Przy jakich prędkościach zmieniać biegi w C12NZ?
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Przy jakich prędkościach zmieniać biegi w C12NZ?
Witam,
W moim C12NZ nie mam obrotomierza. Jest skrzynia czterobiegowa, a ja bym chciał zmieniać biegi przy takiej prędkości obrotowej, bym nie poszedł z torbami
Przy jakiej szybkości należy zapinać kolejno 2. 3. i 4. bieg ?
W moim C12NZ nie mam obrotomierza. Jest skrzynia czterobiegowa, a ja bym chciał zmieniać biegi przy takiej prędkości obrotowej, bym nie poszedł z torbami
Przy jakiej szybkości należy zapinać kolejno 2. 3. i 4. bieg ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1.Nikt ci na to nie odpowie, bo skąd mamy wiedzieć ile u ciebie przekłamuje licznik.
2. Kup obrotomierz, może być nawet od fiata 125p, pasuje idealnie w miejsce zegara, kosztuje grosze.
3. Chcesz jeździć oszczędnie, jedz jak emeryt.
4. Przy tym silniku to każda jazda jest "na emeryta"
5. Opcja szukaj się kłania.
2. Kup obrotomierz, może być nawet od fiata 125p, pasuje idealnie w miejsce zegara, kosztuje grosze.
3. Chcesz jeździć oszczędnie, jedz jak emeryt.
4. Przy tym silniku to każda jazda jest "na emeryta"
5. Opcja szukaj się kłania.
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Ech... chyba będę musiał na obrotomierz się zdecydować...kristo pisze:1.Nikt ci na to nie odpowie, bo skąd mamy wiedzieć ile u ciebie przekłamuje licznik.
2. Kup obrotomierz, może być nawet od fiata 125p, pasuje idealnie w miejsce zegara, kosztuje grosze.
3. Chcesz jeździć oszczędnie, jedz jak emeryt.
4. Przy tym silniku to każda jazda jest "na emeryta"
5. Opcja szukaj się kłania.
1. Nie przekłamuje, mam nadzieję W=1149, skrzynia to F10 IV, a oponki - 145/80R13
2. pomyślę
3. jazda po emerycku mi szybko załatwi wał korbowy, panewki itp.
4. Jak na pierwsze autko, to moc ma w sam raz
5. Opcja szukaj nie pomogła
A rozpiska jaka mnie interesuje - to może kiedy jest maksymalny moment (przy jakiej prędkości na którym biegu) - bo jazda "około niego" się okazuje najbezpieczniejsza dla silnika.
Ale tak z czystej ciekawości się pytałem - uczono mnie, że dwójkę do 40, trójkę do 60, czwórkę do 80.
Ale na czwórce to by się już skończyło, więc
2->50
3->70
4-> do końca
A Wy jak jeździcie ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
przeciez skoro masz 4 biegi to sa one krotsze niz w 5biegowej. ja obstawiam 2 spokojnie do 75, 3 do 120-130 i 4 do konca
EDIT: myslalem ze chodzi o krecenie motoru ehehhe. wiec 2-40,3-60,4-80
EDIT: myslalem ze chodzi o krecenie motoru ehehhe. wiec 2-40,3-60,4-80
Ostatnio zmieniony 26 sty 2006, o 19:41 przez Porszak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jeżeli szukasz oszczędności w spalaniu, to kwestia zmiany biegu na wyższy jest tylko jednym z elementów tego.
Każdy silnik jest inny, ma inną skrzynie itd, więc ten kto ciebie uczył zmiany biegu przy prędkości określił to dla samochodu Punto 1.2, na którym pewnie robiłeś prawko- i wcale nie musi być tak samo dla corsy 1.2 która jest słabszym autem.
Wartości dla Twojego silnika:
Moment:86/2800
Moc: 45/5000
Każdy silnik jest inny, ma inną skrzynie itd, więc ten kto ciebie uczył zmiany biegu przy prędkości określił to dla samochodu Punto 1.2, na którym pewnie robiłeś prawko- i wcale nie musi być tak samo dla corsy 1.2 która jest słabszym autem.
Wartości dla Twojego silnika:
Moment:86/2800
Moc: 45/5000
- geo022
- Swój
- Posty: 822
- Rejestracja: 14 lut 2005, o 12:32
- Lokalizacja: Piekary
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
temat z dupy emes
kto ci na to odpowie
sam mam c12nz na f10 -4biegach i zalezy jak chcesz jezdzic ja jezdze tak
1---->30
2---->70
3---->100
4----->ile mozna a za duzo sie nie da
nie ciagam do konca ale jakos w pojedynke mozna powiedziec ze sie poruszam -ze spalaniem wyrabiam w okolicach 10 litro /100km gazu
max predkosci jakie osiągałem
1---->45 i odciecie
2----->85 i odcięcie
3------>130 i dalej nie szedlem
4------> 150 ( gdzie 145 to v max wiec licznik cos pewnio przeklamuje)
a jazda na emeryta
1---->ruszam
2---->do 25
3---->25
4----->45 ale tego nie polecam
kto ci na to odpowie
sam mam c12nz na f10 -4biegach i zalezy jak chcesz jezdzic ja jezdze tak
1---->30
2---->70
3---->100
4----->ile mozna a za duzo sie nie da
nie ciagam do konca ale jakos w pojedynke mozna powiedziec ze sie poruszam -ze spalaniem wyrabiam w okolicach 10 litro /100km gazu
max predkosci jakie osiągałem
1---->45 i odciecie
2----->85 i odcięcie
3------>130 i dalej nie szedlem
4------> 150 ( gdzie 145 to v max wiec licznik cos pewnio przeklamuje)
a jazda na emeryta
1---->ruszam
2---->do 25
3---->25
4----->45 ale tego nie polecam
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Z dupy temat na maxa!!!
Bedziesz jechal po miescie i patrzyl na licznik zeby zmienic bieg???no nie prosze ,zaraz mi polamie nadgarstki!!!
Masz uszy i chyba slyszysz jak silnik pracuje... Zapewne jezdzisz juz troche to co nie znasz swojego auta i silnika??
Ja moglbym bez licznika i obrotomierza jezdzic!!!no bez licznika troche gorzej bo pewnie posypaly by sie mandaty... ale obrotomierz... nie no nie moglem sie powstrzymac... :0
Ja na twoim miejscu wogole bym ich nie zmienial zeby nie zepsuc silnika...
aha i od kiedy jazda emerycka psuje silnik!!!-takich bzdur jeszcze nie slyszalem... nie no nie moge...
Bedziesz jechal po miescie i patrzyl na licznik zeby zmienic bieg???no nie prosze ,zaraz mi polamie nadgarstki!!!
Masz uszy i chyba slyszysz jak silnik pracuje... Zapewne jezdzisz juz troche to co nie znasz swojego auta i silnika??
Ja moglbym bez licznika i obrotomierza jezdzic!!!no bez licznika troche gorzej bo pewnie posypaly by sie mandaty... ale obrotomierz... nie no nie moglem sie powstrzymac... :0
Ja na twoim miejscu wogole bym ich nie zmienial zeby nie zepsuc silnika...
aha i od kiedy jazda emerycka psuje silnik!!!-takich bzdur jeszcze nie slyszalem... nie no nie moge...
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Klari luzio. na ucho nie uslyszysz czy masz 2kobr czy 3kobr. za to jak masz obrotek i zerkasz na niego i zmieniasz biegi w okreslonym momencie to pozniej owszem ucho slyszy obroty przy ktorych wbijasz nastepne biegi.
w podolocie na ucho to trzeba zmieniac przy 3kobr bo jest glosno jak w odrzutowcu i przy tym nie jedzie
w podolocie na ucho to trzeba zmieniac przy 3kobr bo jest glosno jak w odrzutowcu i przy tym nie jedzie
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja wczesniej nie mialem obrotka i jakos zmienialem biegi wedlug ucha ...
Przeciez czujesz jak chodzi silnik w jakim polozeniu masz noge na gazie itd... Znajac auto nie potrzeba obrotka i skalujac sobie wedlug licznika kiedy zmienic bieg to paranoja
Przeciez czujesz jak chodzi silnik w jakim polozeniu masz noge na gazie itd... Znajac auto nie potrzeba obrotka i skalujac sobie wedlug licznika kiedy zmienic bieg to paranoja
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Nowy
- Posty: 104
- Rejestracja: 17 maja 2005, o 00:37
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-=kLaRi=- pisze:Ja wczesniej nie mialem obrotka i jakos zmienialem biegi wedlug ucha ...
Przeciez czujesz jak chodzi silnik w jakim polozeniu masz noge na gazie itd... Znajac auto nie potrzeba obrotka i skalujac sobie wedlug licznika kiedy zmienic bieg to paranoja
to takie nieprofesjonalne .....
C20XE juz niedługo
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
wiem jak sie jezdzi na sluch, bo tak jezdzilem, ale uchem nie uslyszysz wyraznie czy masz 2 czy 3kobr, prawda? wyraznie to uslyszysz albo poczujesz odcinke .nie mowie ze nie mozna i nie da sie jezdzic na uszy, ale z obrotkiem jest lepiej, wygodniej, bezpieczniej, itd i nie wiem jak Wy ale ja zawsze jakos obrotek widze i droge rowniez za to nie zawsze widze predkosciomiez. jak wiadomo w sportowych autach centralnie jest obrotek a w tych torowych/rajdowych jest tylko obrotek mimo ze mogliby jezdzic na sluch przeciez. Owszem auto sie czuje ale ja w tej chwili nie wyobrazam sobie jazdy w czasie ktorej krecisz silnikna sluch. co innego bulkowanie do sklep u
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Macie rację, że trzeba na słuch jeździć Niemniej jednak, ten słuch sobie trzeba wyrobić do konkretnego samochodu. Dotąd poza szkoleniowym Punto jeździłem innymi oplami, ale z większymi silnikami, a jeden z nich to był diesel, więc trudno nabyć jakiegoś doświadczenia :]
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Sznaps
- Nowy
- Posty: 220
- Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Kręcenie tych silniczków mija się z celem bo tylko chałasują przeraźliwie a efektów żadnych.
No bubbles no beer
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 sty 2006, o 18:49
- Lokalizacja: z prowincji
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
A co tam, cierpiałem ostatnio na brak zajecia i machnąłem sobie taki oto wykresik:
Teoretycznie odpowiada on Corsie A z silnikiem C12NZ i skrzynią f10 o przełożeniu głównym 3,74 i na seryjnym ogumieniu (145/80R13).
Wykresik może być pomocny, jeżeli ktoś nie ma obrotomierza.
Mam nadzieję, że wszystko policzyłem prawidłowo.
Uwagi forumowych speców mile widziane.
A tak swoją drogą, to sam jestem ciekaw, czy te teoretyczne obliczenia zgadzają sie z praktyką.
Prawda to, ze przy 120km/h jest tylko 3k obr??
Teoretycznie odpowiada on Corsie A z silnikiem C12NZ i skrzynią f10 o przełożeniu głównym 3,74 i na seryjnym ogumieniu (145/80R13).
Wykresik może być pomocny, jeżeli ktoś nie ma obrotomierza.
Mam nadzieję, że wszystko policzyłem prawidłowo.
Uwagi forumowych speców mile widziane.
A tak swoją drogą, to sam jestem ciekaw, czy te teoretyczne obliczenia zgadzają sie z praktyką.
Prawda to, ze przy 120km/h jest tylko 3k obr??
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
A możesz policzyć dla F10 o przełożeniu 4.53 ?bullko pisze:A co tam, cierpiałem ostatnio na brak zajecia i machnąłem sobie taki oto wykresik:
Teoretycznie odpowiada on Corsie A z silnikiem C12NZ i skrzynią f10 o przełożeniu głównym 3,74 i na seryjnym ogumieniu (145/80R13).
Wykresik może być pomocny, jeżeli ktoś nie ma obrotomierza.
Mam nadzieję, że wszystko policzyłem prawidłowo.
Uwagi forumowych speców mile widziane.
A tak swoją drogą, to sam jestem ciekaw, czy te teoretyczne obliczenia zgadzają sie z praktyką.
Prawda to, ze przy 120km/h jest tylko 3k obr??
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601