---Jest Corsa Rally ? :))) - update :)

Tematy nie związane bezpośrednio z Corsa. Zastosuj się do regulaminu działu.
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Łop

Post autor: sasiadwroc »

Mmm....chciałbym się podzielić moimi obecnymi doświadczeniami z ogumieniem, może się komuś przyda.
Jako, że nie byłem zadowolony z Michelinów Energy MX coś tam coś tam, to szukałem nowego obuwia.
Rozmiar 185/55 R14.... tak, to najlepszy kompromis na nasze dziurawe drogi i os-iki :) Zreszta większość slicków, mediatów itd....jest na ten rozmiar robiona.
Ale wracając; wypróbowałem Dunlop SP 2000. Na suchym super, pieknę trzymanie, dobre wyczucie hamowania. Na mokrym pełen dramat. Na syfie słabo ciągnie.
Potem Uniroyal Rally 550 (jakoś tak). Twarda guma. Na mokrym ok, na suchym nie bardzo się czułem.
Potem wreszcie Continental Sport Contact.
Powiem szczerze, że nie znałem wogóle Continentala. Zdziwił mnie bieżnik. Na boku taki agresywny, jakby do szutru, a przecież to obniżony profil i typowy asfalt.
No ale nic.... spróbowałem. I teraz mogę polecić tą gumę z czystym sumieniem. Raz, że hamowanie na suchym jest bardzo pewne i zdecydowane. Guma jest miękka. Przy pełnym hamowaniu z dużej prędkości tak naprawdę ciężko jest zrobić tak, żeby gumy zapiszczały. Fakt, że grzeją się niemiłosiernie i jak sądzę mają szybki współczynnik ścierania ;), ale efekty sa naprawdę super. Są jak "omc" slicki ( z małymi nacięciami ;))
Na mokrym jest też dobrze. Dobre odprowadzanie wody przez 3 szerokie pasy. Czuje się precyzję przy kierowaniu. Dla mnie wyznacznikiem było kopnięcię w gaz na 2 jce... poprzednie gumy zaczynały mielić i nie dało się ich uspokoić. Teraz jest po prostu rwanie do przodu :)
Podsumowując, polecam na pogodę i niepogodę oraz na syfek.

Aaa....i doszło do tego, że na tył spowrotem wróciły Micheliny Energy Mx coś tam coś tam.... bo nagle okazało się, że tył auta był za lekki, żeby go rzucić lewą nogą po łukuprzy Contich :) Za dobrze trzymały :)
A Michelin jest do tego stworzony :) Piszczy i zamiata na tyle jak chcę.
I chwała opatrzności, że już go nie mam na przodzie :)

Aaa... na przodzie mam 2,7 a na tyle 2,3 ...jakby kto pytał :) I sądzę, że w tej konfiguracji magicznych bucików to jest jak nalepsze rozwiązanko.
I pamiętajcie, że ja jestem "uderzony" :-p w stronę rajdów, więc niekoniecznie musi mój wybór pasować do 1/4 mili... jednak np. na codzień jest uważam git.
4 x Continental Sport Contact i jedzie się jak po szynach.
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

Wreszcie ktos sie przekonuje do continentala :-D. Sport contact slyszalem, ze sa dobre, ale jeszcze lepsze sa podobno premium :oko: (tylko trzeba uwazac bo przy wiekszym zuzyciu bieznika sa juz slabe)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Łop

Post autor: -=m&m=- »

sasiadwroc pisze:Jako, że nie byłem zadowolony z Michelinów Energy MX coś tam coś tam, to szukałem nowego obuwia.
ja jeżdże na Michelinach Energy XT1 i o ile na suchej nawierzchni da sie pojeżdzić to na mokrej można zapomniec o jeżdzie w łukach z wieksza prędkością :-? na szczeście tego modelu juz nie produkują :lol:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

no właśnie....na mokrym lub brudnym stają się niepewne...potwierdzam :)
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a ja polecam sprawdzic na wlasnej dupie jak dziala pirelli p-zero nero... roznica pomiedzy tymi, a reszta znanych mi wczesniej opon jest poprostu kosmiczna.. bez 2 zdan jest to najlepsza opona, na jakiej kiedykolwiek mialem przyjemnosc jezdzic!
Obrazek
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

no to ja tylko dodam.... że najlepszą oponą na jakiej jeździłem (ale nie moją Corsunią):) to jodełka Goodyear czyli jeśli się nie mylę to chybą Eagle F1 .... to co można zrobić na niej w czasie deszczu wydaje się przeczyć prawom fizyki. Jednak jedna sprawa. Ma ona na sobie jakąś dziwną warstwę gumy, po jej starciu już nie jest tak fajnie, pomimo wysokiego jeszcze bieżnika. Jakiś silikon cy cóś :-D ???

pozdrówka
Drobny cwaniak ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne rozmowy”