I po co Wam stożki.....????;)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: Porszak »

[album]4131[/album]
korzystając z tego oto przyrządu postanowiłem zmierzyć podciśnienie w dolocie przy pełym otwarciu przepustnicy i do samej odcinki. mierzyłem w trzech punktach: zaraz za filtrem powietrza, przed przepustnica w miejscu gdzie wpięta jest odma i w kolektorze dolotowym za przepustnica, tam gdzie w 16v są wszystkie podciśnienia, ja wpiąłem się tam gdzie mapsensor.
wyniki:
przy pełnym bucie zaraz za filtrem nic sie nie działo w całym zakresie obrotów(choć tutaj mógł zagnieść się przewód bo nie było jak sie tam dostać sensownie).
2 i 3 podciśnienie było takie samo, a miało wartość 0,04bar powyzej 4000 obr. czyli tutaj jeśli załatwi się dobre doprowadzenie powietrza do puszki można coś ugrać, można też coś ugrać przez odpowiednia długość dolotu i zgranie rezonansów dolotou i wydechu, ale to znacznie trudniejsze.
teraz puenta: po wyjęciu filtra powietrza podciśnienia są dokładnie takie same!!!
dodam, że mam wycięty otwór w bocznej ściance puszki filtra wiec wychodzi na to ze sam filtr nie jest ograniczeniem dla przepływu powietrza, ewentualnie rurka doprowadzająca do puszki powietrze.
może jutro jak bede miał chwilę wyjmę siatkę z przepływki, ale rezultaty mogą być niezauważalne.

Bell w swojej książce w jednym z przykładów podaje, ze 2.2psi podciśnienia w dolocie w 200hp silniku powoduje ograniczeniem mocy do 175-180hp. Również jego radą jest zrobić dodatkowe otwory w puszcze.

0.04bar podciśnienia to 0.6psi czyli ja tracę jakieś 5hp lub nawet mniej(już nie będę przeliczał hp na KM bo nie ma sensu).

p.s. zdjęcia tych 0.04bar nie mam bo jeździłem sam na 3 i 4 biegu.... ,ale chyba mi wierzycie? :oko:

-- 5 mar 2012, o 12:59 --

wyjąlem siatke z przepływki, do 4000-5000 obr w kolektorze było 0, powyzej zaczelo pojawiac sie podcisnienie. czyli tak samo jak z siatką. może była jakaś mała rożnica bo wskazówka troszke drgała, ale nie było to 0.02bar, ewentualnie 0.03 wiec mozna pominąć.
sprawdze tez kiedys z mantzlem.

-- 8 lip 2012 --
Mantzel, przepustnica 60mm + seryjna puszka filtra:
podciśnienie o wartości ok 0.05-0.06bar pojawia sie w okolicy 6500rpm i zostaje do odcięcia.

Mantzel, przepustnica 60mm + puszka filtra z dodatkowym otworem od strony błotnika:
0bar do końca obrotow.

wniosek z dzisiaj jest taki jak ten pierwszy:
największą restrykcja jest seryjny, lekko cudaczny dolot oraz puszka, a dokładnie jej dolot, nie papierowy filtr!
miejcie na względzie, że moj silnik potrzebuje troche wiecej powietrza niż seria lub lekko dłubana seria.

Dla tych, ktorzy wkładają stożki dla dźwięku: z dziurą w puszce dźwięk jest taki sam jak na stożku
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kristianbb
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 2 cze 2011, o 16:53
Lokalizacja: BBa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: kristianbb »

Temat dość szeroko omawiany :) Nie jestem ekspertem ale znalazłem coś takiego.

http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 13542.html
www.kkorzeniowski.pl
Zesraj sie ale nie daj sie
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: Porszak »

tylko ten moj temat nie traktuje o zmianie długości dolotu, anie też jego pojemności.

dziwię się bardzo, że nikt tutaj nie skomentował wcześniej tego co napisałem....

niedługo przetestuje jeszcze w innych konfiguracjach czyli krótki dolot i zmienimy puszkę na całą, bez dziury
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kristianbb
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 2 cze 2011, o 16:53
Lokalizacja: BBa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: kristianbb »

Rozumie, że tutaj ważną role odgrywa rodzaj dolotu i wydechu. Ale w odpowiedniej konfiguracji te stożki jednak coś dają.

Fajnie, że zająłeś się tym temat bo jest dość śliski.

W linku jest też porównanie filtra z wkładką

Obrazek
Obrazek
www.kkorzeniowski.pl
Zesraj sie ale nie daj sie
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: Porszak »

tak, ale ja chciałem pokazać, że to nie papierowy filtr jest restrykcją w dolocie tylko mały wlot do puszki filtra.

jak zakładasz stożek to zmieniasz więcej niż tylko filtr, w tym b16a2 moc wzrastała przy znacznym wydłużeniu dolotu. moim zdaniem to trochę dwa inne pomiary.
w ogóle tak jak piszesz. temat śliski i nie można uogólniać.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
mustang33
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 5 sty 2011, o 15:35
Imię: Dawid
Lokalizacja: Lipowa/k. Żywca
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: mustang33 »

Jak dobrze, że istnieją tacy ludzie jak Porszak :P Chciałem kupić stożek dla samego dźwięku, na szczęście trafiłem na ten temat, wyciąłem dziurę i jest idealnie tak jak chciałem. Koszt - 0zł. Dziękuje i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: Porszak »

cieszę się, że sie przydało.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: ja37 »

Niestety niektórzy są skazani na stożek, bo pucha się nie mieści..... :))
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: Porszak »

jak się popieści to się zmieści :-P .
juz całkiem niedługo kolejny test z Mantzlem i pucha seria vs wycięta.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: ja37 »

Marcin, nie da rady, próbowałem nawet zmieścić puszkę z 1,4 i nie da rady....
Awatar użytkownika
bix
Nowy
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2008, o 11:53
Imię: Bartek
Model auta: Grande Punto
Silnik: 1.2
Lokalizacja: warszawa/siewierz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: bix »

A musi być puszka z opla? Może jakaś z hondy/rovera czy innych?
Była: Corsa B x12sz + LPG
Był: Rover 416
Była: Audi A6 C5 1.8T
Jest: Grande Punto 1.2
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: I po co Wam stożki.....????;)

Post autor: Porszak »

wieści prosto z frontu.
Mantzel, przepustnica 60mm + seryjna puszka filtra:
podciśnienie o wartości ok 0.05-0.06bar pojawia sie w okolicy 6500rpm i zostaje do odcięcia.

Mantzel, przepustnica 60mm + puszka filtra z dodatkowym otworem od strony błotnika:
0bar do końca obrotow.

wniosek jest taki, że największą restrykcja jest seryjny, lekko cudaczny dolot oraz puszka, nie papierowy filtr!
miejcie na względzie, że moj silnik potrzebuje troche wiecej powietrza niż seria lub lekko dłubana seria.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”