półoś, piasta a może jeszcze coś innego?

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

półoś, piasta a może jeszcze coś innego?

Post autor: Hiv »

Chop który wymieniał mi łożyska na przedzie stwierdził, że lewa półoś jest już nieciekawa. Co mógł mieć na myśli? Jakie są objawy zużytej półosi? Bo u mnie np. jakieś dziwne hrobolenie słyszę gdy skręcam w prawo. Jakiej firmy półośke polecicie i ile może kosztować takie ustrojstwo?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2005, o 01:04 przez Hiv, łącznie zmieniany 1 raz.
Może znów corsa...
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

pół os to pół chyba ze jest skrzywiona
ale jak ci chrobocze to jest na 90 % przegub
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Właśnie o to chodzi, że to nie przegub. Z przegubem to mam problemy z prawej strony. Zaczyna być go słychać. Ale jeszcze troche pojezdzi. Znam odgłos przegubu na wymarciu i to nie przegub z lewej. Jesli chodzi o odglos to tak jakby opona tarla sie o cos(choc z nia wszystko ok). Poza tym mechanik coś wspomniał, że jest kiepska wiec nie wiem co mial na mysli...
Może znów corsa...
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

Hiv pisze: Poza tym mechanik coś wspomniał, że jest kiepska wiec nie wiem co mial na mysli...
nie chce sie wymądrzać, ale o to najlepiej spytaj mechanika bo raczej trudno wpaść na to co ON miał na mysli ... :oko:
u mnie - co prawda w kaszlu - uszkodzienie półosi objawiło sie ty, że rajdówka po prostu zaterkotała nieziemski i stanęła - ściorały się "wyzębienia" - wcześniej nie byłożadnych problemów.
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

No właśnie spytałem i nie chodziło o półoś a o piaste...

Teraz to nawet nie wiem który to ewlement...
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Hiv pisze:No właśnie spytałem i nie chodziło o półoś a o piaste...

Teraz to nawet nie wiem który to ewlement...
to to do czego przykrecasz kolo
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Wiec wiem juz ze piaste bede musial wymienic jak bede zmienial nastepnym razem lozyska. Ale problem jest inny teraz. Przy skrecaniu w prawo w lewym kole strasznie cos trzeszczy a moze raczej odglos jest podobny do tarcia bo nierownej powiezchni. Skoro to nie jest wina piasty ani przegubu to czego? Jak zakret pokonuje z wieksza predkoscia to wydaje mi sie jakby kolo mialo mi odpacs zaraz a wszystko jest ok i tryma sie kupy... Nie rozumiem...
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Hiv pisze:Wiec wiem juz ze piaste bede musial wymienic jak bede zmienial nastepnym razem lozyska. Ale problem jest inny teraz. Przy skrecaniu w prawo w lewym kole strasznie cos trzeszczy a moze raczej odglos jest podobny do tarcia bo nierownej powiezchni. Skoro to nie jest wina piasty ani przegubu to czego? Jak zakret pokonuje z wieksza predkoscia to wydaje mi sie jakby kolo mialo mi odpacs zaraz a wszystko jest ok i tryma sie kupy... Nie rozumiem...
mam to samo i nie mam pojecia o co chodzi

ps: piasta pauje od lanosa :-P
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

qomo pisze: ps: piasta pauje od lanosa :-P
Wiem bo łożyska też ;)

Ale co zrobić z tymi dziwnymi odgłosami?
Może znów corsa...
abar
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2003, o 16:35
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: abar »

Postaram się wyjaśnić bo mam to samo i niestety wiem w czym rzecz.Obiawy mam identyczne.
Mianowicie chodzi tu o sworzeń wachacza który wchodzi w piastę. I ten otwór możliwe że jest wyrobiony lub śruba mocowania sworznia popuściła (gwint zerwany itp.) Można sprubować dokręcić śrubę, jeśli to nie pomoże i delej będzie żęzić przy skręcie oznacza to że piasta jest do wymiany. Ja się narazie za to nie biorę,muszę zorientować się jakie są ceny takiej piasty. pozdrawiam.





-----Corsiawka 1.0 12v--------
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

To chyba dobrze ze wiesz co jest grane. Szkoda ze ktos nie ma fotki tego elementu o jaki chodzi. W czwartek bede u mechanika to dam znać co i jak dokładnie. Ale chyba jednak miał racje mówiąc o piaście. Chociaz wydaje mi się ze chodzi tu moze o zwrotnice? Bo przeciez piasta jest wlozona w zwrotnice a jeszcze w srodku jest lożysko, mam rację? To ze zwrotnicą łączy się wachacz na dole poprzez sworzeń....
Sam już nie wiem...

@abar

Na dole fotki samej piasty i piasty ze zwrotnica.
Akurat na przykładzie VW ale może latwiej bedzie ci powiedziec dokladnie o co chodzi?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Może znów corsa...
abar
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2003, o 16:35
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: abar »

nie mam możliwości zrobienia fotki ale tak jak napisałes chodzi o mocowanie sworznia z wachaczem.
pozdrawiam
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

Sworzen wachacza nie wchodzi w piastę tylko w zwrotnice i da sie to naprawic powiększając ta dziure i dorabiając sworzeń albo kupic nowy sworzen i nową zwrotnice.ale nie wierze zeby to nie wyszło a szarpakach ze jest sworzen luźny na tyle ze sie koło podczas skrętu przestawia.
nowa piasta kosztuje w granicach 80-90zł
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Basista pisze:Sworzen wachacza nie wchodzi w piastę tylko w zwrotnice i da sie to naprawic powiększając ta dziure i dorabiając sworzeń albo kupic nowy sworzen i nową zwrotnice.ale nie wierze zeby to nie wyszło a szarpakach ze jest sworzen luźny na tyle ze sie koło podczas skrętu przestawia.
nowa piasta kosztuje w granicach 80-90zł
No tez wlasnie to chcialem dardowi pokazac. I jemu chyba tez o zwrotnice chodzilo ;) Ale u mnie chyba to nie bedzie jednak sworzen bo mechanik wszystko sprawdzil... i nic nie widac. Troche podokrecal, jest lepiej ale gdzies jest luz jeszcze... :(
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Może ktoś rozwiązał już ten problem powyższy bo zaczyna mnie to już wqrzać na maxa??? :bardzozly:
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Hiv pisze:Może ktoś rozwiązał już ten problem powyższy bo zaczyna mnie to już wqrzać na maxa??? :bardzozly:
u mnie to byla polos - wystarczylo dokrecic i przy skrecaniu nie skrzypi - jesli oto chodzilo :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

jezeli nie polos i nie przegub to obstawiam piaste,u mnie jest podobnie,przybieram sie do wymiany piasty ale nie wiem kiedy to zrobie,jak bede pierwszy to dam znac :D
ewentualnie cos z maglownica lub kolumna kierownicza
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Ja tez stawiam na pisate i moze lączenie zwrotnicy ze swożniem. Chyba zaczne od piasty i zobaczymy co bedzie...
Może znów corsa...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”