help! potrzebuje kupic opony 195/45R16 !!!

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

help! potrzebuje kupic opony 195/45R16 !!!

Post autor: REN »

jak w temacie! nigdzie w Warszawie nie moge takich kupic! brak w hurtowniach, perspektywy mam na przyszly sezon!
c20mboT
regus
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 19 cze 2002, o 13:18
Lokalizacja: Skępe
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: regus »

no ja tez takich poszookuje bo chce zeby mi sie rozciagnela ladnie oponka na feldze bo te 215 co mam to zaszerokie a 195/45 lun 195/40 by byly oko
regus CTM#089
corsa C 1.2
uBaW
Nowy
Posty: 152
Rejestracja: 18 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Józefów k/W-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uBaW »

REN MIETASZ CIVICA Z BEMOWA TEGO NA 16TAKCH CZARNEGO......TEN KOLES KUDŁATY?on ma 195 spytaj go skad je wytzrasnał!
POWER ISN'T EVERYTHING<--/---/
Obrazek
Nissan s14 sr20det/ E30 2.8 15.6 ET /FSO 1.6 one minute ET<--/-
Speeddemon
Świeżak
Posty: 97
Rejestracja: 16 maja 2002, o 00:19
Lokalizacja: Wroclaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Speeddemon »

Sa oryginalnie w Cuprach.Pierwszych oczywiscie
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Ren! Daj znać czy dalej jesteś w potrzebie, może będę mógł pomóc.
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

juz oponki kupilem tydzien temu, ostatni komplet
c20mboT
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

i jak sie pomyka na takich oponkach, bo ja odbieram niedlugo samochod po lakierze i zaczynam myslec intenyswnie nad felaskami, czy zakladac 16 z 195 40 16 lub 14 na 8 cali, jestem w dylemacie powaznym ...
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

o profilu 195/40 ZAPOMNIJ! to jest nierealne na warszawskie ulice! male kolka i gleba to tez niestety chybiony pomysl! zloty srodek to opony 195/50R15, ja na swoich niestety musze uwazac i wszczeniej czy pozniej bede pewnie moje aluski prostowac :(
c20mboT
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Ren, aby ochronić felgi, spróbuj podwyższyć ciśnienie w ogumieniu. Wiem że niemieckie firmy tuningowe tak zalecają. Ja mam tak u siebie w Borsie B (185/55R14 ciśnienie cały czas 2,5) oraz w służbowej Nubirze (215/40R17 - ciśnienie 3,0).
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

ja zasuwam teraz na 185 55 14 po dziurach i nie ma szans chyba ich pogiac, wiec cisnienie lepiej zeby bylo takie samo , jest bardziej miekko, a sam nie wiem co zakladac do siebie ...
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

arts - to wszystko zależy jaki masz zawias (na standardzie ludzie gną 175/70R13).
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

tak ae zgiąc 175/70 r 13 na seryjnym zawieszeniu to jest chyba sztuka !!!ale to sie zdarza chyba sporadycznie??
Ja mam 195/50 r 15 cisnienie 2.0 wszędzie i nic mi sie narazie nie dzije .
A ren ma racje profil 40 to nie na nasze drogi długo bys nie pojeździł na dobrych felach.
A słyszałem ze jak jest za duze cisnienie w oponach to sie szybciej scierają
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Tu niestety nigdy nie ma reguly, jak pracowalem kilka lat temu w serwisie oponiarskim to sie napatrzylem na rozne przypadki. Wiem tylko ze firmy tuningowe ktore produkuja swoje felgi maja w TUV-ie napisane rozmiar opon i rozne cisnienia w zaleznosci od obciazenia i rodzaju zawieszenia. Co do scieralnosci opon to tez moze byc roznie (Nubira poprzednio miala Dunlopa SP Sport 9000, a teraz ma BF Goodrich'a) Obie chodzily na takim samym cisnieniu 3,0 - Dunlop 30 tkm i koniec (ale trzymal jak zadna inna), Goodrich ma juz 30tkm i konca jakos nie widac.[/list]
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

Dunlop SP Sport 9000 to opona sportowa i kosztem przyczepnosci ma wieksze zuzycie
c20mboT
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

NO NIC CHYBA MYSLENIE NAD FELGAMI PRZELOZE DO PRZYSZLEGO ROKU, ANA NARAZIE BEDE SMIGAL NA RTM CO MAM ..
Speeddemon
Świeżak
Posty: 97
Rejestracja: 16 maja 2002, o 00:19
Lokalizacja: Wroclaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Speeddemon »

Ja aktualnie jezdze na 185/50R14;przod 7 cali tyl 8 cali.Balem sie strasznie tego profilu zwlaszcza ze na 8 calach 185 jest naciagnieta dosc mocno.Zdziwilem sie jednak bo jezdzi mi sie bardzo podobnie jak na 195/50R15. Na 195/45R15 bardziej odczuwalem dziury niz teraz mimo ze w mm profil jest teoretycznie ten sam.Najwazniejsze to miec opony z rancikiem.To najbardziej chroni felge.Jak wpadlem w spora dziure to strzelila opona a felga calutka.Na rancie pojawil sie tylko slad po tym wulkanizatorskim smarowidle.A jesli chodzi o cisnienie to z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec tyle: jezdzac na wyzszym cisnieniu bardziej chronisz felgi ale bardziej Cie tez telepie.Opona bardziej zuzywa sie srodkiem ale przy szybkiej jezdzie po zakretach tego sie nie zauwazy bo ranty opony i tak zuzyja sie szybciej niz srodek.Bardzo wazna rzecza jest tez opona.W zaleznosci od firmy, stanu gumy i bieznika przy tym samym cisnieniu roznice w "wybieraniu" dziur potrafia byc kolosalne.
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

speedemon - jaka masz zawieszke (mm ?)do tych kolek, bo dosc solidnie siedzi na glebie corsianka, zwlaszcza z tylu
mucha!
Świeżak
Posty: 52
Rejestracja: 7 sie 2002, o 22:26
Lokalizacja: Bolesławiec/Berlin/New York
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: mucha! »

o to samo miałem się zapytać.Poprostu wyjąłeś mi to z "ust".
Czujesz ten rytm ... to Opel Vectra 8-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”