negatyw przy -50mm

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
ODPOWIEDZ
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

negatyw przy -50mm

Post autor: qomo »

wiec obnizylem sobie zawieszenie i moj przod wyglada tak:

/----\

a wolabym zeby to bylo jaednak tak:

I-------I

kto mi powie co z tym zrobic? panowie w warsztacie twierdza ze w corsie A nie ma regulacji kontow zawieszenia...a troche szkoda zakladac mi nowych opon bo skonczy sie to tym ze wewnetrzna krawedz bedzie totalnie lysa...tak jak to jest terez...
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

fasolki w amorkach i odpowiednie śruby i po kłopocie
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

wiem ze nie masz czasu ale czy moglbys napisac troche jasniej...albo chociaz jakies odnosniki gdzie moge znalezc takie info...prozba
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

śruby to robi chyba monroe. są troszkę udziwacznione - popytasz się w sklepie to powinni wiedzieć pozwalają na małą regulacje. a fasolki można wyciąć (powiększyć) otwór w amorku i tak wyregulpwać
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

qomo napisales ze chcesz tak : |----| a ja ci mowie gupota bo bedzie podsterowny gorzej niz maluch powinno byc -1;-2 stopnie przy czym -2 to jest granica ktorej nie wolno przekroczyc bo bedzie wlasnie scinac opony i robic sie tatra....
ja mialem kiedys z jednej strony -0,87 z drugiej -1.25 i podszlifowali mi w warsztacie galki (pocowania sworzni wachacza ) i teraz mam -1,25 i -1,25 (+- 0.01) - tak mi powiedzieli

ps ale po zmianie gumek mocowania drazka stabilizacyjnego znowu cso sciga minimalnie wiec musze znowu jechac.... ale to ja simerblocki wyminei ...
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

ja mam z przodu maksymalnie po -2. Koła wygladaja z przodu dokładnie tak jak to qomo narysowałes i zapewniam Cie ze nic nie tnie. Opony się ścieraja równomiernie :) Ale za to jak fajnie w zakrętach smiga :) Szkoda, ze tylko przód, nad tyłem ciagle pracuje ;)
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Qomo niech Ci jedynie wyregulują kąty wyprzedzenia kół...
U mnie po obnizeniu tez przednie koła tak wyglądają, przejechałem juz prawie 400 Km na ty, wiec trudno mi powiedziec co z oponami, ale pamietam jak mi wuj ustawiał to powiedział patrzec czy opon nie tnie, jak bedzie cieło to sie katy zmienia i juz...
a co do obnizenia to jest własnie taki problem ze nikt na prawde nie wie jak to ustawic bo seryjne wartosci sa policzone do zawieszenie seryjnego, a nie obnizonego, musi byc dobry fachman aby wiedziec co i jak
a jak postawisz tak kółka |----| to na zakretaach bedzie masakra...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

to ja juz sam nie wiem. niech ktos konkretnie napisze co mam zrobic...opony tnie mi po wewnetrznej a zbierznosc mam dobra...sam juz nie wiem...niech ktos cos doradzi tak zeby bylo dobrze...
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

1. to normalne (ja mam po 1.5 stopnia na strone w negatywie - w zakrecie jedzie sie ZAJEBISCIE, a tak maly negatyw nie zmienia stopnia zuzycia opon, ale ma wplyw na troche pogorszone hamowanie, bo opona nie przylega do drogi calym grzebietem rowno przy mocniejszym ugieciu zawieszenia, ktore powstaje przy hamowaniu)

2. fasolki to najmniej trwale rozwiazanie, co jednoczesnie przenosi je do kategorii bezsensownych. jedno trzepniecie w dziure i cala geometria bye bye! to jest rozwiazanie dobre na tor, gdzie skrecasz sobie zadany kat i jezdziesz po drodze gladkiej jak stol do miasta sie to kompletnie nie nadaje. jelsi chcesz sprobowac, to z afaik eibach, albo h&r produkuja cos takiego.

3. zdecydowana wiekszosc samochodow nie ma mozliwosci regulacji katow nachylenia kol do drogi - to, ze gdzies ktos cos reguluje - to najczesciej warsztatowo opracowany pomysl danego zakladu zajmujacego sie geometria.

4. ucho - kat wyprzedzenia????? to nic nie zmieni, afaik w corsie nie ma sposobu, zeby go ustawic...

lepiej powiedz ile masz tego negatywu (zmierzone), bo pewnie tylko spanikowales jak zobaczyles jak mocno zmienily sie katy. moze do tej pory miales w pozytywie?
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Fifo pisze:Szkoda, ze tylko przód, nad tyłem ciagle pracuje ;)
usztywnienie belki grubym stabilizatorem zalatwi sprawe :oko:
mozna go albo wydumac samemu, zrobic i zamontowac (jest mozliwosc zamontowania go w paru miejscach), albo kupic gotowy kit eibacha za jedyne ~1500pln :-P
Obrazek
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

!markos pisze:
Fifo pisze:Szkoda, ze tylko przód, nad tyłem ciagle pracuje ;)
usztywnienie belki grubym stabilizatorem zalatwi sprawe :oko:
mozna go albo wydumac samemu, zrobic i zamontowac (jest mozliwosc zamontowania go w paru miejscach), albo kupic gotowy kit eibacha za jedyne ~1500pln :-P
jakies linki wzorow itp mogl bys podac :grin:
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

wziac miarke, wejsc pod samochod, wymierzyc, ruszyc glowa w ktorych plaszczyznach belka pracuje i w ktorym miejscu mozna ja usztywnic i do roboty!
jakby cos, to mam czlowieka, ktory moze cos takiego dorobic (prosty pret z zagniatanymi koncowkami na wzor eibacha) z rownie wytrzymalego materialu za ok 500pln.

ps.: to, ze mozna go zalozyc w paru miejscach na belce wydumalem sam, zeby nie bylo, ze podpatrzylem gdzies w necie tak jak pomysl z chlodnica z tylu :-P
Obrazek
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

rozwincie ten temat prosze - co tylko ktos wie bo mnie bardzo nurtuje ten temat.....
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ale o czym mowimy? o stabilizatorze tylnej belki?
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

wieczorem beda fotki to ocenicie na oko jak to wyglada :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

przy obnizeniu zawieszenia "-" jest rzecza naturalna.... nie zlikwidujesz tego choc nie wiem jaki mocny jest u ciebie.... jest to spowodowane mniejszym skokiem wahacza, a wahacz jak sie zgina to zawsze leci na - i raczej nie ma mozliwosci usuniecia tego... tez o tym myslalem!! alternatywa jest wymiana wahaczy na krotsze. z tego co sie orientowalem to H&R robi cos takiego ale cena jest raczej kosmiczna! nie wiem czy dobrze pamietam ale cos w okolicach 2000€ za komplet...

co do minusa tylnej belki......... :-? Panowie! jak chcecie to osiagnac...?????????????? TO NIE JEST ZAWIESZENIE NIEZALEZNE JAK Z PRZODU! musialoby byc tez wielowahaczowe.... inaczej to jest niemozliwe... chyba ze sie geometria jakos ustawi ale to nie bedzie wtedy zadnej zbierznosci :oko:
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Na -3cm tez kola na minus ida troche.
Co do chamowania to fakt, musi byc troche gorzej, bo u mnie np. nie ma ABS, wiec jak kola zablokuja sie to na drodze zostaje czarna linia szerokosci 1cm, tam gdzie opona najbardziej przylega czyli po wewnetrznej stronie.

Co do zuzycia to jak sie jezdzi spokojnie to wewnatrz opony sie troche szybciej scieraja. Przejechalem jakies 25-30tys km., na zewnatrz prawie wogole zuzycia, a wewnatrz juz troche sie starlo.

Lekarstwa sa dwa:
po pierwsze zmieniac 2-3 razy na sezon kola lewe z prawym.
po drugie jezdzic szybciej w zakretach
B x14sz
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

na naszych kochanych polskich drogach - jest dobry bo cala opona przylega do asfaltu :-P :-P :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Corstek pisze:po drugie jezdzic szybciej w zakretach
chyba raczej odwracac opony na kolach bo przelozenie kola z lewej na prawa chya nie zalatwi sprawy, nieprawda?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Porszak pisze:
Corstek pisze:po drugie jezdzic szybciej w zakretach
chyba raczej odwracac opony na kolach bo przelozenie kola z lewej na prawa chya nie zalatwi sprawy, nieprawda?
A jak masz opony kierunkowe?
To trzeba zamienic lewe kolo z prawym i przy okazji obrocic opone na feldze, a raczej felge obrocic
B x14sz
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Corstek masz racje z tymi paskami na drodze, sam ostatnio hamowałem, ale u mnie zkazdej opony zostały po dwa paski, zew i wew od opony, ale juz wiem ze hamowanie jest inne, bardziej niesie przy zablokowanych kołach... :(
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Corstek pisze:
Porszak pisze:
Corstek pisze:po drugie jezdzic szybciej w zakretach
chyba raczej odwracac opony na kolach bo przelozenie kola z lewej na prawa chya nie zalatwi sprawy, nieprawda?
A jak masz opony kierunkowe?
To trzeba zamienic lewe kolo z prawym i przy okazji obrocic opone na feldze, a raczej felge obrocic
a to w takim wypadku masz racje, zwracam honor :D
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”