negatyw przy -50mm
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
negatyw przy -50mm
wiec obnizylem sobie zawieszenie i moj przod wyglada tak:
/----\
a wolabym zeby to bylo jaednak tak:
I-------I
kto mi powie co z tym zrobic? panowie w warsztacie twierdza ze w corsie A nie ma regulacji kontow zawieszenia...a troche szkoda zakladac mi nowych opon bo skonczy sie to tym ze wewnetrzna krawedz bedzie totalnie lysa...tak jak to jest terez...
/----\
a wolabym zeby to bylo jaednak tak:
I-------I
kto mi powie co z tym zrobic? panowie w warsztacie twierdza ze w corsie A nie ma regulacji kontow zawieszenia...a troche szkoda zakladac mi nowych opon bo skonczy sie to tym ze wewnetrzna krawedz bedzie totalnie lysa...tak jak to jest terez...
corsa A & Audi S3

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
śruby to robi chyba monroe. są troszkę udziwacznione - popytasz się w sklepie to powinni wiedzieć pozwalają na małą regulacje. a fasolki można wyciąć (powiększyć) otwór w amorku i tak wyregulpwać
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
qomo napisales ze chcesz tak : |----| a ja ci mowie gupota bo bedzie podsterowny gorzej niz maluch powinno byc -1;-2 stopnie przy czym -2 to jest granica ktorej nie wolno przekroczyc bo bedzie wlasnie scinac opony i robic sie tatra....
ja mialem kiedys z jednej strony -0,87 z drugiej -1.25 i podszlifowali mi w warsztacie galki (pocowania sworzni wachacza ) i teraz mam -1,25 i -1,25 (+- 0.01) - tak mi powiedzieli
ps ale po zmianie gumek mocowania drazka stabilizacyjnego znowu cso sciga minimalnie wiec musze znowu jechac.... ale to ja simerblocki wyminei ...
ja mialem kiedys z jednej strony -0,87 z drugiej -1.25 i podszlifowali mi w warsztacie galki (pocowania sworzni wachacza ) i teraz mam -1,25 i -1,25 (+- 0.01) - tak mi powiedzieli
ps ale po zmianie gumek mocowania drazka stabilizacyjnego znowu cso sciga minimalnie wiec musze znowu jechac.... ale to ja simerblocki wyminei ...
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
ja mam z przodu maksymalnie po -2. Koła wygladaja z przodu dokładnie tak jak to qomo narysowałes i zapewniam Cie ze nic nie tnie. Opony się ścieraja równomiernie
Ale za to jak fajnie w zakrętach smiga
Szkoda, ze tylko przód, nad tyłem ciagle pracuje 



CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Qomo niech Ci jedynie wyregulują kąty wyprzedzenia kół...
U mnie po obnizeniu tez przednie koła tak wyglądają, przejechałem juz prawie 400 Km na ty, wiec trudno mi powiedziec co z oponami, ale pamietam jak mi wuj ustawiał to powiedział patrzec czy opon nie tnie, jak bedzie cieło to sie katy zmienia i juz...
a co do obnizenia to jest własnie taki problem ze nikt na prawde nie wie jak to ustawic bo seryjne wartosci sa policzone do zawieszenie seryjnego, a nie obnizonego, musi byc dobry fachman aby wiedziec co i jak
a jak postawisz tak kółka |----| to na zakretaach bedzie masakra...
U mnie po obnizeniu tez przednie koła tak wyglądają, przejechałem juz prawie 400 Km na ty, wiec trudno mi powiedziec co z oponami, ale pamietam jak mi wuj ustawiał to powiedział patrzec czy opon nie tnie, jak bedzie cieło to sie katy zmienia i juz...
a co do obnizenia to jest własnie taki problem ze nikt na prawde nie wie jak to ustawic bo seryjne wartosci sa policzone do zawieszenie seryjnego, a nie obnizonego, musi byc dobry fachman aby wiedziec co i jak
a jak postawisz tak kółka |----| to na zakretaach bedzie masakra...
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
1. to normalne (ja mam po 1.5 stopnia na strone w negatywie - w zakrecie jedzie sie ZAJEBISCIE, a tak maly negatyw nie zmienia stopnia zuzycia opon, ale ma wplyw na troche pogorszone hamowanie, bo opona nie przylega do drogi calym grzebietem rowno przy mocniejszym ugieciu zawieszenia, ktore powstaje przy hamowaniu)
2. fasolki to najmniej trwale rozwiazanie, co jednoczesnie przenosi je do kategorii bezsensownych. jedno trzepniecie w dziure i cala geometria bye bye! to jest rozwiazanie dobre na tor, gdzie skrecasz sobie zadany kat i jezdziesz po drodze gladkiej jak stol do miasta sie to kompletnie nie nadaje. jelsi chcesz sprobowac, to z afaik eibach, albo h&r produkuja cos takiego.
3. zdecydowana wiekszosc samochodow nie ma mozliwosci regulacji katow nachylenia kol do drogi - to, ze gdzies ktos cos reguluje - to najczesciej warsztatowo opracowany pomysl danego zakladu zajmujacego sie geometria.
4. ucho - kat wyprzedzenia????? to nic nie zmieni, afaik w corsie nie ma sposobu, zeby go ustawic...
lepiej powiedz ile masz tego negatywu (zmierzone), bo pewnie tylko spanikowales jak zobaczyles jak mocno zmienily sie katy. moze do tej pory miales w pozytywie?
2. fasolki to najmniej trwale rozwiazanie, co jednoczesnie przenosi je do kategorii bezsensownych. jedno trzepniecie w dziure i cala geometria bye bye! to jest rozwiazanie dobre na tor, gdzie skrecasz sobie zadany kat i jezdziesz po drodze gladkiej jak stol do miasta sie to kompletnie nie nadaje. jelsi chcesz sprobowac, to z afaik eibach, albo h&r produkuja cos takiego.
3. zdecydowana wiekszosc samochodow nie ma mozliwosci regulacji katow nachylenia kol do drogi - to, ze gdzies ktos cos reguluje - to najczesciej warsztatowo opracowany pomysl danego zakladu zajmujacego sie geometria.
4. ucho - kat wyprzedzenia????? to nic nie zmieni, afaik w corsie nie ma sposobu, zeby go ustawic...
lepiej powiedz ile masz tego negatywu (zmierzone), bo pewnie tylko spanikowales jak zobaczyles jak mocno zmienily sie katy. moze do tej pory miales w pozytywie?

-
- Swój
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jakies linki wzorow itp mogl bys podac!markos pisze:usztywnienie belki grubym stabilizatorem zalatwi spraweFifo pisze:Szkoda, ze tylko przód, nad tyłem ciagle pracuje![]()
mozna go albo wydumac samemu, zrobic i zamontowac (jest mozliwosc zamontowania go w paru miejscach), albo kupic gotowy kit eibacha za jedyne ~1500pln

..::CTM#117::..
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
wziac miarke, wejsc pod samochod, wymierzyc, ruszyc glowa w ktorych plaszczyznach belka pracuje i w ktorym miejscu mozna ja usztywnic i do roboty!
jakby cos, to mam czlowieka, ktory moze cos takiego dorobic (prosty pret z zagniatanymi koncowkami na wzor eibacha) z rownie wytrzymalego materialu za ok 500pln.
ps.: to, ze mozna go zalozyc w paru miejscach na belce wydumalem sam, zeby nie bylo, ze podpatrzylem gdzies w necie tak jak pomysl z chlodnica z tylu
jakby cos, to mam czlowieka, ktory moze cos takiego dorobic (prosty pret z zagniatanymi koncowkami na wzor eibacha) z rownie wytrzymalego materialu za ok 500pln.
ps.: to, ze mozna go zalozyc w paru miejscach na belce wydumalem sam, zeby nie bylo, ze podpatrzylem gdzies w necie tak jak pomysl z chlodnica z tylu


- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przy obnizeniu zawieszenia "-" jest rzecza naturalna.... nie zlikwidujesz tego choc nie wiem jaki mocny jest u ciebie.... jest to spowodowane mniejszym skokiem wahacza, a wahacz jak sie zgina to zawsze leci na - i raczej nie ma mozliwosci usuniecia tego... tez o tym myslalem!! alternatywa jest wymiana wahaczy na krotsze. z tego co sie orientowalem to H&R robi cos takiego ale cena jest raczej kosmiczna! nie wiem czy dobrze pamietam ale cos w okolicach 2000€ za komplet...
co do minusa tylnej belki.........
Panowie! jak chcecie to osiagnac...?????????????? TO NIE JEST ZAWIESZENIE NIEZALEZNE JAK Z PRZODU! musialoby byc tez wielowahaczowe.... inaczej to jest niemozliwe... chyba ze sie geometria jakos ustawi ale to nie bedzie wtedy zadnej zbierznosci 
co do minusa tylnej belki.........



-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Na -3cm tez kola na minus ida troche.
Co do chamowania to fakt, musi byc troche gorzej, bo u mnie np. nie ma ABS, wiec jak kola zablokuja sie to na drodze zostaje czarna linia szerokosci 1cm, tam gdzie opona najbardziej przylega czyli po wewnetrznej stronie.
Co do zuzycia to jak sie jezdzi spokojnie to wewnatrz opony sie troche szybciej scieraja. Przejechalem jakies 25-30tys km., na zewnatrz prawie wogole zuzycia, a wewnatrz juz troche sie starlo.
Lekarstwa sa dwa:
po pierwsze zmieniac 2-3 razy na sezon kola lewe z prawym.
po drugie jezdzic szybciej w zakretach
Co do chamowania to fakt, musi byc troche gorzej, bo u mnie np. nie ma ABS, wiec jak kola zablokuja sie to na drodze zostaje czarna linia szerokosci 1cm, tam gdzie opona najbardziej przylega czyli po wewnetrznej stronie.
Co do zuzycia to jak sie jezdzi spokojnie to wewnatrz opony sie troche szybciej scieraja. Przejechalem jakies 25-30tys km., na zewnatrz prawie wogole zuzycia, a wewnatrz juz troche sie starlo.
Lekarstwa sa dwa:
po pierwsze zmieniac 2-3 razy na sezon kola lewe z prawym.
po drugie jezdzic szybciej w zakretach
B x14sz
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A jak masz opony kierunkowe?Porszak pisze:chyba raczej odwracac opony na kolach bo przelozenie kola z lewej na prawa chya nie zalatwi sprawy, nieprawda?Corstek pisze:po drugie jezdzic szybciej w zakretach
To trzeba zamienic lewe kolo z prawym i przy okazji obrocic opone na feldze, a raczej felge obrocic
B x14sz
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
a to w takim wypadku masz racje, zwracam honorCorstek pisze:A jak masz opony kierunkowe?Porszak pisze:chyba raczej odwracac opony na kolach bo przelozenie kola z lewej na prawa chya nie zalatwi sprawy, nieprawda?Corstek pisze:po drugie jezdzic szybciej w zakretach
To trzeba zamienic lewe kolo z prawym i przy okazji obrocic opone na feldze, a raczej felge obrocic
