c20rsa na hamowni

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

Markos a nie lepiej przerobic swoje na regulowane z tego co tu widze to chyba zadna filozofia?
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

@markos: mozesz mi lopatoligicznie wytlumaczyc na jakiej zasadzie to dziala...znaczy oglna zasade znam ale...to sie zmienia w czsei pracy silnika? tylko bez glupich docinek poprosze :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

@arts
owszem, moge. ale kosztowac mnie to bedzie tyle samo co zakup gotowych juz przerobionych kolek (mniej wiecej). poza tym jak kupie regulowane to nie mam samochodu unieruchomionego na tydzien, albo i dluzej (czyli na czas przerobki)

@qomo
mozesz zmienic nieznacznie ulozenie walkow na kolach rozrzadu - najczesciej poprawiajac nieco przebieg mocy i momentu. powiedzmy, ze poprawiamy w ten sposob fabryczne ustawienie walkow mniej wiecej w tym samym stopniu co usuwamy niedorobki z glowicy podczas robienia gt :oko:
regulowane kolka to taki ostatni szlif przy wymianie walkow na ostrzejsze, ale mozna tez zaczac od tego dlubanie, bo w polaczeniu z gt glowicy (czy nawet na seryjnej glowce) zwyklym walkiem tez mozna ladnie wyciagnac troche mocy.
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze: porszak: tak jak markos powiedzial... o ile silnik zareaguje na krecenie walkami to 180 koni jest realne... tak to wyglada z wykresu... moment caly czas jest plaski (nb. glupio gada sie o wykresie ktory mam w glowie tylko ja i moze markos, no... moze adas jeszcze - bo na miedziance pokazywalem go) i gdyby nie dramatyczny spadek to moc roslaby dalej. poniewaz w calym pasmie rosnie liniowo, przy wyplaszczeniu momentu do konca latwo przewidziec co staloby sie z nia dalej - uroslaby do 180 koni wlasnie... jestem znacznie bardziej powsciagliwy i nie oczekuje wyplaszczenia momentu, ale sadze ze uda sie powstrzymac tak dramatyczny spadek i byc moze moc 170 koni uda sie zrealizowac w tym roku... oby, oby... tfu tfu... pewnie w tym momencie zapeszylem, ale co tam ;)

tak... to jest calkiem DOBRY silnik... i tak naprawde to wcale nie potrzebuje tych koni na samym koncu uzytecznego zakresu obrotow zeby sprawnie nim jezdzic, ale... cyferki sa medialne :lol: ten silnik naprawde daje rade, bo jest mocny od dolu samego (od momentu w ktorym otwiera sie duza przepustnica)... roznica miedzy c20rsa a wspominanym ciagle przeze mnie 206 rc jest taka ze c20rsa osiaga 157 koni przy 5600 z tego co pamietam, a rc 180 przy 7000 co przy utrzymaniu momentu w ryzach nie stanowiloby zadnego problemu rowniez i dla c20rsy zwlaszcza ze moment 208 jest ciut wyzszy od maksymalnych 202 puga (a tak aby pelniej bylo powiem, ze po elektronice moment podskoczyl o cale 10nm wiec tu jest jeszce pole do manewru) - zeby pobic malego francuza czarny lump musi sprobowac cos zatem z moca zrobic...

...i po to kombinacja mala z kolkami :lol:
cóż mogę tylko powiedzieć, że wykres wygląda jakby dostał moment po łbie przy pewnych obrotach i dalej spada, razem z mniejszą ilością qucy, w niewyjaśnionych okolicznościach
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

i ile taki bajer kosztuje +/-?
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

o ile pamiętam to koło 300

poprawiłem jeden z rysunków na bardziej odpowiadający seryjnej głowicy 8v
Ostatnio zmieniony 18 lip 2004, o 00:34 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Może mi ktoś wyjaśnić czym różni się c20xe od c20rsa???
JAk już sobie tak wszystko tłumaczymy... :oko:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Hiv pisze:Może mi ktoś wyjaśnić czym różni się c20xe od c20rsa???
JAk już sobie tak wszystko tłumaczymy... :oko:
tak jak np. c16se od Bejbe :oko: w przypadku prezesa
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Czyli generalnie niczym... :-D :oko:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

AdamXXL pisze:o ile pamiętam to koło 300
tyle mniej wiecej kosztuje przerobienie seryjnych kolek. o cenach "tuningowych" odpowiednikow znanych firm lepiej nie wspominac, bo wywoluja zawal serca :oko:

@ hiv
jak nietrudno wywnioskowac c20xe to silnik, a c20rsa to samochod z tym silnikiem :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

qomo: regulacja jest robiona na stale... to tak jakbys zakladajac pasek rozrzadu pomylil sie o zab - walek bedzie przesuniety wzgledem polozenia fabrycznego i moze generowac inny przebieg momentu i mocy... zakladajac ze kolo ma 40 zebow, przesunales go o +/- 9 stopni. kolko daje ci mozliwosc regulacji bardziej precyzyjnej niz tylko o krotnosc zeba na kole rozrzadu...

adamxxl: piekna poprawka!!! ;) wlasnie tak sie poprawia porty w glowkach...

hiv: zeby bylo jasne to taka gra slow ;) c20xe to silnik... corsa to samochod... c20 rsa to misz masz tychze dwoch :-P
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

mam juz regulowane kola rozrzadu - sa bardzo fajne... bardzo podobne do osmanowych... dzis bede wydzwanial i umawial sie na ich regulacje hamowniana ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

tak trzymaj!!!!!!!! :)2
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

wakacyjna nicosc nastala i na forum malo sie tak jakos dzieje... trzeba nieco ozywic te pustke jakims tuningiem, wszak o tym to forum jest ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

YEAH! ozywimy trupa! ja tez licze na maly tjuning :grin:
postep i efekty prac zostana pewnie sfotografowane i zamieszczone na forumie :oko:
moze regulacja walkow tez sie zalapie na jakis malutki reportazyk :D
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

tylko jakiegos cyfraka musimy zlapac, zeby uwiecznic podroz po konie mechaniczne w zjadliwej dla foruma postaci ;)

tjuning dla pas transmisyjny powered markosocorsy tez sie jakis znajdzie... jak tylko zamontujemy srebrne :lol:
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

Musze odkopac ten temat bo mnie za bardzo nosi :oko: , wczoraj dzieki uprzejmosci pewnego Pana :oko: mialem okazje poznac mozliwosci c20rsa.. Bylo: :0 :0 :0 :) :D :-D 8-) Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Podobnie bylo w przypadku corsy Markosa, zawiecha jest niesamowita, a zakrety na siekierkowskich slimakach okazuja sie byc mozliwe do pokonania ze znacznymi predkosciami.. :grin: :grin:
Autka naprawde sie roznia, ale oba maja w sobie cos mistrzowskiego, dzieki chlopaki za trzesace rece :oko: :-D
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

endo pisze::0 :0 :0 :) :D :-D 8-) Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:zakrecony: cala przyjemnosc po mojej stronie - fajnie jak ktos kto jeszcze nie jezdzil corsa moze zweryfikowac to do czego juz sie troche przyzwyczailem...

bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa :lol: ciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...
c20rsa, czlowieku meeen!
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

wow pisze: bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa :lol: ciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...
To jeszcze was gdzieś poniosło ?? :0
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

Jedrus pisze:
wow pisze: bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa :lol: ciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...
To jeszcze was gdzieś poniosło ?? :0
przedwczoraj tak jakos, ale wczoraj to juz siup do domciu tylko ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

wow pisze:ale wczoraj to juz siup do domciu tylko ;)
Kto jak kto.. :oko: :-D :-D
Jedrus - milo bylo poznac! :)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

endo pisze:
wow pisze:ale wczoraj to juz siup do domciu tylko ;)
Kto jak kto.. :oko: :-D :-D
no taaaa... party czlowiek meeen :D

btw: wczoraj dowiedzielismy sie, ze endo i jego wielce (przymiotnik wielce mozna odebrac doslownie) ciekawy zwierzak sa slawni, przyklad ponizej...

Obrazek

jakies pytania?

a zeby nie bylo totalnie offtopicznie to WIADOMOSC Z ABSOLUTNIE OSTATNIEJ CHWILI brzmi... c20rsa dzis wieczorem bedzie juz po regulacji walkow, dzwonilem, slyszalem bardzo charakterystyczny dzwiek mojego lumpa na hamowni i YEAAAAAAAAAAAAH! bedzie mozna poczynic ostatni w tym roku krok pt. strojenie elektroniki!!! :)17
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

wow pisze:c20rsa dzis wieczorem bedzie juz po regulacji walkow
:)2 :)2 wreszcie ktos sie zajal c20rsa :D
wow pisze:no taaaa... party czlowiek meeen
btw: wczoraj dowiedzielismy sie..
nie zawstydzaj mnie "meen" :oko: :-D
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
satan
Weteran
Posty: 1395
Rejestracja: 9 cze 2003, o 21:44
Lokalizacja: w zakręcie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: satan »

Wow mieliśmy jakoś razem w kilka furek jechać na hamownie i co ??

Temat poległ..... :-?


Miałeś to zorganizować :oko:
powered by PTT & VTG
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

endo pisze: nie zawstydzaj mnie "meen" :oko: :-D
:P
satan pisze:Miałeś to zorganizować :oko:
jest zapotrzebowanie to super... pociagne za odpowiednie sznurki!

co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor :zakrecony:
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze:co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor :zakrecony:
w 8v przy sportowych wałkach, rzeczą gdzie można najwięcej uzyskać, jest dość duże współotwarcie aby wylatujące gazy powodowały lepsze "zaciąganie" mieszanki. nie wiem jak to jest przy 16V i czy tam wogulecoś podobnego zachodzi (raczej tak) ale to co napisałeś wygląda właśnie ma zwiększenie współotwarcia zaworów. powinno się poprawić napełnianie cylindrów, a zwiększy się toksyczność spalin i może jakieś marchewki z rurki będą :)23 bo trochę mieszanki idzie też w wydech
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

chyba masz racje Adas, osobiscie nie zastanowilem sie do konca dlaczego ta teoria moze byc prawdziwa, ale Twoje wyjasnienie brzmi bardzo rozsadnie...

yeah! poprawa napelniania - bardzo wskazana zwlaszcza w zakresie powyzej 5500rpm... toksycznosc spalin :zakrecony: marchewki... zwlaszcza przy 2.2 calowym de-catowanym wydechu :-D calkiem mozliwe...
c20rsa, czlowieku meeen!
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

wyglada na to ze wow znowu bedzie puszczal marchewy :0
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

AdamXXL pisze:
wow pisze:co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor :zakrecony:
w 8v przy sportowych wałkach, rzeczą gdzie można najwięcej uzyskać, jest dość duże współotwarcie aby wylatujące gazy powodowały lepsze "zaciąganie" mieszanki. nie wiem jak to jest przy 16V i czy tam wogulecoś podobnego zachodzi (raczej tak) ale to co napisałeś wygląda właśnie ma zwiększenie współotwarcia zaworów. powinno się poprawić napełnianie cylindrów, a zwiększy się toksyczność spalin i może jakieś marchewki z rurki będą :)23 bo trochę mieszanki idzie też w wydech

Jeśli chodzi o silniki 16V to tu własnie istnieje najwieksza mozliwosc wyciagneiecia dodatkowych rezerw mocy. Pod jednym warunkiem ze sa to dwa wałki rozrządu a nie jeden tak jak to np robi Honda (16 krzywek na jednym wałku, oczywiscie nie we wszystkich silnikach). chodzi o przestawienie wałków względem siebie tak aby tzw. przedmuch (czyli współotwarcie zaworów) trwał dłuzej. jest tu wykozystywane zjawisko podcisnienia tzn. ze wylatujące gazy spalinowe zasysaja dodatkowo dawke paliwa. im dłuzszy ten proces (przedmuch) tym wiecej paliwa moze zassac. wiąze sie to z tym, ze i tez wiecej paliwa moze wyleciec rura wydechowa ale co tam ważna jest moc.
:oko: :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

no i za wczesnie bylo sie cieszyc na marchewy i na wieksza moc...

efekty niestety to podniesienie momentu o 15nm w srednim zakresie 2500-4000rpm i tylko to... na mocy maksymalnej zero przyrostu niestety... co wiecej... od ostatniego hamowania c20rsa stracila az 7 koni... :placz2: byc moze cieplej bylo, inne warunki, starszy olej... ale fakt jest faktem ze ze 157 zrobilo sie 150 :(

jutro dzien ostatniej szansy... drugie podjescie do elektroniki... ale juz pogodzilem sie z mysla ze bez lepszych walkow nie ma co myslec o dobrym wyniku, bue :placz:

zazdroszcze posiadaczom x14xe - osmanowoz tak pieknie i spontanicznie reagowal na mody, ze az sie chce robic autko!
c20rsa, czlowieku meeen!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”