Strona 1 z 1
help! potrzebuje kupic opony 195/45R16 !!!
: 19 sie 2002, o 21:42
autor: REN
jak w temacie! nigdzie w Warszawie nie moge takich kupic! brak w hurtowniach, perspektywy mam na przyszly sezon!
: 19 sie 2002, o 22:04
autor: regus
no ja tez takich poszookuje bo chce zeby mi sie rozciagnela ladnie oponka na feldze bo te 215 co mam to zaszerokie a 195/45 lun 195/40 by byly oko
: 19 sie 2002, o 22:54
autor: uBaW
REN MIETASZ CIVICA Z BEMOWA TEGO NA 16TAKCH CZARNEGO......TEN KOLES KUDŁATY?on ma 195 spytaj go skad je wytzrasnał!
: 20 sie 2002, o 03:09
autor: Speeddemon
Sa oryginalnie w Cuprach.Pierwszych oczywiscie
: 28 sie 2002, o 12:37
autor: Jedrus
Ren! Daj znać czy dalej jesteś w potrzebie, może będę mógł pomóc.
: 28 sie 2002, o 21:52
autor: REN
juz oponki kupilem tydzien temu, ostatni komplet
: 29 sie 2002, o 09:01
autor: arts
i jak sie pomyka na takich oponkach, bo ja odbieram niedlugo samochod po lakierze i zaczynam myslec intenyswnie nad felaskami, czy zakladac 16 z 195 40 16 lub 14 na 8 cali, jestem w dylemacie powaznym ...
: 29 sie 2002, o 09:14
autor: REN
o profilu 195/40 ZAPOMNIJ! to jest nierealne na warszawskie ulice! male kolka i gleba to tez niestety chybiony pomysl! zloty srodek to opony 195/50R15, ja na swoich niestety musze uwazac i wszczeniej czy pozniej bede pewnie moje aluski prostowac

: 29 sie 2002, o 10:08
autor: Jedrus
Ren, aby ochronić felgi, spróbuj podwyższyć ciśnienie w ogumieniu. Wiem że niemieckie firmy tuningowe tak zalecają. Ja mam tak u siebie w Borsie B (185/55R14 ciśnienie cały czas 2,5) oraz w służbowej Nubirze (215/40R17 - ciśnienie 3,0).
: 29 sie 2002, o 11:43
autor: arts
ja zasuwam teraz na 185 55 14 po dziurach i nie ma szans chyba ich pogiac, wiec cisnienie lepiej zeby bylo takie samo , jest bardziej miekko, a sam nie wiem co zakladac do siebie ...
: 29 sie 2002, o 12:05
autor: Jedrus
arts - to wszystko zależy jaki masz zawias (na standardzie ludzie gną 175/70R13).
: 29 sie 2002, o 12:26
autor: Basista
tak ae zgiąc 175/70 r 13 na seryjnym zawieszeniu to jest chyba sztuka !!!ale to sie zdarza chyba sporadycznie??
Ja mam 195/50 r 15 cisnienie 2.0 wszędzie i nic mi sie narazie nie dzije .
A ren ma racje profil 40 to nie na nasze drogi długo bys nie pojeździł na dobrych felach.
A słyszałem ze jak jest za duze cisnienie w oponach to sie szybciej scierają
: 29 sie 2002, o 12:42
autor: Jedrus
Tu niestety nigdy nie ma reguly, jak pracowalem kilka lat temu w serwisie oponiarskim to sie napatrzylem na rozne przypadki. Wiem tylko ze firmy tuningowe ktore produkuja swoje felgi maja w TUV-ie napisane rozmiar opon i rozne cisnienia w zaleznosci od obciazenia i rodzaju zawieszenia. Co do scieralnosci opon to tez moze byc roznie (Nubira poprzednio miala Dunlopa SP Sport 9000, a teraz ma BF Goodrich'a) Obie chodzily na takim samym cisnieniu 3,0 - Dunlop 30 tkm i koniec (ale trzymal jak zadna inna), Goodrich ma juz 30tkm i konca jakos nie widac.[/list]
: 29 sie 2002, o 19:23
autor: REN
Dunlop SP Sport 9000 to opona sportowa i kosztem przyczepnosci ma wieksze zuzycie
: 30 sie 2002, o 09:55
autor: arts
NO NIC CHYBA MYSLENIE NAD FELGAMI PRZELOZE DO PRZYSZLEGO ROKU, ANA NARAZIE BEDE SMIGAL NA RTM CO MAM ..
: 31 sie 2002, o 09:40
autor: Speeddemon
Ja aktualnie jezdze na 185/50R14;przod 7 cali tyl 8 cali.Balem sie strasznie tego profilu zwlaszcza ze na 8 calach 185 jest naciagnieta dosc mocno.Zdziwilem sie jednak bo jezdzi mi sie bardzo podobnie jak na 195/50R15. Na 195/45R15 bardziej odczuwalem dziury niz teraz mimo ze w mm profil jest teoretycznie ten sam.Najwazniejsze to miec opony z rancikiem.To najbardziej chroni felge.Jak wpadlem w spora dziure to strzelila opona a felga calutka.Na rancie pojawil sie tylko slad po tym wulkanizatorskim smarowidle.A jesli chodzi o cisnienie to z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec tyle: jezdzac na wyzszym cisnieniu bardziej chronisz felgi ale bardziej Cie tez telepie.Opona bardziej zuzywa sie srodkiem ale przy szybkiej jezdzie po zakretach tego sie nie zauwazy bo ranty opony i tak zuzyja sie szybciej niz srodek.Bardzo wazna rzecza jest tez opona.W zaleznosci od firmy, stanu gumy i bieznika przy tym samym cisnieniu roznice w "wybieraniu" dziur potrafia byc kolosalne.
: 31 sie 2002, o 23:29
autor: arts
speedemon - jaka masz zawieszke (mm ?)do tych kolek, bo dosc solidnie siedzi na glebie corsianka, zwlaszcza z tylu
: 1 wrz 2002, o 00:48
autor: mucha!
o to samo miałem się zapytać.Poprostu wyjąłeś mi to z "ust".