawdzić bez jej podmiany?? Pomiar rezystancji itp??

-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: X18xe1 szarpie kiedy zimny.
Ja jak miałem "walniętą" listę zapłonową to problem nasilał się na gorącym silniku przy niskich obrotach, na zimnym było lepiej.
Rezystancję raz wskazywał dobrą, a innym razem całkowicie poza zakresem także ciężko to tym ustalić.
Jak wyglądają gumowe "fajki" na cewce?
U mnie rozpadły się od oleju który tam kiedyś był. (Wyciek spod pokrywy zaworów).
Dolot szczelny?
Odpal auto i ściskaj gumy od dolotu jeśli gdzieś jest mała nieszczelność to może mu się pogorszyć po naciśnieniu tego miejsca.
Problem występuje tylko na benzynie?
Spróbuj go w ciepły dzień odpalić na gazie. (Połącz przewody od czujnika temperatury w reduktorze, powinien się zaraz po odpaleniu przełączyć na LPG, będzie miał wtedy kiepską mieszankę bo uzna silnik za rozgrzany ale przy powyżej 20 stopniach da sb. radę i będzie jechał bez problemów.
Pozdrawiam
A jeszcze jedno.
Ma "ssanie"? W sensie wyższe obroty kilkanaście sekund po odpaleniu?
Rezystancję raz wskazywał dobrą, a innym razem całkowicie poza zakresem także ciężko to tym ustalić.
Jak wyglądają gumowe "fajki" na cewce?
U mnie rozpadły się od oleju który tam kiedyś był. (Wyciek spod pokrywy zaworów).
Dolot szczelny?
Odpal auto i ściskaj gumy od dolotu jeśli gdzieś jest mała nieszczelność to może mu się pogorszyć po naciśnieniu tego miejsca.
Problem występuje tylko na benzynie?
Spróbuj go w ciepły dzień odpalić na gazie. (Połącz przewody od czujnika temperatury w reduktorze, powinien się zaraz po odpaleniu przełączyć na LPG, będzie miał wtedy kiepską mieszankę bo uzna silnik za rozgrzany ale przy powyżej 20 stopniach da sb. radę i będzie jechał bez problemów.
Pozdrawiam

A jeszcze jedno.
Ma "ssanie"? W sensie wyższe obroty kilkanaście sekund po odpaleniu?