Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Witam, prawdopodobnie temat był już poruszany, jednak nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Czy ktoś stosował ten produkt w C20XE? Stoję przed wyborem oleju silnikowego, im więcej o nich czytam, tym bardziej nie wiem jaki kupić. Silnik kupiony od forumowego kolegi o nicku sfoboda, przebieg 155tys. km, jeździł na Mobilu 10W40, silnik leżał w suchym garażu, co 3-4 tygodnie dolewałem mu oleju do cylindrów, wszystkie wloty, kanały pozatykałem, by nie dostawała się do niego wilgoć. W sobotę silnik będzie "ożeniony" z budą i mam dylemat. Polecali mi 10W60 Valvoline'a, jednak moim zdaniem jest zbyt "hardcorowy", myślałem nad Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40, Valvoline DuraBlend 10W40, Mobil Super S 10W40, jednak trafiłem na ciekawego pdf'a http://hein-podesty.pl/oleje.pdf i do mojego baniaka przyszła mi myśl, czemu nie zastosować płukanki i nie użyć jakiegoś pełnego syntetyka, np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Jeśli nie grozi to niczym poważniejszym niż wymiana uszczelek to byłbym skłonny to przeprowadzić. Robił ktoś podobny zabieg (używał płukanki w C20XE), jak te silniki na to reagują? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Jeśli pod korkiem na głowicy nie widać nalotu ani nagaru to syntetyk można śmiało lać.
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
No właśnie Ci powiem, co najdziwniejsze, po odkręceniu korka nie widać grama nagaru w okolicach wałków, itp., czyli mówisz, że nie ma się co pierdzielić z płukankami tylko lać full'a od razu?
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Jeśli silnik jest czysty to nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zalać syntetyk.
Gorzej jeśli w silniku jest bagienko , wtedy wypłukany syntetykiem nagar potrafi coś przytkać.
Poza tym nalot odkłada się na tłokach w rowkach pierścieni i na powierzchniach roboczych wału , również i na panewkach , w takich sytuacjach wypłukanie nalotu z powierzchni roboczych powoduje zwiększenie się luzu i wszystko zaczyna dzwonić .
Zadbane silniki ciągną na syntetyku po kilkaset tysięcy kilometrów bez żadnego problemu.
Gorzej jeśli w silniku jest bagienko , wtedy wypłukany syntetykiem nagar potrafi coś przytkać.
Poza tym nalot odkłada się na tłokach w rowkach pierścieni i na powierzchniach roboczych wału , również i na panewkach , w takich sytuacjach wypłukanie nalotu z powierzchni roboczych powoduje zwiększenie się luzu i wszystko zaczyna dzwonić .
Zadbane silniki ciągną na syntetyku po kilkaset tysięcy kilometrów bez żadnego problemu.
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.
co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.
co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Przecież 10W40 to ful-syntetykczerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
10W60 to full syntetyk z tym ze o podwyzonej odpornosci na wysokie tempereturyyosh pisze:Przecież 10W40 to ful-syntetykczerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flushSTELMI pisze:jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.
co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
forte to dodatek do oleju który wlewa się przed zmiana.
stosuje go od ponad 3 lat w wielu autach i wlasciciel każdego nigdy nie narzekal
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Mój błąd , oczywiście chodziło o wyżej wspomniany 10W60kasmarkos pisze:10W60 to full syntetyk z tym ze o podwyzonej odpornosci na wysokie tempereturyyosh pisze:Przecież 10W40 to ful-syntetykczerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
yosh, Valvoline VR1 10W60 Synthetic Blend do olej półsyntetyczny
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
gdzie go kupujesz, bo na allegro brak ?gtszudi pisze:http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flushSTELMI pisze:jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.
co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
forte to dodatek do oleju który wlewa się przed zmiana.
stosuje go od ponad 3 lat w wielu autach i wlasciciel każdego nigdy nie narzekal
- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
masz linka http://liquimoly.sklep.pl/STELMI pisze: gdzie go kupujesz, bo na allegro brak ?
jeździliśmy z Zyniem na tum oleju, napisz jakie będziesz miał spostrzeżenia.czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu,
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
Castrol EDGE 10W60 jest pelnym syntetykiem. Moim zdaniem olej bardzo dobry, nawet po mocno agresywnej jezdzie nie slychac popychaczy i silnik chodzi cichutko czego nie mozna powiedziec np o 10W40
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
do stelmi
kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.
liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze
kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.
liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE
po urlopie się odezwę do Ciebie, bo bym jeden kupiłgtszudi pisze:do stelmi
kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.
liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze