nie jest to dział kupie sprzedam ale mogę powiedzieć, że może trochę mniej dokładny będzie (i nie taki śliczny
) bo na 10 diodach a nie jak tu na 20. ale koszt znacznie niższy bo zamykający się w 50zł . możliwa jest też budowa wskaźnika który z dokładnością do 0,12 wyświetli wartość np. "14,7" jednak koszt to blisko 150-200, a do prywatnych celów przecież wystarczy prostszy choć powiązać chcę go z emulatorem sondy dla oszukiwania ecu.
ten miernik, również przydatny będzie mi do odpowiedniego ustalenia gazu, bo na fachowców nie ma co liczyć
--------------------------------------------dodany 30.04
Myślę, że jeśli chodzi o paliwo, a nawet sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem można uznać za rozwiązane. Ktoś spyta się jak to?
zapomiałem jeszcze dopisać, że niemal w tak prosty sposób jak zbudowany jest miernik AFR można (i będzie. na dzień dzisiejszy brakuje mi jednego scalaczka) zbudować miernik czasu pracy wtryskiwacza. Teraz np. zwiększamy trochę ciśnienie paliwa (np. w którymś z autek GEKO o 0.5bar wystarczyło do podniesienia mocy z 136 na 200KM) i mając czujnik AFR i czasów otwarcia wtryskiwaczy możemy zbadać czy np. przy wysokich obrotach wtryski wyrabiają i czy afr nie jest zbyt niskie. jeśli tak to ustalamy np że od 80% użycia wtryskiwaczy zaczyna pracować dodatkowy.
Kiedyś umieściłem taki prosty rysunek jak podpiąć dodatkowy wtryskiwacz i teraz z całą stanowczością mogę stwierdzić, że to rozwiązanie było złe, gdyż ten wtryskiwacz praktycznie przy większych obrotach otwarty bybył cały czas.
Może ktoś się wypowie jak podłączyć smarowanie turbinki, tzn. z jakiego miejsca pobierać i odprowadzać olej.
--------------------------------------------------- dopisany 13.05.2004
WoW pomierzył swój kolektorek, a wyniki prezentują się tak:
kol. Riesse-motor dla silnikw 1.2-1.4 8v
4 = 38mm;
2 = 42mm;
1 = 45mm i praktycznie główna różnica między kolektorem od c20xe jest tu (51mm). oczywiście mogą być też różnice w odległościach po jakich łączą się rury. o ile pamiętam w c20xe było to 31cm i 50cm
smarowanie turbinki: (dzięki WoW) propozycja jest aby podłączyć przewód z ciśnieniem poprzez trójnik do czujnika ciśnienia.
potem możnaby dać chłodniczkę oleju, przyśpieszy nam to studzenie turbinki przed wyłączeniem silnika i podczas pracy.
potem turbina i odpływ oleju np do miski olejowej i problem smarowania mamy rozwiązany.
--------------------------------------------------- dopisany 14.05.2004
mimo, że prace wszelkie są wstrzymane to tak obecnie prezentuje się głowica i kolektor do MPI. zapadła też decyzja aby nie zmieniać wałka na szybszy, bo przy szybszych wałkach zawory mają większe współotwarcie co przy silnikach wolnossących może odocować marchewkami z rury. Ja jednak obawiam się "cofki" gdy silnik będzie miał doładowanie.
---------------------------------------------------- dodany 1.06.2004
może ktoś pamięta jeszcze historię wałka z silnika 14NV o wznosach blisko 10/10 to jego fazy rozrządu
–otwarcie zaworu ssącego..............19° przed ZZ
–zamknięcie zaworu ssącego..........74° po ZW
–otwarcie zaworu wydechowego......61° przed ZW
–zamknięcie zaworu wydechowego..34° po ZZ
Co daje nam 273°/275°
---------------------------------------------------- dodany 12.06.2004
dziś dobiegły końca przygotowania głowicy i pasowanie jej z kolektorami.
to czerwone to materoał nadmiarowy
do usunięcia.
efekt większe porty wydechowe o koło 3mm średnicy
--------------------------------------------dodany 16.06
Kolejny element układanki dołączył dzisiaj. Ale te puzle kasy ciągną
obudowa aluminiowa więc po wypolerowaniu kolejna rzecz świecąca jak psu jajca
. Zostało naprawdę niewiele .. doczekać się nie mogę. żeby tak do 10.07 już to wpakować
--------------------------------------------dodany 18.06
myślę, że dość cekawy link dla amatorów uturbiana silnika
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS.html
--------------------------------------------dodany 22.06
no znalazłem trochę bardziej szczegułowych fotek.. czyli to co tygryski lubią najbardziej :)17
http://www.nosecrets.com.br/compras/ofe ... _turbo.php
--------------------------------------------dodany 13.07
w miedzianej udało się "dopaść" Osmana . jego kolektorek przy głowicy ma średnicę zewnętrzną rur 38mm, czyli taką jak WOW'a od c14se reszty nie mierzyłem bo zapewnie dalej rury również są podobne do wowikowego kolektorka. kol. od c20xe ma 36mm więc raczej spokojnie można go wykożystać nawet do silników 1.4, a może i 1.2 . Spróbuję zaadaptować go do siebie
--------------------------------------------dodany 19.07
aby uzyskać podobne ustawienia na schricku 280° jak na 13S należało by go opuźnić o 5° lub przyśpieszyć ten 0 5, a wtedy parametry byłyby takie.
–otwarcie zaworu ssącego..............29° przed ZZ
–zamknięcie zaworu ssącego..........73° po ZW
–otwarcie zaworu wydechowego......73° przed ZW
–zamknięcie zaworu wydechowego..31° po ZZ
inaczej zapisujc
29-73-73-31
28-72-72-28 a tak ma schrick
. pozostaje więc tylko różnica w wysokości wznosu krzywki
patrząc na wałki sportowe i ich czasy (dla ssania i wydechu praktycznie to samo) i porównywując je z czasami seryjnych wałków. niemal koniecznością jest przy nich stosowanie regulowanych kułek rozrządu lub ustaiwienie tego na stałe dla uzyskania wartości zbliżonych do producentów lub tyle ile obiecują producenci wałków i często do zapewnienia "jako takiej" pracy na wolnych obrotach (prawdopodobnie ustawienia zbliżone do wałka z 13s).
--------------------------------------------dodany 24.07
dzisiaj kolejne podejście do głowicy
ale już ostatnie bo nic innego już zrobić nie mogę
dzisiaj dodałem małą obróbkę zaworków i jeszcze poprawiłem porty. teraz już na całej długości od początku do zaworów są w jamimś stopniu obrobione.
przy okazji przyjrzałem się różnicom w głowicach 1.2 i 1.6mpi co widać głównie na portach dolotowych. różnice są znaczne co sprawia, że odpowiednia obróbka głowicy na monowtrysku sporo może dać.
poniżej fotka dolotu x12sz. widać, że mieszanka praktycznie wpada tylko po jednej stronie zaworu, co może polepszać napełnianie cylindrów na niskich obrotach, a co napewno przeszkadza przy wyższych. obróbka powinna raczej pójść w kierunku upodobnienia do głowicy mpi (fotka niżej). Ciekawe jak to WOW miał kiedyś zrobione??
od dołu głowica zabezpieczona jest przez uszkodzeniem powierzchni. po tej fotce została tylko obróbka papierem ściernym
porównując głębokość zaworów (powierzchnia głowicy do zaworu) mogę stwierdzić, że spokojnie jeśli będę chciał mogę splanować głowicę jeszcze o 1mm (było już 0,6mm)!! ALE najpierw muszę zobaczyć jak wygląd góra tłoka bo zawory się z nim nie spotkają ale świeca może być na granicy. wnioski czerpię stąd, że w x12sz zawory zagłębione są o około 5mm a w mojej głowicy ponad 7mm więc jeszczcze zakres pewnego manewru jest
Tak wygląda kompletny zestawik do MPI
--------------------------------------------dodany 9.08
kolejna zmiana planów w tym jednym poście
dostałem telefon, że czeka na mnie kolektorek do c20xe
tak więc zapominam na jakiś czas o turbawce, bo jeśli dostanę ten kolektor to robię przeróbki pod atmosferę tak więc szybki wałek (14nv lub 13s) + kolektor rurowy + dodatkowe planowanko głowicy. i mając na myśli to co w głowicy zostało już zrobione 100 a może nawet 105KM wygląda bardziej niż realnie
-------------------------------------------dodany 6.09
po powrocie z urlopu dupa gość z kolektorem przepadł :)16 po holerkę był mi urlop
. jedyne co mnie pociesza, że do układanki pojutrze dołączy wałek "280"
-------------------------------------------dodany 8.09
hahaha jak widać firmy korzystają też z rozwiązań, które były testowane przez innych już dawno !! (Phase 3)
http://mantzel.de/index.php3?KID=16bf5d ... =warenkorb
PS. Nie będę podnosił tego tematu. Jeśli chcecie aby nie uciekał zbyt daleko musicie sami też coś pisać. Zachęcam.