Remont silnika corsy A

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Remont silnika corsy A

Post autor: Matys »

Niedługo muszę pomyśleć o wymianie pierścionków w mojej corsie a ponieważ za dużo bierze oleju i dymi.
Chętnie przeczytam od Was wszystkie porady na temat remontu silnika.
Może ktoś robił. Jaki to koszt i czy dużo z tym roboty.

Dziękuje i pozdrawiam. :D
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Hej Matys.
Ja też myślełem o remoncie i pierścionkach!
Ale pewnie się obejdzie bez tego. Ile ci bierze tego oleju? Moze na początek zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworów. To najczęstsza przyczyna znikania oleju. Wbrew pozorą silniki benzynowe w oplach wytrzymują dość duże przebiegi bez remontów. Chyba, że robiłleś uszczelniacze i wszystkie uszczeli to może byż coś głębszego. Pierścienie to ostateczność. Czesto można sobie wręcz pogorszyć sytuację...
Może znów corsa...
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

... a czy przy wymianie tych uszczelniaczy trzeba rozłupać cały silnik?

... i czy od pierścionków zależy moc silnika...bo wracając z Miedzianki jechałem 180 (no może 175) i jeszcze był zapas :-D
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Nie trzeba rozłupywać :0
Podjedź do mechaniora i zapytaj za ile ci to zrobi.
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Matys pisze:... a czy przy wymianie tych uszczelniaczy trzeba rozłupać cały silnik?

... i czy od pierścionków zależy moc silnika...bo wracając z Miedzianki jechałem 180 (no może 175) i jeszcze był zapas :-D
niezle przeklamanie :grin: jakie masz opony?
corsa A & Audi S3
Obrazek
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

175/60/R14
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Ile Ci tego oleju chla?Czy z wydechu leci szaro-niebieski dym smierdzacy palonym olejem?Czy masz instalacje gazowa?
Co do wymiany uszczelnieczy to mozna je chyba wymenic od gory,zdejmujac pokrywe zaworow.
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Matys pisze:175/60/R14
no to masz oponki nizsze niz w seri...szybciej sie kreca..
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

qomo pisze:
Matys pisze:175/60/R14
no to masz oponki nizsze niz w seri...szybciej sie kreca..
cos chyba pokreciles w serii 145/80/13 a on ma 175/60/14 wiec kola maja wieksza srednice o 3mm i obracaja sie wolniej :-P ,przeklamanie wynosi -0,6% :lol:
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

u mnie w 1.4 pierscienie byly do wymiany po 90tysiacach kilometrow. co do zmiany samych uszczelniaczy zaworowych - szkoda czasu... trzeba zdjac i rozlozyc cala glowice, przy zmianie pierscieni tez trzeba glowice zdejmowac - taniej wyjdzie zrobic to za jedym zamachem. pierscienie - komplet jakies 160 zl, uszczelniacze 25 zl, uszczelki jakas 100... generalnie czesci to maly problem stosunkowo - roboty z tym jest sporo i to kosztuje. przy okazji zobacz czy przypadkiem wystarczy standard pierscien czy nie okaze sie ze szlif bedzie konieczny, a wtedy... wydatki wydatki... nowe tloki nadwymiarowe - ouch! generalnie wszystko jest fajnie do tego momentu kiedy nie trzeba robic szlifu i oby tak bylo u ciebie...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Nie wiem jak to jest z tymi uszczelniaczami. Jesli chodzi o mój silnik to podobno nie trzeba rozłupywać....

Tak czy inaczej musisz zmierzyć kompresję. Wtedy będzie wiadomo o co biega dokładniej. Chyba sierak ostatnio robił remoncik. "Mały" szlif ale pierścieni nie ruszał. Hmm... Zapytaj może coś poradzi :oko:
Może znów corsa...
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Powiem Ci jak ja robiłem silnik model A 1,2 S
Sam wybebeszyłem silnik rozłożyłem go na czynniki pierwsze włożyłem do innego auta i zawiozłem tłoki, blok, głowicę do fachowca. Rozwiercił statre tuleje i wtłoczył nowe do tego nowe pierścienie na tłokach, głowica - uszczelniacze, szlifowanie, planowanie może coś jeszcze ale już nie pamiętam.
Od tamtej pory ponad 1 rok zero OLEJU no dolewkę.
sam złożyłem i co zaczęła corsa chodzić jak diesel PALANT w sklepie sprzedał mi uszczelkę tylko że z minimalnie mniejszymi otworami i główka tłoka w nią udeżała i tak bardzo klekotało. Potem kolejna nowa uszczelka i już malina.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Taki remoncik to piękna rzecz...
Tylko jaka kasa musi sie na to szykować...
Może znów corsa...
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

1.Auto od 1.5 roku chodzi na gazie (nawet lepiej niz na benzynie).
2.Co do kompresji pojadę w poniedziałek - niech zmierzą (mierzy się na wolnych obrotach?Ile powinno wskazać?)
3.Jakby pierścionki były wyjeb... to by szła 170 - może faktycznie trzeba wymienić tylko uszczelniacze zaworów.
Corsa A 1.4i C14NZ
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

Głowica odkręcona - na 95% uszczelniacze.
Remont trochę przyspieszyłem bo nie palił na jeden garczek - co sie okazało - coś tam z krzywką na wale.
Czy pasuje krzywka od innego silnika np. od Vectry 2.0, czy musi być od 1.4. ?

P.S.
K..wa uszczelka pod głowice 65 zł :)11
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Mówiłem, że to uszczelniacze!! :-P
To najczesciej właśnie przyczyna znikania oleju. Oplowskie 8V to naprawdę trwały silnik! Planowanie to ostateczność a jesli ma dojsc do zmiany tłoków i pierścieni to lepiej zmienić silnik... Taka prawda...

Miłego remontu Matys. Ja za troche robie to samo :oko:
Może znów corsa...
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

Hiv pisze:Mówiłem, że to uszczelniacze!! :-P
To najczesciej właśnie przyczyna znikania oleju. Oplowskie 8V to naprawdę trwały silnik! Planowanie to ostateczność a jesli ma dojsc do zmiany tłoków i pierścieni to lepiej zmienić silnik... Taka prawda...

Miłego remontu Matys. Ja za troche robie to samo :oko:
Dzięki.

Jak będzie już po wszystkim napisze.
Narazie poszukuje krzywki do wałka. :-?

Pozdrawiam.
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Matys pisze: Dzięki.

Jak będzie już po wszystkim napisze.
Narazie poszukuje krzywki do wałka. :-?

Pozdrawiam.
krzywki??? albo zmienić wałek, albo chodzi ci o dzwigienki popychaczy.
możesz też dać wałek od 1.6 (c16nz) liczy się sposób napędzania palca rozdzielacza (płetwa lub bolec) od 1,6 wałek będzie lepszy niż twój z 1.4 ;) było to opisywane
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Matys! Właśnie byłem w sklepie i pytałem o komplet uszczelniaczy! Sa tansze za 24PLN albo podobno bardzo dobre, niemieckie, montowane seryjnie np. w BMW za 32PLN komplet. Ile to kosztuje u ciebie???
Może znów corsa...
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

Coś faktycznie chyba poknociłem- krzywki są przecież na wałku(chyba) :grin: , możliwe że chodzi o te dzwigienkę popychacza. Dowiem się dokładnie napisze.Prawdopodobnie nie do dostania luzem, więc trzeba będzie poszukać na szrocie.
Co do cen za uszczelki i gumki to WOW miał rację:
- uszczelka pod głowicę: 65 zł
- uszczelka pod kolektor ssący 19.90 zł
- uszczelka pod kolektor wydechowy 16.60 zł
- gumki zaworów 8x3.50=28zł

Adam XXL - mam prośbę - namiary na ten opis. :-D
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Matys pisze:Coś faktycznie chyba poknociłem- krzywki są przecież na wałku(chyba) :grin: , możliwe że chodzi o te dzwigienkę popychacza. Dowiem się dokładnie napisze.Prawdopodobnie nie do dostania luzem, więc trzeba będzie poszukać na szrocie.
Co do cen za uszczelki i gumki to WOW miał rację:
- uszczelka pod głowicę: 65 zł
- uszczelka pod kolektor ssący 19.90 zł
- uszczelka pod kolektor wydechowy 16.60 zł
- gumki zaworów 8x3.50=28zł

Adam XXL - mam prośbę - namiary na ten opis. :-D
jeśli chodzi o dzwigienki popychacza to są dostępne luzem komplet nowych koło 100-120zł (8szt) dzwigienki są identyczne we wszystkich 8V od 1.2 nawet chyba do 2.0
troszkę napisałem w poście "modyfikacje silnika .." i jak zmieniałem wałek u siebie w 1.2 "eksperyment"
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matys »

Silniczek naprawiony :-D ... pękła stopka pod wałkiem (nie kupowałem , koleś znalazł na szrocie :) ). Czy to jest to samo co dzwigienka popychacza - może - bardzo się nie znam.
Uszczelniacze wymienione i już nie kopci :-D - teraz tylko muszę sprawdzać olej - oby nie znikał :-(
No to teraz blaszki... :-?
Corsa A 1.4i C14NZ
Joda
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 14 lip 2003, o 14:58
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Joda »

Szwagier mówił, że do uszczelniaczy pawdopodobnie można się dostać bez zdejmowania głowicy. Ale czy w każdym silniku? :zakrecony: Pytam, bo też chcę się za nie zabrać ale nie wiem jak będzie w moim przypadku (silnik 1.0 OHV). :D
#175 - KIEROWNIK BORDOWEGO ŻUCZKA
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Joda pisze:Szwagier mówił, że do uszczelniaczy pawdopodobnie można się dostać bez zdejmowania głowicy. Ale czy w każdym silniku? :zakrecony: Pytam, bo też chcę się za nie zabrać ale nie wiem jak będzie w moim przypadku (silnik 1.0 OHV). :D
nie wiem jak w ohv ale w 8v (ohc) uszczelniacze są schowane pod sprężyną zaworu i raczej bez ściągania głowicy i jej rozebrania się nie obejdzie.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”