Szarpie przy ruszaniu

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Szarpie przy ruszaniu

Post autor: Hiv »

Mam dziwne spostrzeżenia...
Ostatnio nasiliło mi się szarpanie autka przy ruszaniu, albo zmianie na 2 przy skrzyżowaniu... Gdzieś wcześniej czytałem, że to może być wina którejś z częście sprzęgła. To możliwe, czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej? A jeśli tak to która jego część będzie się nadawała do wymiany?
Może znów corsa...
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

no to mamy to samo hivie
teraz zrob tak: wrzuc 4ke i zdlaw na niej do 2krpm i zobacz czy nie poczujesz falowania autem tzn szarpanai - na 98% sprzeglo a konkretnie jego docisk. przyczyna zepsucia: ruszanie z piskami ja tak mam po 10kkm po zmianie psrzegla wiec zdolny jestem.... ehhe
mozesz jeszcze popatrzec na poduszke pod silnikiem ta centralnie pod nim.... mogles ja uwalic gdzies...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hmmm...
Tylko, że ja jeżdże bardzo spokojnie, wyżej kręce ale piszczenie oponami to nie w moim stylu... Chyba, że to poprzedni właściciel...
Dużo roboty z wymianą docisku? I drogie to ustrojstwo będzie?
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

a moze to poduszki pod silnikiem co?? - ja tak mialem - tzn podobny objaw
corsa A & Audi S3
Obrazek
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

shreek pisze:no to mamy to samo hivie
teraz zrob tak: wrzuc 4ke i zdlaw na niej do 2krpm i zobacz czy nie poczujesz falowania autem tzn szarpanai - na 98% sprzeglo a konkretnie jego docisk. przyczyna zepsucia: ruszanie z piskami ja tak mam po 10kkm po zmianie psrzegla wiec zdolny jestem.... ehhe
mozesz jeszcze popatrzec na poduszke pod silnikiem ta centralnie pod nim.... mogles ja uwalic gdzies...
to chyba jest nas trzech :grin:
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Moze i poduszki bo zauważyłem, że jak chamuje biegami albo mocno przyspieszam to w ogóle na całe auto przenoszą się wibracje a szczegolnie czuję ję na drążku biegów i pedale gazu. No i do tego to szarpanie przy ruszaniu...
Może znów corsa...
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

W najgorszym wypadku jeżeli to sprzegło-nowe +wymiana- powinieneś sie zmieścić w 500zł- chyba że wybierzesz jakąś podróbkę to będzie taniej.
Obrazek
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

nie wiem jak w oplu ale u mnie to poducha przednia w ten sposob sie objawiala
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

juz 4-ech :D jak te liczby szybko leca :P . Mam to samo
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

Bzyku pisze:juz 4-ech :D jak te liczby szybko leca :P . Mam to samo
poczekajmy jeszcze z tydzien to hurtem sie sprzegla kupi :oko: :grin: :-D
..::CTM#117::..
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

ja tez się dopisuję :-?
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

u mnie podobne objawy ale tylko kiedy silnik jest dobrze rozgrzany i zdarza sie to sporadycznie i tylko na 1 i nie jest to zjawisko powtarzalne. ruszam i jest ruszam za minute i nie ma. to szarpanie jest takie plynne, nie takie jak w nauce jazdy :-D
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

pytalem sie kumpla mechanika: mowi ze sa dwie zasadnicze przyczyny, ktore sa u mnie na pewno: poduszka srodkowa pod silnikiem i wyrypane sprezyny w tarczy sprzeglowej!

takze juz wiemy co jest :-P



przyczyna zepsucia: jak juz pisalem ostre zmiany biegow...


PS kumpel cos przebakiwal eeszcze na koniec ze moze byc skrzynia walnieta ale nie daje glowy za to...
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

shreek pisze:pytalem sie kumpla mechanika: mowi ze sa dwie zasadnicze przyczyny, ktore sa u mnie na pewno: poduszka srodkowa pod silnikiem i wyrypane sprezyny w tarczy sprzeglowej!

takze juz wiemy co jest :-P



przyczyna zepsucia: jak juz pisalem ostre zmiany biegow...
A dowiedziales sie jak i czy sie da wymienic te spresynki??


a tak przy okazji czy tez macie czasem problemy z wbijaniem biegow szczegulnie wsteczny ale i z innymi tez lipa bywa
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Wsteczny u mnie bez problemu ale są takie dni, że właściwie nie MOGE WRZUCIĆ DWÓJKI!!!!!!

Katorga...
Może znów corsa...
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

wyrypany wybierak!!! beigow. tez to mam hehehehee
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

co do tych biegow to mialem taki objaw przy poduszkach...pofatygujcie sie i sprawdzcie czy nie sa popekane - np moja dolna byla i to mocno...
corsa A & Audi S3
Obrazek
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

Zywcem skopiowalem z corsa.of.pl a autorem ponizszego tekstu jest Rozzobike
Problem zmiany biegów
Tak przedstawiają się możliwe rozwiązania z problematycznym włączaniem biegów -
I.
Po pierwsze musimy się jakoś wcisnąć pod auto i poluzować śrubę (nr 22 na schemacie) trzymająca obejmę (21) - jest tam sporo miejsca- mi wszedł klucz oczkowy rozmiar 13 z - śruba powinna puścić lekko - jak nie wiadomo - WD-40 ;-) Następnie demontujemy skórzany mieszek z lewarka ( wystarczy lekko ścisnąc z boków i z przodu i do góry) odsłoni się cały mechanizm - ja je posmarowałem smarem silikonowym. Po lewej stronie mechanizmu zobaczymy dziurki- jedną w plastiku wajchy, drugą w ściance bocznej mechanizmu. Przesuwamy lewarek zmiany biegów w lewo - do płaszczyzny biegu 1-2 , ( ale żadnego nie wrzucamy!!) teraz należy zblokować lewarek z całym mechanizmem - robimy to wkładając w dziurki np. wiertło...ale uprzedzam - może wpaść w czeluście mechanizmu - więc lepiej włożyć tam np. klucz imbusowy ( w kształcie litery L) - sam sprawdziłem Teraz zaglądamy pod maskę : przy mechanizmie włączania biegów (zdjęcie) mamy taki "grzybek" (czerwona strzałka) - należy jedną ręką chwycić cały system dzwigni i delikatnie ruszać , a drugą starać się wepchnąć grzybek w obudowę- (wchodzi ok. 1 cm) - wtedy zablokowany zostaje wybierak.
Teraz skoro wybierak w skrzyni i lewarek w kabinie są zablokowanie należy znowu wejść pod auto i skręcić na stałe obejmę - potem tylko wyjmujemy blokadę wajchy , wyciągamy grzybek i gotowe. Mi to pomogło i biegi chodzą lepiej , choć z wstecznym nadal trzeba delikatnie - lubi zgrzytnąć- całkowicie eliminuje to włączenie 2 biegu tuż przed wstecznym ...ale to tylko mój przypadek ;-)

Obrazek
II
Bardzo prawdopodobne że także z tym będziemy musieli pewną cześć wymienić- jest to klin aluminiowy będący łącznikiem wybieraka z mechanizmem prowadnic .oznaczony czarną strzałką na zdjęciu = część nr 18 na schemacie. - wg EPC 90523189 tj.7 58 915 - koszt w ASO najwyżej 10pln. Sama wymiana jest banalna. Tulejka jest małym klinem , na jednym końcu jest kołnierz (oby nie przeszła przez otwór na wylot) , na drugim sprężynująca zawleczka. Stary po prostu lekko ściskamy (od dołu - po przeciwnej stronie strzałki ) i ciągniemy w górę. Jak już to wyciągniemy - zobaczymy jakie to banalne - nowy wkłada się analogicznie. Cała operacja zajmuje nawet niewprawnemu mechanikowi około 1minuty.
Łączą te dwie czynność mamy porządnie wyregulowany mechanizm zmiany biegów i w przeważającej liczbie przypadków powinno to wystarczyć aby biegi wchodziły lekko i przyjemnie. Pomijam fakt jakiś problemów z synchronizatorami czy czymś podobnym...

Obrazek
Pozostaje jeszcze sprawa oleju przekładniowego- OPEL niby w całym zakresie eksploatacji nie zaleca jego wymiany, ale skoro na oryginalnym opakowaniu oleju który leje OPEL pisze aby co 2 lata wymieniać to ja chyba jestem za jego wymianą. Zaleca się olej klasy SAE80W , API GL-4 - podobno jest półsyntetykiem (informacja zaczerpnięta z ASO) można kupić w ASO koszt około 40pln/litr. Ja polecałbym MOBIL SHC lub CASTROL SMX-0 . Istnieje pewne ryzyko odnoście rozszczelnienia skrzyni, ale rzeczowo podchodząc nie ma tam takich ciśnień jak w silniku a ryzyko istnieje jedynie na simeringu do wału...ale wybór należy do was... Pojemność skrzyni ok. 2 litry.

Nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie nieprzewidziane okoliczności wynikające w wyżej przeprowadzonych procedur- ja u siebie w Corsie B 97r z przebiegiem 100kkm tak zrobiłem i poprawiło się. Silnik X14SZ , skrzynia FW13/5 WR.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2004, o 23:41 przez Budzio, łącznie zmieniany 1 raz.
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hmmm...

To może być bardzo pomocne BUDZIO!!!

Tylko, że ja mam corse A...
Może znów corsa...
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

co do tych sprezynek to chyba sie razem z tarcza wymienia...

ale zauwazylem ze odkad jezdze kapeluszniczo tzn dlugie trzymanie i puszczanie sprzegla to pozniej po powrocie do strzelania sprzeglem jest spokojniej...
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

Hiv pisze:Hmmm...

To może być bardzo pomocne BUDZIO!!!

Tylko, że ja mam corse A...
No bez przesady az tak budowa skrzyni i jej wady :( nie roznia sie chyba w tych modelach
Pozatym jeszcze kilka osob sie wychylilo ze maja problem z biegami wiec jesli nie ty to mozliwe ze oni skorzystaja :grin:
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hiv pisze: To może być bardzo pomocne BUDZIO!!!
Przeciez napisalem, ze pewnie sie przyda!!!
DZIEKI!!!
Może znów corsa...
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

Wyczulem i nadal czuje sarkazm z twojej strony :oko: :(
..::CTM#117::..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”