A moze corsa 1,8??

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

A moze corsa 1,8??

Post autor: ThomasTsT »

Dzis bedac na giełdzie podejzałem silnik1,8 w Oplu Vektrze....i jest niemal IDENTYCZNY jak moje 1,2... co parawda nie miezyłem ale wydaje mi sie ze to bedzie taki sam... a skoro taki sam był by blok to moze mozna załozyc seryjna skrzynie od mojego 1,2... skoro mozna załozyc moja skrzynie to połosie zostaja te same... skoro zostaja te same to swap wynosi mnie o wiele mniej kosztowny... (znalazłem taki silnik za 800zł) a pod maska mam 90KM... dobrze rozumuje??... jesli nie to wyprowadzcie mnie z błedu... :zakrecony: ...hehe POZDRO 600V.. :-D
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

no to niestety musze cie na ziemie sprowadzic....

to jest taki sam silnik ale nie jak 1,2 tylko jak 2.0... roznica polega tylko na zmniejszonej pojemnosci poprzez skok tloka i chyba rozwiercone cylindry....

koszt taki sam jak mozntazu 2.0 8V :-D szczegoly: inne ostatnio popularne topici
Obrazek
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

ale 1,6 to to samo co 1,2??
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

ThomasTsT pisze:ale 1,6 to to samo co 1,2??
to juz bardziej rozsadne - mniej przerobek - odpadaja polosie...

wiecej na ten temat bedzie wiedzial Adam XXl
corsa A & Audi S3
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

ThomasTsT pisze:ale 1,6 to to samo co 1,2??

Pytanie tylko o które 1.6 chodzi. :oko: c16nz/c16se/16sv/16sh/c16lz/e16nz/e16se/x16xe/x16xel/z16xe i coś tam jeszcze... :grin: :oko:

Ale generalnie ze wszystkimi będzie tyle samo roboty- z gażnikowymi trochę mniej (82-90ps), w wtryskowych więcej(75-109ps).
Obrazek
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

WOW :0 troche tych silnikow jest... co wogule oznaczaja te literki?? wiem ze pytam sie jak zołtodziub... no ale w sumie nim jestem jesli chodzi o opla:P... ja najchetniej zapakował bym gaznikowca... bo niema pitolenia sie z elektronika i załozenie LPG bedzie tansze... ile gaznikowe 1,6 miały KM?? i ile da sie z nich wykrzesac... no i jakimi kosztami hehe???... jestescie specami w tejdziedzinie wiec sadze ze wiecie cus w tym temacie..:)
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

ThomasTsT pisze: ile gaznikowe 1,6 miały KM??
kristo pisze:z gażnikowymi trochę mniej (82-90ps),
Tylko, że gaźnikowe ciężko dostać, ale najwięcej ich było w kadetach, Duzo na rynku jest c16nz (spi), jeżeli wolisz jednak gażnik to polecam 13s.
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

A nie lepiej od razu kupic samochód po swapie? :-?
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

jest to jakas opcja, ale najtansza corse a po swapie widzialem za 3000€, a normalnie ceny sa od 5000-XX.XXX€ :0 :-D
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

a jak kupisz po kombinowanym swapie to beda same kwiatki wychodzic :( chyba ze po takim profi swapie jak wow .. to bym sie nie zastanawial :oko:
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

tzn w niemczech po kombinowanym swapie nie przejdziesz przegladu.... takze wystarczy ze corsa ma wazny TÜV/ASU - mozna smialo brac.... oczywiscie TÜV nie obejmuje karoserii :grin:
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

Wiem,że każdy ma swoja własną "sytuacje finansową" i nikomu do kieszeni nie zaglądam, ale powiedzcie mi jaka jest różnica między kupowaniem czegoś po swapie (do konca nigdy nie wiadomo czy nie byl kombinowany) a robieniem wlasnego na zasadzie jak najmniejszego kosztu ?
Jak cos ma miec rece i nogi, a nie wysypac sie na którymś zakrecie to musi byc drogo. jak sie samemu swapa robi to tez trzeba zapłacić - prawda ?
Taka jest moja opinia

Co to była za Corsa za 3.000 Eur
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

naturalnie... ale kupujac corse po swapie placisz extra jeszcze za jakby to powiedziec, moze "nazwe" corsa 2.0.... cos w tym rodzaju
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

=JUHol= pisze:naturalnie... ale kupujac corse po swapie placisz extra jeszcze za jakby to powiedziec, moze "nazwe" corsa 2.0.... cos w tym rodzaju
rozumiem, płacisz za robocizne, nie masz frajdy i satysfakcji,ze to Twoje dzieło itp, no ale zaczelismy gadac o kosztach... :-D a "satysfakcja to osobna sprawa"
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

no dokladnie.... ale robiac samemu wiesz na czym stoisz.... wiesz co ci walnie albo nie :grin:
Obrazek
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

dlatego tez ja wszlekie prace poza blacha ronbie sam odkad sie drugi raz na fryzjeze samochodowym sparzylem!!!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

niemal identyczny, ale totalnie rozny od 1.2 co zreszta dobrze wyjasnil juchol...

latwo to jest wsadzic do ciebie c16nz ale to ma w serii 75bhp...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze:niemal identyczny, ale totalnie rozny od 1.2 co zreszta dobrze wyjasnil juchol...

latwo to jest wsadzic do ciebie c16nz ale to ma w serii 75bhp...
seryjne c16nz (75KM) to jak c14se (82KM) głównie ze względu na większą ilość Nm (ponad 10). na około 85KM (optymistycznie 90) można c16nz zrobić dość prosto małym nakładem kasy (własna robocizna +300zł). Ja się zakochałem w oplowskich 8v . Niskie koszty części nowych i ogrom używanych (niemal cały silnik na części można kupić za 300-500zł)

wracając do silników, to janwiększy zrobiony na smalbock to silniki 1.8 : x18xe1 (115KM) z18xe(125KM) - ostatni jak w C gsi. tylko mie wiem czemu lubi w nich padać elekrtonika tzn. ecu ?!?
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

ja jutro wyruszam na poszukiwanie silnika... najlepiej 1,6...i 75KM w zupełnosci by mi wystarczyło... mam nadzieje ze znajde taki silnik w ktorym chociaz te 70Koni bedzie jeszce jakos dychac....hehehe...75KM to zawsze wiecej niz 45KM...no nie?? na swapa decyduje sie tylko i wyłacznie na małe koszta tej przerobi...(maxymalnie 700zł)... jak bozia da moze kiedys pokusze sie na ten 2 litrowy silniczek:D:D... ale tak samo było z maluchem... miałem załozyc 1,1... a w koncu kupiłem Corse...
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

JAKI SILNIK MA CORSA GSi???? i ile ma KM?? prosił bym o wszelkie informacjie... czy na przykład były jakies zmiany w poszczegolnych rocznikach czy cus?? czy wszystkie Corsy Gsi mialy ten sam silnik???
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

jesli mowa o corsie b to gsi byly produkowane do 95r z silnikiem c16xe moc 109ps, puzniej wszedl silnik x16xe o mocy 106ps :oko:
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

ThomasTsT pisze:na swapa decyduje sie tylko i wyłacznie na małe koszta tej przerobi...(maxymalnie 700zł)...
swap za 700 PLN ? To możliwe :0 :-?
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

mozliwe... (oczywiscie nie mowie tu o silnikach 2.0 16V tylko o gaznikowym 1,6...)
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Silniki w GSi miały 98 (z katem - C16SE) lub 100 koni (bez kata - E16SE).
Choć zdażają się wersje jak moja - C16SE bez katalizatora :oko:

Podobno było też GSi z monowtryskiem - właśnie 75HP - w katalogach przynajmniej jest oznaczane jako GSi. Od dołu to generalnie ten sam silnik. Góra troche inna.. :)
Może znów corsa...
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

ThomasTsT pisze:mozliwe... (oczywiscie nie mowie tu o silnikach 2.0 16V tylko o gaznikowym 1,6...)
no tak, racja pospieszylem sie z ocena - całkiem możliwe, ja mam przed oczami wciąż swapa Wowa :-D
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: A moze corsa 1,8??

Post autor: GUMIS2000 »

ThomasTsT pisze:Dzis bedac na giełdzie podejzałem silnik1,8 w Oplu Vektrze....i jest niemal IDENTYCZNY jak moje 1,2... co parawda nie miezyłem ale wydaje mi sie ze to bedzie taki sam... a skoro taki sam był by blok to moze mozna załozyc seryjna skrzynie od mojego 1,2... skoro mozna załozyc moja skrzynie to połosie zostaja te same... skoro zostaja te same to swap wynosi mnie o wiele mniej kosztowny... (znalazłem taki silnik za 800zł) a pod maska mam 90KM... dobrze rozumuje??... jesli nie to wyprowadzcie mnie z błedu... :zakrecony: ...hehe POZDRO 600V.. :-D

Ja chciałem nie śmiało przypomionieć ze 1,8 były oparte na small bloku
i na big bloku co 2,0 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie dawno Kristo poruszał ten temat juz nie pamietam oznaczeń
ale na 100% była limitowana serja MANZELA z silkiem 1,8 litra
i oparta na small bloku . Nie wiem przypadkie czy to nie był tylko
rozwiercony C16XE
a wiem ze WOW pamienta oz naczenia tego smal bloka
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: A moze corsa 1,8??

Post autor: wow »

GUMIS2000 pisze:a wiem ze WOW pamienta oz naczenia tego smal bloka
wywolany do tablicy powiem ;), choc chyba wszystko bylo powiedziane...

1.8 16v na small block'u to:

x18xe1 - m.in. vectra b - ot zwykly silnik, wszytsko normalnie i przepustnica i wtrysk bosch'a
z18xe - m.in. astra g, corsa c - drogi, bo to nowka, aluminium, elektroniczna przepustnica, idiotyczna elektronika siemensa

oba to standardowe silniki stosowane w miare powszechnie, oba maja 125 koni.
c20rsa, czlowieku meeen!
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

DZIS ZNALAZŁEM 3 silniki (ponoc 1,6 an gazniku od Ascony za 250zł od znajomego).....(na pewno 1,4 na jedno punktowym wtrysku bez papierow za 600zł) i za (1000zł 1,6 na wtrysku 8Vz papierami)...(choc ten ostatni jest juz chyba sprzedany...)...po czym odruznic jaka pojemnosc jest silnika nie majac papierow do niego??? sa gdzies na bloku jakies symbole??/... jesli tak to jakie i gdzie je szukac???? bo nieceh kupic silnika 1,3 myslac ze to 1,6...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ThomasTsT pisze:DZIS ZNALAZŁEM 3 silniki (ponoc 1,6 an gazniku od Ascony za 250zł od znajomego).....(na pewno 1,4 na jedno punktowym wtrysku bez papierow za 600zł) i za (1000zł 1,6 na wtrysku 8Vz papierami)...(choc ten ostatni jest juz chyba sprzedany...)...po czym odruznic jaka pojemnosc jest silnika nie majac papierow do niego??? sa gdzies na bloku jakies symbole??/... jesli tak to jakie i gdzie je szukac???? bo nieceh kupic silnika 1,3 myslac ze to 1,6...
na głowicy od strony kolektora wydechowego, po prawej strone masz wytłoczoną pojemność
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

chcialem tylko zwrocic uwage jaki ma ladny adas avatarek :-D
c20rsa, czlowieku meeen!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”