korzystając z tego oto przyrządu postanowiłem zmierzyć podciśnienie w dolocie przy pełym otwarciu przepustnicy i do samej odcinki. mierzyłem w trzech punktach: zaraz za filtrem powietrza, przed przepustnica w miejscu gdzie wpięta jest odma i w kolektorze dolotowym za przepustnica, tam gdzie w 16v są wszystkie podciśnienia, ja wpiąłem się tam gdzie mapsensor.
wyniki:
przy pełnym bucie zaraz za filtrem nic sie nie działo w całym zakresie obrotów(choć tutaj mógł zagnieść się przewód bo nie było jak sie tam dostać sensownie).
2 i 3 podciśnienie było takie samo, a miało wartość 0,04bar powyzej 4000 obr. czyli tutaj jeśli załatwi się dobre doprowadzenie powietrza do puszki można coś ugrać, można też coś ugrać przez odpowiednia długość dolotu i zgranie rezonansów dolotou i wydechu, ale to znacznie trudniejsze.
teraz puenta: po wyjęciu filtra powietrza podciśnienia są dokładnie takie same!!!
dodam, że mam wycięty otwór w bocznej ściance puszki filtra wiec wychodzi na to ze sam filtr nie jest ograniczeniem dla przepływu powietrza, ewentualnie rurka doprowadzająca do puszki powietrze.
może jutro jak bede miał chwilę wyjmę siatkę z przepływki, ale rezultaty mogą być niezauważalne.
Bell w swojej książce w jednym z przykładów podaje, ze 2.2psi podciśnienia w dolocie w 200hp silniku powoduje ograniczeniem mocy do 175-180hp. Również jego radą jest zrobić dodatkowe otwory w puszcze.
0.04bar podciśnienia to 0.6psi czyli ja tracę jakieś 5hp lub nawet mniej(już nie będę przeliczał hp na KM bo nie ma sensu).
p.s. zdjęcia tych 0.04bar nie mam bo jeździłem sam na 3 i 4 biegu.... ,ale chyba mi wierzycie?

-- 5 mar 2012, o 12:59 --
wyjąlem siatke z przepływki, do 4000-5000 obr w kolektorze było 0, powyzej zaczelo pojawiac sie podcisnienie. czyli tak samo jak z siatką. może była jakaś mała rożnica bo wskazówka troszke drgała, ale nie było to 0.02bar, ewentualnie 0.03 wiec mozna pominąć.
sprawdze tez kiedys z mantzlem.
-- 8 lip 2012 --
Mantzel, przepustnica 60mm + seryjna puszka filtra:
podciśnienie o wartości ok 0.05-0.06bar pojawia sie w okolicy 6500rpm i zostaje do odcięcia.
Mantzel, przepustnica 60mm + puszka filtra z dodatkowym otworem od strony błotnika:
0bar do końca obrotow.
wniosek z dzisiaj jest taki jak ten pierwszy:
największą restrykcja jest seryjny, lekko cudaczny dolot oraz puszka, a dokładnie jej dolot, nie papierowy filtr!
miejcie na względzie, że moj silnik potrzebuje troche wiecej powietrza niż seria lub lekko dłubana seria.
Dla tych, ktorzy wkładają stożki dla dźwięku: z dziurą w puszce dźwięk jest taki sam jak na stożku