Witam oto kolejny moj topic w formie QIZU
1.Jak wiadomo w corsie C Gsi jest silnik 1,8 ciekawi mnie czy to jest duzy czy mały blok?? i czy mocowania silnika sa takie same jak w corsie A i corsie B?? jaka skrzynia i połosie??... jesli byłby to BIG BLOK to oznaczało by ze mocowania i polosie mogły by przypasowac podczas swapa 2,0 w corsie A i B.. niewiem czy dobrze kombinuje ... ale chyba gdyby tak było to jakies 165729837468289osob wczesniej by na to wpadło ... ale kto pyta nie bładzi..
2.czy z silnika 1,6 mozna zrobic 1,8?? po zastosowaniu samych tłokow od 1,8 pojemnosc wzrosła by do 1,7 a co z wałem?? robił ktos cos takiego?? blok wogule by WYDAŁ rozwiert??
3.Chciałbym zapytac sie ludzi ktorzy maja doswiadczenie w tych sprawach... w poniedziałek naprawiałem DEWOO nubire 1,6 16V(uszcelka pod głowica itp).. po zdieciu głowicy ukazał sie mi ''moj'' silnik.. :0 wiedziałem ze Dewoo wspołpracowało z GM i miało duzo takich samych podzespołow.. ale niewiedziałem ze bloki silnikow sa takei same... i pojawia sie pytanie... czy moje 1,6 8v mogłbym przerobic na 16V?? wiem z eoczywiscie musiałbym wymienic tłoki bo w 8v sa inne w 16v maja ''paznokcie'' na zawory pozatym kanały wodne i olejowe powinny pasowac..sama głowica w dewoo jest nieco inna niz w 16XE
4.Streszcajac wszystko pojawia sie pytanie czy z 1,6 8V (gaznik) da sie zrobic 1,7/1,8 16v na pełnym wtrysku?? wiem ze to niesamowita zezba by byała... ale to podejscie czysto teoretyczne...
Silnik 1.8 16V
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
rzezba.. ale jaka!!!
1.8 16v ciezko nazwac 100% bigblockiem, bo ma taki blok jak x20xev (mniej wiecej), a ten jest z kolei mniejszy niz c20xe. c18xe (starsze 1.8 16v) mialo wal z c20xe, ale blok, tloki i glowice juz blizej xev'ki.
mocowania tak jak w przypadku dwulitrowki: 2 pasuja, jedno (prawa lapa) trzeba dorobic.
rozwiert 1.6 do 1.8 kompletnie odpada. poroniony pomysl! c/x16xe ma tyle wspolnego z c/x18xe co ja z baletem. nic, za wyjatkiem producenta sie pomiedzy nimi nie zgadza.
polosie od 1.8 beda na bank pasowaly pod 2.0, bo zarowno f18 jak i f20 mialy duzy dzwon.
slowem: czysto teoretycznie sobie odpusc
1.8 16v ciezko nazwac 100% bigblockiem, bo ma taki blok jak x20xev (mniej wiecej), a ten jest z kolei mniejszy niz c20xe. c18xe (starsze 1.8 16v) mialo wal z c20xe, ale blok, tloki i glowice juz blizej xev'ki.
mocowania tak jak w przypadku dwulitrowki: 2 pasuja, jedno (prawa lapa) trzeba dorobic.
rozwiert 1.6 do 1.8 kompletnie odpada. poroniony pomysl! c/x16xe ma tyle wspolnego z c/x18xe co ja z baletem. nic, za wyjatkiem producenta sie pomiedzy nimi nie zgadza.
polosie od 1.8 beda na bank pasowaly pod 2.0, bo zarowno f18 jak i f20 mialy duzy dzwon.
slowem: czysto teoretycznie sobie odpusc
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
markos przecież 1.8 (z18xe) z corsy C gsi to mały blok podobnie jak x18xe1 (nie mylić z x18xe i c18xe). koszty za praktycznie nowy silnik ogromne - nieopłacalna taka rzeźba
wiem, że kiedyś był zrobiony rozwiert c16nz na 2.0 ale rzeźba była straszna .. łatwiej leta wpakować
wiem, że kiedyś był zrobiony rozwiert c16nz na 2.0 ale rzeźba była straszna .. łatwiej leta wpakować
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
rozpedzilem sie troche, bo nawet nie pomyslalem o tym z c gsi.. za nowy, za drogi i za bardzo z dupy, zeby cos z nim robic. zaczalem odrazu pisac o tych starszych, moj blad.
z "nie-dwulitrowek" c18xe bylo najrozsadniejsze, mialo najmniej ekologii, zdarzalo sie, ze mialo moc wieksza niz seria, a do tego zaturbia sie w 5 minut na czesciach z z20let... jedyna zjebka jest zapiecie smt6 do komputera, bo pracuje on na zdeka innych sygnalach niz np motronic.
fuck! jak ja zaluje, ze ten silnik sie sprzedal
z "nie-dwulitrowek" c18xe bylo najrozsadniejsze, mialo najmniej ekologii, zdarzalo sie, ze mialo moc wieksza niz seria, a do tego zaturbia sie w 5 minut na czesciach z z20let... jedyna zjebka jest zapiecie smt6 do komputera, bo pracuje on na zdeka innych sygnalach niz np motronic.
fuck! jak ja zaluje, ze ten silnik sie sprzedal