Corsa D OPC - "Bułka"
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 22:50
- Imię: Robert
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Corsa D OPC - "Bułka"
MODEL: 2008, corsa D OPC, ilosc drzwi: 3
SILNIK:
- seria 1.6T, zalany Millers Oils CFS 5w30
UKLAD DOLOTOWY:
- „zimny” dolot do AirBox'a
- wkładka Pipercross
- silikonowe ruły (AirBox -> turbo, intercooler -> kolektor)
- bailey blow off
- duży intercooler, spawane rury bez złączek
UKLAD WYDECHOWY:
- przelotowy bez KAT, tylko końcowy – Ragazzon
ELEKTRONIKA:
- wskazniki FK Automotiv
UKLAD NAPEDOWY:
- skrzynia M32
- sprzęgło
docisk Astra H OPC 240mm
tarcza ze sprężynami
sztywne koło, jednomasa ALU
ZAWIESZENIE:
- amortyzatory OPC
- sprężyny H&R -50/-40
- 18” felgi ATS DTM Competition
- 225/35 R18 Dunlop SP Sport 9000
- dystanse 20mm i 25mm
- rozpórka tylnych kielichów
HAMULCE:
- Nacinane tarcze Brembo Max
- Klocki Ate Ceramic
- Motul RBF 660
BODY:
- przyciemnione szyby
- pomalowane osłony halogenów
- przyciemnione kierunkowskazy
- zmieniony grill
- xenony
-usunięte znaczki
- krótka antena
WNETRZE:
- 3 punktowe pasy Schroth z elektrycznym napinaczem
- oświetlenie LED
- wskaźniki FK Automotiv
AUDIO: seria, MP3 ;P
INNE:
- Kierownica skórzana OPC
- fotele Recaro w pełnej skórze, podgrzewane
- czujnik ciśnienia powietrza w kołach
- klima
- skrętne soczewki
- doświetlanie zakrętów
- elek. szyby + lustra
- tempomat
MOC: seryjnie ma być 192KM
Plany:
- zawieszenie Bilstein + Eibach Nurburgring (tył już mam kupiony) zrobione H&R -50/-40
- dolna przednia rozpórka
- swap sprzęgła 240mm + jednomasa - zrobione
- remap
Domysły..
może duże wtryski
wydajniejszą pompa paliwowa
nowy kolektor i większe turbo..
Zdjęcia:
SILNIK:
- seria 1.6T, zalany Millers Oils CFS 5w30
UKLAD DOLOTOWY:
- „zimny” dolot do AirBox'a
- wkładka Pipercross
- silikonowe ruły (AirBox -> turbo, intercooler -> kolektor)
- bailey blow off
- duży intercooler, spawane rury bez złączek
UKLAD WYDECHOWY:
- przelotowy bez KAT, tylko końcowy – Ragazzon
ELEKTRONIKA:
- wskazniki FK Automotiv
UKLAD NAPEDOWY:
- skrzynia M32
- sprzęgło
docisk Astra H OPC 240mm
tarcza ze sprężynami
sztywne koło, jednomasa ALU
ZAWIESZENIE:
- amortyzatory OPC
- sprężyny H&R -50/-40
- 18” felgi ATS DTM Competition
- 225/35 R18 Dunlop SP Sport 9000
- dystanse 20mm i 25mm
- rozpórka tylnych kielichów
HAMULCE:
- Nacinane tarcze Brembo Max
- Klocki Ate Ceramic
- Motul RBF 660
BODY:
- przyciemnione szyby
- pomalowane osłony halogenów
- przyciemnione kierunkowskazy
- zmieniony grill
- xenony
-usunięte znaczki
- krótka antena
WNETRZE:
- 3 punktowe pasy Schroth z elektrycznym napinaczem
- oświetlenie LED
- wskaźniki FK Automotiv
AUDIO: seria, MP3 ;P
INNE:
- Kierownica skórzana OPC
- fotele Recaro w pełnej skórze, podgrzewane
- czujnik ciśnienia powietrza w kołach
- klima
- skrętne soczewki
- doświetlanie zakrętów
- elek. szyby + lustra
- tempomat
MOC: seryjnie ma być 192KM
Plany:
- zawieszenie Bilstein + Eibach Nurburgring (tył już mam kupiony) zrobione H&R -50/-40
- dolna przednia rozpórka
- swap sprzęgła 240mm + jednomasa - zrobione
- remap
Domysły..
może duże wtryski
wydajniejszą pompa paliwowa
nowy kolektor i większe turbo..
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 2 lip 2015, o 20:25 przez donzrt, łącznie zmieniany 5 razy.
- Konik
- Moderatorzy
- Posty: 957
- Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:49
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków, spotkać można wszędzie:)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Wywal te rury z kwasiaka i zastąp je aluminiowymi, sam się zdziwisz ile na wadze oszczędziłeś.
Odnośnie wyglądu auta - nie leżą mi te felgi jakoś do niego.
Z obecnym montażem pasów nie chciałbym mieć w Twoim aucie dzwona, trochę duży kąt szelek za fotelem i łatwo o "łamanie obojczyków"
Fajne auto do modzenia!
Odnośnie wyglądu auta - nie leżą mi te felgi jakoś do niego.
Z obecnym montażem pasów nie chciałbym mieć w Twoim aucie dzwona, trochę duży kąt szelek za fotelem i łatwo o "łamanie obojczyków"
Fajne auto do modzenia!
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Fajne autko, gratulacje
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- przyciaga
- Moderatorzy
- Posty: 1083
- Rejestracja: 28 maja 2008, o 08:20
- Imię: Ania
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Baaaaardzo mi się podoba
Powodzenia przy dalszych modach
Powodzenia przy dalszych modach
Każdego dnia rośnie liczba osób, które mogą mnie pocałować w d...
Pamiętaj, wymień świece.
Pamiętaj, wymień świece.
- lochun
- Nowy
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 18:06
- Imię: Krzysiek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
z ta masa dolotu to bym tak nie szalal.
koles w suprze mk4 w ktorej dolot zawsze wychodzi dosc dlugi, wymienil rury z kwasu na alu. roznica az 4(slownie-cztery) kilogramy, czyli za 1500zl za material sie kompletnie nie oplaca...
koles w suprze mk4 w ktorej dolot zawsze wychodzi dosc dlugi, wymienil rury z kwasu na alu. roznica az 4(slownie-cztery) kilogramy, czyli za 1500zl za material sie kompletnie nie oplaca...
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
to nie chodzi tylko o masę, chociaż jest istotna, bo znajduje się przed przednią osią. Przy lżejszym orurowaniu również silikony mają lżejsze życie, podobnie jak poduszki silnikalochun pisze:z ta masa dolotu to bym tak nie szalal.
koles w suprze mk4 w ktorej dolot zawsze wychodzi dosc dlugi, wymienil rury z kwasu na alu. roznica az 4(slownie-cztery) kilogramy, czyli za 1500zl za material sie kompletnie nie oplaca...
Druga sprawa - nie wiem skąd te 1500zł wziąłeś
- lochun
- Nowy
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 18:06
- Imię: Krzysiek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
stad ze aluminiowa rura jest fchuuuu droga. zywotnosc sylikonow nie ma nic do tego, bo w normalnych samochodach, dolot przykreca sie gdzies do budy na sztywno, albo na poduszkach gumowych.
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
mnie FMIC z silikonami i alu kolankami do TT wyszło ok 600zł (łącznie z FMIC)lochun pisze:stad ze aluminiowa rura jest fchuuuu droga. zywotnosc sylikonow nie ma nic do tego, bo w normalnych samochodach, dolot przykreca sie gdzies do budy na sztywno, albo na poduszkach gumowych.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 22:50
- Imię: Robert
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Różnica w wadze będzie naprawdę nieduża bo na budowę zużyłem mniej niż 1m rury i 5 kolanek.
(Postaram się to zrekompensować, będę jeździł bez płynu do spryskiwaczy. Waga przed przednią osią wróci do normy.)
Kąty w pasach.. wiem że nie są idealne. Plan był inny, jest jak jest. Może z czasem się zmieni.
Miało być tak:
Zakup i wysyłka w UK mega droga..
Spawacza w Polsce który by mi to zrobił za fajne pieniądze znalazłem w Żywcu.. a z Mazowieckiego daleko.
Dolot do AirBox'a został zaadoptowany z 1.3CDTI tj. czarny 'łapacz' powietrza z grila i białej rurki zakupionej w Leroy Merlin jako złącze wieloredukcyjne fi 50 L=500x32,40,50,60
Oryginalnie powietrze jest brane z błotnika (lewa strona AirBox'a
(Postaram się to zrekompensować, będę jeździł bez płynu do spryskiwaczy. Waga przed przednią osią wróci do normy.)
Kąty w pasach.. wiem że nie są idealne. Plan był inny, jest jak jest. Może z czasem się zmieni.
Miało być tak:
Zakup i wysyłka w UK mega droga..
Spawacza w Polsce który by mi to zrobił za fajne pieniądze znalazłem w Żywcu.. a z Mazowieckiego daleko.
Dolot do AirBox'a został zaadoptowany z 1.3CDTI tj. czarny 'łapacz' powietrza z grila i białej rurki zakupionej w Leroy Merlin jako złącze wieloredukcyjne fi 50 L=500x32,40,50,60
Oryginalnie powietrze jest brane z błotnika (lewa strona AirBox'a
- ILKU
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 20:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Fajnie, że jakaś corsa D w końcu wpadła na forum
Super auto, powodzenia w modach.
Super auto, powodzenia w modach.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 22:50
- Imię: Robert
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Po dwóch miesiącach walki z wielkim bólem serca udało się w końcu złożyć jednomasę i docisk z Astry H 240mm
(jak będzie mi się strasznie nudziło to opiszę moją 'współpracę' z jednym ze specjalistów od sportowych sprzęgieł, pomyłek, wielokrotnych wizyt i dodatkowych kosztów)
Foto zestawu:
(jak będzie mi się strasznie nudziło to opiszę moją 'współpracę' z jednym ze specjalistów od sportowych sprzęgieł, pomyłek, wielokrotnych wizyt i dodatkowych kosztów)
Foto zestawu:
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Dobre mody na przyszłosc. Fajna corsa choc mnie tez te kola nie leza za bardzo.
Z tymi modami pewnie juz 200KM peklo. a co z wydechem, srednica wieksza czy seryjna?
Szykujesz sie na program czy dalej nikt w PL nie ogarnia?
w porownaniu do cb nawet na sportowym zawiasie opc prowadzi sie bajecznie (choc jest sztywniejsza niz niejeden aftermarket) , ale ma jeden minus. na mokrym pluje przodem jak wsciekla. no i to rozpedzajce sie turbo, zawsze mi to przeszkadza i krecacy sie wolnossak daje wiekszy usmiech:)
Z tymi modami pewnie juz 200KM peklo. a co z wydechem, srednica wieksza czy seryjna?
Szykujesz sie na program czy dalej nikt w PL nie ogarnia?
w porownaniu do cb nawet na sportowym zawiasie opc prowadzi sie bajecznie (choc jest sztywniejsza niz niejeden aftermarket) , ale ma jeden minus. na mokrym pluje przodem jak wsciekla. no i to rozpedzajce sie turbo, zawsze mi to przeszkadza i krecacy sie wolnossak daje wiekszy usmiech:)
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 22:50
- Imię: Robert
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Szykuje się pod program, obdzwoniłem całe okolice warszawy i nawet sporo chętnych żeby się zająć Corsą
Teraz zaczynam badać temat wtrysków, regulatora i pompy.
Do ilu KM starczy seria? Może wymienić przed softem?
Tylko nigdzie nie mogę znaleźć danych o seryjnej pompie i wtryskach - żeby porównać z tymi co wkładają w UK i jakie wyniki KM wychodzą im po sofcie.
Pytanie 2. może już ktoś w PL wymieniał wtryski i ma nr bosch'a większych wtrysków które pasują?
Jakby ktoś miał dostęp do takich danych to z góry dziękuje za pomoc.
Teraz zaczynam badać temat wtrysków, regulatora i pompy.
Do ilu KM starczy seria? Może wymienić przed softem?
Tylko nigdzie nie mogę znaleźć danych o seryjnej pompie i wtryskach - żeby porównać z tymi co wkładają w UK i jakie wyniki KM wychodzą im po sofcie.
Pytanie 2. może już ktoś w PL wymieniał wtryski i ma nr bosch'a większych wtrysków które pasują?
Jakby ktoś miał dostęp do takich danych to z góry dziękuje za pomoc.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
angole z Courtenay/ niemcy z Klassen robia na seryjnej sprezarce okolice 240KM, podobno tez na seryjnych wtryskach, ale 240 to juz na ich chyba max wydajnosci. Ja u nas tego nigdzie nie potwierdziłem, widziałem na allegro 220KM. wtryski bankowo beda dobre z z20let, pompy tez Ci wystarczy. kto sie z wawy okolic chiał zajac opc? no i powiedz jak mozesz jak ogarnałeś 2 sonde? ja zeby sie już nie bawić w emulatory czy inne wynalazki zostawiłem kata tyle ze mozliwie daleko.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 22:50
- Imię: Robert
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Gdzieś doczytałem że na seryjnym tubro maxem jest 260KM.
Poczytałem, poszukałem i podobno (wg. vxronline):
Seryjne mają nr 0 280 151 220 lub 0 280 158 108
Corsa D ma typ EV12
większe wtryski które podejdą to 393 cc 0 280 155 892
http://www.bosch-motorsport.de/media/ca ... 003pdf.pdf
Mam wrażenie że jest to ten typ:
http://regal-auto.co.uk/shop/fuelling-i ... p-685.html
A na takich wtryskach ja z linku powyżej, walbro 255 i regulatorze udało się wykrzesać 258bhp and 298lb (z opisu aukcji na ebay'u wynika że to stage 2, czyli na seryjnym turbo)
wtryski od Z20LET maja całkiem inna budowę..
A program chcieli mi zrobić:
-VTG
-Kreator Mocy
-Fabryka Mocy
-DR Tuning
-RMS Tuning
-Red Race Józefów
Co do drugiej sondy niestety Ci nie pomogę ponieważ tłumik miałem już pospawany jak kupiłem samochód.
Sonda na ten moment się nie świeci.
Poczytałem, poszukałem i podobno (wg. vxronline):
Seryjne mają nr 0 280 151 220 lub 0 280 158 108
Corsa D ma typ EV12
większe wtryski które podejdą to 393 cc 0 280 155 892
http://www.bosch-motorsport.de/media/ca ... 003pdf.pdf
Mam wrażenie że jest to ten typ:
http://regal-auto.co.uk/shop/fuelling-i ... p-685.html
A na takich wtryskach ja z linku powyżej, walbro 255 i regulatorze udało się wykrzesać 258bhp and 298lb (z opisu aukcji na ebay'u wynika że to stage 2, czyli na seryjnym turbo)
wtryski od Z20LET maja całkiem inna budowę..
A program chcieli mi zrobić:
-VTG
-Kreator Mocy
-Fabryka Mocy
-DR Tuning
-RMS Tuning
-Red Race Józefów
Co do drugiej sondy niestety Ci nie pomogę ponieważ tłumik miałem już pospawany jak kupiłem samochód.
Sonda na ten moment się nie świeci.
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
Dlaczego zalozyles docisk z samoregulacja?
AH ma tez zwykly docisk pod dwumase na tarczy 240mm...
Fajne auto, ale mi rowniez kolo nie siedzi... Co do mocowania pasow... Panie, kartonik, wymiaruj, daj wyciac sobie klocki i pospawac. Duzej filozofii nie ma z tego co widze...
AH ma tez zwykly docisk pod dwumase na tarczy 240mm...
Fajne auto, ale mi rowniez kolo nie siedzi... Co do mocowania pasow... Panie, kartonik, wymiaruj, daj wyciac sobie klocki i pospawac. Duzej filozofii nie ma z tego co widze...
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 22:50
- Imię: Robert
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa D OPC - "Bułka"
ja37 pisze:Kolankowy emulator dobrze działa, mi checka nie wywala.
Dzisiaj też założyłem - zobaczę czy będzie działać..
-- 2 lip 2015, o 20:24 --
Założyłem nowe sprężyny H&R -50/-40