SWAP 1,6 do corsy A
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
SWAP 1,6 do corsy A
No i sie zaczeło niedawno kupiłem elegancki silnik 16SV ze skrzynia biegow.. co do silnika to pierwsze co zrobiłem to rozebrałem go na czesci i okazało sie ze doł silnika jest w IDEALNYM stanie.. głowica rowniez.. ale obudowa wałka była peknieta i olej sie lał..najwiekszym moim zmartwieniem jest to ze silnik nieposiada GAZNIKA i aparatu zapłonowego...i nigdzie niemoge ich dostac ... co do montazu to z tego co sie dowiedziałem to mocowania silnika bedom pasowac wiec to zmartwienie mnie niedotyczy.. na dzien dzisiejszy w silniku wykonałem:
-planowanie koła zamachowego
-pasowanie kolektorow z głowica
-przeszlifowanie kolektora ssacego i kanałow w głowicy
-planowanie głowicy 1,5mm
-przefrezowane gniazda zaworowe
-wałek z silnika 1,3S
-kolektor wydechowy 4-2-1
w planach mam jeszce przefazowanie wałka i nowe mocniejsze sprzegło
silnik seryjnie
wymieniłem rowniesz wszystkie czesci eksploatacyjne...wszystkie uszczelki ,uszczelniacze,filtry i olej niecierpliwie czekam na przezucenie silniczka i pierwsze odpalenie.. silnik seryjnie ma 82KM i 130Nm niemam pojecia ile moze miec po tych prerobkach wiec chyba wybiore sie na hamownie... ale cały koszt operacji zamknie sie w 1500zł wiec wychodzi około 50zł za przyrost jednego KM.. po dodatkowych modyfikajach mam nadzieje ze moc jego wzrosłaconajmniej do 90KM i koszt jednego KM jeszce spadnie:).. co do przeniesienia napedu planuje zamontowac skrzynie z mojego 1,2 bo ponoc bedzie sie lepiej na niej zbierał do 100km/h.. jakei sa oznaczenia skerzyn F-13?? ktora ma najkozystniejsze przełozenia??jakie najlepiej kupic sprzegło??
-planowanie koła zamachowego
-pasowanie kolektorow z głowica
-przeszlifowanie kolektora ssacego i kanałow w głowicy
-planowanie głowicy 1,5mm
-przefrezowane gniazda zaworowe
-wałek z silnika 1,3S
-kolektor wydechowy 4-2-1
w planach mam jeszce przefazowanie wałka i nowe mocniejsze sprzegło
silnik seryjnie
wymieniłem rowniesz wszystkie czesci eksploatacyjne...wszystkie uszczelki ,uszczelniacze,filtry i olej niecierpliwie czekam na przezucenie silniczka i pierwsze odpalenie.. silnik seryjnie ma 82KM i 130Nm niemam pojecia ile moze miec po tych prerobkach wiec chyba wybiore sie na hamownie... ale cały koszt operacji zamknie sie w 1500zł wiec wychodzi około 50zł za przyrost jednego KM.. po dodatkowych modyfikajach mam nadzieje ze moc jego wzrosłaconajmniej do 90KM i koszt jednego KM jeszce spadnie:).. co do przeniesienia napedu planuje zamontowac skrzynie z mojego 1,2 bo ponoc bedzie sie lepiej na niej zbierał do 100km/h.. jakei sa oznaczenia skerzyn F-13?? ktora ma najkozystniejsze przełozenia??jakie najlepiej kupic sprzegło??
Ostatnio zmieniony 11 maja 2005, o 00:26 przez ThomasTsT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
albo f15-5cr też jest spox!markos pisze:fajnie
skrzynia f13-5cr, najlepiej sprzed 97 roku, bo ma lepsza trojke
Markos te cr przed 97r. naprawde miały inną trojkę?? wydawało mi się że taką samą
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: SWAP 1,6 do corsy A nareszcie :D
Obyś nie przesadził!! ten silnik ma stopień sprężania 10:1, a po takim planowanku będzie pewnie ponad 11 i raczej bez benzyny 98okt. nie próbowałbym jeździć, a nawet z tym też stach -> może stukaćThomasTsT pisze: -planowanie głowicy 1,5mm
w razie czego można trochę zebrać ze środka głowicy..
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: SWAP 1,6 do corsy A nareszcie :D
co ty adas.. przeciez w niektorych czesciach polski hardkorowe planowanie glowicy jest najlepszym sposobem podnoszenia mocy...AdamXXL pisze:Obyś nie przesadził!! ten silnik ma stopień sprężania 10:1, a po takim planowanku będzie pewnie ponad 11 i raczej bez benzyny 98okt. nie próbowałbym jeździć, a nawet z tym też stach -> może stukaćThomasTsT pisze: -planowanie głowicy 1,5mm
"bo tak bylo w maluchu" - zgadlem?
(taka szpila mala..)
ps. lanie 99+ to bardzo fajne rozwiazanie. taki tani, ekonomiczny tjuning ze swapem silnika, ale za to 10x tyle doplacasz rocznie za wache
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
@ThomasTsT
nie ma co siać paniki. jak napisałem pewnie będzie można obniżyć stopień sprężania.. ale to jak zrobisz fotki spodu głowicy.
można też wtyk oktanowy dać na 95 a lać 98, lub opóźnić zapłon
a jak masz gazownie to nie będzie źle jak to arts zauważył
nie ma co siać paniki. jak napisałem pewnie będzie można obniżyć stopień sprężania.. ale to jak zrobisz fotki spodu głowicy.
można też wtyk oktanowy dać na 95 a lać 98, lub opóźnić zapłon
a jak masz gazownie to nie będzie źle jak to arts zauważył
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
@ kozzi
mialy krotsze 3, slowem - lepsze, bo trojka jakas za dluga jest w mojej skrzyni. jeden ok, dwa ok, trzy padaka (trojka najnizej "spada", u osmana z tego co wiem jest ten sam problem), cztery ok. ja mam 99 rocznik.
tak przynajmniej twierdzi wszystkowiedzacy TISSSSSS
powinienes pomyslec o jakiejs lepszej skrzyni. moim zdaniem to wlasnie za dluga skrzynia zabijala ten silnik jak byl u wowa.. wysoko sie kreci, jezdzi gora - musi byc krotko i szybko. skrocic glowne do max 180km/h i da rade
ja z czasem (kiedys kiedys..) chcialbym zrobic u siebie skrzynie z max predkoscia w okolicach wlasnie 180 na piatce. albo krotkie 1 2 3 4 powiedzmy do ~150 i nadbieg w postaci dlugiej piatki do ~210. czas (i pensja) pokaze
mialy krotsze 3, slowem - lepsze, bo trojka jakas za dluga jest w mojej skrzyni. jeden ok, dwa ok, trzy padaka (trojka najnizej "spada", u osmana z tego co wiem jest ten sam problem), cztery ok. ja mam 99 rocznik.
tak przynajmniej twierdzi wszystkowiedzacy TISSSSSS
powinienes pomyslec o jakiejs lepszej skrzyni. moim zdaniem to wlasnie za dluga skrzynia zabijala ten silnik jak byl u wowa.. wysoko sie kreci, jezdzi gora - musi byc krotko i szybko. skrocic glowne do max 180km/h i da rade
ja z czasem (kiedys kiedys..) chcialbym zrobic u siebie skrzynie z max predkoscia w okolicach wlasnie 180 na piatce. albo krotkie 1 2 3 4 powiedzmy do ~150 i nadbieg w postaci dlugiej piatki do ~210. czas (i pensja) pokaze
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
dzięki MARKOS nawet tego nie wiedziałem że po 97 była inna trójka, kurcze jakieś to trochę dziwne!markos pisze:@ kozzi
mialy krotsze 3, slowem - lepsze, bo trojka jakas za dluga jest w mojej skrzyni. jeden ok, dwa ok, trzy padaka (trojka najnizej "spada", u osmana z tego co wiem jest ten sam problem), cztery ok. ja mam 99 rocznik.
tak przynajmniej twierdzi wszystkowiedzacy TISSSSSS
powinienes pomyslec o jakiejs lepszej skrzyni. moim zdaniem to wlasnie za dluga skrzynia zabijala ten silnik jak byl u wowa.. wysoko sie kreci, jezdzi gora - musi byc krotko i szybko. skrocic glowne do max 180km/h i da rade
ja z czasem (kiedys kiedys..) chcialbym zrobic u siebie skrzynie z max predkoscia w okolicach wlasnie 180 na piatce. albo krotkie 1 2 3 4 powiedzmy do ~150 i nadbieg w postaci dlugiej piatki do ~210. czas (i pensja) pokaze
a co do skrzyni to jest już nagrana tylko siakoś tak doczekać się nie moge
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
umnie wiec z moja mamą było bardzo kiebsko ale juz po 6 tygodzniach wruciła do domu ale 3 razy była na intesywnej terapii
wiec przy tych okolicznosciach kasa poscha na pomoc mamie .
Natomiast silnik został juz czesciowo pomalowany i zaczynamy składać lumpa .
nastpne wydaki to kit i zawieszenie ale nie predko .
wiec przy tych okolicznosciach kasa poscha na pomoc mamie .
Natomiast silnik został juz czesciowo pomalowany i zaczynamy składać lumpa .
nastpne wydaki to kit i zawieszenie ale nie predko .
-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mam nadzieje ze mi tego nie zyczysz.. ... nieboj sie DADZA RADE!! co do samego silnika to nadal poszukuje odpowiedniego gaznika..bardo prawdopodobne jest ze załoze gaznik i kolektor ssacy z 1,3.. bede musiał bardziej rozwiercic kanały w głowicy tnz.spasowac głowice z kolektorem.. kanały w 1,3 sa sporo wieksze niz w moim 1,6 ale to nawet lepiej... ... od 11 lutego zaczynam przezutke..(spowodowane jest to przerwa w szkole) do tego czasu mam nadzieje złozyc silnik do kupy i go odpalic... no i od 11 zacznie sie cała operacja ... najwazniejsze elemanty auta juz sa... wystarczy wszystko zlozyc wyregulowac i WIO!!.. prawko juz niebawem... wiec jak na drugie i pierwsze ktorym bede mogł sie poruszac w pełni legalnie(bobem smigałem tylko po torze) autko wystarczy... ... oby wszystkos ie udało..
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
czy ja dobrze rozumiem
zakładasz tarcze 256 ale mino tego podpiłowujesz czaciski tak zeby
pasowały na 13 ??????????????????????????????????????????
Boze świety za 60 zl kupujesz 2 14 i po kłopocie
pozatym podnoszenie mocy i zakładanie 13 na zime które sa mniejsz i maja mniesza przycepnosc to przerzyja max 2 sezony wiec
lepiej juz zakładać wieksze koła
zakładasz tarcze 256 ale mino tego podpiłowujesz czaciski tak zeby
pasowały na 13 ??????????????????????????????????????????
Boze świety za 60 zl kupujesz 2 14 i po kłopocie
pozatym podnoszenie mocy i zakładanie 13 na zime które sa mniejsz i maja mniesza przycepnosc to przerzyja max 2 sezony wiec
lepiej juz zakładać wieksze koła
-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przemyslałem sprawe i jednak oddałem kolesiowi te(szlifowane)zaciski... nabylem nastepne bez zadnych cudowan... na przyszła zime zaopatrze sie w 14 i tyle... co do silnika to jest złozony w 95%... brakuje gaznika... i tu pojawia sie problem... tymczasowo bede starał sie załozyc kolektor i gaznik z 1,2 lecz to rozwiazanie niejest dobre na dłuzsza mete... mam nadzieje ze do feri znajde odpowiedni gaznik..