Silnik 1.8 16V

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Silnik 1.8 16V

Post autor: ThomasTsT »

Witam oto kolejny moj topic w formie QIZU :-D
1.Jak wiadomo w corsie C Gsi jest silnik 1,8 ciekawi mnie czy to jest duzy czy mały blok?? i czy mocowania silnika sa takie same jak w corsie A i corsie B?? jaka skrzynia i połosie??... jesli byłby to BIG BLOK to oznaczało by ze mocowania i polosie mogły by przypasowac podczas swapa 2,0 w corsie A i B.. niewiem czy dobrze kombinuje :-D ... ale chyba gdyby tak było to jakies 165729837468289osob wczesniej by na to wpadło :zakrecony: ... ale kto pyta nie bładzi..
2.czy z silnika 1,6 mozna zrobic 1,8?? po zastosowaniu samych tłokow od 1,8 pojemnosc wzrosła by do 1,7 a co z wałem?? robił ktos cos takiego?? blok wogule by WYDAŁ rozwiert??
3.Chciałbym zapytac sie ludzi ktorzy maja doswiadczenie w tych sprawach... w poniedziałek naprawiałem DEWOO nubire 1,6 16V(uszcelka pod głowica itp).. po zdieciu głowicy ukazał sie mi ''moj'' silnik.. :0 wiedziałem ze Dewoo wspołpracowało z GM i miało duzo takich samych podzespołow.. ale niewiedziałem ze bloki silnikow sa takei same... i pojawia sie pytanie... czy moje 1,6 8v mogłbym przerobic na 16V?? wiem z eoczywiscie musiałbym wymienic tłoki bo w 8v sa inne w 16v maja ''paznokcie'' na zawory pozatym kanały wodne i olejowe powinny pasowac..sama głowica w dewoo jest nieco inna niz w 16XE
4.Streszcajac wszystko pojawia sie pytanie czy z 1,6 8V (gaznik) da sie zrobic 1,7/1,8 16v na pełnym wtrysku?? wiem ze to niesamowita zezba by byała... ale to podejscie czysto teoretyczne...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

rzezba.. ale jaka!!! :lol:

1.8 16v ciezko nazwac 100% bigblockiem, bo ma taki blok jak x20xev (mniej wiecej), a ten jest z kolei mniejszy niz c20xe. c18xe (starsze 1.8 16v) mialo wal z c20xe, ale blok, tloki i glowice juz blizej xev'ki.
mocowania tak jak w przypadku dwulitrowki: 2 pasuja, jedno (prawa lapa) trzeba dorobic.
rozwiert 1.6 do 1.8 kompletnie odpada. poroniony pomysl! c/x16xe ma tyle wspolnego z c/x18xe co ja z baletem. nic, za wyjatkiem producenta sie pomiedzy nimi nie zgadza.
polosie od 1.8 beda na bank pasowaly pod 2.0, bo zarowno f18 jak i f20 mialy duzy dzwon.

slowem: czysto teoretycznie sobie odpusc :-D
Obrazek
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

Pozaty taniej wyszło by chyba zrobic swapa na 2,0 niz zezbic 1,6 :oko:
PS.czyli połosie by pasowały od corsy C GSI do swapa 2,0 np: w corsie A?? :zakrecony:
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie wiem czy pomiedzy b i c sa wymienne. chodzilo mi bardziej o opcje swapa w corsie a/b. jesli wlozysz 1.8 16v to te same polosie beda pasowac pod 2.0 16v.

fuck.. w autokasacji lezy sobie c18xe... tyle, ze kosztuje 3 kafle :(
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

markos przecież 1.8 (z18xe) z corsy C gsi to mały blok podobnie jak x18xe1 (nie mylić z x18xe i c18xe). koszty za praktycznie nowy silnik ogromne - nieopłacalna taka rzeźba

wiem, że kiedyś był zrobiony rozwiert c16nz na 2.0 ale rzeźba była straszna .. łatwiej leta wpakować ;)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

rozpedzilem sie troche, bo nawet nie pomyslalem o tym z c gsi.. za nowy, za drogi i za bardzo z dupy, zeby cos z nim robic. zaczalem odrazu pisac o tych starszych, moj blad.

z "nie-dwulitrowek" c18xe bylo najrozsadniejsze, mialo najmniej ekologii, zdarzalo sie, ze mialo moc wieksza niz seria, a do tego zaturbia sie w 5 minut na czesciach z z20let... jedyna zjebka jest zapiecie smt6 do komputera, bo pracuje on na zdeka innych sygnalach niz np motronic.

fuck! jak ja zaluje, ze ten silnik sie sprzedal :placz:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”