Corsa by Zioo mały comeback...
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Corsa by Zioo mały comeback...
Siema, jakiś czas mnie nie było, z różnych przyczyn, ale w sercu Corsa więc jestem
Jadę z nowym projektem, tym razem od zera i startuję z najlepszą corsą w historii opla, czyli Corsa A polift z niezniszczalnym 1.0 10s 4biegowym gaźnikiem na łańcuchu... miałem identyczną 11 lat temu i jest to typowy czołg nie do zaje..chania...
Coś więcej ?
- Corsa A lift 1992 3d totalny golas kupione z przebiegiem 71tys km od dziadka - stan budy- kosmos
Obecnie auto ma ponad 80 tyś, jest po blacharzu ( spody drzwi, dolne błotniki, podstawa aku, wewnętrzne tylne nadkola, kawałek podszybia + Nowa szyba z paskiem słonecznym- dodam niedługo foty) oraz pełne zabezpieczenie spodu z nadkolami
Plan jest prosty (teoretycznie)
- swap z 1.0 na gaźniku na c16se czyli rasowe Gsi CA - silnik ogarnięty ( szukałem CB z c14se żeby było łatwiej - chciałem mały blok i pełny wtrysk nie mam budrzetu na c20xe- które jak miałbym wsadzać to tylko z turbo, więc poszło klasycznie 8 zaworów i takie serce jakie szło w serii)
Astra trafiła się w dobrych piniądzach, dobrym stanie i blisko, więc poszło... już przerobiłem jej mocowanie linki gazu i wywaliłem dławik na motylu przepustnicy.
Swap upierdliwy z racji gaźnika i astry jako dawcy ale pompę paliwa dam zewnętrzną i zrobię powrót paliwa do tego baku co jest
- swap hebli na 256 (już w posiadaniu)
- zawieszenie gwint ta tesco pewnie wejdzie
- felga napewno 14" jeszcze myślę, mam exipy narazie starczą ale... czas i hajs ...
- z zewnątrz chciałbym pakiet Gsi ( głównie progi) reszte się ogarnie, poluje na tylne dymione MHW
- Wnętrze ... pełne zegary lub kadett E w digitalu, ewentualnie po obd wjadę z tabletem lub gaigery ( wyjdzie w praniu), klasyczny kierownik momo (leży i czeka)
od dłuższego czasu mam pomysł na skórę z alfy 147, ale ciężko znaleźć w idealnym stanie - kubeł z CB nadal mam, ale tu nie planuje drastycznych środków...
- trochę na dalszy plan idzie ... Doładowanie kompresorem... tak, kompresor już mam od jakiegoś czasu miał być do innego projektu ale został porzucony .. chciałbym osiągnąć 150km z doładowaniem w tym konkretnym silniku i tyle taka wizja... wyjdzie to będzie, nie to trudno...
Eaton z mietka ...
Całość nadejdzie wraz z pogodą, latem 2019 mam zamiar na CA z c16se i już będzie dobrze .. reszta wyjdzie w praniu
Czego szukam:
-4-2-1 z c20xe do zrobienia wydechu
-człowieka, który ogarnie na seryjnym kompie strojenie ( strasznie dziwnie rozkłada się moc i mam wrażenie, że czegoś mocno brakuje, żeby szło liniowo- jeszcze nie hamowałem, ale mam w planach, przed swapem) + rev limiter (jak nie to wsadzam det 3)
-stary emblemat Calibra
Jadę z nowym projektem, tym razem od zera i startuję z najlepszą corsą w historii opla, czyli Corsa A polift z niezniszczalnym 1.0 10s 4biegowym gaźnikiem na łańcuchu... miałem identyczną 11 lat temu i jest to typowy czołg nie do zaje..chania...
Coś więcej ?
- Corsa A lift 1992 3d totalny golas kupione z przebiegiem 71tys km od dziadka - stan budy- kosmos
Obecnie auto ma ponad 80 tyś, jest po blacharzu ( spody drzwi, dolne błotniki, podstawa aku, wewnętrzne tylne nadkola, kawałek podszybia + Nowa szyba z paskiem słonecznym- dodam niedługo foty) oraz pełne zabezpieczenie spodu z nadkolami
Plan jest prosty (teoretycznie)
- swap z 1.0 na gaźniku na c16se czyli rasowe Gsi CA - silnik ogarnięty ( szukałem CB z c14se żeby było łatwiej - chciałem mały blok i pełny wtrysk nie mam budrzetu na c20xe- które jak miałbym wsadzać to tylko z turbo, więc poszło klasycznie 8 zaworów i takie serce jakie szło w serii)
Astra trafiła się w dobrych piniądzach, dobrym stanie i blisko, więc poszło... już przerobiłem jej mocowanie linki gazu i wywaliłem dławik na motylu przepustnicy.
Swap upierdliwy z racji gaźnika i astry jako dawcy ale pompę paliwa dam zewnętrzną i zrobię powrót paliwa do tego baku co jest
- swap hebli na 256 (już w posiadaniu)
- zawieszenie gwint ta tesco pewnie wejdzie
- felga napewno 14" jeszcze myślę, mam exipy narazie starczą ale... czas i hajs ...
- z zewnątrz chciałbym pakiet Gsi ( głównie progi) reszte się ogarnie, poluje na tylne dymione MHW
- Wnętrze ... pełne zegary lub kadett E w digitalu, ewentualnie po obd wjadę z tabletem lub gaigery ( wyjdzie w praniu), klasyczny kierownik momo (leży i czeka)
od dłuższego czasu mam pomysł na skórę z alfy 147, ale ciężko znaleźć w idealnym stanie - kubeł z CB nadal mam, ale tu nie planuje drastycznych środków...
- trochę na dalszy plan idzie ... Doładowanie kompresorem... tak, kompresor już mam od jakiegoś czasu miał być do innego projektu ale został porzucony .. chciałbym osiągnąć 150km z doładowaniem w tym konkretnym silniku i tyle taka wizja... wyjdzie to będzie, nie to trudno...
Eaton z mietka ...
Całość nadejdzie wraz z pogodą, latem 2019 mam zamiar na CA z c16se i już będzie dobrze .. reszta wyjdzie w praniu
Czego szukam:
-4-2-1 z c20xe do zrobienia wydechu
-człowieka, który ogarnie na seryjnym kompie strojenie ( strasznie dziwnie rozkłada się moc i mam wrażenie, że czegoś mocno brakuje, żeby szło liniowo- jeszcze nie hamowałem, ale mam w planach, przed swapem) + rev limiter (jak nie to wsadzam det 3)
-stary emblemat Calibra
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- raf02
- Nowy
- Posty: 252
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Super, corsa naprawdę wygląda jakby miała tylko kilka lat, szkoda że taki golas ale po Twoich modyfikacjach będzie naprawdę niezła sztuka.
Jak ją będziesz potem użytkował? jakiś motorsport czy może weekendowy wozik?
Trzymam kciuki za projekcik.
Jak ją będziesz potem użytkował? jakiś motorsport czy może weekendowy wozik?
Trzymam kciuki za projekcik.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Maćko
- Nowy
- Posty: 368
- Rejestracja: 4 mar 2013, o 22:54
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
O, jakiś nowy ciekawy projekt z fajnymi planami i realizacją. Podoba mi się, kibicuję!
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
raf02 golas jest, ale bardzo dobrze bo masa wrogiem przyśpieszenia motosport raczej nie, chyba że jakieś trackday na torze bez ciśnien... szkoda mi trochę
Obecnie Corsa stoi grzecznie i czeka, aż zrobi się ciepło...
jeszcze w zeszłym roku weszły nowe przeguby (nie wiem, czy zostaną przy nowej skrzyni ale tanie były)
Poszedłem o krok dalej i większość rzeczy pomimo tego, że jest sprawne z racji wieku i tak wyleci...
Czyli zbieram fanty w kupę ... pierwsza część już "skatalogowana"
Polibuszy nie będzie bo nie chcę iść aż tak radykalnie, gwint też w opcji bardziej miękkiej
Wachacze przednie będę usztywniał, wszystkie elementy zawieszenia jak belka, wachacze ,drążki reakcyjne + zaciski pójdą w kolor
Silnik nadal jeździ w Astrze i ma się całkiem dobrze, po wyjęciu też przejdzie małe odświeżenie
i tak trochę na deser... będą grzane dupy Recaro
ale to w sobotę dopiero jadę je odebrać
Obecnie Corsa stoi grzecznie i czeka, aż zrobi się ciepło...
jeszcze w zeszłym roku weszły nowe przeguby (nie wiem, czy zostaną przy nowej skrzyni ale tanie były)
Poszedłem o krok dalej i większość rzeczy pomimo tego, że jest sprawne z racji wieku i tak wyleci...
Czyli zbieram fanty w kupę ... pierwsza część już "skatalogowana"
Polibuszy nie będzie bo nie chcę iść aż tak radykalnie, gwint też w opcji bardziej miękkiej
Wachacze przednie będę usztywniał, wszystkie elementy zawieszenia jak belka, wachacze ,drążki reakcyjne + zaciski pójdą w kolor
Silnik nadal jeździ w Astrze i ma się całkiem dobrze, po wyjęciu też przejdzie małe odświeżenie
i tak trochę na deser... będą grzane dupy Recaro
ale to w sobotę dopiero jadę je odebrać
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Oddam i owszem, ale do tapicera żeby jeden szew poprawił ...
nie wiem jak to będzie pasowało ( szczególnie tył) ale będę kombinował, żeby całość weszła i wyglądała
Narazie weszła do C3 i przyjechała do Łodzi
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Z czego one są?
Przydały by mi się same przednie takie
Dużo dałeś?
Przydały by mi się same przednie takie
Dużo dałeś?
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
ogólnie drogie nie są ( lekkie niestety też)
szukałem z pół roku takich, żeby były w bdb stanie a i tak jeden szew jest do poprawienia
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
prawie nie ma to czarnych lampt fifft czy mhw na tył, które mocno pragnę i chyba skończy się na folii
no i pełnych zegarów też ze świeczką szukać... ponad 200euro cenią... raczej wjedzie w miejsce zegarów zestaw autogauge vdo look...
Z nowości:
nabyłem zestawy naprawcze przednich zacisków 256 razem z tymi sprężynkami/tłumikami drgań, łożyska kół przód i na wszelki wypadek cylinderki na tył ..
czyli zawieszenie i hamulce już mam w sumie wszystko i doczekać się ciepełka na dworze nie mogę, a już bym z chęcią belkę i przedni zawias zrzucał do czyszczenia, malowania i montowania wszystkiego.
Żeby tapicerka się zgadzała poszedł pikowany skaj w paski (karo chyba zbyt burdelowe by było) na boczki
I w/po pracy wziąłem na warsztat zaciski z jarzmami ...
Jutro powinna farba przyjść i pójdą w kolor a jak wyschnie to wiadomo nowe tłoczki gumki i zestaw gotowy do aplikacji.
Kolor idzie żółty na zaciski jak i na belkę i wachacze/drążki ... dlaczego tak? biała corsa, czarne dodatki, reszta żółte.. prawie opel motorsport
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Jak zawsze wszystko idzie zgodnie z planem... What ? no no no.. NIE K...wa
1. Farba do zacisków miała tragiczny kolor, potrzeba zmiany...
2. tuleje belki i drążków reakcyjnych, i ich wprasowanie wołały o pomstę... więc jednak poliuretan jedzie w to miejsce.. belka od ręki, reakcyjny doszedł w majówkę...
3. wcześniej kupiony zestaw 256mm na przód jednak ma problem.. - tarcza opiera się o jażmo i ma większy otwór niż piasta...
4. Fotele z alfy wejdą na przód ( super) chwilowo tylko przypasowane - trzeba wspawać mocowania, kanapa tył to już większa rzeźba...
5. Garaż do roboty ogarnięty na szybko, stwarza problemy ( trzeba było zrobić światło etc), ale da się robić...
Corsa wjechała!!
Co się okazało podczas rozbiórki...
Przednie tarcze i klocki ( na zaciskach typu dunlop) ORI GM, można numery odczytać
Bębny Ori - numery do odczytania, ale co mnie zniszczyło... Ori NITOWANE szczęki Pagida ( numer do odczytania) w zajebistym stanie - jedynie cylinderki nowe weszły- do reszty nie można było się doczepić
Nie mam wielu zdjęć, przykro mi ale podniecenie, brudne ręce etc...
Kolejna ciekawostka - Corsa nie dała się postawić na 4ch kobyłkach, tylko 3ch ... 4ta od miesiąca stoi ale tylko udaje, że działa - tak sztywna buda
Do sedna... zasadniczo jest prawie wszystko złożone, jutro odpowietrzam hamulce, i pasuję felgi ( narazie zima stal z twingo - do przeglądu - aaa zapomniałem są gotowe koła (prawie) tył yokohama a5xx, przód markgum S1- super miękkie - ale na przegląd mimo homo na markguma jakoś nie mam odwagi założyć - wsio w 185/55 r14)
Teraz najgorsze... na dzień dzisiejszy już wiem, że c16se nie wjedzie w tym roku... niestety...
Pojawił się niespodziewanie drugi biały Ninja na stanie - budżet wywaliło mi w kosmos, ale musiałem go kupić ( mało nie kosztował a na wejściu zrobił koszta, o które walczę ze sprzedającym)
Ford Scorpio 2.0 dohc automat 1994r 90k km wszystko ori... niestety skrzynia nie wrzuca 4tego biegu.. uwalona wiązka ( już ogarnąłem) uwalony elektrozawór, lub tłok 4tego nie wiem, tego już nie ogarnę sam... więc tu jest priorytet, bo sprzedający "niby " się poczuwa ... wyjdzie w praniu
Bym zapomniał... kierunki przód miałem plan na pomarańczowe- kupiłem motipa - nie polecam muszę teraz to zmywać ( kolor z dupy mleczny), na tylne lampy kupiłem czarnego - po testach na astrze- daje radę (foto soon)
Z UK doszły naklejki SRi ( celowo nie chciałem GSi )
Oraz trochę, przez znajomego, który kupił bliźniaczą CA i wsadził c20xe nabyłem zegary
1. Farba do zacisków miała tragiczny kolor, potrzeba zmiany...
2. tuleje belki i drążków reakcyjnych, i ich wprasowanie wołały o pomstę... więc jednak poliuretan jedzie w to miejsce.. belka od ręki, reakcyjny doszedł w majówkę...
3. wcześniej kupiony zestaw 256mm na przód jednak ma problem.. - tarcza opiera się o jażmo i ma większy otwór niż piasta...
4. Fotele z alfy wejdą na przód ( super) chwilowo tylko przypasowane - trzeba wspawać mocowania, kanapa tył to już większa rzeźba...
5. Garaż do roboty ogarnięty na szybko, stwarza problemy ( trzeba było zrobić światło etc), ale da się robić...
Corsa wjechała!!
Co się okazało podczas rozbiórki...
Przednie tarcze i klocki ( na zaciskach typu dunlop) ORI GM, można numery odczytać
Bębny Ori - numery do odczytania, ale co mnie zniszczyło... Ori NITOWANE szczęki Pagida ( numer do odczytania) w zajebistym stanie - jedynie cylinderki nowe weszły- do reszty nie można było się doczepić
Nie mam wielu zdjęć, przykro mi ale podniecenie, brudne ręce etc...
Kolejna ciekawostka - Corsa nie dała się postawić na 4ch kobyłkach, tylko 3ch ... 4ta od miesiąca stoi ale tylko udaje, że działa - tak sztywna buda
Do sedna... zasadniczo jest prawie wszystko złożone, jutro odpowietrzam hamulce, i pasuję felgi ( narazie zima stal z twingo - do przeglądu - aaa zapomniałem są gotowe koła (prawie) tył yokohama a5xx, przód markgum S1- super miękkie - ale na przegląd mimo homo na markguma jakoś nie mam odwagi założyć - wsio w 185/55 r14)
Teraz najgorsze... na dzień dzisiejszy już wiem, że c16se nie wjedzie w tym roku... niestety...
Pojawił się niespodziewanie drugi biały Ninja na stanie - budżet wywaliło mi w kosmos, ale musiałem go kupić ( mało nie kosztował a na wejściu zrobił koszta, o które walczę ze sprzedającym)
Ford Scorpio 2.0 dohc automat 1994r 90k km wszystko ori... niestety skrzynia nie wrzuca 4tego biegu.. uwalona wiązka ( już ogarnąłem) uwalony elektrozawór, lub tłok 4tego nie wiem, tego już nie ogarnę sam... więc tu jest priorytet, bo sprzedający "niby " się poczuwa ... wyjdzie w praniu
Bym zapomniał... kierunki przód miałem plan na pomarańczowe- kupiłem motipa - nie polecam muszę teraz to zmywać ( kolor z dupy mleczny), na tylne lampy kupiłem czarnego - po testach na astrze- daje radę (foto soon)
Z UK doszły naklejki SRi ( celowo nie chciałem GSi )
Oraz trochę, przez znajomego, który kupił bliźniaczą CA i wsadził c20xe nabyłem zegary
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback... CA SRi
Przepraszam, że nie na bieżąco, ale niestety praca poza miejscem zamieszkania, 3 samochody na utrzymaniu i masa problemów nie pozwala mi na czynny udział na forum, ale jak już chwilę znajdę to będę aktualizował.
Zasadniczo tak, zrobiłem to.. c16se z astry wylądowało w CA, przebojów było sporo, ale jest...
https://photos.app.goo.gl/Hx9x77wxGnNSkRQ37
Oficjalnie CA SRi
https://photos.app.goo.gl/p6AUnnnywt3bG5pj8
zasadniczo, to kapitalny remont wyszedł z przebojami...
-Rozwiercony, splanowany blok na 1 nadwymiar + nowe tłoki
https://photos.app.goo.gl/F9tE3y6NEfQBsfN8A
-głowica po portingu + wszystko nowe
https://photos.app.goo.gl/MKVmGYQAT37YoYHe9
- odchudzony zamach u otoczaka (z 10 na 5kg - tak kosmicznie, ale... fabrycznie miałem docisk z CB 1,5td - zamach pewnie też )
https://photos.app.goo.gl/EcANTHkT9zn6DPTq5
https://photos.app.goo.gl/v2yiVPjh1kzYUio8A
TAK wszystko miało miejsce typowo ręcznie na działce pod chmurką (silnik składany w piwnicy) klasycznie bez wyciągarek i kanałów
https://photos.app.goo.gl/cjajLcw8ZUcGDA4K6
Na potrzeby CA (z 1,0 w gażniku) dołożona zewnętrzna pompa 4bar + zrobienie powrotu paliwa, konwersja 4-5biegów f10-f15 astra przejście na 4pk na alternatorze (żeby nie wchodził na wielorowkowym w podłużnicę + brak napinacza - krótki pasek wał-alternator, większa chłodnica z wersji z wtryskiem. wentylator spal z przodu chłodnicy ( pozostałość po klimie w CB )
Obecnie silnik dotarty na ostro ( w weekend zmieniam olej na docelowy - PMO 10-40 - na takim też docierałem z dodatkiem Liquimolly, na którym składałem silnik)
problemy wieku dziecięcego oczywiście się pojawiły... nie miałem pojęcia, że astra ma czujnik prędkości w zegarach ( staram sie to rozwiązać)
W planie najbliższym jest 4-2-1 z c20xe, przepustnica z c20ne ( mam już, kwestia zmiany krokowego na zewnętrzny) + walka z nierówną pracą ( podejrzewam map sensor, mam nowy, w weekend będę podmieniał)
Pełni szczęścia jeszcze nie ma, portfel płakał (mimo oddania bloku/głowicy/zamachu do zrobienia, reszta własnymi łapkami)
Brakuje mi do szczęścia przesunięcia odcinki na kompie + ewentualna korekta mapy po wydechu/dolocie i hamowaniu z afrem.. narazie nikt nie chce ogarnąć seryjnego DelcoRemy z epromem na podstawce .
Chciałbym 120KM+ i będę szczęśliwy
Z dalszych ciekawostek CA 1992 1,0 gażnik miała katalizator ! https://photos.app.goo.gl/hMkp4gXpo7uVTkx18 i wydech średnicą jak w astrze z c16se.
Astra - dawca miała znaczki opel motorsport i jak doczytałem ( wbijając numer docisku w google ) na wschodnich stronach- w tamtych czasach mogli coś dodać do serii... Sprzęgło z dociskiem od diesla ( tarcza benzyna), skrzynia dziwnie krótka - 5bieg 4 tyś i 120, fabryczna podstawka pod eprom i z resztą jeszcze szukam, według autodaty wtryski powinny mieć 15-16,5ohm - moje mają 12,6, kostka od zmiany paliwa 95-98 powinna mieć odpowiednio 220/470 ohm - moja ma ponad 700/1500, ale to urok starych aut, gdzie po winie to sie części nie znajdzie
Zasadniczo tak, zrobiłem to.. c16se z astry wylądowało w CA, przebojów było sporo, ale jest...
https://photos.app.goo.gl/Hx9x77wxGnNSkRQ37
Oficjalnie CA SRi
https://photos.app.goo.gl/p6AUnnnywt3bG5pj8
zasadniczo, to kapitalny remont wyszedł z przebojami...
-Rozwiercony, splanowany blok na 1 nadwymiar + nowe tłoki
https://photos.app.goo.gl/F9tE3y6NEfQBsfN8A
-głowica po portingu + wszystko nowe
https://photos.app.goo.gl/MKVmGYQAT37YoYHe9
- odchudzony zamach u otoczaka (z 10 na 5kg - tak kosmicznie, ale... fabrycznie miałem docisk z CB 1,5td - zamach pewnie też )
https://photos.app.goo.gl/EcANTHkT9zn6DPTq5
https://photos.app.goo.gl/v2yiVPjh1kzYUio8A
TAK wszystko miało miejsce typowo ręcznie na działce pod chmurką (silnik składany w piwnicy) klasycznie bez wyciągarek i kanałów
https://photos.app.goo.gl/cjajLcw8ZUcGDA4K6
Na potrzeby CA (z 1,0 w gażniku) dołożona zewnętrzna pompa 4bar + zrobienie powrotu paliwa, konwersja 4-5biegów f10-f15 astra przejście na 4pk na alternatorze (żeby nie wchodził na wielorowkowym w podłużnicę + brak napinacza - krótki pasek wał-alternator, większa chłodnica z wersji z wtryskiem. wentylator spal z przodu chłodnicy ( pozostałość po klimie w CB )
Obecnie silnik dotarty na ostro ( w weekend zmieniam olej na docelowy - PMO 10-40 - na takim też docierałem z dodatkiem Liquimolly, na którym składałem silnik)
problemy wieku dziecięcego oczywiście się pojawiły... nie miałem pojęcia, że astra ma czujnik prędkości w zegarach ( staram sie to rozwiązać)
W planie najbliższym jest 4-2-1 z c20xe, przepustnica z c20ne ( mam już, kwestia zmiany krokowego na zewnętrzny) + walka z nierówną pracą ( podejrzewam map sensor, mam nowy, w weekend będę podmieniał)
Pełni szczęścia jeszcze nie ma, portfel płakał (mimo oddania bloku/głowicy/zamachu do zrobienia, reszta własnymi łapkami)
Brakuje mi do szczęścia przesunięcia odcinki na kompie + ewentualna korekta mapy po wydechu/dolocie i hamowaniu z afrem.. narazie nikt nie chce ogarnąć seryjnego DelcoRemy z epromem na podstawce .
Chciałbym 120KM+ i będę szczęśliwy
Z dalszych ciekawostek CA 1992 1,0 gażnik miała katalizator ! https://photos.app.goo.gl/hMkp4gXpo7uVTkx18 i wydech średnicą jak w astrze z c16se.
Astra - dawca miała znaczki opel motorsport i jak doczytałem ( wbijając numer docisku w google ) na wschodnich stronach- w tamtych czasach mogli coś dodać do serii... Sprzęgło z dociskiem od diesla ( tarcza benzyna), skrzynia dziwnie krótka - 5bieg 4 tyś i 120, fabryczna podstawka pod eprom i z resztą jeszcze szukam, według autodaty wtryski powinny mieć 15-16,5ohm - moje mają 12,6, kostka od zmiany paliwa 95-98 powinna mieć odpowiednio 220/470 ohm - moja ma ponad 700/1500, ale to urok starych aut, gdzie po winie to sie części nie znajdzie
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
No fajnie działasz. A co masz na myśli że astra ma czujnik prędkości w zegarach? Były 2 rodzaje na linkę i na czujnik w skrzyni. A jak fordzik?
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
no właśnie astra F miała linkę na zegary i w zegary wbudowany czujnik prędkości - w liczniku jest talerzyk, który ten czujnik zczytuje...
doszedłem na 7zip, że w corsie były 3 różne impulsatory (te przelotowe przy skrzyni) 2,6 i 15 impulsowe i pojęcia nie mam skąd i który potrzebuje. Inaczej zostaje tylko coś wyrzeźbić na lince, żeby było jak w astrze - bedę kombinował.
Dziś ogarnąłem kolektor wydechowy z c20xe, będę szukał firmy, która wykona flansze i można uwolnić wydech
przyszła też przepustnica z c20ne - pomierzę czy faktycznie warto ją zakładać i przechodzić na zewnętrzny krokowy...
Ford jest, więcej stoi jak jeździ, skrzynia ogarnięta, weszły sprężyny h&r -30 (średnio to wyszło) czekają felgi 15 do odświeżenia, żeby pomierzyć, co można i ile (chciałbym 17 ), brakuje mi w sumie tylnej klapy, żeby wstawić auto do blacharza ( i tak termin mam w okolicach października ) zostanie tylko klima do zrobienia. Coś już mu dołożyłem, żeby taki biedny nie był...
https://photos.app.goo.gl/ce499Z5XexEeDL2XA
Tak świeci kontrolka... Belgowie dali klocki bez czujnika...
doszedłem na 7zip, że w corsie były 3 różne impulsatory (te przelotowe przy skrzyni) 2,6 i 15 impulsowe i pojęcia nie mam skąd i który potrzebuje. Inaczej zostaje tylko coś wyrzeźbić na lince, żeby było jak w astrze - bedę kombinował.
Dziś ogarnąłem kolektor wydechowy z c20xe, będę szukał firmy, która wykona flansze i można uwolnić wydech
przyszła też przepustnica z c20ne - pomierzę czy faktycznie warto ją zakładać i przechodzić na zewnętrzny krokowy...
Ford jest, więcej stoi jak jeździ, skrzynia ogarnięta, weszły sprężyny h&r -30 (średnio to wyszło) czekają felgi 15 do odświeżenia, żeby pomierzyć, co można i ile (chciałbym 17 ), brakuje mi w sumie tylnej klapy, żeby wstawić auto do blacharza ( i tak termin mam w okolicach października ) zostanie tylko klima do zrobienia. Coś już mu dołożyłem, żeby taki biedny nie był...
https://photos.app.goo.gl/ce499Z5XexEeDL2XA
Tak świeci kontrolka... Belgowie dali klocki bez czujnika...
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Mam impulsator z nexii, zdaje się 8 impulsów ma.
Chcesz?
W liczniku sobie kabelek polutujesz najwyżej.
Chcesz?
W liczniku sobie kabelek polutujesz najwyżej.
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Ja w corsie B z silnikiem C20ne też mam impulsator z nexii, to ile impulsów ma to chyba raczej zależy od napędu. Licznik mam poliftowy elektroniczny i wszystko działa jak należy.
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
potrzebuje raczej ten przelotowy (w sumie już ilość impulsów mam w poważaniu, ważne, żeby check nie drażnił oka) bo jednak chcę mieć prędkość na zegarach ( może ten z poloneza poszukam - będzie łatwiej) zegary w CA są tylko na linkę, bez niej nie mam prędkości ...
tak w CB elektroniczny licznik, w CA tylko linka, więc odpada. Jak nie znajdę przelotowego impulsatora, to może zrobię to na jakimś czujniku od absu z czegokolwiek, byle czytało cokolwiek - zimą pomyślę
Mając permanentny brak czasu i chęć jazdy corsą, weekendami bawię sie pomimo problemów ...
muszę sprawdzić ciśnienie paliwa, bo chyba pompa (mimo, że nowa i 4ro barowa ) ma problem. na odpiętym regulatorze paliwa jedzie lepiej - nadal czuć, że brakuje. Zamówiłem już regulator z zegarkiem, żeby być na bieżąco.
Byłem u znajomej przymierzyć felgę na którą zawsze chorowałem, i mimo, że nie chcę 15 to byłbym w stanie ją wsadzić, ale jednak nie wejdzie
https://photos.app.goo.gl/DJjzTGndTU9cUYTc9
Mały bandyta zostaje na 14 i czekam na opony ( będzie nankang ns-2r jako uliczny setup, i 2 szt extrema najpewniej w miękkiej mieszance na tor -chciałem extrema r5a x4 ale oczywiście już sie wyprzedały a za dwa tygodnie jade na tor łódź i muszę mieć jakąś oponę z tyłu, żeby mi przodu nie wyprzedzał)
weekendowa jazda ( nie zawsze mam czas) już ponad 1500km nabite i opony przednie pomału zaczynają mieć dosyć ...
https://photos.app.goo.gl/hS5tiGRKAgRZV2rw7
https://drive.google.com/file/d/1uLCIil ... sp=sharing
Kolektor z c20xe jednak poczeka na przyszły sezon, bo flanszę wycieli mi strasznie słabo, i zaraz Forda oddaję do blacharza, więc fundusz umrze na ten rok.
Już 3ci elektronik odmówił mi przesunięcia odcinki w sterowniku pomału tracę nadzieję .. a już widzę, że auto ma chęć jechać dopiero 4,5-5k rpm i przy zmianie na wyższy bieg przydały by się wyższe obroty, żeby niuton chwytał od razu górną granicę. finalnie pewnie i tak skończy się na det3, chyba, że gdzieś dorwę kogoś, kto sie podejmie seryjnego delco.
Szukam tez seryjnego zbiornika pod wtrysk ( razem z koszem), bo zewnętrzna pompa strasznie drażni ucho, a musiałbym dołożyć drugą, i Swirl pota, bo nawet przy 20l paliwa na zakręcie zasysa powietrze ...
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa by Zioo mały comeback...
Z tym abs może być słabo - nie każdy sterownik ma wyjście prędkości.
Ale może dasz radę
Ale może dasz radę