Moment obrotowy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Moment obrotowy

Post autor: =JUHol= »

No wlasnie.... C20NE ma maxymalny moment obrotowy przy 2600 obrotach na minute... nigdy sie w to nie zaglebialem ale wydaje mi sie wiekszosc silnikow ma o wiele wyzej obsadzony moment obrotowy. Czy to jest "dobre" moze zle slowo (lepsze lub gorsze); co to robi podczas jazdy ponizej oraz powyzej maxymalnego momentu obrotowego; jak sie ma spalanie i kiedy to cos ogrywa moc? wie ktos cos na ten temat? :oops:
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Czy "nisko polozony" moment jest...

Post autor: AdamXXL »

=JUHol= pisze:No wlasnie.... C20NE ma maxymalny moment obrotowy przy 2600 obrotach na minute... nigdy sie w to nie zaglebialem ale wydaje mi sie wiekszosc silnikow ma o wiele wyzej obsadzony moment obrotowy. Czy to jest "dobre" moze zle slowo (lepsze lub gorsze); co to robi podczas jazdy ponizej oraz powyzej maxymalnego momentu obrotowego; jak sie ma spalanie i kiedy to cos ogrywa moc? wie ktos cos na ten temat? :oops:
to się trochę po wymądrzam :lol:

nisko leżący moment (główna zaleta 8V) daje coś bardzo przyjemnego co nazywamy elastycznością silnika. nawet na wyższym biegu można przyśpieszać od dość niskich prędkości i nie dusi się, nie trzeba tak ostro redukować ;) i spalanie przy takich charakterystyce powinno być mniejsze.
dając "szybszy" wałek przesuwasz max moment wyżej przez co i kuniki rosną :D
raczej wiadomo, że za przyśpieszanie odpowiada moment więc nie trzeba tak wysoko kręcić silnika by "energicznie" przyśpieszyć
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Takie male OT temat dosc pokrewny wiec po co nowy topic.Czy ktos z przegladajacych temat mial moze doswiadczenie z wkladaniem walka np. z 1.4 do 1.2 i jakie byly tego efekty?Oczywiscie chodzi o elastycznosc i moc.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

miał :-P poszukaj coś z "eksperyment"

ps. obecnie jeżdzą jakieś 3 autka z podobną modyfikacją, a będzie więcej ;)
Ostatnio zmieniony 12 lis 2004, o 21:40 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

AdamXXL pisze:miał :-P poszukaj coś z "experyment"
Dzieki Adam! :)
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

silnik, ktory "ciagnie z dolu" to bardzo fajna sprawa - i tak jak adas powiedzial, dobra cecha osmiozaworowek :oko:
nawet srednio zdlubane nadal ciagna z dolu, i to jest zajebiste!
szesnastki juz tak nie maja, po dlubnieciu traca ciag na dole, ale za to maja niezla gore 8)
moje 16v ma moment od ok 3500rpm, potem jest juz tylko gorzej, ale po zrobieniu glowicy silnik ciagnie z dolu nieco lepiej niz wczesniej. w zasadzie jest to najbardziej odczuwalna sprawa po portowaniu glowicy i zrobieniu zaworow. samochod nie jest jakos znacznie szybszy jak sie na maxa depcze, ale bardzo poprawia sie elastycznosc na srednich obrotach i na srednich otwarciach przepustnicy. to juz male ot, wiec sie nie wymadrzam :oko:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”