Corsche C by A10garage
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Corsche C by A10garage
Siema.
Generalnie wywodzę się z OKP i od 7 lat mam dość wyjątkową omegę. Można o niej poczytać m.in. tutaj: https://www.facebook.com/omegairmscher
Potrzebowałem jednak jakiegoś taniego w utrzymaniu daily z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że Omega zimą nie jeździ tylko stoi sobie w ciepłym miejscu Drugi powód jest taki, że robię w tej chwili dużo km więc chciałem żeby daily przejęło znaczną część tego na siebie. Znając jednak siebie wiem, że auto długo seryjne nie pozostanie, jednak u mnie jest pewna kolejność. Po pierwsze auto musi być w świetnym stanie technicznym a dopiero potem modyfikacje (Ci co prześledzą temat omegi będą widzieli jak to się u mnie odbywa).
No więc do rzeczy. 28 lipca 2017 jako młodsza siostra Irmiego pojawiło się takie oto Corsche C
No to trochę opisu:
- Rok produkcji: 2005
- Silnik: 1.2 Twinport 80KM
- przebieg 192880
- 5 drzwi
- piękny niebieski kolor
- climatronic (sprawny)
- elektryczne szyby z przodu
- elektryczne lusterka
- podgrzewane lusterka
- regulowana kolumna kierownicy
- regulowane wysokość fotela
- 15" alu felgi
- obniżenie (nie wiem ile, ale te springi i tak wylecą)
- TID
- radio 2din z navi, bluetooth, dotykowym ekranem, możliwością podłączenia kamery cofania
- reflektory soczewkowe
- halogeny z przodu
Całość sprawdzona miernikiem lakieru. Auto bezwypadkowe. Lakierowana maska, klarem tylna klapa (rysy były) no i wymieniane w całości były tylne lewe drzwi bo oryginalne które dostałem do auta były lekko wgniecione (potem będzie foto)
Do zrobienia:
- łączniki stablizatora
- wydech
- springi
- uszczelka pokrywy zaworów
- rozrząd (standardowo hałasuje napinacz przy odpalaniu)
- założyć lpg
- oleje i filtry
- listwa tylnych lewych drzwi
- połamana osłona prawego lusterka
- boczek lewych tylnych drzwi
Plany:
- doprowadzić do perfekcyjnego stanu technicznego
- trochę doposażyć (mam kilka planów )
- większe hamulce!! :p (po przesiadce z Irmiego to ni chu chu nie hamuje) :p
- pozbyć się wizualnych defektów
i jeździć.....
Tak wyglądały drzwi które wymienił handlarz:
No to stare drzwi rozbroiłem, bo na nich jest ładna tapicerka, a na tych podmienianych uwalona jakimiś czekoladkami
Przy okazji spalonej żarówki założyłem porządne Hella
Przebieg 195165
taki oto serwis
Oczywiście wszystkie filtry i olej:
widać że auto w Niemczech niedawno przechodziło jakiś przegląd bo wszystkie filtry wyglądały na w miarę świeże
ale i tak wszystko poleciało nowe
Znalazłem taką oto zagadkę.... Przewód antenowy owinięty wkoło wewnątrz komory silnika
ale już po chwili wywaliłem ten dziwny system :p
Łączniki stabilizatora klepały.... i co dziwne z prawej strony był jakiś no name, a z lewej meyle HD
Muszę przyznać że ten meyle HD wygląda całkiem porządnie... kiedyś trzeba będzie przetestować. Póki co wleciały nowe łączniki Febi:
Kolejną rzeczą jest cały nowy wydech. Stary puszczał na tłumiku środkowy i jak się później okazało przy łączeniu z tłumikiem końcowym też:
Na pokład zawędrował cały nowy wydech firmy BOSAL, bo nie chciałem się bawić w odzyskiwanie łącznika elastycznego itd itp
No i standardowo po kupnie auta trzeba przejrzeć hamulce.... i całe szczęście że to zrobiłem. Przez felgi było widać, że klocków jest dużo, na przeglądzie hamowały równo, ale okazało się że ktoś je kiedyś mocno przegrzał i zaczęły się rozwarstwiać:
No i tutaj poratowałem się klockami które niedawno wymieniałem w innej Corsie. Przy mojej jeździe wystarczą to następnego przeglądu i do tego czasu mam czas wymyślić większe heble, bo w te malutkie nie chcemy już inwestować
styk felgi z piastą też oczyszczony
No i tylne heble przejrzane i oczyszczone. Tam sytuacja jest wzorowa. Widać że komplet sprężynek i szczęki oraz cylinderki niedawno były wymieniane. Tutaj jest spokój
Podsumowując, Corsa dostała:
- nowy filtr kabinowy
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr oleju FILTRON
- nowy filtr paliwa FILTRON
- olej syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W40
- nowe łączniki stabilizatora FEBI
- nową rurę wydechową z tłumikiem środkowym BOSAL
- nowy tłumik końcowy BOSAL
- nową uszczelkę wydechu ERLING
- nową obejmę wydechu BOSAL
- przejrzane hamulce
- pełna diagnostyka komputerowa
Potem Corsche umyte w między czasie:
przy przebiegu 196047 zrobiony alternator
Trochę mi zaczął podpadać, bo przy włączonych odbiornikach były spadki napięcia.
Więc alternator wyjęty:
Co mnie cieszy jeszcze nic przy nim nie było nigdy grzebane.
Wymienione w nim
- łożyska
- regulator napięcia
- uszczelnienie
i wleciał do auta
Przy okazji wyczyszczone klemy i odkryłem że klema plusowa nie jest oryginalna i nie jest ona najlepszej jakości. W przyszłości trzeba ją będzie wymienić, ale to zostaje na później. Jest wiele innych rzeczy do zrobienia
Następnie chwila czasu wykrojona i kolejna rzecz zrobiona
Otóż musiałem przenieść wideorejestrator z Omegi do Corsy. W omedze mam go zamontowane na stałe, bo kabel jest poprowadzony pod podsufitką, pod osłoną słupka i pod deską jest dodatkowe gniazdo zapalniczki do wideorejestratora
Zatem.... kupiłem drugi kabel i tak samo zrobiłem w Corsie Trochę było przy tym rozbierania, ale to Corsa, więc szybko idzie
Przy okazji poprawiłem mocowanie włącznika świateł:
tak było:
a tak jest:
Przy okazji niestety odkryłem małą popelinę jeśli chodzi o podłączenie radia I tak je chciałem wyjąć więc przy okazji to zrobię i podłączę je tak jak należy
No to mamy pierwszą modyfikację już na pokładzie
Zawitał tempomat Bardzo się przyda. Kupiona manetka (niestety tylko w oryginale występuje więc koszt ogromny):
czujnik sprzęgła:
programowanie kompem i jest tempomat
To nie koniec doposażania, ale potrzebne są $$
No i wymienione wycieraczki na oryginały GM (moim zdaniem najlepsze):
Przyszły opony na zimę
No i przebieg 197072 i pojawiło się lpg w Corsche
Kilka rzeczy jeśli chodzi o estetykę poprawię po gwarancji. Najważniejsze że kumpel instalacje założył bardzo porządną i montaż od strony technicznej jest tak jak chciałem.
No to tyle udało mnie się przez pierwszy miesiąc zrobić. Dalej też będzie się działo
Generalnie wywodzę się z OKP i od 7 lat mam dość wyjątkową omegę. Można o niej poczytać m.in. tutaj: https://www.facebook.com/omegairmscher
Potrzebowałem jednak jakiegoś taniego w utrzymaniu daily z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że Omega zimą nie jeździ tylko stoi sobie w ciepłym miejscu Drugi powód jest taki, że robię w tej chwili dużo km więc chciałem żeby daily przejęło znaczną część tego na siebie. Znając jednak siebie wiem, że auto długo seryjne nie pozostanie, jednak u mnie jest pewna kolejność. Po pierwsze auto musi być w świetnym stanie technicznym a dopiero potem modyfikacje (Ci co prześledzą temat omegi będą widzieli jak to się u mnie odbywa).
No więc do rzeczy. 28 lipca 2017 jako młodsza siostra Irmiego pojawiło się takie oto Corsche C
No to trochę opisu:
- Rok produkcji: 2005
- Silnik: 1.2 Twinport 80KM
- przebieg 192880
- 5 drzwi
- piękny niebieski kolor
- climatronic (sprawny)
- elektryczne szyby z przodu
- elektryczne lusterka
- podgrzewane lusterka
- regulowana kolumna kierownicy
- regulowane wysokość fotela
- 15" alu felgi
- obniżenie (nie wiem ile, ale te springi i tak wylecą)
- TID
- radio 2din z navi, bluetooth, dotykowym ekranem, możliwością podłączenia kamery cofania
- reflektory soczewkowe
- halogeny z przodu
Całość sprawdzona miernikiem lakieru. Auto bezwypadkowe. Lakierowana maska, klarem tylna klapa (rysy były) no i wymieniane w całości były tylne lewe drzwi bo oryginalne które dostałem do auta były lekko wgniecione (potem będzie foto)
Do zrobienia:
- łączniki stablizatora
- wydech
- springi
- uszczelka pokrywy zaworów
- rozrząd (standardowo hałasuje napinacz przy odpalaniu)
- założyć lpg
- oleje i filtry
- listwa tylnych lewych drzwi
- połamana osłona prawego lusterka
- boczek lewych tylnych drzwi
Plany:
- doprowadzić do perfekcyjnego stanu technicznego
- trochę doposażyć (mam kilka planów )
- większe hamulce!! :p (po przesiadce z Irmiego to ni chu chu nie hamuje) :p
- pozbyć się wizualnych defektów
i jeździć.....
Tak wyglądały drzwi które wymienił handlarz:
No to stare drzwi rozbroiłem, bo na nich jest ładna tapicerka, a na tych podmienianych uwalona jakimiś czekoladkami
Przy okazji spalonej żarówki założyłem porządne Hella
Przebieg 195165
taki oto serwis
Oczywiście wszystkie filtry i olej:
widać że auto w Niemczech niedawno przechodziło jakiś przegląd bo wszystkie filtry wyglądały na w miarę świeże
ale i tak wszystko poleciało nowe
Znalazłem taką oto zagadkę.... Przewód antenowy owinięty wkoło wewnątrz komory silnika
ale już po chwili wywaliłem ten dziwny system :p
Łączniki stabilizatora klepały.... i co dziwne z prawej strony był jakiś no name, a z lewej meyle HD
Muszę przyznać że ten meyle HD wygląda całkiem porządnie... kiedyś trzeba będzie przetestować. Póki co wleciały nowe łączniki Febi:
Kolejną rzeczą jest cały nowy wydech. Stary puszczał na tłumiku środkowy i jak się później okazało przy łączeniu z tłumikiem końcowym też:
Na pokład zawędrował cały nowy wydech firmy BOSAL, bo nie chciałem się bawić w odzyskiwanie łącznika elastycznego itd itp
No i standardowo po kupnie auta trzeba przejrzeć hamulce.... i całe szczęście że to zrobiłem. Przez felgi było widać, że klocków jest dużo, na przeglądzie hamowały równo, ale okazało się że ktoś je kiedyś mocno przegrzał i zaczęły się rozwarstwiać:
No i tutaj poratowałem się klockami które niedawno wymieniałem w innej Corsie. Przy mojej jeździe wystarczą to następnego przeglądu i do tego czasu mam czas wymyślić większe heble, bo w te malutkie nie chcemy już inwestować
styk felgi z piastą też oczyszczony
No i tylne heble przejrzane i oczyszczone. Tam sytuacja jest wzorowa. Widać że komplet sprężynek i szczęki oraz cylinderki niedawno były wymieniane. Tutaj jest spokój
Podsumowując, Corsa dostała:
- nowy filtr kabinowy
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr oleju FILTRON
- nowy filtr paliwa FILTRON
- olej syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W40
- nowe łączniki stabilizatora FEBI
- nową rurę wydechową z tłumikiem środkowym BOSAL
- nowy tłumik końcowy BOSAL
- nową uszczelkę wydechu ERLING
- nową obejmę wydechu BOSAL
- przejrzane hamulce
- pełna diagnostyka komputerowa
Potem Corsche umyte w między czasie:
przy przebiegu 196047 zrobiony alternator
Trochę mi zaczął podpadać, bo przy włączonych odbiornikach były spadki napięcia.
Więc alternator wyjęty:
Co mnie cieszy jeszcze nic przy nim nie było nigdy grzebane.
Wymienione w nim
- łożyska
- regulator napięcia
- uszczelnienie
i wleciał do auta
Przy okazji wyczyszczone klemy i odkryłem że klema plusowa nie jest oryginalna i nie jest ona najlepszej jakości. W przyszłości trzeba ją będzie wymienić, ale to zostaje na później. Jest wiele innych rzeczy do zrobienia
Następnie chwila czasu wykrojona i kolejna rzecz zrobiona
Otóż musiałem przenieść wideorejestrator z Omegi do Corsy. W omedze mam go zamontowane na stałe, bo kabel jest poprowadzony pod podsufitką, pod osłoną słupka i pod deską jest dodatkowe gniazdo zapalniczki do wideorejestratora
Zatem.... kupiłem drugi kabel i tak samo zrobiłem w Corsie Trochę było przy tym rozbierania, ale to Corsa, więc szybko idzie
Przy okazji poprawiłem mocowanie włącznika świateł:
tak było:
a tak jest:
Przy okazji niestety odkryłem małą popelinę jeśli chodzi o podłączenie radia I tak je chciałem wyjąć więc przy okazji to zrobię i podłączę je tak jak należy
No to mamy pierwszą modyfikację już na pokładzie
Zawitał tempomat Bardzo się przyda. Kupiona manetka (niestety tylko w oryginale występuje więc koszt ogromny):
czujnik sprzęgła:
programowanie kompem i jest tempomat
To nie koniec doposażania, ale potrzebne są $$
No i wymienione wycieraczki na oryginały GM (moim zdaniem najlepsze):
Przyszły opony na zimę
No i przebieg 197072 i pojawiło się lpg w Corsche
Kilka rzeczy jeśli chodzi o estetykę poprawię po gwarancji. Najważniejsze że kumpel instalacje założył bardzo porządną i montaż od strony technicznej jest tak jak chciałem.
No to tyle udało mnie się przez pierwszy miesiąc zrobić. Dalej też będzie się działo
- przyciaga
- Moderatorzy
- Posty: 1083
- Rejestracja: 28 maja 2008, o 08:20
- Imię: Ania
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Witamy na forum. Pierwszy post i taki wypasiony. Super jak na pierwszy miesiąc. Oby starczyło wytrwałości w modach i ooisywaniu. Powodzenia.
P. S. Co do nazwy corshe to było tu już takie auto i wiele pracy przed Tobą by mu dorównać. Na pewno pojawią się głosy abyś zmienił nazwę. Zastanów się nad tym, ok?
P. S. Co do nazwy corshe to było tu już takie auto i wiele pracy przed Tobą by mu dorównać. Na pewno pojawią się głosy abyś zmienił nazwę. Zastanów się nad tym, ok?
Każdego dnia rośnie liczba osób, które mogą mnie pocałować w d...
Pamiętaj, wymień świece.
Pamiętaj, wymień świece.
-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsche C by A10garage
Witam.
Super Corsa się prezentuje.
No i ładne naprawy wykonane.
Jakie plany odnośnie hamulców?
Sam mam Corsę C 1.2 i też twierdzę że to w ogóle nie hamuje.
Kusiło mnie kiedyś włożyć hamulce z Corsy D 1.2 są większe i wentylowane, a przy tym tanie zaciski i jarzma.
Pozdrawiam.
Super Corsa się prezentuje.
No i ładne naprawy wykonane.
Jakie plany odnośnie hamulców?
Sam mam Corsę C 1.2 i też twierdzę że to w ogóle nie hamuje.
Kusiło mnie kiedyś włożyć hamulce z Corsy D 1.2 są większe i wentylowane, a przy tym tanie zaciski i jarzma.
Pozdrawiam.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Na pewno wystarczy Moja Omega jest od ponad 7 lat opisywana więc i tutaj będę konsekwentnyprzyciaga pisze:Oby starczyło wytrwałości w modach i ooisywaniu. Powodzenia.
Jak najbardziej, nie stanowi to dla mnie problemu. Jeżeli komuś będzie to przeszkadzało to coś pomyślimyprzyciaga pisze:P. S. Co do nazwy corshe to było tu już takie auto i wiele pracy przed Tobą by mu dorównać. Na pewno pojawią się głosy abyś zmienił nazwę. Zastanów się nad tym, ok?
Dzięki To na razie początek. W tym roku chcę auto doprowadzić do stanu technicznego spełniającego moje standardy Pomału coś będę modził w międzyczasie Jakieś bardzo grube zmiany jeśli chodzi o silnik mogą nastąpić dopiero jak auto spełni swoją funkcję, ale Audio itd itp będą się na bieżąco zmieniaćkryst16 pisze:Super Corsa się prezentuje.
No i ładne naprawy wykonane.
Jak wsiadłem z Omegi gdzie mam tarcze 360mm z 6 tłoczkowym Brembo z przodu i tarczę 330mm z 4 tłoczkowym Brembo z tyłu to w ogóle był dla mnie szok :pkryst16 pisze:Jakie plany odnośnie hamulców?
Sam mam Corsę C 1.2 i też twierdzę że to w ogóle nie hamuje.
Obecnie w Corsie jest 240mm. Mam w głowię gotowy plan na tarcze 280mm i większe klocki. Na razie mi zależy żeby wchodziła bez problemu felga 15" na zimę. Kiedyś może wpadnie coś jeszcze większego na przód i na pewno tarcze na tył.
-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsche C by A10garage
No niestety Corsa to hamulcami nie zachwyca.Adam10 pisze:
Jak wsiadłem z Omegi gdzie mam tarcze 360mm z 6 tłoczkowym Brembo z przodu i tarczę 330mm z 4 tłoczkowym Brembo z tyłu to w ogóle był dla mnie szok :p
Obecnie w Corsie jest 240mm. Mam w głowię gotowy plan na tarcze 280mm i większe klocki. Na razie mi zależy żeby wchodziła bez problemu felga 15" na zimę. Kiedyś może wpadnie coś jeszcze większego na przód i na pewno tarcze na tył.
W Twinport 80KM też jest niewentylowana tarcza 240?
Ja u siebie w zwykłej wersji 75KM również mam taką.
Szybsza jazda i Corsa potem tylko zwalnia jak się zgrzeje hamulce
Planowałem założyć na przód z Corsy D 1.2, tam są chyba tarcze 257mm, wentylowane.
Tylko nie mam pewności czy zaciski i jarzma będą pasować bez przeróbek.
No i czytałem że pasują na styk w felgę 14 cali którą mam.
Większe chyba problem bo od diesli to już na felgi 5 śrubowe jeśli się nie mylę.
Na tył to najprościej chyba belkę z 1.8, tarcze w standardzie
Ogólnie to hamulce w Corsie to jakaś porażka, jak się człowiek przejedzie innym autem to później strach w Corsie że się nie zatrzyma przy nagłym hamowaniu. (Nawet w Arosie 1.0 skuteczność hamowania była lepsza i tarcze wentylowane).
Czasem się zastanawiam czy ja przypadkiem coś w pompie lub w serwie nie mam zepsute bo dość dużo siły muszę użyć żeby zablokować koła.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
W TwinPort jest 240mm wentylowane. A największe jakie było w Corsie to 260mm w 1.3 CDTI i 1.8 Pbkryst16 pisze:No niestety Corsa to hamulcami nie zachwyca.
W Twinport 80KM też jest niewentylowana tarcza 240?
Combo 1.3 CDTI o zwiększonej ładowności miało tarcze 280mm na 4 śrubykryst16 pisze:Większe chyba problem bo od diesli to już na felgi 5 śrubowe jeśli się nie mylę.
To wiem. Tylko znaleźć jest problem. Zresztą z tylnymi heblami mi się nie spieszy Mogą cierpliwie zaczekać.kryst16 pisze:Na tył to najprościej chyba belkę z 1.8, tarcze w standardzie
Przód będzie zrobiony na przełomie października i listopada
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Jeśli posiadam dobrą wiedzę, to tarcze na tył pasują z Corsy C i Tigry B. Zastanawiam się, czy taki zestaw pasuje do CB, na pewno pasuje z Tigry Twin Top, a tylna belka jest taka sama jak w CC i zwykłej Tigrze B. Na znanym portalu aukcyjnym jest tego trochę wystawione, komplety piast za 300 zł można nabyć.
-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsche C by A10garage
O dziękuje za infoAdam10 pisze:Combo 1.3 CDTI o zwiększonej ładowności miało tarcze 280mm na 4 śrubykryst16 pisze:Większe chyba problem bo od diesli to już na felgi 5 śrubowe jeśli się nie mylę.
Ale pewnie ciężko dostać.
Planujesz przekładać same tarcze+klocki+jarzma+zaciski czy przy pompie lub serwie też coś działał będziesz?
Spotkałem się kilka razy z belkami z 1.8 na olx i Allegro, ale tak jak piszesz, trzeba trafić.Adam10 pisze:To wiem. Tylko znaleźć jest problem. Zresztą z tylnymi heblami mi się nie spieszy Mogą cierpliwie zaczekać.kryst16 pisze:Na tył to najprościej chyba belkę z 1.8, tarcze w standardzie
Przód będzie zrobiony na przełomie października i listopada
Będę śledził temat Jestem ciekaw tych zmian.
A wiecie może czy jarzma i zaciski z Corsy D 1.2 będą bez przeróbek pasować do Corsy C 1.2?Corsillac pisze:Jeśli posiadam dobrą wiedzę, to tarcze na tył pasują z Corsy C i Tigry B. Zastanawiam się, czy taki zestaw pasuje do CB, na pewno pasuje z Tigry Twin Top, a tylna belka jest taka sama jak w CC i zwykłej Tigrze B. Na znanym portalu aukcyjnym jest tego trochę wystawione, komplety piast za 300 zł można nabyć.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
w każdej szanującej się hurtowni od ręki dostanieszkryst16 pisze:Ale pewnie ciężko dostać.
Serwo jest identyczne jak w Combo z takimi hamulcami. Pomp było 3 rodzaje, różnią się delikatnie średnicą tłoczka. Mam policzona, że każda z tych pomp bez problemu ogarnie zaciski z Combo 1.7CDTI które planuje włozyć, różnica będzie jedynie w czuciu na pedale hamulca. Tutaj pompę już dostosuje indywidualnie pod siebie.kryst16 pisze:Planujesz przekładać same tarcze+klocki+jarzma+zaciski czy przy pompie lub serwie też coś działał będziesz?
Będę cierpliwie czekał. Jeszcze sprawdzę to info czy z tigry jest taka samakryst16 pisze:Spotkałem się kilka razy z belkami z 1.8 na olx i Allegro, ale tak jak piszesz, trzeba trafić.
ale po co chcesz kombinować z tarczą 257 z corsy D, jak masz p&p tarczę 260 z CCkryst16 pisze:A wiecie może czy jarzma i zaciski z Corsy D 1.2 będą bez przeróbek pasować do Corsy C 1.2?
Odpowiadając na to pytanie to nie wiem czy zacisk i jarzmo z CD podejdzie p&P do CC
-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsche C by A10garage
Dlatego chce kombinować bo czytałem że 260mm nie wchodzi w każdą felgę 14 cali, a 257 z Corsy D ponoć bez problemów w 14 cali się mieści na styk.Adam10 pisze: ale po co chcesz kombinować z tarczą 257 z corsy D, jak masz p&p tarczę 260 z CC
Odpowiadając na to pytanie to nie wiem czy zacisk i jarzmo z CD podejdzie p&P do CC
Ale nie wiem czy to pewne info.
Nie chciałbym zmieniać felg chociaż 15 kusi...
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Moja siostra ma CC 1.3cdti, tarcze 260mm i na zimę ma alu 14". Mieści się bez problemu.kryst16 pisze:Dlatego chce kombinować bo czytałem że 260mm nie wchodzi w każdą felgę 14 cali, a 257 z Corsy D ponoć bez problemów w 14 cali się mieści na styk.
Ale nie wiem czy to pewne info.
Mam firmowe Combo 1.3cdti z tarczami 260mm i tam lato/zima są stalowe 14". Mieści się na styk
Dzięki Jak wyprowadzę stan techniczny na odpowiedni poziom to poszukamczerwo pisze:Belka z Tigry B pasuje P&P do Corsy C, także śmiało szukaj
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Dzisiaj miałem krótką chwilę czasu więc przy pomocy mojej kochanej kobiety auto posprzątane w środku, a następnie:
- Nowe dywaniki gumowe
- Montaż etui na okulary bo mnie wkurzało że nie ma gdzie w tym aucie ich położyć
- Montaż spryskiwaczy mgłowych. Mam takie w Omedze (też zeswapowane) i sie przyzwyczaiłem :p
- Montaż zaślepki w prawym słupku której nie było od zakupu
Aktualnie auto ma 205tyś przebiegu. Zbierają się graty na większe heble i na zrobienie porządku z silnikiem
- Nowe dywaniki gumowe
- Montaż etui na okulary bo mnie wkurzało że nie ma gdzie w tym aucie ich położyć
- Montaż spryskiwaczy mgłowych. Mam takie w Omedze (też zeswapowane) i sie przyzwyczaiłem :p
- Montaż zaślepki w prawym słupku której nie było od zakupu
Aktualnie auto ma 205tyś przebiegu. Zbierają się graty na większe heble i na zrobienie porządku z silnikiem
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Lecimy dalej. Była chwila czasu więc Corsche w końcu umyte dotykowo
no i pierwsze przymiarki większych zacisków Pomierzone wszystko czy się zmieści
Takie porównanie seryjnego zacisku i tego co niebawem wpadnie na auto
No i sprawdzenie czy wszystko bez problemu wejdzie w felgę
No to teraz zaciski idą do piaskowania i muszę się szybko nad kolorem zastanowić
Mogę już pomału kupować tarcze i klocki i wreszcie będzie to hamowało
no i pierwsze przymiarki większych zacisków Pomierzone wszystko czy się zmieści
Takie porównanie seryjnego zacisku i tego co niebawem wpadnie na auto
No i sprawdzenie czy wszystko bez problemu wejdzie w felgę
No to teraz zaciski idą do piaskowania i muszę się szybko nad kolorem zastanowić
Mogę już pomału kupować tarcze i klocki i wreszcie będzie to hamowało
-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsche C by A10garage
Witam.
Ładnie działasz.
Mam pytanie:-)
Od czego dałeś zaciski ostatecznie i pod jaką dużą tarczę one będą? Od 1.3 o zwiększonej ładowności tak jak pisałeś z tarczą 280mm?
Spryskiwacze mgłowe od czego zeswapowałeś? Są konieczne jakieś większe przeróbki żeby je założyć czy bez problemów?
Dzięki za odpowiedzi.
Ładnie działasz.
Mam pytanie:-)
Od czego dałeś zaciski ostatecznie i pod jaką dużą tarczę one będą? Od 1.3 o zwiększonej ładowności tak jak pisałeś z tarczą 280mm?
Spryskiwacze mgłowe od czego zeswapowałeś? Są konieczne jakieś większe przeróbki żeby je założyć czy bez problemów?
Dzięki za odpowiedzi.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Hej,
Spryskiwacze są z Insigni. Pasują prawie p&p.... prawie bo w corsie prawy spryskiwacz ma wyjście w prawo a w Insigni w lewo więc trzeba inaczej ułożyć w podszybiu wężyk od sprysku i tak aby nie wplątał się gdzieś w mechanizm od wycieraczek. Polecam też przed zamontowaniem sprysków psiknąć je jakimś penetratorem i rozruszać.
Planuję jeszcze dołożyć podgrzewanie do tych spryskiwaczy ale z braku czasu musi to poczekać na później.
Zaciski są od Combo 1.7 CDTI które normalnie współpracują z tarczą 280mm. Zaciski są robione przez ATE i mają średnicę tłoka 57mm
Tarcze będą kupione takie jak do combo 1.3cdti o zwiększonej ładowności o średnicy 280mm.
Jak wszystko poskładam do kupy to napiszę dokładniej co i jak.
Poki co zaciski poszły do piaskowania
Spryskiwacze są z Insigni. Pasują prawie p&p.... prawie bo w corsie prawy spryskiwacz ma wyjście w prawo a w Insigni w lewo więc trzeba inaczej ułożyć w podszybiu wężyk od sprysku i tak aby nie wplątał się gdzieś w mechanizm od wycieraczek. Polecam też przed zamontowaniem sprysków psiknąć je jakimś penetratorem i rozruszać.
Planuję jeszcze dołożyć podgrzewanie do tych spryskiwaczy ale z braku czasu musi to poczekać na później.
Zaciski są od Combo 1.7 CDTI które normalnie współpracują z tarczą 280mm. Zaciski są robione przez ATE i mają średnicę tłoka 57mm
Tarcze będą kupione takie jak do combo 1.3cdti o zwiększonej ładowności o średnicy 280mm.
Jak wszystko poskładam do kupy to napiszę dokładniej co i jak.
Poki co zaciski poszły do piaskowania
-
- Świeżak
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 15:28
- Imię: KRYSTIAN
- Podziękował;: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsche C by A10garage
Dzięki za info.
Co do spryskiwaczy fajna sprawa, w poprzednim aucie też miałem mgłowe i brakuje mi tego w Corsie.
Zaciski pasują p&p bez problemów?
Ciekawe czy mocno odczuwalna będzie poprawa w hamowaniu.
Zdaj relację po poskładaniu.
Pozdrawiam i powodzenia.
Co do spryskiwaczy fajna sprawa, w poprzednim aucie też miałem mgłowe i brakuje mi tego w Corsie.
Zaciski pasują p&p bez problemów?
Ciekawe czy mocno odczuwalna będzie poprawa w hamowaniu.
Zdaj relację po poskładaniu.
Pozdrawiam i powodzenia.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Przebieg 212400
i odmówiła współpracy bateria w kluczyku, więc wymiana na nową
a niestety chwilę późnień współpracy odmówiło LPG.
Winowajcą okazał się sterownik, który został wymieniony w ramach gwarancji na nowy
PS a zaciski już po piaskowaniu i właśnie się malują
i odmówiła współpracy bateria w kluczyku, więc wymiana na nową
a niestety chwilę późnień współpracy odmówiło LPG.
Winowajcą okazał się sterownik, który został wymieniony w ramach gwarancji na nowy
PS a zaciski już po piaskowaniu i właśnie się malują
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Zaciski wypiaskowane i pomalowane w czarny połysk z małym dodatkiem w postaci napisu ATE bo taka będzie całość układu hamulcowego na przodzie
Dzisiaj zaciski rozebrałem i pozamawiałem wszystkie potrzebne części Więcej zdjęć i info niebawem
Dzisiaj zaciski rozebrałem i pozamawiałem wszystkie potrzebne części Więcej zdjęć i info niebawem
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
No to nowe, większe heble z przodu poskładane.
Tak wyglądał stary zestaw:
Zaciski dostały:
- nowe uszczelnienia
- nowe osłony kurzowe,
- nowe odpowietrzniki,
- nowe gumki do prowadnic
- nowe sprężyny mocujące
Nowe tarcze i klocki ATE
tutaj widać porównanie między starymi 240mm a nowymi 280mm
no i zamontowane na aucie
Tak wyglądał stary zestaw:
Zaciski dostały:
- nowe uszczelnienia
- nowe osłony kurzowe,
- nowe odpowietrzniki,
- nowe gumki do prowadnic
- nowe sprężyny mocujące
Nowe tarcze i klocki ATE
tutaj widać porównanie między starymi 240mm a nowymi 280mm
no i zamontowane na aucie
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km
ale po kolei
Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.
Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:
Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:
sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się
filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone
Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona
podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane
tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami
Takie zakupy trzeba było zrobić:
wszystko przygotowane do składania
Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch
Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb
Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu
Potem wszystko zalane nowym olejem Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko
Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:
- czyszczenie odmy i podciśnień
- rolka napinacza paska klinowego Deckermann
- pasek klinowy Gates
- wymiana płynu hamulcowego ATE
- oring korka spustowego
- oring korka wlewu oleju
- uszczelka miski olejowej Victor Reinz
- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz
- uszczelka pompy wody Victor Reinz
- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz
- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz
- świece zapłonowe BERU
- zestaw łańcucha rozrządu:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
- filtr kabinowy
- filtr oleju Filtron
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate
ale po kolei
Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.
Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:
Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:
sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się
filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone
Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona
podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane
tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami
Takie zakupy trzeba było zrobić:
wszystko przygotowane do składania
Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch
Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb
Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu
Potem wszystko zalane nowym olejem Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko
Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:
- czyszczenie odmy i podciśnień
- rolka napinacza paska klinowego Deckermann
- pasek klinowy Gates
- wymiana płynu hamulcowego ATE
- oring korka spustowego
- oring korka wlewu oleju
- uszczelka miski olejowej Victor Reinz
- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz
- uszczelka pompy wody Victor Reinz
- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz
- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz
- świece zapłonowe BERU
- zestaw łańcucha rozrządu:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
- filtr kabinowy
- filtr oleju Filtron
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Trochę aktualności....
W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem
Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg
Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów
Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:
- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe :p
Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać
no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą Zaadoptowane z Omegi
Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda
No i wygląda to tak
Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić Ale koniec z rażeniem mnie po oczach
W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem
Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg
Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów
Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:
- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe :p
Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać
no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą Zaadoptowane z Omegi
Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda
No i wygląda to tak
Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić Ale koniec z rażeniem mnie po oczach
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Trochę aktualności
Na początku kwietnia przełożone opony letnie
Pod koniec kwietnia wymiana żarówki bo się spaliła
oraz tuż przed ślubem kumpla auto umyte i nałożony wosk naturalny zymol Pół roku powinien posiedzieć
Jeszcze w maju przegląd gazu przy przebiegu 241130km
no i niedawno auto zatrzymane na bardzo szybki serwis (bo mam pełno roboty i nie ma czasu na nic więcej).
przebieg 245053 i wymienione zostało:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju Filtron
- filtr kabninowy
Na początku kwietnia przełożone opony letnie
Pod koniec kwietnia wymiana żarówki bo się spaliła
oraz tuż przed ślubem kumpla auto umyte i nałożony wosk naturalny zymol Pół roku powinien posiedzieć
Jeszcze w maju przegląd gazu przy przebiegu 241130km
no i niedawno auto zatrzymane na bardzo szybki serwis (bo mam pełno roboty i nie ma czasu na nic więcej).
przebieg 245053 i wymienione zostało:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju Filtron
- filtr kabninowy
Ostatnio zmieniony 25 cze 2018, o 23:38 przez Adam10, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsche C by A10garage
wszystko pięknie...przednie lampy totalnie psuja efekt końcowy...
polecam doprowadzić je do stanu jak nowe
nie polecam polerowania
miałem takie same w moje ex CC i na nic się zdało ich polerowanie
papier woda do pełnego zmatowienia powierzchni, usunięcia wierzchniej warstwy lakieru oraz rys.
idealnie matowe po gradacji 3000.
na to kilka warstw lakieru klar z dodatkiem 30% rozcieńczalnika (tak wiem nie wolno dodawać)
nie ważne tak się robi na lampach lepiej się rozlewa na powierzchni stosuje od lat jest idealnie.
polecam doprowadzić je do stanu jak nowe
nie polecam polerowania
miałem takie same w moje ex CC i na nic się zdało ich polerowanie
papier woda do pełnego zmatowienia powierzchni, usunięcia wierzchniej warstwy lakieru oraz rys.
idealnie matowe po gradacji 3000.
na to kilka warstw lakieru klar z dodatkiem 30% rozcieńczalnika (tak wiem nie wolno dodawać)
nie ważne tak się robi na lampach lepiej się rozlewa na powierzchni stosuje od lat jest idealnie.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Wiem wiem
Nie jedne lampy już zrobiłem
Te czekają na swoją kolej tylko w ogóle czasu nie mam, od rana do nocy zapieprz. Zresztą mam konkretny plan co do tych lamp więc potrzebuję nad nimi trochę posiedzieć tylko czekam na dobry moment. Na pewno muszę przed zimą to zrobić, bo to w ogóle nie świeci
Nie jedne lampy już zrobiłem
Te czekają na swoją kolej tylko w ogóle czasu nie mam, od rana do nocy zapieprz. Zresztą mam konkretny plan co do tych lamp więc potrzebuję nad nimi trochę posiedzieć tylko czekam na dobry moment. Na pewno muszę przed zimą to zrobić, bo to w ogóle nie świeci
-
- Nowy
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsche C by A10garage
te same lampy były do oryginalnych xenonów
wrzucaj palnik i przetwornice, będzie dużo lepiej
wrzucaj palnik i przetwornice, będzie dużo lepiej
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Niedawno strzelił taki okrąglutki przebieg
a tuż przed pierwszą rocznicą znajomości Corsche odwaliło mi taki numer, że przy ruszaniu ze skrzyżowania pękł docisk sprzęgła.... więc szybkie zamówienie części i działamy.
Przebieg 251278km
Niestety do wyjęcia skrzyni trzeba było zrzucić całą ramę pomocniczą z zawieszeniem... ale ostatecznie skrzynia na wierzchu:
przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów:
poduszka silnika też miała dość:
Zestaw żeby się z tym bałaganem uporać
i składamy:
Zamontowałem większy zestaw sprzęgła na 200mm a nie 190 jest dużo lepiej
Skończyłem składać w niedzielę o 11, a o 12:30 pojechałem w trasę Gdańsk - Poznań - Gdańsk :p Wszystko chodzi pięknie i mięciutko
Podsumowując to Corsche dostało:
- nowy olej do skrzyni biegów Motul Motylgear 75W80
- poduszkę silnika od strony skrzyni biegów Febi
- tarczę sprzęgła 200mm Sachs
- docisk Sachs
- wysprzęglik Sachs
- wymianę płynu hamulcowego w całym układzie na Motul dot 5.1
a tuż przed pierwszą rocznicą znajomości Corsche odwaliło mi taki numer, że przy ruszaniu ze skrzyżowania pękł docisk sprzęgła.... więc szybkie zamówienie części i działamy.
Przebieg 251278km
Niestety do wyjęcia skrzyni trzeba było zrzucić całą ramę pomocniczą z zawieszeniem... ale ostatecznie skrzynia na wierzchu:
przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów:
poduszka silnika też miała dość:
Zestaw żeby się z tym bałaganem uporać
i składamy:
Zamontowałem większy zestaw sprzęgła na 200mm a nie 190 jest dużo lepiej
Skończyłem składać w niedzielę o 11, a o 12:30 pojechałem w trasę Gdańsk - Poznań - Gdańsk :p Wszystko chodzi pięknie i mięciutko
Podsumowując to Corsche dostało:
- nowy olej do skrzyni biegów Motul Motylgear 75W80
- poduszkę silnika od strony skrzyni biegów Febi
- tarczę sprzęgła 200mm Sachs
- docisk Sachs
- wysprzęglik Sachs
- wymianę płynu hamulcowego w całym układzie na Motul dot 5.1
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Przebieg 252378
kolejny przegląd gazu
Przebieg 260417
Szybki serwis. Z racji tego, że w garażu stoi inny pacjent to musiałem robić na dworze... ale do rzeczy:
Przegląd hamulców, bo minęło 30tyś km i pół roku:
oraz przód:
Wszystko oczyszczone, przesmarowane i gotowe na zimę Następny przegląd za około pół roku
Kolejna rzecz to wymiana:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- włącznik swiateł wstecznego bo stary szwankował
- wymiana wężyków od odmy
jeden z wężyków od odmy dostał małą dziurkę:
więc bez zbędnych zabaw oba wymienione na nowe:
to zdjęcie specjalnie dla tych co twierdzą że GM to zajebisty olej... porównajcie sobie jaki kolor u Was ma olej po 15tyś i ile jest syfu w obudowie filtra... a tutaj czyściutko:
Na koniec auto z grubsza umyte
Zgromadzone też ostatnio sporo gratów ale ze względu na brak czasu nie dałem rady założyć... natomiast niebawem zacznie się trochę dziać więcej w temacie
kolejny przegląd gazu
Przebieg 260417
Szybki serwis. Z racji tego, że w garażu stoi inny pacjent to musiałem robić na dworze... ale do rzeczy:
Przegląd hamulców, bo minęło 30tyś km i pół roku:
oraz przód:
Wszystko oczyszczone, przesmarowane i gotowe na zimę Następny przegląd za około pół roku
Kolejna rzecz to wymiana:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- włącznik swiateł wstecznego bo stary szwankował
- wymiana wężyków od odmy
jeden z wężyków od odmy dostał małą dziurkę:
więc bez zbędnych zabaw oba wymienione na nowe:
to zdjęcie specjalnie dla tych co twierdzą że GM to zajebisty olej... porównajcie sobie jaki kolor u Was ma olej po 15tyś i ile jest syfu w obudowie filtra... a tutaj czyściutko:
Na koniec auto z grubsza umyte
Zgromadzone też ostatnio sporo gratów ale ze względu na brak czasu nie dałem rady założyć... natomiast niebawem zacznie się trochę dziać więcej w temacie
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 18:19
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsche C by A10garage
Z braku czasu wstawiam dopiero teraz mały update:
przebieg 277637
Niestety z kompletnego braku czasu odrobinkę przeciągnąłem wymianę oleju. Zrobiony szybki serwis:
- wymiana oleju, oczywiście Motul 8100 X-cess 5W40
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana świec bo to już 60tyś zrobione na nich (oczywiście BERU)
- wymiana uszczelki EGR która zaczęła się pocić
- wymiana pompy wody (ta jeszcze oryginalna, więc wymiana profilaktyczna ze względu na przebieg) -> włożona oczywiście HEPU
- wymiana płynu chłodzącego na GM
- nowa apteczka
- powymieniane poprzepalane żarówki w desce rozdzielczej
- wymiana żarówki stopu i obu mijanek z przodu
No to trochę zdjęć:
Oprócz tego jeszcze wymieniłem śruby kół
i zdjąłem oznaczenia z tylnej klapy które mnie się nie podobały
Znaczek z tylnej klapy też niebawem wyleci (ale wróci w innej formie), na przełom marca i kwietnia mam zaplanowane w końcu pomontować to co pozbierałem a trochę tego jest..... Zdradzę tylko że są już nowe felgi na lato które właśnie się malują, będą zmiany wizualne w wydechu, trochę w wyglądzie zewnętrznym... a więcej nie zdradzam póki co
przebieg 277637
Niestety z kompletnego braku czasu odrobinkę przeciągnąłem wymianę oleju. Zrobiony szybki serwis:
- wymiana oleju, oczywiście Motul 8100 X-cess 5W40
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana świec bo to już 60tyś zrobione na nich (oczywiście BERU)
- wymiana uszczelki EGR która zaczęła się pocić
- wymiana pompy wody (ta jeszcze oryginalna, więc wymiana profilaktyczna ze względu na przebieg) -> włożona oczywiście HEPU
- wymiana płynu chłodzącego na GM
- nowa apteczka
- powymieniane poprzepalane żarówki w desce rozdzielczej
- wymiana żarówki stopu i obu mijanek z przodu
No to trochę zdjęć:
Oprócz tego jeszcze wymieniłem śruby kół
i zdjąłem oznaczenia z tylnej klapy które mnie się nie podobały
Znaczek z tylnej klapy też niebawem wyleci (ale wróci w innej formie), na przełom marca i kwietnia mam zaplanowane w końcu pomontować to co pozbierałem a trochę tego jest..... Zdradzę tylko że są już nowe felgi na lato które właśnie się malują, będą zmiany wizualne w wydechu, trochę w wyglądzie zewnętrznym... a więcej nie zdradzam póki co