c20rsa na hamowni
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
@arts
owszem, moge. ale kosztowac mnie to bedzie tyle samo co zakup gotowych juz przerobionych kolek (mniej wiecej). poza tym jak kupie regulowane to nie mam samochodu unieruchomionego na tydzien, albo i dluzej (czyli na czas przerobki)
@qomo
mozesz zmienic nieznacznie ulozenie walkow na kolach rozrzadu - najczesciej poprawiajac nieco przebieg mocy i momentu. powiedzmy, ze poprawiamy w ten sposob fabryczne ustawienie walkow mniej wiecej w tym samym stopniu co usuwamy niedorobki z glowicy podczas robienia gt
regulowane kolka to taki ostatni szlif przy wymianie walkow na ostrzejsze, ale mozna tez zaczac od tego dlubanie, bo w polaczeniu z gt glowicy (czy nawet na seryjnej glowce) zwyklym walkiem tez mozna ladnie wyciagnac troche mocy.
owszem, moge. ale kosztowac mnie to bedzie tyle samo co zakup gotowych juz przerobionych kolek (mniej wiecej). poza tym jak kupie regulowane to nie mam samochodu unieruchomionego na tydzien, albo i dluzej (czyli na czas przerobki)
@qomo
mozesz zmienic nieznacznie ulozenie walkow na kolach rozrzadu - najczesciej poprawiajac nieco przebieg mocy i momentu. powiedzmy, ze poprawiamy w ten sposob fabryczne ustawienie walkow mniej wiecej w tym samym stopniu co usuwamy niedorobki z glowicy podczas robienia gt

regulowane kolka to taki ostatni szlif przy wymianie walkow na ostrzejsze, ale mozna tez zaczac od tego dlubanie, bo w polaczeniu z gt glowicy (czy nawet na seryjnej glowce) zwyklym walkiem tez mozna ladnie wyciagnac troche mocy.

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
cóż mogę tylko powiedzieć, że wykres wygląda jakby dostał moment po łbie przy pewnych obrotach i dalej spada, razem z mniejszą ilością qucy, w niewyjaśnionych okolicznościachwow pisze: porszak: tak jak markos powiedzial... o ile silnik zareaguje na krecenie walkami to 180 koni jest realne... tak to wyglada z wykresu... moment caly czas jest plaski (nb. glupio gada sie o wykresie ktory mam w glowie tylko ja i moze markos, no... moze adas jeszcze - bo na miedziance pokazywalem go) i gdyby nie dramatyczny spadek to moc roslaby dalej. poniewaz w calym pasmie rosnie liniowo, przy wyplaszczeniu momentu do konca latwo przewidziec co staloby sie z nia dalej - uroslaby do 180 koni wlasnie... jestem znacznie bardziej powsciagliwy i nie oczekuje wyplaszczenia momentu, ale sadze ze uda sie powstrzymac tak dramatyczny spadek i byc moze moc 170 koni uda sie zrealizowac w tym roku... oby, oby... tfu tfu... pewnie w tym momencie zapeszylem, ale co tam![]()
tak... to jest calkiem DOBRY silnik... i tak naprawde to wcale nie potrzebuje tych koni na samym koncu uzytecznego zakresu obrotow zeby sprawnie nim jezdzic, ale... cyferki sa medialneten silnik naprawde daje rade, bo jest mocny od dolu samego (od momentu w ktorym otwiera sie duza przepustnica)... roznica miedzy c20rsa a wspominanym ciagle przeze mnie 206 rc jest taka ze c20rsa osiaga 157 koni przy 5600 z tego co pamietam, a rc 180 przy 7000 co przy utrzymaniu momentu w ryzach nie stanowiloby zadnego problemu rowniez i dla c20rsy zwlaszcza ze moment 208 jest ciut wyzszy od maksymalnych 202 puga (a tak aby pelniej bylo powiem, ze po elektronice moment podskoczyl o cale 10nm wiec tu jest jeszce pole do manewru) - zeby pobic malego francuza czarny lump musi sprobowac cos zatem z moca zrobic...
...i po to kombinacja mala z kolkami
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tak jak np. c16se od BejbeHiv pisze:Może mi ktoś wyjaśnić czym różni się c20xe od c20rsa???
JAk już sobie tak wszystko tłumaczymy...

- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
qomo: regulacja jest robiona na stale... to tak jakbys zakladajac pasek rozrzadu pomylil sie o zab - walek bedzie przesuniety wzgledem polozenia fabrycznego i moze generowac inny przebieg momentu i mocy... zakladajac ze kolo ma 40 zebow, przesunales go o +/- 9 stopni. kolko daje ci mozliwosc regulacji bardziej precyzyjnej niz tylko o krotnosc zeba na kole rozrzadu...
adamxxl: piekna poprawka!!!
wlasnie tak sie poprawia porty w glowkach...
hiv: zeby bylo jasne to taka gra slow
c20xe to silnik... corsa to samochod... c20 rsa to misz masz tychze dwoch 
adamxxl: piekna poprawka!!!

hiv: zeby bylo jasne to taka gra slow


c20rsa, czlowieku meeen!
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Musze odkopac ten temat bo mnie za bardzo nosi
, wczoraj dzieki uprzejmosci pewnego Pana
mialem okazje poznac mozliwosci c20rsa.. Bylo: :0 :0 :0

Podobnie bylo w przypadku corsy Markosa, zawiecha jest niesamowita, a zakrety na siekierkowskich slimakach okazuja sie byc mozliwe do pokonania ze znacznymi predkosciami..
Autka naprawde sie roznia, ale oba maja w sobie cos mistrzowskiego, dzieki chlopaki za trzesace rece

















Podobnie bylo w przypadku corsy Markosa, zawiecha jest niesamowita, a zakrety na siekierkowskich slimakach okazuja sie byc mozliwe do pokonania ze znacznymi predkosciami..


Autka naprawde sie roznia, ale oba maja w sobie cos mistrzowskiego, dzieki chlopaki za trzesace rece






- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
endo pisze::0 :0 :0![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosa

c20rsa, czlowieku meeen!
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przedwczoraj tak jakos, ale wczoraj to juz siup do domciu tylkoJedrus pisze:To jeszcze was gdzieś poniosło ?? :0wow pisze: bardzo fajnie bylo! gdyby tylko nie te komary ktore strasznie zarly podczas montazu strobo lampek u markosaciesze sie, ze moglismy pojezdzic wreszcie w pelni sprawnym samochodem...

c20rsa, czlowieku meeen!
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no taaaa... party czlowiek meeenendo pisze:Kto jak kto..wow pisze:ale wczoraj to juz siup do domciu tylko![]()
![]()

btw: wczoraj dowiedzielismy sie, ze endo i jego wielce (przymiotnik wielce mozna odebrac doslownie) ciekawy zwierzak sa slawni, przyklad ponizej...

jakies pytania?
a zeby nie bylo totalnie offtopicznie to WIADOMOSC Z ABSOLUTNIE OSTATNIEJ CHWILI brzmi... c20rsa dzis wieczorem bedzie juz po regulacji walkow, dzwonilem, slyszalem bardzo charakterystyczny dzwiek mojego lumpa na hamowni i YEAAAAAAAAAAAAH! bedzie mozna poczynic ostatni w tym roku krok pt. strojenie elektroniki!!! :)17
c20rsa, czlowieku meeen!
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
endo pisze: nie zawstydzaj mnie "meen"![]()
![]()

jest zapotrzebowanie to super... pociagne za odpowiednie sznurki!satan pisze:Miałeś to zorganizować![]()
co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor

c20rsa, czlowieku meeen!
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w 8v przy sportowych wałkach, rzeczą gdzie można najwięcej uzyskać, jest dość duże współotwarcie aby wylatujące gazy powodowały lepsze "zaciąganie" mieszanki. nie wiem jak to jest przy 16V i czy tam wogulecoś podobnego zachodzi (raczej tak) ale to co napisałeś wygląda właśnie ma zwiększenie współotwarcia zaworów. powinno się poprawić napełnianie cylindrów, a zwiększy się toksyczność spalin i może jakieś marchewki z rurki będąwow pisze:co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczor

- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
chyba masz racje Adas, osobiscie nie zastanowilem sie do konca dlaczego ta teoria moze byc prawdziwa, ale Twoje wyjasnienie brzmi bardzo rozsadnie...
yeah! poprawa napelniania - bardzo wskazana zwlaszcza w zakresie powyzej 5500rpm... toksycznosc spalin
marchewki... zwlaszcza przy 2.2 calowym de-catowanym wydechu
calkiem mozliwe...
yeah! poprawa napelniania - bardzo wskazana zwlaszcza w zakresie powyzej 5500rpm... toksycznosc spalin


c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
AdamXXL pisze:w 8v przy sportowych wałkach, rzeczą gdzie można najwięcej uzyskać, jest dość duże współotwarcie aby wylatujące gazy powodowały lepsze "zaciąganie" mieszanki. nie wiem jak to jest przy 16V i czy tam wogulecoś podobnego zachodzi (raczej tak) ale to co napisałeś wygląda właśnie ma zwiększenie współotwarcia zaworów. powinno się poprawić napełnianie cylindrów, a zwiększy się toksyczność spalin i może jakieś marchewki z rurki będąwow pisze:co do regulacji walkow, bo jakby nie byl topic jest hamowniany to... teoria o przyspieszeniu ssania i opoznieniu wydechu okazuje sie jak najbardziej sluszna, efekty dzis na wieczorbo trochę mieszanki idzie też w wydech
Jeśli chodzi o silniki 16V to tu własnie istnieje najwieksza mozliwosc wyciagneiecia dodatkowych rezerw mocy. Pod jednym warunkiem ze sa to dwa wałki rozrządu a nie jeden tak jak to np robi Honda (16 krzywek na jednym wałku, oczywiscie nie we wszystkich silnikach). chodzi o przestawienie wałków względem siebie tak aby tzw. przedmuch (czyli współotwarcie zaworów) trwał dłuzej. jest tu wykozystywane zjawisko podcisnienia tzn. ze wylatujące gazy spalinowe zasysaja dodatkowo dawke paliwa. im dłuzszy ten proces (przedmuch) tym wiecej paliwa moze zassac. wiąze sie to z tym, ze i tez wiecej paliwa moze wyleciec rura wydechowa ale co tam ważna jest moc.



- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no i za wczesnie bylo sie cieszyc na marchewy i na wieksza moc...
efekty niestety to podniesienie momentu o 15nm w srednim zakresie 2500-4000rpm i tylko to... na mocy maksymalnej zero przyrostu niestety... co wiecej... od ostatniego hamowania c20rsa stracila az 7 koni...
byc moze cieplej bylo, inne warunki, starszy olej... ale fakt jest faktem ze ze 157 zrobilo sie 150 
jutro dzien ostatniej szansy... drugie podjescie do elektroniki... ale juz pogodzilem sie z mysla ze bez lepszych walkow nie ma co myslec o dobrym wyniku, bue
zazdroszcze posiadaczom x14xe - osmanowoz tak pieknie i spontanicznie reagowal na mody, ze az sie chce robic autko!
efekty niestety to podniesienie momentu o 15nm w srednim zakresie 2500-4000rpm i tylko to... na mocy maksymalnej zero przyrostu niestety... co wiecej... od ostatniego hamowania c20rsa stracila az 7 koni...


jutro dzien ostatniej szansy... drugie podjescie do elektroniki... ale juz pogodzilem sie z mysla ze bez lepszych walkow nie ma co myslec o dobrym wyniku, bue

zazdroszcze posiadaczom x14xe - osmanowoz tak pieknie i spontanicznie reagowal na mody, ze az sie chce robic autko!
c20rsa, czlowieku meeen!