Stuki w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie C.
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stuki w silniku

Post autor: Kurbat »

Witam! Strona robiąca wrażenie.mam pytanie: po dłuższym postoju w korku,po jeżdzie na niskim biegu po mieście itp. gdy silnik już się rozgrzeje zaczyna sie coś tłuc.dźwięk jest taki jakby ktoś walił młotkiem w pokrywe silnika. :bardzozly: Po dodaniu gazu ustaje,wystepuje jedynie na jałowym biegu.Problem dotyczy Corsy C. Ma ktos pomył co to może być?? Ja juz nie wiem co robić. Moj serwis Opla wie jeszcze mniej ode mnie a autko jest na gwarancji.Hm...? Dzięki! :D
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

dziwne ze po dodaniu gazu cichnie,klekotac moze popychacz :-?
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stuki...

Post autor: Kurbat »

Dzięki ale... popychacze już mi wymienili na nowe - wszystkie 12 (silnik 1,0) i nadal się tłucze. ja sam podejrzewam, że to może rozrząd, ale jak ja ich zmuszę żeby to sprawdzili. Hm...?
A może wymienić olej na jakis lepszy - jeżdżę na oryginalnym oplowskim 5W40. :)
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

może coś nie tak z ciśnieniem oleju lub jego ilością??
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stuki...

Post autor: Kurbat »

Olej sprawdzam regularnie, poziom OK.Może należy wymienic go na jakiś inny, lepszy. Normalnie jeżdże na oplowskim 5W40. Ciśnienie oleju chyba też w normie, choć stuk zanika przy dodaniu gazu - czyli w momencie wzrostu ciśnienia oleju..zgadza się? Bede szukał dalej przyczyny. heja!
mmike
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 3 cze 2003, o 09:24
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: mmike »

Witam!
Silniczek 1.0 poprsotu tak ma :-? . Spowodowane jest to konkretnie jak juz sugerowales stukiem lancuszka rozrzadu. Poprsotu z biegiem czasu lancuszek troszke sie luzuje i na biegu jalowym napinacz zbyt malo sie wysuwa, aby zapewnic mu sztywna prace (napinacz wysuwa sie w skutek podawanego cisnienia oleju). Skutkiem tego jest wlasnie taka "traktorowa" praca silnika. Z pewnoscia pomoglaby tu wymiana napinacza, lanuszka i slizgow, ale czy jest sens ... skoro po jakichs 30 kkm wszytko wróci do "normy" . Moze rozwniez sprawe zalatwilaby zmiana oleju na gestszy... ale to tez chyba mija sie z celem, bo wszak mobil 5w50 jest dobrym produktem. Chyba najlepszym rozwiazaniem jest sie poprsotu przyzywczaic do ów dyskonfortu zdajac sobie sprawe, iz wkoncu jest to nieszkodliwe dla naszego autka. Mozna tez podkrecic glosniej radio i objawy odrazu jak reka odjal ;)
Pozdrawiam
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stuki...

Post autor: Kurbat »

Dzieki, ale i tak musze stwierdzić, że rozczarowany jestem. Uwielbiam moja Corsę :-D i strasznie kole w uch take łomotanie. Radio mam, owszem a i dobre, ale i tak nie zagłuszy mi to świadomości, że jadąc "wypachnioną" Corsą dzwięk wydjaje jak Zaporożec. No jednak cos tu nie tak jest. Samochód wart 42 tys w salonie terkocze jak stara beczka. :bardzozly: A niby taki nowoczesny silnik i w ogóle...
O zmianie olej pomyśle. A w Corsie jest pas czy łańcuch...?
Wie ktoś?
Poza tym, przez pierwsze 10 tys. km było spoko - cichutko i przyjemnie. Dodatkowo doszedl też "problem" z terkotaniem popychaczy przy rozruchu zimnego silnika. I to tez po ok. 10 tyś. W serwisie również mi powiedzieli , że "to nie szkodzi". No im to nie szkodzi na pewno - obawiam sie natomiast, że szkodzi mnie, a co gorsza mojej Corsie...to tyle w tym temacie.
Dzięki za wszystkie porady!
:oko:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

mmike pisze:Witam!
Silniczek 1.0 poprsotu tak ma :-? . Spowodowane jest to konkretnie jak juz sugerowales stukiem lancuszka rozrzadu. Poprsotu z biegiem czasu lancuszek troszke sie luzuje i na biegu jalowym napinacz zbyt malo sie wysuwa, aby zapewnic mu sztywna prace (napinacz wysuwa sie w skutek podawanego cisnienia oleju). Skutkiem tego jest wlasnie taka "traktorowa" praca silnika. Z pewnoscia pomoglaby tu wymiana napinacza, lanuszka i slizgow, ale czy jest sens ... skoro po jakichs 30 kkm wszytko wróci do "normy" . Moze rozwniez sprawe zalatwilaby zmiana oleju na gestszy... ale to tez chyba mija sie z celem, bo wszak mobil 5w50 jest dobrym produktem. Chyba najlepszym rozwiazaniem jest sie poprsotu przyzywczaic do ów dyskonfortu zdajac sobie sprawe, iz wkoncu jest to nieszkodliwe dla naszego autka. Mozna tez podkrecic glosniej radio i objawy odrazu jak reka odjal ;)
Pozdrawiam
trudno mi sie nie zgodzic z kolega. u mnie objawy sa takie same. cus stuka a po dodaniu gazu nie stuka lub moze stuka z taka czestotliwoscia ze juz tego nie slychac.po wymianie oleju nie stuka tylko przez kilka nascie dni moze dluzej toche. rzeczywiscie zostaje sie chyba tylko przyzwyczaic. aha i umnie te stuki dochodza wlasnie z okolicy prawej strony silnika czyli tam gdzies przy rozrzadzie

pozdro

p.s. w tym silniku jest lancuch jak zostalo wyzej napisane
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

wy sie przejmujecie i ja tez! mialem 5kkm temu remont silnka, w tym wszystkie popychawki nowe i franze znowu klekotaja i stukaja normalnie diesel na benzyne! wiec jeslichodzi o kulture pracy silnika to 8v sa z dupy :bardzozly:
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

z tego co slyszalem to sa popychacze hydrauliczne i lubia czasem sie troszke przyblokowywac i sobie klepia,wiadomo maja samoregulacje,wiec nie mozna ich wyregulowac
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

shreek pisze:wy sie przejmujecie i ja tez! mialem 5kkm temu remont silnka, w tym wszystkie popychawki nowe i franze znowu klekotaja i stukaja normalnie diesel na benzyne! wiec jeslichodzi o kulture pracy silnika to 8v sa z dupy :bardzozly:
Jeśli chodzi o moją corsiawkę to też coś tam rytmicznie stuka w okolicy 1 i 2 cylindra. Po dodaniu gazu cichnie :0 Mój mechanik powiedział, że silniki 8V często tak przygrywają. Ich kultura pracy pozostawia wiele do życzenia :-?
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

corsa jest glupia :-P :bardzozly: bo stuka! wyjatek to B gsi ta jest super!
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stuki...

Post autor: Kurbat »

Ja to właściwie mam 12V, a nie 8...Na razie wymienie olej na jakis gęstszy 10 W czy cuś, zobaczymy co potem. Jak dalej się tłukło będzie zmusze serwis do wymiany rozrządu i całej reszty. (może sie zgodzą na wymiane samochodu :-D ? )
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

inna diagnaza serwisu i mojego mechanika byly rowniez dzwigienki zaworowe, ale moze to tez byc rozrzad. stuka i niestety nic sie z tym nie zroibi jak mowicie :bardzozly:
Ostatnio zmieniony 18 maja 2004, o 11:51 przez Porszak, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stuki...

Post autor: Kurbat »

A jak to wyglada w innych Oplach : Astra, Agila itp. bo w Vectrze za 100 k chyba nic nie stuka co? :D
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

dziwne ze rozrzad stuka :-? moze walek rozrzadu,rozrzad wydaje mi sie ze moze huczec,rzezic,ale stukac,jezeli cos stuka to wew silnika i najczesciej wlasnie popychacze,zawory(raczej nie bo maja samoregulacje,chyba ze zaplon za mocno przyspieszony).Dziwna sprawa :-x
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

rozrzad lancuszkowy moze robic co najwyrzej pozwolcie ze zademnstruje:
szrzyk szyk szyk szyk - jako sa tak rytmicznie na wolnych obrotach a jak przyspieszysz to lancuszek drga szybciej
a jak wiadomo amplituda drgan zalezy od czestotliwosci(przyblizmy ja do predkosci lancuszka) i masy a iwec wraz z predkoscia zwieksza sie czestotliwosc ale masa zostaje ta sama wiec amplituda drgan maleje - co za tym idzie przestajemy slyszec jego dziwek slyszlany dla nas przy najwiekszej amlplitudzie .....
jakos tak mi mechanior wytlumaczyl.... i powiedzial ze lancyszkowe silniki lubia sobie szumiec na wolnych tak jak 8v lubia stuka terkotac i udawac diesla :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly:
glupie ople :P
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

shreek pisze:rozrzad lancuszkowy moze robic co najwyrzej pozwolcie ze zademnstruje:
szrzyk szyk szyk szyk - jako sa tak rytmicznie na wolnych obrotach a jak przyspieszysz to lancuszek drga szybciej
a jak wiadomo amplituda drgan zalezy od czestotliwosci(przyblizmy ja do predkosci lancuszka) i masy a iwec wraz z predkoscia zwieksza sie czestotliwosc ale masa zostaje ta sama wiec amplituda drgan maleje - co za tym idzie przestajemy slyszec jego dziwek slyszlany dla nas przy najwiekszej amlplitudzie .....
jakos tak mi mechanior wytlumaczyl.... i powiedzial ze lancyszkowe silniki lubia sobie szumiec na wolnych tak jak 8v lubia stuka terkotac i udawac diesla :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly:
glupie ople :P
W związku z tym przyszło mi na myśl to jak ostatnio siedziałem sobie w parku słuchając jak ptaszki śpiewają 8). Jednak zwróciłem uwagę na przejeżdzające obok elki ("L" taki wóz szkoleniowy :-P ). Każda, która była marki Opel Corsa C charakterystycznie szumiała i jakby dzwoniła. Do tego stopnia mnie to zainteresowało, że postanowiłem się obrócić w przeciwną stronę od ulicy i nasłuchiwać kiedy jakaś corsa C nadjrzdża :-D . I możecie uwieżyć że za każdym razem jak się odwróciłem aby sprawdzić się czy prawidłowo oceniłem, że przejeżdża właśnie corsa to miałem rację. Heh a żeby było śmiesznie to wyrobiłem w sobie taki nawyk, że dźwięk silnika Corsy C rozpoznam zawsze i wszędzie :-D . No to zadam wreszcie pytanie: czy corsa c ma silnik z łańcuszkiem? (po Tarnowie tych "L" Corsiawek jeździ naprawdę od sku*******.)
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

zalezy od silnika wlasnie 12v maja takie pozatym 12v chodzi czasem jka kosiarka przez to ze ma 3 cylindry i jest przez to gorzej wywazona... jest jakby niesymtryczna i nia szarpie i jeszcze ten nieszczesny lancuszek...
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

No to w takim razie miałem słuszne wrażenia, bo "L" są przeważnie 12v
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

Jeśli 3 cyclindrowy silnik tyle ma "zalet" i każdy mechanik o tym wie, to ciekawe dlaczego zachwalali mi ten silnik w salonie i nikt nie poradził, że lepeij brac 4 cylindry. :(
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

:grin: aco z przegladami w C? maja byc co 30 k ale jakos nie moge w to uwierzyc. filtr paliwa,powietrza, plyn hamulcowy itp. wytrzymuje 30k ?

Robil juz ktos przeglady z taka duza przerwa? Nie bylo w miedzyczasie niespodzianek?
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

co do tych 30k to szczegolnie niekorszystnie ma olej,bo go raczej zmienia sie tak co 8-12k km,co do reszty to moze i przezyje
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Szwagier pisze:co do tych 30k to szczegolnie niekorszystnie ma olej,bo go raczej zmienia sie tak co 8-12k km,co do reszty to moze i przezyje
Dziwne, bo w instrukcji użytkownika do corsy b napisano że olej zmienia się co 10k-15k :0
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

ja wymieniem olej co rok. inne plyny dawno juz nie byly wymieniane ok 3 lat. i nawet jak pisza ze po 30k przeglad to wolalbym wymieniac co rok czy co 15 niz sprawdzac prawdziwosc chwytow marketingowych mimo ze moze do konca nie jest to czysty marketing
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

stuki...

Post autor: Kurbat »

No dokładnie, ja właśnie byłem na przeglądzie i twierdza, że wszystko w normie.Przejade jeszcze jakieś 5 kkm i pojade wymienić filtry i płyny - na razie z kasą sie nie przelewa. Również nie wierze,że tyle wszystko może wytrzymać. Ciekawe jak by wyglądał filtr paliwa po rzejechaniu 30kkm. Czasem mam wrażenie, że spirytus do baku leje...nie wiadomo jakie badziewie na niektórych stacjach jest. Ale staram sie lać zawsze w jednym miejscu (lać benzyne do baku rzecz jasna - nie co innego :-D ), a jakość i tak zawsze nie taka sama.
Houk!
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

x10xe to zje*** silnik juz 3 raz wymieniam silnik krokowy (dziś własnie wymieniłem i 500zł poszło) cos stuka i tak dalej głupie przepływomierze etc.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

wymienilem olej na 10W opla, zrobilem jakies 400 km na razie
jest OK! :-D
(tfu,tfu,tfu zeby nie zapeszyc)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Hayabusa czemu nie moge do Ciebie priva wyslac? nie masz skrzynki zapchanej?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

sorrki, że dopiero odpisuje ale nie miałem czasu
Ja już wymieniłem przepływomierz i krokowca
Objawy do przepływki były inne in w kroko0wcu. Przepływomierz jak był padnięty to corsa brała mi z 15 litrów na 100 km oraz były nagłem spadki mocy i szarpało. Co do krokowego silnika to on sie zacinał na różnych obrotach raz na niskich, a raz na wysokich (na kogo wypadnie na tego bęc:)23 ) No i oczywiście zapalał się check engine.

Pozdrawiam serdecznie ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”