Ustawianie zapłonu c14nz

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Ustawianie zapłonu c14nz

Post autor: Bronek_84 »

Kiedyś nie miałem nic do roboty więc postanowiłem pobawić się w mechanika 8) . Otworzyłem maskę, sciągłem kopółkę rpdzielacza aby ocenic stan palca rozdzielacza i samek kopółki. przeczyściłem palec drobniutkim papierkiem ściernym, złożyłem wszystko do kupy tak jak ma być, ale coś mnie naszło żeby spróbować ustawić zapłon na słuch (nie wiem co mnie naszło :oops: ) zaczołem kręcić rozdzielaczem w te i wewte , doszedłem do wniosku że raczej nie ustawie nic na własną rękę :zakrecony: . Przestałem się tym bawić i skapowałem się, że na rozdzielaczu jest jakiś znacznik w kształcie poziomej wypukłej kreski :0 .
Tylko zapomniałem sprawdzić przed manipulacjami ustawienie owych kresek :oops: i ustawiłem je naprzeciw siebie. W związku z tym mam pytanko o treści: jak ustawić zapłon w C14NZ w domowych warunkach aby nie przepłacać bo zdaje się że przestawiłem sobie rozdzielacz i nie bardzo pamiętam jak ma być ustawiony :oops:
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Acha zapomniałem dodać, że silnik po moich manipulacjach pracuje równo ale jast jakby słaby
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

potrzebowałbyś lampe stroboskopową . odpowiednio ją podłączjąc i patrząc na koło i znak na wale korbobym można ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

AdamXXL pisze:potrzebowałbyś lampe stroboskopową . odpowiednio ją podłączjąc i patrząc na koło i znak na wale korbobym można ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia.
pamietam jak ojciec ustawiał tak zaplon z Ładzie 1500S. To były piękne czasy...eh.
:D
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

AdamXXL pisze:potrzebowałbyś lampe stroboskopową . odpowiednio ją podłączjąc i patrząc na koło i znak na wale korbobym można ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia.
A te dwa znaczki na rozdzielaczu po co są i co oznaczają?
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Bronek_84 pisze:
AdamXXL pisze:potrzebowałbyś lampe stroboskopową . odpowiednio ją podłączjąc i patrząc na koło i znak na wale korbobym można ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia.
A te dwa znaczki na rozdzielaczu po co są i co oznaczają?
zrobiłeś błąd, że przed ściągnięciem nie zaznaczyłeś pozycji ale to nie tragedia skoro w miarę chodzi. Taką regulacje zrobią ci w każdym warsztacie. co do tych znaczników odlanych to wg mnie stanowią one pozycje wyjściową do regulacji.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

AdamXXL pisze:
Bronek_84 pisze:
AdamXXL pisze:potrzebowałbyś lampe stroboskopową . odpowiednio ją podłączjąc i patrząc na koło i znak na wale korbobym można ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia.
A te dwa znaczki na rozdzielaczu po co są i co oznaczają?
zrobiłeś błąd, że przed ściągnięciem nie zaznaczyłeś pozycji ale to nie tragedia skoro w miarę chodzi. Taką regulacje zrobią ci w każdym warsztacie. co do tych znaczników odlanych to wg mnie stanowią one pozycje wyjściową do regulacji.
Jaka jest rozsądna cena ustwaiania zapłonu?
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Bronek_84 pisze:Jaka jest rozsądna cena ustwaiania zapłonu?
to jest 5-10 minut roboty. może koło 30zł
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

AdamXXL pisze:
Bronek_84 pisze:Jaka jest rozsądna cena ustwaiania zapłonu?
to jest 5-10 minut roboty. może koło 30zł
To że jest mało roboty to wiem, bo pamiętam jak mój ojciec przed laty ustawiał w 125p :D . Jak bym miał lampę i stosowne instrukcje jak się to robi to bym sobie może poradził.
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Byłem się pytać w Oplu ile kosztuje ustawienie zapłonu i powiedzieli mi, że 65 pln :0 :lol: . Pojechałem do innego zakładu gdzie kumpel pracuje i tam ustawią mi za 15 :grin: . Mam jeszcze jedno pytanko, bo czytałem w książce serwisowej, że przed ustawieniem zapłonu należy zewrzeć w kostce diagnostycznej odpowiednie 2 piny. (ilustracja pokazała jakie ale ja mam większą kostkę niż na przedstawionym obrazku :0 ). Czy to będą też te same co w tej mniejszej kostce? Mówiłem kumplowi (mechanikowi samochodowemu z zawodu), że coś czytałem w instrukcji o tym "zwieraniu kostki" ale on wypiera się, że nic nie trzeba zwierać :zakrecony: . Acha jaki jest kąt wyprzedzenia w C14NZ bo nie mogę znaleść tego w książce :zakrecony:
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Otóż byłem dzisiaj u innego znajomego mechanika i ustawiłem zapłon jak należy :) (był tylko minimalnie opóźniony). Ale dla informacji i wkładu w archiwum podaje że kont wyprzedzenia zapłonu w silniku C14NZ wynosi 10 stopni, przed rozpoczęciem operacji regulacji zapłonu należy zewrzeć zwykłym kawałkiem przewodu 2 piny w kostce diagnostycznej odpowiadające autodiagnozie (po zwarciu i włączeniu zapłonu żółta lampka informująca o usterkach w silniku i nie tylko. Zaczyna migać i podawać kod usterki). Zwarcie tych pinów blokuje automatyczne wyprzedzanie zapłonu (jak wiadomo w C12NZ i C14NZ nie ma klasycznego przyspieszacza).


PS. Pozdrowienia dla Adama :)
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”