
Moment obrotowy
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Moment obrotowy
No wlasnie.... C20NE ma maxymalny moment obrotowy przy 2600 obrotach na minute... nigdy sie w to nie zaglebialem ale wydaje mi sie wiekszosc silnikow ma o wiele wyzej obsadzony moment obrotowy. Czy to jest "dobre" moze zle slowo (lepsze lub gorsze); co to robi podczas jazdy ponizej oraz powyzej maxymalnego momentu obrotowego; jak sie ma spalanie i kiedy to cos ogrywa moc? wie ktos cos na ten temat? 


- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Czy "nisko polozony" moment jest...
to się trochę po wymądrzam=JUHol= pisze:No wlasnie.... C20NE ma maxymalny moment obrotowy przy 2600 obrotach na minute... nigdy sie w to nie zaglebialem ale wydaje mi sie wiekszosc silnikow ma o wiele wyzej obsadzony moment obrotowy. Czy to jest "dobre" moze zle slowo (lepsze lub gorsze); co to robi podczas jazdy ponizej oraz powyzej maxymalnego momentu obrotowego; jak sie ma spalanie i kiedy to cos ogrywa moc? wie ktos cos na ten temat?

nisko leżący moment (główna zaleta 8V) daje coś bardzo przyjemnego co nazywamy elastycznością silnika. nawet na wyższym biegu można przyśpieszać od dość niskich prędkości i nie dusi się, nie trzeba tak ostro redukować

dając "szybszy" wałek przesuwasz max moment wyżej przez co i kuniki rosną

raczej wiadomo, że za przyśpieszanie odpowiada moment więc nie trzeba tak wysoko kręcić silnika by "energicznie" przyśpieszyć
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
silnik, ktory "ciagnie z dolu" to bardzo fajna sprawa - i tak jak adas powiedzial, dobra cecha osmiozaworowek
nawet srednio zdlubane nadal ciagna z dolu, i to jest zajebiste!
szesnastki juz tak nie maja, po dlubnieciu traca ciag na dole, ale za to maja niezla gore
moje 16v ma moment od ok 3500rpm, potem jest juz tylko gorzej, ale po zrobieniu glowicy silnik ciagnie z dolu nieco lepiej niz wczesniej. w zasadzie jest to najbardziej odczuwalna sprawa po portowaniu glowicy i zrobieniu zaworow. samochod nie jest jakos znacznie szybszy jak sie na maxa depcze, ale bardzo poprawia sie elastycznosc na srednich obrotach i na srednich otwarciach przepustnicy. to juz male ot, wiec sie nie wymadrzam

nawet srednio zdlubane nadal ciagna z dolu, i to jest zajebiste!
szesnastki juz tak nie maja, po dlubnieciu traca ciag na dole, ale za to maja niezla gore

moje 16v ma moment od ok 3500rpm, potem jest juz tylko gorzej, ale po zrobieniu glowicy silnik ciagnie z dolu nieco lepiej niz wczesniej. w zasadzie jest to najbardziej odczuwalna sprawa po portowaniu glowicy i zrobieniu zaworow. samochod nie jest jakos znacznie szybszy jak sie na maxa depcze, ale bardzo poprawia sie elastycznosc na srednich obrotach i na srednich otwarciach przepustnicy. to juz male ot, wiec sie nie wymadrzam

