najbardziej miekkim druciakiem na wiertarce + odkurzacz .. daje rade !!Porszak pisze:jesli nie planujesz zadnej roboty dolu silnika to usun ten nagar bez wyjmowania tlokow. nie warto wyciagac dolu bo przypadkiem moze byc gorzej po zlozeniu.
Corsa by Mat
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Corsa by Mat
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
a po druciaku papier ścierny na trzpieniu na wiertarce od 80 do 240 żeby wyrównać fabryczną powierzchnie tłoka po obróbce i na koniec gdzie sie nie dojdzie papierem ręcznie i wodnym na sam koniec ręką żeby się świeciłoZioo pisze:najbardziej miekkim druciakiem na wiertarce + odkurzacz .. daje rade !!Porszak pisze:jesli nie planujesz zadnej roboty dolu silnika to usun ten nagar bez wyjmowania tlokow. nie warto wyciagac dolu bo przypadkiem moze byc gorzej po zlozeniu.

X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V

- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Porszak: nie będę na razie nic z dołem robił, pomiar manometrem wkręcanym pokazał ciśnienie rzedu 14,1 - 14,3 wiec jest okej, jak rozbierałem silnik wszędzie były firmowe uszczelki GM (by elring) wiec prawdopodobnie silnik rozebrany został pierwszy raz
sprawdzałem palcem powierzchnie cylindra i nie czuć nawet najmniejszych nierówności zresztą jak się przyjrzałem powierzchnia świeci się jak psu...
tak więc wydaje mi się że dół jest zdrowy jak i głowica tylko sporo nagaru było
nagar wyczyszczę tak jak mówicie, bo jakoś nie mogę ścierpieć takiego widoku
głowica jedzie dzisiaj do przeróbki a będzie to:
- spasowanie kolektorów we-wy,
- polerowanie kanałów we-wy,
- delikatne powiększenie kanałów we-wy,
- skasowanie prowadnic w kanale we (wymiana i dopasowanie) prawdopodobnie będzie także wymiana wydechowych,
- zaspawanie tych małych otworków w kanałach we odpowiedzialnych za recyrkulacje spalin i sfrezowanie później tego,
- szlifowanie zaworów na 3 kąty oraz ich wypolerowanie
- powiększone zawory ssące o 1mm (dorabianie na zamówienie)
- nowe uszczelniacze titp
jestem ciekaw w jakim stopniu wpłynie to na osiągi
znaczy się wiem ze sporo lepiej będzie ale zawsze ta ciekawość jak to się przełoży na wzrost mocy:)
Dzięki chłopaki za porady
a tutaj jak zmieniła się przepustnica z nudów


jutro czyszczenie reszty części bo głowica oddana już do Auto-Szlifu i jakieś dwa tygodnie to potrwa
03.04.3009
trochę dzisiaj ze szwagrem popracowałem i na dzień dzisiejszy mam skończone przednie zawieszenie wraz z poliuretanami i tylnie w którym zostało włożyć powerflexy
tutaj troche foto, autko trochę już siadło lecz dojdzie jeszcze głowica itp itd 


tutaj trochę widać jak siadło autko ale to i tak tylko jeden amorek

tyłek dzisiaj też załatwiony

a tutaj laczki
kolorek bębnów będzie oczywiście czarny jak i szczęk, trochę nisko jest ale okej jakieś 2,5 cm opona<-> nadkole więc jest okej, włożę jeszcze clip it'y i nie powinno dobijać:) jak będzie to się coś pomyśli:)



no na dzisiaj to chyba tyle, jutro hamulce, zmiana na węźe goodrich oraz może coś się jeszcze wymyśli




- spasowanie kolektorów we-wy,
- polerowanie kanałów we-wy,
- delikatne powiększenie kanałów we-wy,
- skasowanie prowadnic w kanale we (wymiana i dopasowanie) prawdopodobnie będzie także wymiana wydechowych,
- zaspawanie tych małych otworków w kanałach we odpowiedzialnych za recyrkulacje spalin i sfrezowanie później tego,
- szlifowanie zaworów na 3 kąty oraz ich wypolerowanie
- powiększone zawory ssące o 1mm (dorabianie na zamówienie)
- nowe uszczelniacze titp
jestem ciekaw w jakim stopniu wpłynie to na osiągi

Dzięki chłopaki za porady

a tutaj jak zmieniła się przepustnica z nudów



jutro czyszczenie reszty części bo głowica oddana już do Auto-Szlifu i jakieś dwa tygodnie to potrwa

03.04.3009
trochę dzisiaj ze szwagrem popracowałem i na dzień dzisiejszy mam skończone przednie zawieszenie wraz z poliuretanami i tylnie w którym zostało włożyć powerflexy




tutaj trochę widać jak siadło autko ale to i tak tylko jeden amorek


tyłek dzisiaj też załatwiony


a tutaj laczki




no na dzisiaj to chyba tyle, jutro hamulce, zmiana na węźe goodrich oraz może coś się jeszcze wymyśli

- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
oj banan jak choleeeeeera
tylko wkurzyłem się i obrobiłem jedną śrubę od końcówki przewodu hamulcowego, łączącego się w nadkolu z tym gumowym przewodem hamulcowym i albo jutro przerobie to na śrubę 8 i spróbuje odkręcić albo będę musiał zakupić przewody hamulcowe łączące pompę abs z hamulcami, ale to się zobaczy może takie przewody nie są drogie
zobaczymy jak to będzie w praniu z tymi oponami nie powinny obcierać bo przecież rodziny nie będę woził 



- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
wpadaj na zlot to bedzie można fure na zywo ocenić
i stestowac ja na torze
w dobra strone modzisz 



"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
postaram sie:) po dzisiejszych działaniach będę wymieniał przewody hamulcowe te idące pod autem oraz przez komorę silnika na miedziane, zapiekły się śruby i są obrobione. W poniedziałek będę z kumplem je dorabiał i będzie spoko
oczywiście po demontażu będę miał na sprzedaż komplet amorków oraz sprężyn, zdziwiło mnie że nie są to jakieś bezfirmowe sprężyny tylko Suplex'a, to standardowe sprężyny w GSI ?:) zmyje z nich kurz i będą jak nowe, komuś może się przydadzą:) jeszcze dwa dni robocze tak do środy i skończę zawieszenie i hamulce co mnie cieszy 
04.04.2009
a tu się trochę dzisiaj nudziłem
i tak to trzeba zrobić więc czemu nie dzisiaj 

w porównaniu do tego zdjęcia parę postów wyżej jest stanowczo ładniej bo coś się świeci

denka tłoków delikatnie pociągnięte na małej polerce ręcznej "dremel" (takiej do drobnego majsterkowania) później papier wodny 600 następnie 800 a na koniec 1000 i efekt jest jak dla mnie w zupełności wystarczający


04.04.2009
a tu się trochę dzisiaj nudziłem



w porównaniu do tego zdjęcia parę postów wyżej jest stanowczo ładniej bo coś się świeci


denka tłoków delikatnie pociągnięte na małej polerce ręcznej "dremel" (takiej do drobnego majsterkowania) później papier wodny 600 następnie 800 a na koniec 1000 i efekt jest jak dla mnie w zupełności wystarczający

- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Ale czysto tam - świeci się jak sterylne narzędzia chirurgiczne :0
Gładzie cylindrów też czymś potraktowałeś?! Bo wyglądają jak by świeżo z honowania wróciły :0
po prostu pięknie!!!
Gładzie cylindrów też czymś potraktowałeś?! Bo wyglądają jak by świeżo z honowania wróciły :0
po prostu pięknie!!!
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V

- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
fotograf...zdziwisz się
nic nie było z nimi robione:) tak wyglądają po przebiegu ok 130tys km i jestem tego pewny
rozbierając silnik napotkałem na wszystkie oryginalne uszczelki
uszczelka pod głowicą GM by Elring
zdaje mi się że jako jeden z niewielu trafiłem po prostu na zdrową serię
od zakupu nic nie psuło się z silnikiem dosłownie nic
a zrobiłem już może z 10tys może więcej
ale tak prawdę mówiąc zdziwiło mnie właśnie to że gładzie tak się świeca po takim przebiegu
mając przed rozebraniem kompresje na każdym cylindrze od 14,1 do 14,3 wiem że silniczek jest cud malina
do piątku sądzę że już zrobią mi głowicę i jakieś dwa tygodnie potrzebuję na wszystko razem ze strojeniem
i malowaniem 











- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
no właśnie zabiorę się za to jak skończę zakładać oplot i zaciski z przodu i później polerka tłoków i na dzisiaj tyle będzie roboty bo czekam aż bikopur odeśle mi powerflexy bo wysłałem im żeby zrobili odlew bo tego nie mieli w asortymencie i będziecie dzięki mnie zamówić już komplet poliuretanów do corsy b:) I dopiero jak mi to odeślą skończę tył i zawieszenie i hamulce będą w całości skończone 

- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Nooo proszę - Twoje imię na stałe w takim razie odciśnie się na kartach historii rodzimego tunningu corsy BMat pisze:żeby zrobili odlew bo tego nie mieli w asortymencie i będziecie dzięki mnie zamówić już komplet poliuretanów do corsy b:)

POLIURETANY DLA WSZYSTKICH



X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V

- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
A nie mogli odlać z oryginałów.!? 

Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Klari te co im wysłałem do odlewów to oryginalne powerflexy które promem sobie do mnie przypłynęły
gadałem z tym kolesiem przez telefon i powiedział mi szczerze że po prostu brakuje im paru elementów do paru samochodów i sukcesywnie to uzupełniają. Mi się nie spieszyło z założeniem pf więc zaproponowałem im że im podeśle oryginały i za to nic w zamian nie chce tylko żeby zwrócili mi koszty wysyłki. Wiesz rozumiem ich, niby mogliby kupić i mieć wzór ale z tego co widzę są młodą firmą i czemu miałbym im nie pomóc:) Kiedy mogę to pomagam więc im to wysłałem a w tym czasie co innego w autku sobie spokojnie zrobiłem:) marudy są z was straszne zamiast się cieszyć:P jak przyjdą z powrotem to ściągam belkę i od razu zakładam goodridge, pf, skręcam bębny, odpowietrzam hamulce i już będę miał skończone zawieszenie i hamulce
:D:D:D
a tutaj czarne zaciski plus felgi z gumami przyłożone żeby zobaczyć jak to wygląda


i przepraszam że czasem gubię wyrazy
Do Wszystkich :
Bikopur zrobił już odlew z moich powerflexów, jutro odsyłają je do mnie. Prawdopodobnie w następnym tygodniu będzie już w ich asortymencie komplet do całego zawieszenia poliuretanów dla Corsy B i nie będzie trzeba szukać po paru stronkach. Nie mam z tego żadnych korzyści zrobiłem to aby każdy mógł skorzystać
a tak poza tym to jutro robie shortshiftera i będę go testował na sucho, jak biegi wchodzą itp. jeśli się powiedzie to jutro umieszczę manual z wymiarami itp.


a tutaj czarne zaciski plus felgi z gumami przyłożone żeby zobaczyć jak to wygląda



i przepraszam że czasem gubię wyrazy

Do Wszystkich :
Bikopur zrobił już odlew z moich powerflexów, jutro odsyłają je do mnie. Prawdopodobnie w następnym tygodniu będzie już w ich asortymencie komplet do całego zawieszenia poliuretanów dla Corsy B i nie będzie trzeba szukać po paru stronkach. Nie mam z tego żadnych korzyści zrobiłem to aby każdy mógł skorzystać

a tak poza tym to jutro robie shortshiftera i będę go testował na sucho, jak biegi wchodzą itp. jeśli się powiedzie to jutro umieszczę manual z wymiarami itp.
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
tzn ja mam caly oryginalny zestaw z Powerflex-a ,ale chodziło mi to,że mogli kupić sobie jedną gumę na belkę (oryginalną) za 10zł w IC i zobić z tego odlew..
Taniej niż 2x wysylka
Pozatym dalej jestem zdania ,że ory. są lepsze niż no name z polski - skład mieszanki itp.. ,no i slyszalem od znajomych to i owo

Taniej niż 2x wysylka

Pozatym dalej jestem zdania ,że ory. są lepsze niż no name z polski - skład mieszanki itp.. ,no i slyszalem od znajomych to i owo

Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Klari co znaczy to i owo ?:) nie no jak się już uporam z całym autkiem i coś mi nie będzie pasowało to zamówię resztę powerflexów
no a dzisiaj bawiłem się z shorshifterem oraz klinami ograniczników ale stosunek czasu jaki poświęciłem na te dwie rzeczy to 95-5%

właśnie jestem w trakcie konstrukcji manualna do shorshiftera, mam nawet avi aby pokazać zmianę biegów:) 2 i 4 wchodzą jakby za płytko ale pewnie mi się wydawało bo jak je wrzucam to słychać charakterystyczne pyknięcie jakie słychać gdy bieg wskakuje. Ale to nie problem bo jak coś będzie do regulacji to przecież to chwila tylko
aa przy okazji porobiłem inne sprawy malutkie ale mało zostało
jutro nagłośnienie i przewody audio i na jutro starczy
głowica pewnie pod koniec następnego tygodnia 



właśnie jestem w trakcie konstrukcji manualna do shorshiftera, mam nawet avi aby pokazać zmianę biegów:) 2 i 4 wchodzą jakby za płytko ale pewnie mi się wydawało bo jak je wrzucam to słychać charakterystyczne pyknięcie jakie słychać gdy bieg wskakuje. Ale to nie problem bo jak coś będzie do regulacji to przecież to chwila tylko




- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Dzisiaj zamontowałem kicx'y na przód wraz z syczkami oraz pociągnąłem kabelki na tył do wzmaka, wszystko jest przygotowane tylko wzmak coś nie domaga i idzie na przegląd do znajomego elektronika...nie gra 4rty kanał a raczej gra ale bardzo cicho. Zrobiłem też trzeszczący fotel i parę drobiazgów w środku, jedyne co mi zostało w środku to zamontować pasy schroth'a oraz wzmaka i nic więcej raczej nie będę robił no może poza obiciem w skórę boczków foteli i kanapy ale to jest jeszcze w fazie przemyśleń
Jutro szwagra pomęczę to skoczymy wkładanie pf na tył oraz odpowietrzymy hamulce i pozostaje czekać mi na głowicę, więc jakiś tydzień wolnego mam
może zdejmę sierpy i ocenie gdzie ruda jest itp 
poniżej skończone tylnie zawieszenie z zamontowanymi pf'ami oraz nowe przewody miedziane tłoczki itp.

odpowietrzanie nie wiem czy poszło dobrze pomimo że z każdego odpowietrznika ciekł już płyn to pedał trzeba 3 razy podpompować żeby stwardniał, jako że posiadam abs pewnie trzeba będzie odpowietrzyć pompę, zrobią mi to w jakimś specjalistycznym zakładzie? czy sprzętu specjalnego nie trzeba mieć ?



poniżej skończone tylnie zawieszenie z zamontowanymi pf'ami oraz nowe przewody miedziane tłoczki itp.

odpowietrzanie nie wiem czy poszło dobrze pomimo że z każdego odpowietrznika ciekł już płyn to pedał trzeba 3 razy podpompować żeby stwardniał, jako że posiadam abs pewnie trzeba będzie odpowietrzyć pompę, zrobią mi to w jakimś specjalistycznym zakładzie? czy sprzętu specjalnego nie trzeba mieć ?
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
tryk tryki - podstawa polskiego tuningu
Ja jak miałem w CB ABS to normalnie odpowietrzałem i nie było problemów

Ja jak miałem w CB ABS to normalnie odpowietrzałem i nie było problemów
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Steli ale jak odpowietrzałeś ?:
1. bez przekręconego kluczyka na pozycji ON zaczynając od najbliższego koła pompie a później PP, LT, PT ?
2. bez przekręconego kluczyka na pozycji ON zaczynając od najdalszego koła PT, LT, PP, LP ?
3. z przekręconym zapłonem w pozycji ON od najbliższego koła pompie a później PP, LT, PT ?
4. z przekręconym zapłonem w pozycji ON zaczynając od najdalszego koła PT, LT, PP, LP ?
bo takie sposoby znalazłem na necie, odpowietrzałem sposobami 1 i 2 i po skończonym procesie nie uruchamiając silnika, próbowałem naciskać pedał i twardniał dopiero za 3,4 razem tak mniej więcej do polowy pozycji może wyżej. Może po prostu po odpaleniu silnika pompa sobie pochodzi i będzie po staremu, jestem laikiem w tym temacie
1. bez przekręconego kluczyka na pozycji ON zaczynając od najbliższego koła pompie a później PP, LT, PT ?
2. bez przekręconego kluczyka na pozycji ON zaczynając od najdalszego koła PT, LT, PP, LP ?
3. z przekręconym zapłonem w pozycji ON od najbliższego koła pompie a później PP, LT, PT ?
4. z przekręconym zapłonem w pozycji ON zaczynając od najdalszego koła PT, LT, PP, LP ?
bo takie sposoby znalazłem na necie, odpowietrzałem sposobami 1 i 2 i po skończonym procesie nie uruchamiając silnika, próbowałem naciskać pedał i twardniał dopiero za 3,4 razem tak mniej więcej do polowy pozycji może wyżej. Może po prostu po odpaleniu silnika pompa sobie pochodzi i będzie po staremu, jestem laikiem w tym temacie

- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Co prawda u mnie nie ma ABSu ale kiedy zmieniałem tarcze i klocki też objaw był jak u Ciebie, po 3-4 razie dopiero twardniał, układu nie odpowietrzałem bo nie było z czego, ale zmuszony byłem jechać 40km taki miękkim pedałem i po tej trasie wszystko samo wróciło do normy 

X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V

- DaroXE
- Nowy
- Posty: 121
- Rejestracja: 12 sie 2008, o 15:34
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
U mnie przy zmianie hamulcy na 256 odpowietrzałem metodą 2, aczkolwiek nie mam ABSu... no i nie jestem zadowolony... powinno lepiej hamowac, hamulec powinien był byc twardszy ... a przejechałem juz z 2tys km
Czarnulka... troche koni już to ma pod maską... 

- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Fotograf: dobrze że w ogóle jako tako hamuje, sprawdzałem pchając go i szwagier hamował, wiedziałbym czy na odpalonym silniku poprawi się ale z polową silnika nie odpalę go
prawdopodobnie na odpalonym silniku pompa sama się ułoży itp a jak nie to mam dość płynu żeby odpowietrzyć gdzieś podciśnieniowo
ale to jak złożę silnik co nastąpi niedługo

Gnejsik: wiesz u mnie teoretycznie heble powinny być brzytwa (gumowe przewody wymienione na przewody w oplocie, dot 5.1) więc pedał powinien też twardy być nieźle ale tak nie jest ale sprawa się wyjaśni jak już silniczek będzie działał:)
grunt że corsina już na kółkach i zawieszenie i hamulce skończone
tylko zabawa w komorze silnika została oraz box i wydech
na koniec lampki i malowanie 
a tutaj mały spajszot box'a skończonego



autko prawdopodobnie pójdzie w tym tyg do malowania, bo przeróbka głowicy trochę się przeciągnie, później poprostu trzeba będzie uważać na lakier przy montażu głowicy ale to nie problem





Gnejsik: wiesz u mnie teoretycznie heble powinny być brzytwa (gumowe przewody wymienione na przewody w oplocie, dot 5.1) więc pedał powinien też twardy być nieźle ale tak nie jest ale sprawa się wyjaśni jak już silniczek będzie działał:)
grunt że corsina już na kółkach i zawieszenie i hamulce skończone



a tutaj mały spajszot box'a skończonego




autko prawdopodobnie pójdzie w tym tyg do malowania, bo przeróbka głowicy trochę się przeciągnie, później poprostu trzeba będzie uważać na lakier przy montażu głowicy ale to nie problem

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
no to przymierz sobie boxa, bo choć zdjęcia nie pokazują pleców to wygląda, że przepustnica (zwłaszcza potencjometr) wyląduje na przegrodzie. jak masz coś malować i przerabiać to sprawdź to wcześniej 

- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Fotograf: dobrze że w ogóle jako tako hamuje, sprawdzałem pchając go i szwagier hamował, wiedziałbym czy na odpalonym silniku poprawi się ale z polową silnika nie odpalę go
prawdopodobnie na odpalonym silniku pompa sama się ułoży itp a jak nie to mam dość płynu żeby odpowietrzyć gdzieś podciśnieniowo
ale to jak złożę silnik co nastąpi niedługo

Gnejsik: wiesz u mnie teoretycznie heble powinny być brzytwa (gumowe przewody wymienione na przewody w oplocie, dot 5.1) więc pedał powinien też twardy być nieźle ale tak nie jest ale sprawa się wyjaśni jak już silniczek będzie działał:)
grunt że corsina już na kółkach i zawieszenie i hamulce skończone
tylko zabawa w komorze silnika została oraz box i wydech
na koniec lampki i malowanie 
a tutaj mały spajszot box'a skończonego



autko prawdopodobnie pójdzie w tym tyg do malowania, bo przeróbka głowicy trochę się przeciągnie, później poprostu trzeba będzie uważać na lakier przy montażu głowicy ale to nie problem
19.04.09
no się trochę pozmieniało, był u mnie dzisiaj lakiernik (dobry znajomy) i corsa jutro idzie do kapitalnego malowania:D głowica będzie w przyszły piątek i będzie musiała zaczekać na budę
malowanie jakieś 2-3 tyg zajmie więc w tym czasie mam wakacje
robota będzie wykonana naprawdę fachowo bo widziałem jak potrafi pomalować
no i nie odwali fuchy bo to znajomy i ma sporo lat doświadczenia i dobry sprzęt no i komorę nawet sporą
aha nie będę montował jednak progów z laminatu bo jednak trochę zmieniłem koncepcję
ale tylko trochę więc zaraz je wystawie
przez jakiś czas może się coś nie dziać ale jak będę miał jak wstawię foto 





Gnejsik: wiesz u mnie teoretycznie heble powinny być brzytwa (gumowe przewody wymienione na przewody w oplocie, dot 5.1) więc pedał powinien też twardy być nieźle ale tak nie jest ale sprawa się wyjaśni jak już silniczek będzie działał:)
grunt że corsina już na kółkach i zawieszenie i hamulce skończone



a tutaj mały spajszot box'a skończonego




autko prawdopodobnie pójdzie w tym tyg do malowania, bo przeróbka głowicy trochę się przeciągnie, później poprostu trzeba będzie uważać na lakier przy montażu głowicy ale to nie problem

19.04.09
no się trochę pozmieniało, był u mnie dzisiaj lakiernik (dobry znajomy) i corsa jutro idzie do kapitalnego malowania:D głowica będzie w przyszły piątek i będzie musiała zaczekać na budę







- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
no to dzisiaj posunęło się sporo do przodu, zawiozłem auto do lakiernika i gotowe będzie za dwa tygodnie może delikatnie więcej, zdjęcia z postępów będą
kolejnym zaskoczeniem było to że zadzwonili z autoszlifu dzisiaj i odebrałem głowice
nieco przerobiona flansza

i pacjent w całej okazałości



od strony kolektora wydechowego, widać zaspawane kanaliki od recyrkulacji spalin i wygładzone miejsca


rzut oka na kanały ssące:




no teraz to kwestia czasu i się wszystko poskłada
jak to napisał Porszak, banan na gębie jak cholera a portfel ma lżej

kolejnym zaskoczeniem było to że zadzwonili z autoszlifu dzisiaj i odebrałem głowice

nieco przerobiona flansza


i pacjent w całej okazałości




od strony kolektora wydechowego, widać zaspawane kanaliki od recyrkulacji spalin i wygładzone miejsca


rzut oka na kanały ssące:




no teraz to kwestia czasu i się wszystko poskłada

jak to napisał Porszak, banan na gębie jak cholera a portfel ma lżej

- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
ja w miejscu otworów recylkulacji spalin zamiast spawać mam o tyle powiększone kanały + jeszczed sporo po przeciwnej stronie i po bokach. Do tych dużych otworów dorabiałem flanszę pod kolektor wydechowy i dalej pójdzie orurowanie kolektorów. Szkoda, ze nie pokusiłeś się przy tej pracy o powiększenie tych kanałów, bo przy recylkulacji jest co zbierać 

- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
Stelmi dobrze prawisz a ja nie pomyślałem o tym wcześniej, może dlatego że wzorowałem się na projekcie Porszaka ale jemu chyba dobrze to wyszło
no ja oczywiście mniej koników uzyskam
Zastanawiam się teraz jaką średnicę maja rury kolektora od c20xe który mam. Jeśli przerobiłbym kanały jak mówisz a średnica ich jest mniejsza to wg mnie nie byłoby to dobre rozwiązanie, ale mogę się mylić. Sądzę że trzeba by to robić tak żeby średnica kanału wylotowego była podobna do średnicy rury i przepływ byłby wtedy jakby łagodniejszy bez sprężania lub rozprężania spalin, ale to tylko moje przemyślenia i nie muszą być prawdą
Tak czy siak cieszę się że głowice mam już u siebie i muszę teraz zrobić adapter z normalnego regulatora na regulowany i flansze do głowicy na spaliny idące z powrotem do kolektora ssacego (w tym miejscu w którym był uchwyt przepustnicy). Autko u lakiernika i będzie bad-looka robił i ma drynnąć jak zrobi żebym przyszedł skontrolować czy o to mi chodziło
Wczoraj wyszło że mimo odpowietrzania praktycznie nie ma hamulców ale to się zrobi jak już auto będzie jeździło o własnych siłach 
Grunt że już bliżej niż dalej
boję się trochę ogarnięcia tych przewodów i wężyków ale powoli powoli dam rade tak że na zlot i tak wpadnę
No i normalnie ciekawość ile wypluje hamownia po strojeniu jest wieeeeeelka 


Zastanawiam się teraz jaką średnicę maja rury kolektora od c20xe który mam. Jeśli przerobiłbym kanały jak mówisz a średnica ich jest mniejsza to wg mnie nie byłoby to dobre rozwiązanie, ale mogę się mylić. Sądzę że trzeba by to robić tak żeby średnica kanału wylotowego była podobna do średnicy rury i przepływ byłby wtedy jakby łagodniejszy bez sprężania lub rozprężania spalin, ale to tylko moje przemyślenia i nie muszą być prawdą

Tak czy siak cieszę się że głowice mam już u siebie i muszę teraz zrobić adapter z normalnego regulatora na regulowany i flansze do głowicy na spaliny idące z powrotem do kolektora ssacego (w tym miejscu w którym był uchwyt przepustnicy). Autko u lakiernika i będzie bad-looka robił i ma drynnąć jak zrobi żebym przyszedł skontrolować czy o to mi chodziło


Grunt że już bliżej niż dalej



- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
tak jak mówisz, po obróbce głowicy najlepiej byłoby zrobić kolektor wydechowy z rur o podobnym przekroju jak otwory w głowicy
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa by Mat
byłem z ciekawości w garażu i przyłożyłem flanszę wyciętą do x16xe oraz oryginalny od c20xe i okazało się że kanały praktycznie się nie różnią dlatego może że flanszę i tak miałem powiększaną o 1mm. Ale jak te przeróbki wpłyną na moc to się okaże 
przerobione wyjście kanału recylkulacji spalin:

oraz przerobiony i zamontowany regulator paliwa (można go śmiało odłączyć i podłączyć zwykły regulator bo została dorobiona złączka oraz z tyłu wyjście na oryginalny wąż paliwowy)


na dzisiaj starczy
jak coś się będzie zmieniało to powiadomię 

przerobione wyjście kanału recylkulacji spalin:

oraz przerobiony i zamontowany regulator paliwa (można go śmiało odłączyć i podłączyć zwykły regulator bo została dorobiona złączka oraz z tyłu wyjście na oryginalny wąż paliwowy)


na dzisiaj starczy

