Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)
Witam!
Kupilem niedawno felgi do samochodu. Wszystko jest ok tylko srednica otworu centrujacego jest rozna od srednicy na piascie (pewnie dlatego czuc bicie ;D ). Na dodatek roznica wynosi tylko ~1 mm (stad sie zastanawiam jak to zniwelowac). Teraz pytanie - jaki "patent" na to najlepiej zastosowac? Dotoczyc gdzies takie cienkie pierscienie, kupic gdzies odpowiednia rure "z metra" (pewnie bedzie ciezko rure o srednicy 56.6 i grubosci 0.5 mm ...) czy moze kupic blache 0.5mm i zwinac ja odpowiednio??
Pozdro
A tak przy okazji - gdzie w Warszawie kupic sciagacz do sworzni ?
Kupilem niedawno felgi do samochodu. Wszystko jest ok tylko srednica otworu centrujacego jest rozna od srednicy na piascie (pewnie dlatego czuc bicie ;D ). Na dodatek roznica wynosi tylko ~1 mm (stad sie zastanawiam jak to zniwelowac). Teraz pytanie - jaki "patent" na to najlepiej zastosowac? Dotoczyc gdzies takie cienkie pierscienie, kupic gdzies odpowiednia rure "z metra" (pewnie bedzie ciezko rure o srednicy 56.6 i grubosci 0.5 mm ...) czy moze kupic blache 0.5mm i zwinac ja odpowiednio??
Pozdro
A tak przy okazji - gdzie w Warszawie kupic sciagacz do sworzni ?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2004, o 10:40 przez YAQB, łącznie zmieniany 1 raz.
CTM #204
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
popraw temat, bo nic z niego nie wynika..
tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.
nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.
nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.

-
qomo
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...
...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...
...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...
...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
corsa A & Audi S3

- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
EDIT: zle przeczytalem!markos pisze:popraw temat, bo nic z niego nie wynika..
Jest jak jest. Coz zrobie. Byly nie drogie to wzialem, a dopasowanie tej srednicy to jest znana kwestia na swiecie ....!markos pisze:tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.
No tak mi sie tez wydaje, ale pytam ...!markos pisze: nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 29 cze 2004, o 10:37 przez YAQB, łącznie zmieniany 1 raz.
CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja tez mam takie w Astrze, ale tu chodzi o cos o grubosc 0.5 mm stad moje pytanieqomo pisze:Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...
Bo o ile ja sie znam to chodzi o wycentrownie przy zakladanium wiec w sumie to mi wystarczy nawet plastikqomo pisze: ...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...
To juz wiem, ale pytam, bo chcialbym wiedziec, bo akurat planuje inne roboty i chce wiedziec na zasqomo pisze: ...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
Pozdro
Ostatnio zmieniony 29 cze 2004, o 10:46 przez YAQB, łącznie zmieniany 1 raz.
CTM #204
-
UcHO
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg, sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś 
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak, ale po pierwsze dokladnie wyczyscilem piaste (drapalem az do "zywego"),a po drugie jak dokladnie zmierzyc srednice wewnetrzna felgi jest sam otwor jest (jakby to powiedziec) "stopiowany", czyli mierzac od zewnatrz bedzie cos innego niz od wewnatrz.UcHO pisze:Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg
To mam zamiar zrobic potem. Chce najpierw miec pewnosc co do srednic potem bede badal kola (kola byly wywazone, wiec o ile ciezarek nei spadl sam powinno byc OK)UcHO pisze:sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś
Pozdro
CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:UcHO pisze:Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
strona zewnetrzna
....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|
strona wewnetrzna
Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
CTM #204
-
qomo
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jedz gdzies do slusaza i oni CI zmierza - maja specjalne dlugie sufmiarkiYAQB pisze:No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:UcHO pisze:Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
strona zewnetrzna
....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|
strona wewnetrzna
Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
corsa A & Audi S3

- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przez strone "zewnetrzna" rozumiem na zewnatrz samochodu (to czesc ktora widac). Piasta wsuwa sie w fegle na jakies 1.5 cm i ta srednica "od wewnatrz" jest wieksza niz ta zmierzona od strony zewnetrznej (niestety elementy przesuwny zwyczajnej suwamiarki powoduje, ze nie zmiesci sie ona w czasie mierzenia).
CTM #204
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
macie problemy
.
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka
II - idziesz i kupujesz
u mnie I sprawdza się dość dobrze
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka
II - idziesz i kupujesz
u mnie I sprawdza się dość dobrze
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Koniecznie dwie albo i wiecej tylko potem ciezko pracowac po nichAdamXXL pisze:macie problemy.
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
Wlasnie o takim rozwiazaniiu myslalem mowiac o jakichs tam blaszkachAdamXXL pisze:2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka
No nic - sprobuje.
Pozdro
CTM #204
-
Jedrus
- Swój
- Posty: 545
- Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ewentualnie można zrobić to po ludzku - czyli:
1. Kupić ringi do Opla (obijętnei czy ATS, Borrbet czy inne) plastykowe po max 10 PLN.
2. Pojechać do mądrego tokarza i rozwiercić otwór centralny w feldze tak aby zakupiony ring pasował do niego.
3. Używać długo i szczęśliwie.
Pozdrawiam
1. Kupić ringi do Opla (obijętnei czy ATS, Borrbet czy inne) plastykowe po max 10 PLN.
2. Pojechać do mądrego tokarza i rozwiercić otwór centralny w feldze tak aby zakupiony ring pasował do niego.
3. Używać długo i szczęśliwie.
Pozdrawiam
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) 
CTM#119
CTM#119
-
AMFILIADA
- Nowy
- Posty: 160
- Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak 
-
qomo
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zmien speca od felg...pierscienie to podstawa...zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ETAMFILIADA pisze:Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak
corsa A & Audi S3

-
gregorix
- Nowy
- Posty: 231
- Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
- Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
qomo ma rację.jeśli gościu ci powiedział że pierścienie
są mało istotnym elememtem felgi to po prostu bredził
ja dłuższy czas jezdziłem bez tych pierścieni i bicie na kierownice
było dosyć odczuwalne, a jak założyłem pierścienie to
nie bije wcale( no może bardzo delikatnie przy 100km\h
ale to jóż wina felg bo pare razy wkitowałem się w spore
dzióry w jezdni)ale różnica jest zajeb...
są mało istotnym elememtem felgi to po prostu bredził
ja dłuższy czas jezdziłem bez tych pierścieni i bicie na kierownice
było dosyć odczuwalne, a jak założyłem pierścienie to
nie bije wcale( no może bardzo delikatnie przy 100km\h
ale to jóż wina felg bo pare razy wkitowałem się w spore
dzióry w jezdni)ale różnica jest zajeb...
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Corsa B C14SE
-
AMFILIADA
- Nowy
- Posty: 160
- Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ETzreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
-
sir_Dave
- Nowy
- Posty: 120
- Rejestracja: 13 paź 2003, o 11:14
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie najezdzajcie na biednego wulkanizatoraAMFILIADA pisze:tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ETzreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET![]()
ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??
i rozmowa z nim byla nie o pierscieniach centrujacych a dystansowych ( skoro byla mowa jednoczesnie o ET ) ??
AMFILIADA - ET to odleglosc w mm od
miejsca styku powierzchni felgi np z bebnem do połowy jej szerokosci.
Pierscienie centrujace mozna znalezc - ale to trochw szukania. Najlepiej znalezc pierscienie wyprodukowane przez producenta felg i dedykowane
do konkretnej marki samochodu. No chyba ze dokladnie zmierzysz potrzebna Ci grubosc a potem poszukasz mierzac kolejno pierscienie w sklepie.
Ale sposob Adama XXL sprawdza sie wysmienicie
corsa b 3d x10xe
-
AMFILIADA
- Nowy
- Posty: 160
- Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
właśnie znalazłem coś takiego tylko cena mnie odstrasza
http://allegro.pl/show_item.php?item=27896003
...ale ma tez po 60 "rdzewne"
http://allegro.pl/show_item.php?item=27896003
...ale ma tez po 60 "rdzewne"
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dyskusja rozgorzala, a ja juz sobie poradzilem
Jak zabralem sie do roboty to sie okazalo, ze roznica srednic jest ponizej 1mm! Ciekawie ... Na poczatku kupilem kawalek jakiegos okraglego elementu (rynna czy cus ..) w Castoramie o grobosci scianki ~0.6 mm ale po wycieciu odpowiedniego "paska" kolo nie wejsc na piaste. Skonczylo sie na puszce od piwa (2 pierscienie - w sumie okolo 0.4 mm grubosci) i teraz nie mam juz zadnego bicia etc (wczesniej mialem wyrazne drgania w zakresie 80-120 km/h).
Pozdro
Jak zabralem sie do roboty to sie okazalo, ze roznica srednic jest ponizej 1mm! Ciekawie ... Na poczatku kupilem kawalek jakiegos okraglego elementu (rynna czy cus ..) w Castoramie o grobosci scianki ~0.6 mm ale po wycieciu odpowiedniego "paska" kolo nie wejsc na piaste. Skonczylo sie na puszce od piwa (2 pierscienie - w sumie okolo 0.4 mm grubosci) i teraz nie mam juz zadnego bicia etc (wczesniej mialem wyrazne drgania w zakresie 80-120 km/h).
Pozdro
CTM #204