Budujemy rozpórkę
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Właśnie po to założyłem ten temat, aby weryfikować dane.!markos pisze:przepraszam, ale co ta rozporka rozpiera????
powinna byc zamontowana albo na gniazdach amortyzatorow, albo ciut ponizej...

1. jakoś sobie tego nie wyobrażam żeby rozpórka była montowana bezpośrednio do gniazda.
2. Moim zdaniem, spełnia swoje zadanie ponieważ cała podstawa znajduje się blisko mocowania, w tej samej odległości jak gdyby była montowana poniżej.
To rozwiącanie może w mniejszym stopniu wpływa na bezpośrednio na sam kielich i mocowanie amorów, ale bardziej usztywnia nadwozie, ponieważ wyżej od podłogi działają większe siły. Weś takie duże pudełko i zamontuj poprzeczkę nisko przy podstawie i próbuj naciskać na ścianę boczną. A teraz zrób to samo tylko poprzeczkę zamontuj na środku. W którym przypadku pudełko bardziej się zniekształcało?
+ tego jest szeroka podstawa- przez to siła rozkładana jest na większy obszar.
Tutaj mały rysunek
Wzorowałem się też na podstawie budowy klatek, które wniej więcej są montowane w tym miejscu (na tej wysokości)
Proszę teraz mi powiedzieć, gdzie w moich obliczeniach zrobiłem błąd- czekam na ostrą krytykę.




Pozdrawiam wszystki majsterkowiczooff


- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a od czego jest ten wspornik do którego przykręciłeś rure? bo jeśli od mocowania jakiś plastików, to przy pracy (napięciach) karoserii szybko możesz to stracić. rozpórki montowane są do kielichów, czy punktów mocowań zawieszenia dlatego, że te miejsca są newralgiczne i na nich występują największe naprężenia i producenci wzmacniają te mniejsca. obawiam się, że miejsce obecnego montażu spełniać będzie raczej rolę estetyczną.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
klatki sa montowane zawsze w najblizszej mozliwej okolicy kielichow, zeby sie nic nie rozlazilo. montuje sie je tak dokladnie pomiedzy kielichami amortyzatorow a gniazdami sprezyn, zeby wzmocnic jedno i drugie za jednym razem.
jak oceniasz wytrzymalosc tego blaszanego "pudeleczka"?
ja oceniam ja bardzo nisko. rozporka NIE SPELNI swojego dzialania.

tyl do corsy b wyglada tak:
raid:

montowana bezposrednio na gniazda amortyzatorow. mnie sie ten patent nie podoba
i wiechers (chodzi o ksztalt, bo to produkt raida do golfa 1)

wole swoja, ktora montowana jest PONIZEJ gniazd bezposrednio na blache. przy wjezdzaniu na krawezniki np. buda napreza sie tam, gdzie dziala rozporka, czyli spelnia ona swoje zadanie
i dodatkowo: tak wyglada dolna rozporka mocowan wachaczy produkowana przez raida (wiechers wyglada tak samo, tylko brakuje mu regulacji i ma inny kolor
):

jak oceniasz wytrzymalosc tego blaszanego "pudeleczka"?
ja oceniam ja bardzo nisko. rozporka NIE SPELNI swojego dzialania.

tyl do corsy b wyglada tak:
raid:

montowana bezposrednio na gniazda amortyzatorow. mnie sie ten patent nie podoba
i wiechers (chodzi o ksztalt, bo to produkt raida do golfa 1)

wole swoja, ktora montowana jest PONIZEJ gniazd bezposrednio na blache. przy wjezdzaniu na krawezniki np. buda napreza sie tam, gdzie dziala rozporka, czyli spelnia ona swoje zadanie
i dodatkowo: tak wyglada dolna rozporka mocowan wachaczy produkowana przez raida (wiechers wyglada tak samo, tylko brakuje mu regulacji i ma inny kolor



-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Są to wsporniki przygotowane seryjnie do zaczepów siedzenia.AdamXXL pisze:a od czego jest ten wspornik do którego przykręciłeś rure? .
Ta piramidka jest dosyć mocno przyspawana, do tego stopnia że można by za to auto podnieść.
Narazie zostawie to w takiej formie i zobaczymy jak się będzie sprawować. Mam nadzieje że w Modlinie na żywo ocenicie wyniki, bo wygląda to bardziej solidnie niż na zdjęciu z telefonu.


- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
wszystko jasne, ale zauwaz, ze pomiedzy piramidka z blaszki a blacha samej budy jest dosc duza roznica wytrzymalosciowa... dlatego uwazam, ze ta rozporka to taki troche pic na wode.kristo pisze:Tutaj mocowania są jeszcze bardziej z tyłu i dalej oddalone od gniazda.
ps. dolna rozporka to raczej tylko na przod


- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Kristo tylko się nie zniechęcaj. dodasz na końcach kontowniki z otworem , w środek rzymską śrube i masz juz coś do czego nikt się nie przyczepi 

-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Śruba rzymska jest zbędna bo zastosowalem tutaj swój patent: otwory w rurce sa pod małym kątem więc im bardziej ściśnieta śruba tym bardziej rozpiera, i tak w drugą stronę.AdamXXL pisze:Kristo tylko się nie zniechęcaj. dodasz na końcach kontowniki z otworem , w środek rzymską śrube i masz juz coś do czego nikt się nie przyczepi
A te kątowniki mocowane w którym miejscu? Rure zawszę mogę skrócić i wmontować w dolnej części- po za spawaniem dodatkowych mocowań pod śruby nie ma problemu.


- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
@ kristo
kontowniki dospawane do końca rury, w dolnej części otwór na mocowanie do amorka i tyle. robiłbym to w ten sposób.
kontowniki dospawane do końca rury, w dolnej części otwór na mocowanie do amorka i tyle. robiłbym to w ten sposób.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
odgrzebie troszke trupa.. moze komus sie na przyszlosc przyda
u mnie to wyglada tak (cala rozporka):

zamocowanie belki do pierscieni:

nieszczesny wlew plynu chlodzacego (niedostepny...), trzeba odkrecac rozporke, zeby sie do tego dostac - na szczescie wymiana, albo dolewki sa bardzo rzadkie
:

ale jak widac chlopaki pomysleli o aluminiowych dystansach do zbiorniczka z plynem hamulcowym, do ktorego dostep jest idealny:

tak jest montowany tyl:

a tak wyglada w calosci:


u mnie to wyglada tak (cala rozporka):

zamocowanie belki do pierscieni:

nieszczesny wlew plynu chlodzacego (niedostepny...), trzeba odkrecac rozporke, zeby sie do tego dostac - na szczescie wymiana, albo dolewki sa bardzo rzadkie


ale jak widac chlopaki pomysleli o aluminiowych dystansach do zbiorniczka z plynem hamulcowym, do ktorego dostep jest idealny:

tak jest montowany tyl:

a tak wyglada w calosci:


-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
heheh stwierdzilem ze sie pojawie i pewnie mnie zrypiecie za to ale coz taki moj los, a przytnajmniej troche mi sie zalezy za tamto draznienei was(sorki za tamto)
a do rzeczy: czy sa klatki ktore nie blokowalyby uzytkowania tylniej kanapy, czy tylko to ja mam takie durne pomysly.
Pytam sie bo tylnia kanapa stanowi glowny element mojego zycia w weekend
a do rzeczy: czy sa klatki ktore nie blokowalyby uzytkowania tylniej kanapy, czy tylko to ja mam takie durne pomysly.
Pytam sie bo tylnia kanapa stanowi glowny element mojego zycia w weekend
