Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Tematy nie związane bezpośrednio z Corsa. Zastosuj się do regulaminu działu.
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
ODPOWIEDZ
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: czerwo »

Witam, prawdopodobnie temat był już poruszany, jednak nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Czy ktoś stosował ten produkt w C20XE? Stoję przed wyborem oleju silnikowego, im więcej o nich czytam, tym bardziej nie wiem jaki kupić. Silnik kupiony od forumowego kolegi o nicku sfoboda, przebieg 155tys. km, jeździł na Mobilu 10W40, silnik leżał w suchym garażu, co 3-4 tygodnie dolewałem mu oleju do cylindrów, wszystkie wloty, kanały pozatykałem, by nie dostawała się do niego wilgoć. W sobotę silnik będzie "ożeniony" z budą i mam dylemat. Polecali mi 10W60 Valvoline'a, jednak moim zdaniem jest zbyt "hardcorowy", myślałem nad Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40, Valvoline DuraBlend 10W40, Mobil Super S 10W40, jednak trafiłem na ciekawego pdf'a http://hein-podesty.pl/oleje.pdf i do mojego baniaka przyszła mi myśl, czemu nie zastosować płukanki i nie użyć jakiegoś pełnego syntetyka, np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Jeśli nie grozi to niczym poważniejszym niż wymiana uszczelek to byłbym skłonny to przeprowadzić. Robił ktoś podobny zabieg (używał płukanki w C20XE), jak te silniki na to reagują? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: yosh »

Jeśli pod korkiem na głowicy nie widać nalotu ani nagaru to syntetyk można śmiało lać.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: czerwo »

No właśnie Ci powiem, co najdziwniejsze, po odkręceniu korka nie widać grama nagaru w okolicach wałków, itp., czyli mówisz, że nie ma się co pierdzielić z płukankami tylko lać full'a od razu?
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: yosh »

Jeśli silnik jest czysty to nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zalać syntetyk.
Gorzej jeśli w silniku jest bagienko , wtedy wypłukany syntetykiem nagar potrafi coś przytkać.
Poza tym nalot odkłada się na tłokach w rowkach pierścieni i na powierzchniach roboczych wału , również i na panewkach , w takich sytuacjach wypłukanie nalotu z powierzchni roboczych powoduje zwiększenie się luzu i wszystko zaczyna dzwonić .
Zadbane silniki ciągną na syntetyku po kilkaset tysięcy kilometrów bez żadnego problemu.
Awatar użytkownika
gtszudi
Nowy
Posty: 278
Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: gtszudi »

ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: czerwo »

Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: STELMI »

gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: yosh »

czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Przecież 10W40 to ful-syntetyk :)
Awatar użytkownika
kasmarkos
Nowy
Posty: 279
Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Orzysz
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: kasmarkos »

yosh pisze:
czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Przecież 10W40 to ful-syntetyk :)
10W60 to full syntetyk z tym ze o podwyzonej odpornosci na wysokie temperetury
Awatar użytkownika
gtszudi
Nowy
Posty: 278
Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: gtszudi »

STELMI pisze:
gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flush

forte to dodatek do oleju który wlewa się przed zmiana.

stosuje go od ponad 3 lat w wielu autach i wlasciciel każdego nigdy nie narzekal
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: yosh »

kasmarkos pisze:
yosh pisze:
czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Przecież 10W40 to ful-syntetyk :)
10W60 to full syntetyk z tym ze o podwyzonej odpornosci na wysokie temperetury
Mój błąd , oczywiście chodziło o wyżej wspomniany 10W60 :oko:
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: czerwo »

yosh, Valvoline VR1 10W60 Synthetic Blend do olej półsyntetyczny ;)
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: STELMI »

gtszudi pisze:
STELMI pisze:
gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flush

forte to dodatek do oleju który wlewa się przed zmiana.

stosuje go od ponad 3 lat w wielu autach i wlasciciel każdego nigdy nie narzekal
gdzie go kupujesz, bo na allegro brak ?
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: mehes »

STELMI pisze: gdzie go kupujesz, bo na allegro brak ?
masz linka http://liquimoly.sklep.pl/

czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu,
jeździliśmy z Zyniem na tum oleju, napisz jakie będziesz miał spostrzeżenia.
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
kasmarkos
Nowy
Posty: 279
Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Orzysz
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: kasmarkos »

Castrol EDGE 10W60 jest pelnym syntetykiem. Moim zdaniem olej bardzo dobry, nawet po mocno agresywnej jezdzie nie slychac popychaczy i silnik chodzi cichutko czego nie mozna powiedziec np o 10W40
Awatar użytkownika
gtszudi
Nowy
Posty: 278
Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: gtszudi »

do stelmi

kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.

liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

Post autor: STELMI »

gtszudi pisze:do stelmi

kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.

liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze
po urlopie się odezwę do Ciebie, bo bym jeden kupił
ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne rozmowy”