Kilka pytan odnosnie c14nz

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BaotianeQ
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 13 wrz 2009, o 01:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Kilka pytan odnosnie c14nz

Post autor: BaotianeQ »

Siema mam takie pytanie bo chce zacząć dłubać troszke w moim c14nz i szukając rożnych rzeczy na allegro znalazłem cały kompletny kolektor z z16se będzie on pasował do mojego c14nz? I jaki byście polecali wałek rozrządu do c14nz?
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Kilka pytan odnosnie c14nz

Post autor: Marcin99 »

Kolektora od mpi nie da się spiąć z głowicą od monowtrysku (wyjątkiem jest głowica od c16lz ale nie zawracaj sobie nim głowy). Ten kolektor od z16se ma przepustnicę elektroniczną więc potrzebowałbyś i kompa sterującego a co za tym idzie całej kupy części od tego silnika (innymi słowy też odpuść). Chcąc dać kolektor od mpi musisz mieć i taką głowicę ale do 1.4 nie ma sensu dawać od 1.6 bo obniżysz stopień sprężania. Jeśli już to pomyśl o wymianie bloku na 1.6, wtedy to będzie miało sens. Jeśli nie to szukaj gratów od c14se (co konkretnie potrzeba szukaj na forum bo trochę tematów tego typu już było).
Awatar użytkownika
BaotianeQ
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 13 wrz 2009, o 01:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Kilka pytan odnosnie c14nz

Post autor: BaotianeQ »

Ok wielkie dzięki za odpowiedz. A co do walka jaki byście polecali ?
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Kilka pytan odnosnie c14nz

Post autor: Marcin99 »

To zależy od tego co chcesz zrobić bo jeśli zostaje aparat z c14nz to ograniczeniem jest napęd palca rozdzielacza i odpadają wszystkie wałki spod DISa (np. c16se) - dla mocy za najlepszy uchodzi ten z 13s i taki powinien pasować. Dla momentu dobry by był od c16nz ale z nim też może być kłopot (podobno da się go zamontować ale musiałbyś szukać). Jeśli byś przeszedł na mpi to wybierając sterowanie z c14se lub c16se znika problem napędu aparatu i jakikolwiek można dać a najlepszy będzie c16se do mocy (przy wyższych obrotach) a dla momentu (lepsza dynamika na niskich i średnich obrotach) to c16nz.
Awatar użytkownika
max1975
Nowy
Posty: 367
Rejestracja: 17 sie 2009, o 18:00
Imię: Max :)
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Kilka pytan odnosnie c14nz

Post autor: max1975 »

witam i ja posiadam legendarną, nie zniszczalną jednostkę C14NZ i tu się zaczyna problem cokolwiek dopasować z innego modelu graniczy z cudem. Winien wszystkiemu jest stary typ zapłonu, na rozdzielaczu. Próbowałem ugryźć to z różnych stron ale tylko dwa sensowne rozwiązania przychodzą do głowy:
- jeżeli interesuje cie dużo większa moc, swap na inny model. C16SE lub C20XE(duże koszta)
- jeżeli zadowolisz się nie wielkim przyrostem mocy ale dającym się odczuć, poprawki głowicy i wydechu.(koszta w granicach rozsądku)
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Awatar użytkownika
szczygielek
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:26
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Kilka pytan odnosnie c14nz

Post autor: szczygielek »

BaotianeQ pisze:Ok wielkie dzięki za odpowiedz. A co do walka jaki byście polecali ?

Witaj.
Proponuje również niezniszczalna jednostkę tupu C20ne.
Poddaje sie chyba każdemu tuningowi.
mało awaryjny i śmiesznie tani w naprawie.
ze swapem nie ma większego problemu a remont kosztuje śmieszne pieniądze.
Bez kolizyjny rozrząd,chodzi na gazie lepiej niz polonez,cena zakupu śmieszna.
Jak czegos szukasz to jedziesz na pierwszy lepszy szrot i wydłubujesz z omegi czy innego opla co potrzebujesz.
I na pewno jak sam zauważyłeś szukając po allegro jest do tego troszke części do tuningu.
miałem juz 4szt xe i chyba z każdym jakis problem....poczynając na czujnikach kończąc na nagminnie spującym sie osprzęcie silnika.pozdrawiam
W planach....
CB c20ne supercharger
110KW +++
Na chwilę obecną c20ne + sterowanie c12nz :)
Nie znam się na diwajsach typu:
żarówki,lampki,breloczki,uchwyciki,pierdołki,guziczki i takie tam....najlepsze rozwiązanie to sprawdzone rozwiązanie ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”