c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
mostu1
Nowy
Posty: 100
Rejestracja: 20 lis 2010, o 10:23
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: mostu1 »

Witam wszystkich czy taka modyfikacja ma sens

silnik c20ne+skrzynia f16

wtryski od c20xe
przepustnica z omegi 2.6 l
regulator 3 bar
kolektor ssący lexmaul
sportowy wałek dbilas 284
kolektor wydechowy 4-2-1
wydech na dwóch tłumikach przelotowych 2"
dolot z filtrem stożkowym pipercross
odelzone koło zamachowe o 25%

czym to zestroić i czy to ma sens i ile można zyskać...

Pozdrawiam mostu1 :D
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: STELMI »

mostu1 pisze:Witam wszystkich czy taka modyfikacja ma sens

silnik c20ne+skrzynia f16

wtryski od c20xe
przepustnica z omegi 2.6 l
regulator 3 bar
kolektor ssący lexmaul
sportowy wałek dbilas 284
kolektor wydechowy 4-2-1
wydech na dwóch tłumikach przelotowych 2"
dolot z filtrem stożkowym pipercross
odelzone koło zamachowe o 25%

czym to zestroić i czy to ma sens i ile można zyskać...

Pozdrawiam mostu1 :D
zyskać to dużo nie zyskasz, na pewno dużo stracisz - kasy. Łatwiejsza droga to C20XE, które będzie w serii mocniejsze od tego co nadłubiesz w NE
mostu1
Nowy
Posty: 100
Rejestracja: 20 lis 2010, o 10:23
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: mostu1 »

No może masz i racje żeby isc w c20xe ale też trzeba zrobic remont i to tez jest kasa a tym bardziej ze ssacy lexa walek dbilasa dolot pipercrossa kosztował mnie jedynie 70 funtów bo tyle za przesyłkę bo dostałem w prezencie a moje c20ne jest po remoncie i wlozona została kasa i miłość w ten silnik także szkoda sprzedawać i zmieniać na zajechane c20xe.

Przy takich modach ile można sie spodziewać przyrostu czy bedzie to odczuwalne może jakaś obróbka głowicy...?
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: STELMI »

mostu1 pisze:No może masz i racje żeby isc w c20xe ale też trzeba zrobic remont i to tez jest kasa a tym bardziej ze ssacy lexa walek dbilasa dolot pipercrossa kosztował mnie jedynie 70 funtów bo tyle za przesyłkę bo dostałem w prezencie a moje c20ne jest po remoncie i wlozona została kasa i miłość w ten silnik także szkoda sprzedawać i zmieniać na zajechane c20xe.

Przy takich modach ile można sie spodziewać przyrostu czy bedzie to odczuwalne może jakaś obróbka głowicy...?
po obrobieniu głowicy i wystrojeniu tego wszystkiego to zbliżysz się do tych ok 145KM mooooże. To wróżenie z fusów.
BTW po co chcesz zmieniać wtryski?
Awatar użytkownika
koza149
Nowy
Posty: 420
Rejestracja: 4 maja 2010, o 19:20
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: koza149 »

Do listy dodałbym jeszcze tłoki od c20seh.

Poszukaj tematu c20ne ja37 :) tam było 158 km i 212 nm o ile dobrze pamiętam. Warto przestudiować.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: Porszak »

jesli juz masz silnik zrobiony i graty za "darmo" to wkladaj te graty.
moim zdaniem powinno byc wiecej niz 150.
z listy wyrzucilbym przelotowy wydech i jakis tam gabkowy filterek. w c20ne kolo jest lekkie, plaskie wiec nie wiem czy 25 to nie za duzo....
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: ja37 »

Też myslę, że wtryski niepotrzebne.
Druga sprawa, bez obróbki głowicy wiecej powietrza nie zassie, więc tez odpuscił bym 3 bary.
Strojenie bedzie jednak konieczne, albo gdzies oddasz, albo sam się baw jakąś świnią.
mostu1
Nowy
Posty: 100
Rejestracja: 20 lis 2010, o 10:23
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: mostu1 »

1. czyli mam zrezygnować z wtrysków od c20xe i z regulatora 3 bar a co z przepustnicą od omegi 2.6
2. dlaczego zrezygnować z ukladu przelotowego ( to jaki ma być )
3. Jaki filtr i czemu tez mam z niego rezygnować .
4. Czyli nie muszę obrabiać głowicy tak?
5. czy ecu master do strojenia wystarczy?

pozdrawiam mostu1
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: ja37 »

Przepustnice sobie zmierzysz, jak ma większą średnicę, niż wejście do lexa, to bez sensu.

Ja miałem przelot, uwierz hałas wyrywa suty, a mocy nie daje.
Ecumaster starczt, ale musisz mieć sonde szerokopasmową do strojenia.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: Porszak »

1. czyli mam zrezygnować z wtrysków od c20xe i z regulatora 3 bar a co z przepustnicą od omegi 2.6
tak i tak bedziesz stroil to ja bym nie rezygnowal. niebieskie(z 4 otworami) wtryski i wyzsze cisnienie daja lepszy wymieszanie mieszanki. oczywisice nie wiem czy miedzy kremowymi i 2,5bar oraz niebieskimi i 3bar bedzie zauwazalna roznica, ale tak mowi teoria i ona sie sprawdza tylko nie koniecznie na takim poziomie modzenia. seryjna przpeustnica ma chyba 60mm wiec ma jeszcze spoooory zapas. ja bym nie ywmienial i pattrz na to co mowi ja37

2. dlaczego zrezygnować z ukladu przelotowego ( to jaki ma być )
w skrócie: bo to nie turbo, musi miec cisnienie. ostatni daj komorowy tylko ciut wydajniejszy niz seria z xe

3. Jaki filtr i czemu tez mam z niego rezygnować .
bo tani stozek czy gabka filtruje tylko much i grubszy piasek, a nic nie daja albo pomijalnie mało

4. Czyli nie muszę obrabiać głowicy tak?
jak obrobisz zawory to nie zaszkodzi, jak obrobic kanaly trzeba wiedziec jak chcesz zrobic porting&polished to z gory mowie, daj sobie spokoj i wkladaj seryjna

5. czy ecu master do strojenia wystarczy?
tak np. det II, a det III w zupelnosci juz i bedziesz mogl podiesc odcinke
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: ja37 »

Z ciśnieniem to ja bym nie wojował.
Mam przykład u siebie.
3 bary + niebieskie wtryski - zalewa, nieduzo, ale zalewa.
2,5 bara + niebieskie mam oki.
Ale może to przez brak lambdy.

Zresztą na 8V miałem ciśnienie 2,5 i jakoś to szło.

Porszak sama odcinka wyżej nie starczy.
mostu1
Nowy
Posty: 100
Rejestracja: 20 lis 2010, o 10:23
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: mostu1 »

Witam no to mamy spór o wtryski i regulator!!!
1. głowica zostaje seryjna
2. co z układem dolotowym wiadomo jest ssacy lexik. Czy szukać jakiegoś k&n dedykowanego pod c20ne i co z przepływka wywalić czy zostawić bo i tak bedzie swinia.
3. Co da przesunięcie odcinki i o ile można to zrobić ?
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: Bear_ »

Co do filtra powietrza to przerób sobie puszkę i wstaw wkład K&N albo zwykły papierzany filtr o małej gęstości i wystarczy w zupełności... Ja jeżdżę na przerobionej puszcze... Gość mi robił 2 pomiary na hamowni ze stożkiem, dość spory smok, wymyty itp... i drugi na przerobionej ori puszcze z papierzakiem... Skutek... prawie 2 konie na korzyść puszki...

Co do układu przelotowego... Ja tu powiem, że ok... Zrób sobie wydech... Ja zostałem przy seryjnej średnicy układu, która jest przewidziana do C16XE, do tego dwa "ciche" tłumiki przelotowe ( środek i koniec) reszta sama rura z nierdzewki... Gdzies jest mój wykres na tym wydechu... Różnica ponad 6 koni a jest przyjemnie mogę się pokusić o stwierdzenie "cicho" :)

Jak będziesz chciał (bo tu nie mogę z tego co pamiętam) to Ci na PW mogę rzucić kto mi robił tłumiki... Profi robota, gość zrobi Ci taki tłumik jaki chcesz (przekrój, kształt, wielkość)

Pozdro
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: Porszak »

Bear_ pisze: Jak będziesz chciał (bo tu nie mogę z tego co pamiętam) to Ci na PW mogę rzucić kto mi robił tłumiki... Profi robota, gość zrobi Ci taki tłumik jaki chcesz (przekrój, kształt, wielkość)
a czemu tu nie mozesz :)5

nie mamy sporu, jak zrobisz jak mowi ja37 bedzie dobrze, jak zrobisz tak jak mowie ja to na pewno nie bedzie gorzej, a moze byc lepiej

grzesiek zalewa bo dales wydajniejsze wtryski i jeszcze na wiekszym cisnieniu, a strojone nie bylo pod te zmiany

jak z tym ssacym lexem uda Ci sie zostawic seryjna puszke filtra to ja zostaw. zeby wywalic przeplywke uzywajac swini to najpierw trzeba zrobic mape na przeplywce.

czy potrzeba Ci przesuwac odcinke dowiesz sie jak pojedziesz na rolki i bedzie widac ze moc rosnie do dociecia. wtedy albo regulowane kolo rozrzadu moze pomoc, a moze ono tez nie wystarczyc i bedzie trzeba jeszcze podniesc limiter. na 7000rpm mozesz podnosic smialo. tylko zaopatrz sie w nowe popychacze
ja37 pisze:Porszak sama odcinka wyżej nie starczy.
grzesiek, co masz na mysli?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: ja37 »

Mam na mysli, ze jest inny wałek i sama odcinka nie starczy, żeby wykorzystać mozliwości.
Pewnie trzeba będzie tu i ówdzie podlać.


A u mnie juz wiem, układ ma mieć wszystko seryjne, inaczej głupieje.

Choć też mam popsutą przepływkę - dowiedziałem się, jak nastały mrozy......
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: c20ne czy taka modyfikacja ma sens...?

Post autor: Fifo »

Z tym pipercrossem przesadzacie. Oczywiście gabkowe filtry nie wyłapuja za duzo zanieczyszczeń, ale akurat pipercross podobnie jak ITG to jedne z najlepszych filtrów gąbkowych i śmiało można zakładać. Bardzo często je stosujemy w PXS. Nawet w mojej byłej taki znalazł miejsce.

Co do tego który filtr ile daje to oczywiście w każdym aucie może być nieco inaczej, ale swego czasu zrobiliśmy test na hamowni, w ten sam dzień i na tym samym aucie - wolnossące 2.0. Testowane były: seryjny filtr w puszcze, wkładka w puszcze, stożek no name, stozek K&N, gąbkowy ITG albo własnie pipercross (nie pamiętam). Zauwazalny przyrost był własnie na gabkowym, potem na stożku K&N, reszta praktycznie to samo.

Wydech, jak pisza koledzy, przynajmniej jeden komorowy. Kiedyś jak miałem jeszcze wolnossace c20xe to miałem wydech na dwóch tłumikach, pierwszy komorowy a drugi przelot. Sprawdzone na hamowni, nie pogorszyło niczego ;)

Co do strojenia, jak założysz ECU Master DET III z mapsensorem i przejdziesz na Fuel Implanta to możesz zarówno wywalić przepływkę, jak i mieć spokojnie większe wtryski i ogólnie wydajnieszy układ paliwowy bo i tak dasz rade spokojnie to ogarnąc żeby było dobrze.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”