obniżenie sprężyn
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 12 maja 2005, o 09:02
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
obniżenie sprężyn
witam, chcialbym obnizyc i utwardzic zawieszenie jak najmniejszym kosztem, widzialem u kumpla w calibrze, takie klamry ktore sciskaja caly zwoj sprezyny, co o tym sadzicie??czy to jest bezpieczne??
- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Siemka!
Skorzystaj z opcji szukaj, bo o zawieszeniu i jego roznych ustawieniach w kazdym modelu Corsy bylo pisane duzo.
Tak na szybko...
Co do spinek, tudziez obcinania zwojow nic poza obnizeniem nie daja. Ba, przynosza odwrotny skutek, poniewaz amortyzator nie pracuje w odpowiednim zakresie.
Dlatego jedyna sluszna i bezpieczna droga do nizszego zawieszenia, to sprezyny i krotsze amortyzatory.
Skorzystaj z opcji szukaj, bo o zawieszeniu i jego roznych ustawieniach w kazdym modelu Corsy bylo pisane duzo.
Tak na szybko...
Co do spinek, tudziez obcinania zwojow nic poza obnizeniem nie daja. Ba, przynosza odwrotny skutek, poniewaz amortyzator nie pracuje w odpowiednim zakresie.
Dlatego jedyna sluszna i bezpieczna droga do nizszego zawieszenia, to sprezyny i krotsze amortyzatory.
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
po scieciu sprezyna sie obniza i utwardza bo jest mniej metalu
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: obnizenie sprezyn
Pomyliłeś forum. klub KAMIKADZE jest na inny serwerze.bartus88 pisze:witam, chcialbym obnizyc i utwardzic zawieszenie jak najmniejszym kosztem, widzialem u kumpla w calibrze, takie klamry ktore sciskaja caly zwoj sprezyny, co o tym sadzicie??czy to jest bezpieczne??
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
powiem tak: nie miałem porównania z linearnymi, jednak progresywne gdy na nie spojrzysz w dolnej części mają rzadsze zwoje, w górnej są bardziej ściśnięte. Wszystko przez to by rozkładały lepiej siły jakie napierają na nie.
Bo np. jedziesz po prostej to dół pracuje, gdy ostro w zakręt wchodzisz, to dół się ściska i dopiero wtedy zaczyna ten odcinek górny pracować, który jest mocniej ściśniety i co za tym idzie ciężej go ugiąć.
Na zdrowy rozum sądzę, że daje to lepszą stabilizację w zakrętach, albo np. w slalomie, gdzie prostuję się cała sprężyna. Wtedy jej skok jest nieduży i nie buja furką.
Słowem: dają wzrost sztywności wraz ze zwiększaniem się ugięcia sprężyn.
Ponadto w lepszym zawiasie stosuje się w jego górnej części dodatkowe sprężyny (cieńsze) tzw. pomocnicze. One są przydatne szczególnie w polskich rajdach Wtedy w połączeniu dobrym amorkiem nawet b. twardym, zawias pięknie wybiera dziury w drodze, nie tracąc przyczepności.
Bo np. jedziesz po prostej to dół pracuje, gdy ostro w zakręt wchodzisz, to dół się ściska i dopiero wtedy zaczyna ten odcinek górny pracować, który jest mocniej ściśniety i co za tym idzie ciężej go ugiąć.
Na zdrowy rozum sądzę, że daje to lepszą stabilizację w zakrętach, albo np. w slalomie, gdzie prostuję się cała sprężyna. Wtedy jej skok jest nieduży i nie buja furką.
Słowem: dają wzrost sztywności wraz ze zwiększaniem się ugięcia sprężyn.
Ponadto w lepszym zawiasie stosuje się w jego górnej części dodatkowe sprężyny (cieńsze) tzw. pomocnicze. One są przydatne szczególnie w polskich rajdach Wtedy w połączeniu dobrym amorkiem nawet b. twardym, zawias pięknie wybiera dziury w drodze, nie tracąc przyczepności.
Drobny cwaniak
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
po krotce sprezyna progresywna utwardza sie w miare coraz wiekszego nacisku tzn. poczatkowo zachowuje sie jak zwykla sprezyna linearna (o stalym ugieciu w stosunku do obciazenia), a potem zaczyna uginac sie mniej pod tym samym obciazeniemKotlin pisze:No wlasnie skoro juz jestesmy przy temacie sprezyn moze mi ktos wytlumaczyc o co chodzi z tym sprezyna progresywna itp. ktore sa lepsze.
EDIT: Sasiad Ty szybciochu
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie nie ... grubość jest ta sama. Tylko różnią się gęstością zwoju. Na dole szerzej, na górze mocniej (bliżej siebie).Kotlin pisze:Qmam.Progresywne maja rozna grubosc drutu?? a linearne maja jednakowa tak dobrze gadam??
tu masz progresje: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=62336445
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2005, o 14:53 przez sasiadwroc, łącznie zmieniany 1 raz.
Drobny cwaniak
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a tego to nie wiem... umnie było zawsze tej samej grubości...Kotlin pisze:No dobra a w takim razie u mnie w corsie ori springi mialy rozna grubosc drutu tzn im blizej konca tym cienszy i jednej sie peklo zakupilem nowe i te juz maja jednakowa grubosc(te sa trwardsze i to sporo)
Mowa o tyle.
Wiec czym to jest podyktowane cwaniaczki
A mówiliśmy cały czas o progresji na przodzie.
Drobny cwaniak
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
podsumowujac:
- sprezyn nie sciska sie klamrami, bo nie jest to bezpieczne (klamra zawsze moze sie rozkrecic..)
- sprezyna normalna ma na calej dlugosci taka sama strzalke ugiecia (czyt. jest tak samo twarda na calej dlugosci)
- sprezyna progresywna ma zmienna strzalke ugiecia, czyli zmienna gestosc zwojow (czyt. na jednym koncu jest miekka, na drugim twarda)
- sprezyna po obcieciu NIE JEST TWARDSZA, dawno takiej bzdury nie slyszalem
-sprezyny pomocnicze stosuje sie tylko w gwintach, bo tylko tam jest na nie miejsce
a na koniec warto powiedziec, ze wszystko to zostalo juz kiedys napisane w archiwum
- sprezyn nie sciska sie klamrami, bo nie jest to bezpieczne (klamra zawsze moze sie rozkrecic..)
- sprezyna normalna ma na calej dlugosci taka sama strzalke ugiecia (czyt. jest tak samo twarda na calej dlugosci)
- sprezyna progresywna ma zmienna strzalke ugiecia, czyli zmienna gestosc zwojow (czyt. na jednym koncu jest miekka, na drugim twarda)
- sprezyna po obcieciu NIE JEST TWARDSZA, dawno takiej bzdury nie slyszalem
-sprezyny pomocnicze stosuje sie tylko w gwintach, bo tylko tam jest na nie miejsce
a na koniec warto powiedziec, ze wszystko to zostalo juz kiedys napisane w archiwum
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
markos a ja dalej bede sie upieral ze sprezyna po scieciu jest twardsza, wiem bo mam znajomych startujacych w kjsach ktorzy np kupuja seria sprezyny od diesla i je skracaja i jest spoko.
jesli skracasz sprezyne to robi sie mniej materialu resujacego przez co sie utwardza. jak nie wierzysz to wez sprezynke z dlugopisa i potestuj, a potem mi przyznasz racje
jesli skracasz sprezyne to robi sie mniej materialu resujacego przez co sie utwardza. jak nie wierzysz to wez sprezynke z dlugopisa i potestuj, a potem mi przyznasz racje
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No ale na zdrowy rozum. Jak coś może zmienić swoją twardość, poprzez uciecie kawałka elementu. Ani nie zachodzą wtedy zadne obróbki technologiczne, ani chemiczne, żadne hartowanie. To jak to ma się stać. Podzielam zdanie, że jest to tylko wrażenie, gdyż mniejsza powierzchnia sprężyny mniej resoruje, dobija być może i daje efekt twardości. Dodatkowo jeszcze może potęgować fakt, że auto siedzi niżej i jest kolejne złudzenie, że się mniej wychyla. Ale resorowanie nadal jest tylko z nazwy resorowaniem.
No bo nic się samo z niczego nie dzieje.
Spróbowałem na długopisie, uciąłem spreżynkę i nadal tak samo ją ściskam Nie odczuwam oporu zwiększonego
Ja wiem jedno, wszelkie klamry, ucinania sprężyn uważam za niebezpieczne. Ktoś obliczył jaką mają mieć długość i ilość zwoi. I myślę, że ten ktoś był nawet napewno inżynierem.
No bo nic się samo z niczego nie dzieje.
Spróbowałem na długopisie, uciąłem spreżynkę i nadal tak samo ją ściskam Nie odczuwam oporu zwiększonego
Ja wiem jedno, wszelkie klamry, ucinania sprężyn uważam za niebezpieczne. Ktoś obliczył jaką mają mieć długość i ilość zwoi. I myślę, że ten ktoś był nawet napewno inżynierem.
Drobny cwaniak
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
i ja mysle, ze w tym tkwi caly sekret - diesel ma mocniejsze sprezyny, a obcinajac je poprostu obnizaja srodek ciezkosci samochodu, twardosc pozostaje bez zmianradzio_gsi pisze:..kupuja seria sprezyny od diesla..
i tego nalezy sie trzymac, wszelkie tjuninki domoroslych fachowcow moge miec przykre konsekwencjesasiadwroc pisze: Ja wiem jedno, wszelkie klamry, ucinania sprężyn uważam za niebezpieczne. Ktoś obliczył jaką mają mieć długość i ilość zwoi. I myślę, że ten ktoś był nawet napewno inżynierem.
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ja bym też powiedział, że to tylko wrażenie z tym skracaniem sprężyn (zresztą z tyłu i tak nie ma co skracać) Napewno coś się zmienia, bo po skróceniu jest mniejsza masa "resorująca" i zmienia się cała charakteystyka zawieszenia. Z tego co mi wiadomo to twardość sprężyny, zależy od długości, grubości, ilości, gęstośći zwojów, ale przede wszystkim od zastosowanego materiału, oraz obróbek przeprowadzonych na nim.
Ale mi się wydaje, że tu zaszła pewna pomyłka, bo odniżanie zawieszenia a jego utwardzanie to 2 różne sprawy.
Ale mi się wydaje, że tu zaszła pewna pomyłka, bo odniżanie zawieszenia a jego utwardzanie to 2 różne sprawy.
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja jestem pewien i moge z kazdym sie zalozyc. wiadc ze dawno nie mieliscie fizyki
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
moze nie poczul, ja dalej bede sie opieral na fizyce i twiedzil ze sie utwardzi
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze