Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)

Post autor: YAQB »

Witam!

Kupilem niedawno felgi do samochodu. Wszystko jest ok tylko srednica otworu centrujacego jest rozna od srednicy na piascie (pewnie dlatego czuc bicie ;D ). Na dodatek roznica wynosi tylko ~1 mm (stad sie zastanawiam jak to zniwelowac). Teraz pytanie - jaki "patent" na to najlepiej zastosowac? Dotoczyc gdzies takie cienkie pierscienie, kupic gdzies odpowiednia rure "z metra" (pewnie bedzie ciezko rure o srednicy 56.6 i grubosci 0.5 mm ...) czy moze kupic blache 0.5mm i zwinac ja odpowiednio??

Pozdro

A tak przy okazji - gdzie w Warszawie kupic sciagacz do sworzni ?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2004, o 10:40 przez YAQB, łącznie zmieniany 1 raz.
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

popraw temat, bo nic z niego nie wynika..

tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.

nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...

...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...

...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

!markos pisze:popraw temat, bo nic z niego nie wynika..
EDIT: zle przeczytalem ;) Postaram sie poprawic, bo jeszcze nie wiem jak :lol:
!markos pisze:tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.
Jest jak jest. Coz zrobie. Byly nie drogie to wzialem, a dopasowanie tej srednicy to jest znana kwestia na swiecie ....
!markos pisze: nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
No tak mi sie tez wydaje, ale pytam ...

Pozdro
Ostatnio zmieniony 29 cze 2004, o 10:37 przez YAQB, łącznie zmieniany 1 raz.
CTM #204
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

qomo pisze:Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...
Ja tez mam takie w Astrze, ale tu chodzi o cos o grubosc 0.5 mm stad moje pytanie :D
qomo pisze: ...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...
Bo o ile ja sie znam to chodzi o wycentrownie przy zakladanium wiec w sumie to mi wystarczy nawet plastik ;)
qomo pisze: ...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
To juz wiem, ale pytam, bo chcialbym wiedziec, bo akurat planuje inne roboty i chce wiedziec na zas :grin:

Pozdro
Ostatnio zmieniony 29 cze 2004, o 10:46 przez YAQB, łącznie zmieniany 1 raz.
CTM #204
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg, sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś :oko:
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

UcHO pisze:Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg
Tak, ale po pierwsze dokladnie wyczyscilem piaste (drapalem az do "zywego"),a po drugie jak dokladnie zmierzyc srednice wewnetrzna felgi jest sam otwor jest (jakby to powiedziec) "stopiowany", czyli mierzac od zewnatrz bedzie cos innego niz od wewnatrz.
UcHO pisze:sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś
To mam zamiar zrobic potem. Chce najpierw miec pewnosc co do srednic potem bede badal kola (kola byly wywazone, wiec o ile ciezarek nei spadl sam powinno byc OK)

Pozdro
CTM #204
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

UcHO pisze:Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:

strona zewnetrzna

....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|

strona wewnetrzna

Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
CTM #204
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

YAQB pisze:
UcHO pisze:Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:

strona zewnetrzna

....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|

strona wewnetrzna

Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
jedz gdzies do slusaza i oni CI zmierza - maja specjalne dlugie sufmiarki
corsa A & Audi S3
Obrazek
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

ja dzis mało kapujacy, wiec mi napisz gdzie jest piasta na tym rysunku na dole czy górze?
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Przez strone "zewnetrzna" rozumiem na zewnatrz samochodu (to czesc ktora widac). Piasta wsuwa sie w fegle na jakies 1.5 cm i ta srednica "od wewnatrz" jest wieksza niz ta zmierzona od strony zewnetrznej (niestety elementy przesuwny zwyczajnej suwamiarki powoduje, ze nie zmiesci sie ona w czasie mierzenia).
CTM #204
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

macie problemy :zakrecony: .
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka

II - idziesz i kupujesz

u mnie I sprawdza się dość dobrze :-P
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

AdamXXL pisze:macie problemy :zakrecony: .
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
Koniecznie dwie albo i wiecej tylko potem ciezko pracowac po nich :grin: :-D :grin:
AdamXXL pisze:2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka
Wlasnie o takim rozwiazaniiu myslalem mowiac o jakichs tam blaszkach

No nic - sprobuje.

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

tylko nie myśleć że zachęcam do picia :zakrecony: . w wersji dla abstynentów można kupić cozacole lub cuś innego
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Ewentualnie można zrobić to po ludzku - czyli:
1. Kupić ringi do Opla (obijętnei czy ATS, Borrbet czy inne) plastykowe po max 10 PLN.
2. Pojechać do mądrego tokarza i rozwiercić otwór centralny w feldze tak aby zakupiony ring pasował do niego.
3. Używać długo i szczęśliwie.

Pozdrawiam
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
satan
Weteran
Posty: 1395
Rejestracja: 9 cze 2003, o 21:44
Lokalizacja: w zakręcie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: satan »

Spytaj na Łuckiej...... tam prostują kółka i inne żeczy robią
powered by PTT & VTG
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

a ja mam lepszy sposob - isc na piwo i piepszyc takie glupoty!!! to ma jezdzic a nie startowac w konkursie pieknosci i performace!
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Ja wczoraj kupiłem pierścienie do moich felg
w Wyszkowie. Znajomy tam kupował kiedyś
do felicji więc i ja się tam udałem.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak ;)
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

AMFILIADA pisze:Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak ;)
zmien speca od felg...pierscienie to podstawa...zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
corsa A & Audi S3
Obrazek
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

qomo ma rację.jeśli gościu ci powiedział że pierścienie
są mało istotnym elememtem felgi to po prostu bredził :-D
ja dłuższy czas jezdziłem bez tych pierścieni i bicie na kierownice
było dosyć odczuwalne, a jak założyłem pierścienie to
nie bije wcale( no może bardzo delikatnie przy 100km\h
ale to jóż wina felg bo pare razy wkitowałem się w spore
dzióry w jezdni)ale różnica jest zajeb... :D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

to ten ogsc powninien dostac zakaz wykonywania zawodu albo dyplom fryzjera samochodowego :-P
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ET :placz: :zakrecony: ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??
sir_Dave
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 13 paź 2003, o 11:14
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sir_Dave »

AMFILIADA pisze:
zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ET :placz: :zakrecony: ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??
nie najezdzajcie na biednego wulkanizatora :grin: - moze zaszlo nieporozumienie
i rozmowa z nim byla nie o pierscieniach centrujacych a dystansowych ( skoro byla mowa jednoczesnie o ET ) ?? :-?
AMFILIADA - ET to odleglosc w mm od
miejsca styku powierzchni felgi np z bebnem do połowy jej szerokosci.
Pierscienie centrujace mozna znalezc - ale to trochw szukania. Najlepiej znalezc pierscienie wyprodukowane przez producenta felg i dedykowane
do konkretnej marki samochodu. No chyba ze dokladnie zmierzysz potrzebna Ci grubosc a potem poszukasz mierzac kolejno pierscienie w sklepie.
Ale sposob Adama XXL sprawdza sie wysmienicie ;)
corsa b 3d x10xe
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

DZIEKI :D
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

właśnie znalazłem coś takiego tylko cena mnie odstrasza :placz:

http://allegro.pl/show_item.php?item=27896003

...ale ma tez po 60 "rdzewne" :-P
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Ja za takie tylko że z jakiegoś tworzywa zapłaciłem 24 zł.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Dyskusja rozgorzala, a ja juz sobie poradzilem :D
Jak zabralem sie do roboty to sie okazalo, ze roznica srednic jest ponizej 1mm! Ciekawie ... Na poczatku kupilem kawalek jakiegos okraglego elementu (rynna czy cus ..) w Castoramie o grobosci scianki ~0.6 mm ale po wycieciu odpowiedniego "paska" kolo nie wejsc na piaste. Skonczylo sie na puszce od piwa (2 pierscienie - w sumie okolo 0.4 mm grubosci) i teraz nie mam juz zadnego bicia etc (wczesniej mialem wyrazne drgania w zakresie 80-120 km/h).

Pozdro
CTM #204
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

No i Cool! :D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”