Gaz w Corsie
-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Gaz w Corsie
Chce kupić po nowym roku Corse B zagazowana lub zagazować. Napiszcie prosze jakie instalacje macie w autach , jaki tam jest kolektor
( plastik?). Z kompem czy wystarczy bez. Dziex
( plastik?). Z kompem czy wystarczy bez. Dziex
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No właśnie nie wiem 8V czy 16V
8V
plusy- prosty silnik , nieskąplikowany serwis, normalne ceny
minusy- takie sobie osiągi ( BTW czy 1.2 8V ma 45 KM a 1.4 60KM?)
16V
plusy- power, umiarkowany apetyt na paliwo ( nie wiem co z olejem)
minusy-zajebiście drogie części i za każdym razem wiele ich do wymiany, ten silnik jest chyba bardziej awaryjny
Już nie kupię auta na pałę jak to bylo z Vectra o której nic nie wiedziałem i kupiłem przestarzały silnik E18NVR i chyba tylko ja miałem gaźnik . Auto paliło 15l lpg/100 z automatem. Chciałbym przed kupnem wiedzieć wszystko i kupić konkretny model. Nie uśmiecha mi sie zakładać gaz bo to sie nigdy przy sprzedaży nie wróci wolałbym juz zagazowany. Jeżeli trzeba zagazować to trudno-NA BENZYNIE JEŹDZIŁ NIE BEDE !!! BTW Ile kosztują typowe eksploatacyjne cześci do tych silników np rozrząd (Pasek czy rolki i napinacze też się wymienia)???
8V
plusy- prosty silnik , nieskąplikowany serwis, normalne ceny
minusy- takie sobie osiągi ( BTW czy 1.2 8V ma 45 KM a 1.4 60KM?)
16V
plusy- power, umiarkowany apetyt na paliwo ( nie wiem co z olejem)
minusy-zajebiście drogie części i za każdym razem wiele ich do wymiany, ten silnik jest chyba bardziej awaryjny
Już nie kupię auta na pałę jak to bylo z Vectra o której nic nie wiedziałem i kupiłem przestarzały silnik E18NVR i chyba tylko ja miałem gaźnik . Auto paliło 15l lpg/100 z automatem. Chciałbym przed kupnem wiedzieć wszystko i kupić konkretny model. Nie uśmiecha mi sie zakładać gaz bo to sie nigdy przy sprzedaży nie wróci wolałbym juz zagazowany. Jeżeli trzeba zagazować to trudno-NA BENZYNIE JEŹDZIŁ NIE BEDE !!! BTW Ile kosztują typowe eksploatacyjne cześci do tych silników np rozrząd (Pasek czy rolki i napinacze też się wymienia)???
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie było zadnych jaj. Jak silnik biga(ł) na PB po zagazowaniu??? Jakie spalanie przy normalnej jeździe bez butowania-miasto,countryAdamXXL pisze:miałem 1.2 z gazem i bez kompa, teraz to samo tylko 1.6 i jest OK.
Do ciekawostek należy że np lavato przy instalacjach z kompem odcina przekaźnikiem lampkę Check-engin. kody usterek przy gazie to prawie normalka (44 i 45 uboga/bogata mieszanka)
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
powiedzmy że na gazie dość mała strata i na bęzynie też. Zawsze wyciskałem z 1.2 ile da rady i spalanie gazu ~8l co ciekawe w 1.6 z tym samym mikserem spalanie jest identyczneboxer pisze:Nie było zadnych jaj. Jak silnik biga(ł) na PB po zagazowaniu??? Jakie spalanie przy normalnej jeździe bez butowania-miasto,country
-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1.2 i 8llpg- to chyba jazda mocno mieszana. W samym mieście powinien troche więcej łyknać. Pisaliście ze Corsy są paliwożerne zwłaszcz 1.4 8V- dycha benzyny jak nic. Już mam mętlik w głowie Co z tymi 16V?AdamXXL pisze:powiedzmy że na gazie dość mała strata i na bęzynie też. Zawsze wyciskałem z 1.2 ile da rady i spalanie gazu ~8l co ciekawe w 1.6 z tym samym mikserem spalanie jest identyczneboxer pisze:Nie było zadnych jaj. Jak silnik biga(ł) na PB po zagazowaniu??? Jakie spalanie przy normalnej jeździe bez butowania-miasto,country
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


-
- Nowy
- Posty: 115
- Rejestracja: 5 maja 2002, o 23:33
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to moze ja cos napisze o swojej
mam silnik C12NZ, na początku dawali taki w B
gaz mam Lovato, bez komputera i były problemy z jazda na benzynie - gazownik odciął pamieć kompa benzynki i smiga bez problemów ( zabieg standardowy w Golfach III z tego co mówił)
pali mi to to 9l LPG przy ciezszej nodze, na trasie kiedyś wyszło ponad 6l przy 110 - 120km/h
mam silnik C12NZ, na początku dawali taki w B
gaz mam Lovato, bez komputera i były problemy z jazda na benzynie - gazownik odciął pamieć kompa benzynki i smiga bez problemów ( zabieg standardowy w Golfach III z tego co mówił)
pali mi to to 9l LPG przy ciezszej nodze, na trasie kiedyś wyszło ponad 6l przy 110 - 120km/h
pozdrawiam
Ł.W.
Golf III, 1.4i
Ł.W.
Golf III, 1.4i
-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
I to są wyniki które mnie satysfakcjonują w 100% Ten motór ma 45KM do Corsy A styknie ale boje sie ze do B jest ciut cieniutki.WujkO pisze:to moze ja cos napisze o swojej
mam silnik C12NZ, na początku dawali taki w B
gaz mam Lovato, bez komputera i były problemy z jazda na benzynie - gazownik odciął pamieć kompa benzynki i smiga bez problemów ( zabieg standardowy w Golfach III z tego co mówił)
pali mi to to 9l LPG przy ciezszej nodze, na trasie kiedyś wyszło ponad 6l przy 110 - 120km/h
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1.4 16v
na 20 l gazu mozna przejechac:
w miescie 150 km
w trasie predkosc 110-120 230km
w trasie predkosc 140-150 180 km
pozdr
na 20 l gazu mozna przejechac:
w miescie 150 km
w trasie predkosc 110-120 230km
w trasie predkosc 140-150 180 km
pozdr
Ostatnio zmieniony 27 sie 2003, o 00:06 przez cyberpooh, łącznie zmieniany 1 raz.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- _balt_
- Weteran
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
- Lokalizacja: Ostroleka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a bez kompa chek engin ciagle mryga heheheeeAdamXXL pisze:miałem 1.2 z gazem i bez kompa, teraz to samo tylko 1.6 i jest OK.
Do ciekawostek należy że np lavato przy instalacjach z kompem odcina przekaźnikiem lampkę Check-engin. kody usterek przy gazie to prawie normalka (44 i 45 uboga/bogata mieszanka)
-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wychodzi:cyberpooh pisze:1.4 16v
na 20 l gazu mozna przejechac:
w miescie 150 km
w trasie predkosc 110-120 230km
w trasie predkosc 140-150 180 km
pozdr
1-13,3 llpg/100
2-8,7 llpg/100
3-11.1 llpg/100km
Powiem krótko DRAMAT
Moje była Vectra 1.8 na gaźniku z AUTOMATEM 1300 kg do pociągnięcia paliła w mieście 15llpg/100 a po wsi ok 11llpg/100 Cyber moze ty troszeczkę ciśniesz to auto bo nie do wiary zeby 1.4 16V tyle palił Rodzinne UNO poli 9 llpg/100 miasto i 6,5 wieś-Jazda zupełnie normalna
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
benzynki 16v spala tez duzo
trasa 7, miasto 10-11
wiec mysle ze to sa bardzo dobre wyniki na lpg.
taki "urok" tego silnika.
a ostatnio wlasnie bardzo oszczedzam go.
trasa 7, miasto 10-11
wiec mysle ze to sa bardzo dobre wyniki na lpg.
taki "urok" tego silnika.
a ostatnio wlasnie bardzo oszczedzam go.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
- Nowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
- Lokalizacja: Cracovia
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
BTW cos takiego znalazłem na forum VU
Opis 8V i 16V by keyjey: Co do silnikow... (porownuje podobne silniki mocowo)
Roznica pomiedzy 16V a 8V oprocz mocy jest dosc znaczna...
Silniki 8V sa mniej wysilone ale poprzez swoja konstrukcje maja lepsze napelnianie cylindrow na nizszych obrotach przez co przewaznie momenty obrotowe na tych ze obrotach sa lepsze. W praktyce przeklada sie to na lepsze zbieranie sie samochodu od 1000 do 2500 obrotow... Jak ktos lubi bardzo delikatnie jezdzic samochodem i duzo spedza czasu na trasach to polecam 8V.
16V natomiast nadaja sie duzo lepiej do dynamiczniejszej jazdy i przedewszstkim na miasto.
Ogolnie silniki OPLA charakteryzuja sie dosc ciekawym przebiegiem mocy i momentu. Juz od dolnych obrotow dosc poprawnie sie zachowuja.... sprawdzalem empirycznie na hamowni...
Opis 8V i 16V by keyjey: Co do silnikow... (porownuje podobne silniki mocowo)
Roznica pomiedzy 16V a 8V oprocz mocy jest dosc znaczna...
Silniki 8V sa mniej wysilone ale poprzez swoja konstrukcje maja lepsze napelnianie cylindrow na nizszych obrotach przez co przewaznie momenty obrotowe na tych ze obrotach sa lepsze. W praktyce przeklada sie to na lepsze zbieranie sie samochodu od 1000 do 2500 obrotow... Jak ktos lubi bardzo delikatnie jezdzic samochodem i duzo spedza czasu na trasach to polecam 8V.
16V natomiast nadaja sie duzo lepiej do dynamiczniejszej jazdy i przedewszstkim na miasto.
Ogolnie silniki OPLA charakteryzuja sie dosc ciekawym przebiegiem mocy i momentu. Juz od dolnych obrotow dosc poprawnie sie zachowuja.... sprawdzalem empirycznie na hamowni...
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz


- Hayabusa
- Swój
- Posty: 983
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a co powiesz na temat 1.0 12vboxer pisze:BTW cos takiego znalazłem na forum VU
Opis 8V i 16V by keyjey: Co do silnikow... (porownuje podobne silniki mocowo)
Roznica pomiedzy 16V a 8V oprocz mocy jest dosc znaczna...
Silniki 8V sa mniej wysilone ale poprzez swoja konstrukcje maja lepsze napelnianie cylindrow na nizszych obrotach przez co przewaznie momenty obrotowe na tych ze obrotach sa lepsze. W praktyce przeklada sie to na lepsze zbieranie sie samochodu od 1000 do 2500 obrotow... Jak ktos lubi bardzo delikatnie jezdzic samochodem i duzo spedza czasu na trasach to polecam 8V.
16V natomiast nadaja sie duzo lepiej do dynamiczniejszej jazdy i przedewszstkim na miasto.
Ogolnie silniki OPLA charakteryzuja sie dosc ciekawym przebiegiem mocy i momentu. Juz od dolnych obrotow dosc poprawnie sie zachowuja.... sprawdzalem empirycznie na hamowni...
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 mar 2003, o 16:19
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wprawdzie nie jestem Adaś, ale jajeżdżę corsą 1.0 12V i dowiadywałem się o instalację gazową. Otóż sprawa przedstawia się następujaco: ponieważ mamy plastikowy kolektor dolotowy proponowali mi trzy rozwiązania:hayabusa 5 pisze:A powiedz mi Adaś czy do mojej cosiarki b 1.0 12v to jaką instalacje należało by zamontować(z kompem, czybez )
1. Instalacja z bezpośrednim wtryskiem gazu do komory spalania, cena ok. 4000 PLN.
2. Wimiana oryginalnego, plastikowego kolektora na zastępczy, metalowy, cena ok. 2500 PLN.
3. Zabezpieczenie kolektora (nawiercenie w nim otworów i zamontowanie bezpieczników; w przypadku detonacji paliwa w kolektorze wywala Ci bezpieczniki, a nie cały kol.), cena ok 2000 PLN.
Oczywiście wszystkie rozwiązania to instalacje z kompem.
Nie wiem czy zdecyduje się na którekolwiek rozwiazanie. W sumie nie jeżdże zbyt dużo, ponadto moja corsa nie jest paliwożerna (6,2 l/100 km po mieście, przy umiarkowanej jeździe, tylko czasami jej depnę) więc chyba mi sie nie opłaca. Ponadto nie znam nikogo, kto by się zdecydował na rozwiązanie 2 lub 3, nie wiem jak sprawdza się to w praktyce. Moze ktoś z Was zna opinie użytkowników na ten temat? Dajcie znać. Pozdrawiam.
TS (X10XE)
- Hayabusa
- Swój
- Posty: 983
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wielkie dzięki za informacjeTS pisze:Wprawdzie nie jestem Adaś, ale jajeżdżę corsą 1.0 12V i dowiadywałem się o instalację gazową. Otóż sprawa przedstawia się następujaco: ponieważ mamy plastikowy kolektor dolotowy proponowali mi trzy rozwiązania:hayabusa 5 pisze:A powiedz mi Adaś czy do mojej cosiarki b 1.0 12v to jaką instalacje należało by zamontować(z kompem, czybez )
1. Instalacja z bezpośrednim wtryskiem gazu do komory spalania, cena ok. 4000 PLN.
2. Wimiana oryginalnego, plastikowego kolektora na zastępczy, metalowy, cena ok. 2500 PLN.
3. Zabezpieczenie kolektora (nawiercenie w nim otworów i zamontowanie bezpieczników; w przypadku detonacji paliwa w kolektorze wywala Ci bezpieczniki, a nie cały kol.), cena ok 2000 PLN.
Oczywiście wszystkie rozwiązania to instalacje z kompem.
Nie wiem czy zdecyduje się na którekolwiek rozwiazanie. W sumie nie jeżdże zbyt dużo, ponadto moja corsa nie jest paliwożerna (6,2 l/100 km po mieście, przy umiarkowanej jeździe, tylko czasami jej depnę) więc chyba mi sie nie opłaca. Ponadto nie znam nikogo, kto by się zdecydował na rozwiązanie 2 lub 3, nie wiem jak sprawdza się to w praktyce. Moze ktoś z Was zna opinie użytkowników na ten temat? Dajcie znać. Pozdrawiam.

- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Boxer, nie wierzysz ze silnik 1.4 16V sporo pali...to pali uwierz. Tez mam 1.4 16V i pali mi 10l benzynki w mieście i to nie cisne go wtedy, trasa 7l PB chyba że jade tak w okolicach 100km/h to wtedy pali więcej tak koło 8...bo lubi wyższe obroty. Znajomy ma taki sam silnik na gazie i w mieście nie schodzi poniżej 12litrów LPG. 1.4 8V benzynki w mieście bez deptania ostrego bierze około 8l/100km. Inny znajomy taką własnie posiada i tak twierdzi. Inna sprawa jest taka że wszystko przy zakupie zależy od kasy. Piszesz sobie tak swobodnie ze nie wiesz czy się zdecydowac na 1.4 16V, 1.4 8V czy 1.2. A tak na prawde to zerknij do cenników i zobacz że nie znajdziesz w takiej samej cenie jak 1.2 auta z silnikiem 1.4 8V czy 16V z tego samego rocznika. Trzeba wyłożyć kasy troche więcej, a to moze być już w słabszym aucie koszt instalacji gazowej. No i wszystko zależy z jakiego roku chjcesz auto kupić bo w niektórych latach albo już nie montowali albo jeszcze nie montowali niektórych silników. Np. w początkowej fazie produkcji Corsy montowali silniki 1.2 które potem zostały zastąpione przez 1.0 12V a z kolei 1.4 16V nie montowali od samego początku. Itd. itp. najlepiej zerknij w cenniki aut, przekakluluj ile masz kasy a potem debatuj na temat tego jaki silnik chciałbyś mieć, bo moze się okazać że po takim rozeznaniu połowa dylematów Ci sama odpadnie bo np. będziesz chciał auto 4 letnie a wtedy pożegnaj się z silnikiem 1.2 albo nie bedziesz miał kaski na auto mniej niż 5 czy 6 letnie a wtedy pewnie pożegnasz się z silnikiem 1.4 16V...
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs