Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallblock

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallblock

Post autor: Porszak »

MODEL: 1998, Opel corsa B 1.0 12v x10xe, 3D

SILNIK:
- swap na c16xe
- powiększona średnica cylindrów
- obrobiona głowica, zawory, kanały
- zmieniony wał i tłoki
- dól wyważony statycznie i dynamicznie
- regulowane kołka rozrządu PiperCams
- wałki rozrządu Schrick 264

UKŁAD DOLOTOWY:
- ITB z 4 age zamknięte w boxie i w planie dolot ze zderzaka do tegoż boxa
Było:
- dolna część kolektora dolotowego z x16
- box na wzór Mantzla, wersja druga, powiększone elipsy na wlocie do kolektora z wym. 28x45 do 32x48, spasowane z boxem
- seryjna puszka z papierowym wkładem z otworem od strony błotnika
- przepustnica 60mm mojego projektu, z max krotkim korpusem 35mm, żeby zostawić puszkę filtra i nie zakładać stożka

UKŁAD WYDECHOWY:
- wydech 2.25" by el-tech
- środkowy tłumik przelot, końcowy komorowy
- kolektor wydechowy SuperSprint

ELEKTRONIKA:
- komp seria+odcinka z 6500 na 7000
- temp i ciśnienie oleju VDO
Plany:
- remap

UKŁAD NAPĘDOWY:
- skrzynia seria F15
- tarcza sprzęgła większa o 5mm na średnicy

ZAWIESZENIE:
- amortyzatory Koni Sport
- sprężyny przód czarny Eibach(zmierzone -40mm), tył zielony Weitec (zmierzone -50mm)
- poliuretan MTech na stabilizatorze przednim i tylnim Whiteline'a
- stabilizator przód 26mm i tył 22mm H&R

HAMULCE:
- przód 280x26mm
- tył seria
Plany:
- nawiew na tarcze

BODY:
- lampy przód Arteb black
- zderzak przod GSi polift własnej produkcji
- lotka GSi

WNĘTRZE:
- boczki z wersji na 100-lecie opla
- kubełek kierowcy, szelki 3", kierownica OMP z nabą

AUDIO:
- polskie radio Trójka

ObrazekObrazekpomarańcz to dolot seria z 1.4, a reszta z Mantzlem
MOC: 176KM przy 7000 obr/min i 187Nm przy 6000 obr/min

A tutaj zaczynam opis chronologiczny:
tak zaczyna sie historia :lol:
Obrazek silnik od markosa/basisty. z wierzchu ok zobaczymy co w srodku slychac za jakis czas. i jak zauwazyl markos. ten silnik chyba juz jednago swapa ma za soba. widac po instalacji

a moze by to wlozyc do tego?? :lol: Obrazek

z pierwszych tuningowych gratow, jest wydech Wow'a widac go tam troszke przy skodzie

zderzak ma przerwe bo tymczasowo jestem malo sprawny :lol:

Plany to generalnie to czego nie zroblil markos
Po kolei:
- rozebranie w celu ogledzin
- kompletne wywazenie dolu czyli wywazenie tlokow, korbowodow, wału i wywazenie dynamiczne
- albo odelzenie kola zamahowego, albo zalozenie majkowego od 1.4 jak mi sprzeda :-P :lol:
- obrobka glowicy
- walki. mialy byc nawet 27x ale chyba beda w kocu 264
- zrobienie dolotu i wydechu

updat'y beda w tym poscie :)6

update nr 0.5:
dzis wymienialem sprezyny z przodu bo troche nisko bylo (cos kolo 50mm) . zalozylem podobno 40mm Weitec'i. przod powedrowal o ok 20+mm w gore :0 . wiecej niz bym chcial, ale pod ciezszy silnik będzie chyba ok. co ciekawe tyl tez sie podniosl troszke, a nie byl ruszany.
Obrazekzawias prawie 50mm nizej od serii
Obrazeki zawias od Foxaro tylko z przodu, teoretycznie 40mm, a praktycznie chyba blizej mu do 35 albo 30 przy obecnym silniku.

no wiecupdate nr 1 z dn 15.09:
wczoraj zdjąłem wiązkę, która w zasadzie już była odpieta i opisana, i tylko sobie wisiała na silniku. Obrazek
Odkręciłem kolektor dolotowy. Żeby rzeźbić boxa trza założyć od x16/14 ale nie moglem wyjac listwy z wtryskami ze starego. Dla porównania wpływu recylkulacji spalin EGR na czystość kolektora fotki:
c16xe bez egrObrazek i x16xe z egrObrazek

takie graty już saObrazek
-walki 264 schrick
-kolektor wydechowy supersprinta podobno i wydech wow'owy 2.25"
-model boxa od majka

i na koniec, wyścig zbrojen?moze jak włożę walek od seha to od razu bedze 130ps bez boxa?
Obrazek

mały updata'cik nr 1.5: 18.10.06
dzis zmierzylem kompresje c16xe, mierzone bylo na zimnym oczywiscie (silnik stoi luzem w garażu), powinno sie na cieplym
1 cyl. 13.5
2 cyl. 14
3 cyl. 14.5
4 cyl. 14
czyli calkiem niezle
zmierzylem tez w litrowce i wyszlo 14.5; 14.25; 14.5. stopien sprezania jest w obu silnikach ten sam 10.5:1

update nr 2: 19.10.06
przyszla dzis pewna paczkaObrazekObrazek

jak się patrzy na tlok pochodzacy z 1.8Obrazek to cos (kazdy na pewno zobaczy co) się rzuca w oczy w porównaniu np. z tlokiem od sehaObrazek
zestaw: tłok, korbowód, sworzeń, pierscienie od seha 1080g, ten sam zestaw od 1.8 710g :lol:

caly zestaw ma podobno cos kolo 8kkm przejechane, niedługo zaatakuje go z jakims mikromierzem

i jeszcze jedna rzecz. Jaki olej był/jest (jeszcze) w basisto-markoso-porszakowym silniku?
Syntetyk. Oto skad to wiadomoObrazek. Olej który zawiera najwięcej detregentow/środków myjących itp. rozmywa czarny brud z oleju na cala plame, poza tym plama z c16xe zrobila sie najwieksza (!kapalem tyle samo kazdego oleju), polsyntetyk (plama pochodzi z x10xe ktory obecnie jezdzi waucie wiec wiem co w nim jest) mniejsza, no i mineral (pochodzi ze skody 120 wiec latwo domyslec sie czym jest zalan tamten silnik) wyglada zupełnie inaczej.
(tak mnie uczyli w szkole, myślę ze dobry sposób. No i różnica nie jest subtelna, a znaczna)

update nr 3: 9.11.06

Wreszcie skończyłem demontaż silnika: bez czapki Obrazek Obrazek ,
bez miski Obrazek i bez niczego :lol: Obrazek ostatnie wspolne chwile, zostal 4 tloczek
A tutaj przyszłościowe myslenie panow inżynierów z opla (miejsce na czujnik) 8) Obrazek

Tak wyglądają tłoki Obrazek, z drugiej strony sa zuzyte ciut mocniej. Dlaczego? o tym później.
Tak panewki korbowe, górne czyli te mocniej obciążone Obrazek, a tak główne dolne (również mocniej obciążone) Obrazek

Pierwsze wspólne chwile nowego walu i starego bloku. Pojemność z foto cos kolo 1720 Obrazek Obrazek wystaje tyle ile powinien. niestety stara pompa oleju nie pasuje i potrzeba nowej.
jesli chodzi o szczelność to dol silnika był w znakomitej formie. 0 wycieków, a zimmeringi suche jak pieprz :lol:

Jest jeden maly problem, ale do rozwiazania. Po przejściu tloka przez GMP, stopa korbowodu zaczepia o dol cylindra (zaczepia tylko po jednej stronie, a z drugiej strony przechodzi). Wynika z tego ze osie pionowe cylindrow nie sa ustawione w jednej, pionowej płaszczyźnie z osia (pozioma) wału. Stad tez nierównomierne zużycie tłoków po obu stronach. Takie rozwiązanie stosuje się chyba po to by zmniejszyc obciążenie całego układu tlokowo-korbowego

update nr 3.5: 11.03.07

zakupilem cos takiego. kolejna rzecz przechodnia w klubie
Obrazekciezki jest byk i gruby :D
prace nad silnikiem sa na koncu etapu rozkminek :lol:

update nr 4: 17.04.07

no wiec dzis corsa wjechala bez (sory za balagan w tle)Obrazek

i wyjechala z tymObrazek
poliuretany zalozone na smar do przegobow

stabilizator dotyka katalizatora :lol: ale nie wali na ulicy (przynajmniej ja w srodku nie slysze). stuka tylko jak silnik lapie 500obr/min albo mniej - padajaca przeplywka, znowu

jezdzilem malo ale zadowolony jestem bardzo. subiektywnie, czuje ze jakos inaczej, ale nie wiem na ile to czucie spowodowane jest autosugestia :lol:

update nr 4.5: 23.04.07

poniewaz stabilizator sie ulozyl i zaczal stukac donosniej i czesciej, i prawie na kazdej nierownosci musial sie zdemontowac i jest seria. po jazdach z jednym i drugim stabilizatorem (mam jeden testowy zakret) moge powiedziec tyle ze roznica w twardosci jest spora i w prowadzeniu tez.
moja dupa czuje ze robiac wezyka (lewo, prawo) na szerkosci jednego pasa auto buja sie wyraznie mniej na H&R (moze test niezbyt blyskotliwy, ale jakis tam jest)

seria w 1.0 ma srednice 18mm
H&R 26mm
drazki reakcyjne 23mm
Obrazek
na foto seria i Eibach

update nr 5: 14.05.07

doszedl spadek po Adasiu Obrazek

oraz Obrazek o co tu chodzi? Mierzymy pojemnosc komory spalania w glowicy. Te biale szmatki wystające z boku….. tfu.. jakie szmatki? to sa podkładki poziomujące :lol:
tak wyglądał pomiar Obrazek dwie komory mierzyłem na oko, obserwując by lustro oleju było rowno z plaszczyzna głowicy, tak by nie tworzyl się menisk.
A drugie dwie w ten sposób ze przykryłem je kawałkiem pleksy i wlewałem olej przez otowr (powinien być drugi otwor-odpowietrznik, ale obeszlo się bez niego), dokad spod plexsy nie wyszlo powietrze.
Takie wyniki. Obrazek Do obliczenia pojemności calej komory należy dodac to co w tloku o ile nie jest plaski (powinno się tez uwzględnić objętość jaka daje luz tloka w cylindrze. Objetos od denka do 1 pierscienia) oraz pojemność jaka „daje” uszczelka

Przy okazji dokonałem paru drobnych pomiarow pod inne drobne pierdolki, o których w ktoryms z kolejnych doładowan


update nr 6: 29.05.07

Obrazek
wykopany w garazu oil catch can made by moj ojciec do malucha jako powiekszenie ukladu dolotowego :lol: . po malym tuninku sprawdzi sie w corsie.
ObrazekTutaj złożony po rozwiercie dol z wnętrznościami
ObrazekDolozona glowica do przymiarki pod kieszonki w tlokach
ObrazekI połowiczne rezultaty pomiarow


update nr 6.5: 18.07.07

jakis miesiąc temu miał miejsce taki zakup, tasma ceramiczna termoizolacyjna, na pol z majkiem, 8zl za metr, 1200*C, tutaj rolka 25m
Obrazek

teraz zestaw mlodego mechanika :lol: :lol:
Obrazek

tloki ktore maja byc w silniku zwazylem ze sworzniami, bez pierscieni i ich masy przedstawily sie nastepujaco; 307g, 307,6g, 307,2g i 306. tloki beda wywazone takze trza bedzie rownac w dol a juz mialem nadzieje ze beda tak idealne ze wszystkie sie zmieszcza w 307g.
dla porownania zwazylem tlok od c16xe rowniez ze sworzniem i bez pierscieni i jemu wyszlo 347g takze roznica jest spora

a tutaj efekty innych prac i zakupow, dosłownie z ostatniej chwili:
najpierw mantzel, wreszcie wyrzezbiony tylko wymaga drobnego liftingu
Obrazek

moj oil catch can-moglby byc wiekszy, ale mam nadzieje ze ten bedzie ok. odma chyba jednak bedzie otwarta, ale to zalezy od stopnia komplikacji zapiecia podcisnienia sprzed przepustnicy w polaczeniu z dolotem na mantzlu
Obrazek

kolejne czesci do silnika. brakuje jeszcze paru srubek bo ASO dziala jak dziala
ObrazekObrazek
sruba do walu o innym niz normalnie skoku, ktora prawie przyprawila mnie o zawal, a wlasciwie ten nietypowy skok gwintu, jednak dzieki Adasiowi wsio sie wyprostowalo

nastepnym razem pokaze Wam ciekawsze dla Was wszystkich, mam nadzieje, rzeczy

update nr 7: 02.09.07
w tym momencie trwa kilkunastudniowa przerwa. Powodem sa rzeczy typu szkola, brak czasu, brak wszystkich potrzebnych pierdolek przede wszystkim uszczelek roznego rodzaju.
Poniezej kilka fotek nazbieranych przez 1.5 miesiaca
Obrazekto już wszystkie z nowych srubek
ObrazekObrazekwypolerowany zostal boxik, jednak ten jest komercyjny
przyjechaly graty z obrobki (08.08 )
najpierw czapka.
kanaly wylotowe.
przedObrazek, w trakcieObrazekObrazek, poObrazek
oraz dolot po powiekszeniu i obrobieniu kanalow, widac wypolerowane zaworyObrazek
plus jeszcze dwa wykresiki
ObrazekObrazek

teraz kolektor wydechowy
przedObrazek, w trakcieObrazek te cycki byly podobnie wyfrezowane jak odpowiedniki w czapce,
poObrazek (poza napawaniem wszystko przy kolektorze robilem sam)

i reszta czyli wywazone:
tloki ze sworzniamiObrazekObrazek
korbowodyObrazek
i odchudzone kolo zamachowe, wywazana z walem i reszta kolek Obrazek

kilka dni szczęścia :lol: (21.08-wtorek)
w niedziele zalozylem pierscienie, wpuscilem tloki w blok i zalozylem wal. wszystko bylo poskrecane, poza 5 podpora walu, ktora idzie na mase uszczelniajaca. osotatni obrot walu przed jej montazem, aby sprawdzic czy wogole robi pelny obrot i znok. :-x wal sie blokuje :bardzozly: . byla godzina 24 wiec zamknalem garaz i rozjechalismy sie z chlopakami do domow
wczoraj-akcja frezowanie, demontaz pierscieni z tloka, przymiarka, wsio ok. we wtorek ponowne mycie bloku i skladanie od poczatku.
Obrazekrobie mu dobrze, oczywiście z olejem żeby był poslizg :lol:
ObrazekObrazektroche wypolerowalem tloki
ObrazekObrazekten balagan powstal na skutek zblokowania sie walu

Obrazek-moj najwierniejszy kibic :oko: , czasem nieco znudzony
(25.08 )
Obrazekpo ponownym zlozeniu tak prezentuje sie caly dol
Obrazekkomory spalania
Obrazeknowe szklanki, seryjne, ale lzejsze od tych ktore byly wlozone w fabryce oraz tarcza, niby Sachs, a jednak wykonana przez Luka (Luk robi na 1 montaz do 1.8 ) ta tarcza pasuje na styk (dzieki za podpowiedz Adas i Mike)
Obrazek
brakuje zimmeringu na wal z przodu(str rozrzadu), uszczelki pod odme i byc moze jeszcze czegos czego brak dopiero sie ujawni :lol:
Obrazeknowy, jeszcze niekompletny rozrzad (gory nie ma bo nie zaostaly wpakowane popychacze) i prawie nowa pompa oleju, ktora wymusza pewne przerobki czyt. utrudnia zycie

(okolice 20 wrzesnia)
jeszcze kilka fotek z koncowki skladania silnika. przyszly graty wiec cos sie ruszylo.
Obrazeklans ma byc :-P
Obrazekgrubo, ale miska nie cieknie
Obrazekprzy okzji porownanie serii i schricka 264
Obrazekzalewamy olej by za chwile sprawdzic czy pompa poda go na gore
Obrazekolej jest na gorze :-D
ObrazekObrazekgotowy by sie wbic pod maske


update nr 8 swap: 25.10.07

(22.09.07 sobota)
Obrazekgodz. 11 corsa juz bez maski wjezdza do garazu
Obrazekinwentarz...
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazekwreszcie poszedl do gory na wciagarce, ktora przepuszczala i napedzila troche strachu :lol:
Obrazek cos kolo 23 kiedy przyjechala, chyba obiadokolacja :bardzozly:
Obrazekmlodszy, mniejszy i starszy, wiekszy :D
Obrazekpo raz kolejny straszyla nas wyciagarka
Obrazekale sie udalo i tak po 1 w nocy zakonczyla sie sobota
(23.09.07 niedziela)
Obrazeknowy wydech, Obrazek i razem z nim nowa gleba :oko:
w niedziele walczylismy z wydechem i kablami. czesc szla kolor w kolor i to bylo proste, reszty trzeba bylo szukac i przegladac obie wiazki, troche sie zastanawiajac.
(24-27.10.07 poniedzialek-czwartek)
Obrazek elekrycznej walki ciag dalszy
ObrazekObrazek
Obrazekwyjazdu na przerobke wydechu
Obrazekod lewej:przemek, porszak i sylwester, ktory zaopatrywal nas w browary

w niedzile skonczylismy o 3.od poniedzialku pracowalem na 2 zmiane wiec spotykalismy sie z chlopakami o 24 w garazu i dzialalismy. w srode ok 3 rzucilem haslo, ze moze tak bysmy sie zbierali do domu juz. uslyszalem ze nie. klecimy kable dokad nie skonczymy, i tak nam zeszlo do 5.45 (już we czwartek) kiedy zamknalem garaz. ludzie przychodzili po auta i jechali do pracy. Czwartek byl wolny od dlubania, jako ze spalem tylko godzine bo o 7 rano juz musialem wstac :lol:
w srode przyjechal elektryk i ogarnal temat przekaznika do pomy paliwa, w piatek juz corsa jezdzila,wprawdzie z chlodnica od 1.0 bo ta od 1.6 ma niezla dziure. Wymiary chlodnic te same. Najpierw wyprawa do znajomego mechanika co by wszystko skontrolowal i dokręcił srube na wale korbowym( u mni brak odp. narzedzi). Kiedy rozrząd był pewny, odpaliłem na samym kolektorze i pojechalismy do kuzyna robic wydech. Wracaliśmy, z kopcacym sie bandazem na kolektorze, bez maski i zderzaka, przez miasto, do garazu :lol: , innej drogi nie mam wiec sila rzeczy musialem się przylansowac :lol:
od soboty 29.09 kiedy to corsa już normalnie jeździła, niestety z checkiem zaczal się okres usuwania malych, czasem pilnych i denerwujących rzeczy.
w tej chwili tj 24.10 auto zapina fajnie, nie ma bledow. do poprawienia: wydech tzn powiekszenie srednicy wylotu kolektora do srednicy wydechu, zbierznosc, spiecie zlacza diagnostycznego tak by moza byla zapiac komputer i uparzadkowanie wskaznikow temp wody i paliwa bo troche sie mijaja z prawda poki co, , wymiana zimmeringow w skrzyni oraz zimmeringu na wale przy rozrządzie, bo ten się dosc mocno poci, oraz zrobienie regulacji alternatora co by można było pasek naciągnąć odpowiednio i chyba najwazniejsze sprawdzenie czemu cisn oleju na wolnych wynosi 3 bar'y
wydech jest cichy do 3 k rpm, można jechac nad morze, albo w gory i dalej mieć dobry sluch. Powyżej 3k rpm jest sporo glosniej
kilka cienkich filmikow
" onclick="window.open(this.href);return false;
nie jest to cud, ale cos tam mozna posluchac. krecony do 4k rpm i z gazem wcisnietym do polowy lub mniej. trzeba zrobic sporo glosniej

" onclick="window.open(this.href);return false; , do 4000obr
zrobice glosniej, bedzie wiecej jakis filmikow, ale przy sprzyjajacych wraunkach do krecenia. jak dla mnie klang silnika, szczegolnie slyszalny od dolotu jest niesamowity. wydech spoko lecz troche meczacy, trzeba bedzie go troche uciszyc

+jeszcze jedno video z wolnymi obrotami
" onclick="window.open(this.href);return false;

oraz filmik z drugiego odopalnia, za pierwszym razem odpalil szybciej, wtedy jeszcze nie wiedzialem ze mam zle ustawiony czujnik polozenia walu i on wogole nie dziala
" onclick="window.open(this.href);return false;

plus cos z poczatku doocierania, jada do 3500-4000 na nie wiecej niz pol gwizdka
" onclick="window.open(this.href);return false;

po dotarciu, mala probka audio znowu
" onclick="window.open(this.href);return false;


jeszcze taki bajer do mnie przyszedl
Obrazekmocniejsza prawa poduszka i reszta nowych


Obrazek
silnik, zeby dobrze sie spisywal musial zostac opity. w koncu pod sciana ludzie ktorzy sluzyli pomoca praktyczna i merytoryczna, oraz pomoca w odstawieniu mnie do domu :lol: , oni pili wodke, a Ci z pierwszego planu to czolowi imprezowicze, dlatego mieli duzo piwa blisko siebie :lol:


update nr 9: 20.11.07

dzis rano o 8 bylem umowiony na hamownie w lodzi, w Nagazie-maja MAHA. Powiem krotko, jak zobaczyłem wynik to nie wierzyłem do konca w to co widze, a potem zwijałem szczeke z podlogi, a potem banan mi zostal na caly dzien.
spodziewalem sie okolic 130km i 180Nm.
Obrazek
a jest jak widac 158KM przy 6585 czyli na odcince i ciagle rosnie oraz 195Nm przy 4790 :0 , jestem wiec baaardzo zadowolony :grin:
pewnie gdyby odcianka była wyzej już pękło by 160KM, ale nie jest….

zmierzony byl tez afr i na 3 proby raz w okolicy 5000rpm wyszlo 14 a poza tym wszystk ok.
Obrazek

gdzies po tym wszystkim, peklo kolano od wody, wychodzace z kolektora wodnego do pompy wody. ubylo ok 2.5-3L plynu. mialem troche w portkach, ale na szczescie nic sie nie stalo. przy tej okazji zmierzylem cisn na zimnym silniku od 2 dni nie odpalanym i wyszlo od 14.25 do 14.75bar czyli tez calkiem ok. na cieplym juz mi sie nie chcialo, bo ciemno bylo.


update nr 10: 21.12.07

tego nie spodziewalem sie nigdy, ale mnie tez sie udalo zalapac do Maxi Tuning
pozniej będą lepsze skany, a to tak na szybko od Majka bo ja jeszcze gazety nie widziałem
Obrazek Obrazek

update nr 11: 16.12.08
dawno nie bylo updejciku zadnego, wiec ten bedzie przydlugawy. Postaram się jednak wszystko streścić tak jak to możliwe po rocznej przerwie.

Odnośnie skrzyni po 4kkm.
F15, nawet po wiekszym przebiegu niz moja f13, jest od tej f13 pod kazdym wzgledem lepsza. szybka zmiana biegów w gore i w dol nie stanowi problemu. moze nie chodzi tak fajnie jak f20, ale jest wystarczajaco szybka, nie haczy. jedynie na zimno jest czasem problem z redukcja na 2, jak sie rozgrzeje problemu nie ma. nie bylo wymieniane nic w calym mechanizmie wybierania biegow.
byc moze, tajemnica dobrej pracy jest to, ze przy redukcjach robie miedzygazy, wiec to znacznie ulatwia zycie synchronizatorom.
po wymianie cieknacych zimmeringow polosi i walu, teraz wyglada ze jest juz sucho.


Na początku lutego 08 trafil się maly spot w belku, potem pojechalismy polatac po prostej.
zawodnicy:
moja pelna z wnetrzem i na zimowych 155 13"
1.ca z 1.7 td szla ponoc rowno z cb 180KM wg plotek
2.cb przed liftem, pusty tyl, z c20xe podobno 180KM wg plotek(to ta sama co powyzej)wg moich skromnych obliczen ok100kg na jego korzysc, byc moze mniej
3.cb przed liftem z c20ne

1. start troche lipny z ok 1500rpm, ca hyba ok dlugosci przede mna, pamietam za na 4 juz ja wyprzedzilem
2. start jeszcze gorszy kolka zaczley podskakiwac, wiec odpuscilem i trzymalem kolo 1/2 gazu, jak tamten zaczal odchodzic juz na 1, a u mnie sie trakcja zjawila docisnalem do konca. koles wyszedl chyba ponad dlugosc. 2 i 3 gonilem go, w okolicy 300m juz go wyraznie dochodzilem, a koles na bok i hebel. nie wiem czy celowo czy nie, ale przed pojawieniem sie 300m na liczniku juz bylo po wyscigu
3.najlepszy start, chyba kolega nie wyszedl wiecej niz dlugosc przede mnie, a pozniej go lyknalem

1 i 3 wyscig dla mnie ta corsa ktora miala miec 180KM chyba, az tyle nie ma, wlasciciel tajemniczy

chyba 1.0 zrobilo trochę zamieszania



Marzec
Nadchodzila wiosna wiec trzeba bylo cos podzialac w kwestii poprawienia napelniania/wzrostu mocy :oko:
nowa przepustnica o srednicy 60mm, seria ma 50. zastanawialem sie nad jeszcze wieksza ale poki co odpuszczam, a chcialem nawet w okolicy 70mm :lol:
ObrazekObrazek
to dopiero 1/4 roboty, zostalo osadzenie lozysk, dolozenie krokowca,toczenie zewnetrzne i skrocenie calego kawalka bo byl kupiony z zapasem

z boxem szlo szybciej, taniej i latwiej niz z przpeustnica. Na początku marca pojechal do spawania
Obrazek

Obrazek
tu juz prawie skonczony tzn. jest cos kolo polmetka :lol: .
kupilem tez wtryski od c20xe, najpierw dalem ciala i kupilem kremowe/zolte 2.5 barowe regulatorem 3bar na listwie i to mnie zmylilo, potem kupilem wlasciwe 3 barowe niebieskie. kremowe sa do opchniecia :oko:


Kwiecień
Obrazek
zagotowalem podstawke, termostat otworzyl sie wtedy kiedy powinien, miedzy 100-110st.C i pelne otwarcie przy 125-130(moze nawet przy 120). wazne ze dziala tak jak powinien

dojechala tez przpeustnica od x25xe wiec temat dolotu troche sie ruszył

kiedys sie bawilismy troche:
[youtube]BWNpI1MJaR8[/youtube]
[youtube]4k1HMj6L5F4[/youtube]

auto z "kamera" nissan almera n15 90KM

taki był koniec kwietnia, z prezencikami
Obrazektaki maly spy, zaraz po poprawkach lakierniczych
tak zderzak wyglądał wczesniej: ObrazekObrazek

Obrazek
oraz kolejny zakup, 256x24 brembo max+ klocki ferodo premier+ nowa chlodnica(juz zamontowana) od gsi 32mm szeroka

Maj
Obrazek lakierowane proszkowo, koszt 40pln, warto sie bawic samemu w garazu??

Czerwiec
fi64mmObrazek
zostalo spasowanie tego z kolektorem pod maska i mechanicznie bedzie koniec :oko:

okolo 20 czerwca
nacieszylem sie calym zderzakiem.. miesiac..??
jakas k... mi wjechala w przod. sory, ale jeszcze mam nerwy

Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

auto bylo na recznym (lekko zaciagnietym, stalo na plaskim, nigdy w takim miejscu nie zostawiam na biegu wlasnie na wypadek takich sytuacji, nie pomoglo), przesunelo sie ponad metr do tylu zatrzymujac na innym aucie. co ciekawe zderzakowi nic wiecje poza tym peknieciem i dwoma odpryskami sie nie stalo. od drugiej strony nie ogladalem jeszcze.

dolot przymierzony, mozna spawac i zastanawiam sie czy gdybym stroil na swini to nie przerobic przypadkiem maf'a na map'a, bo ta przeplywka z c16xe w srodku to moze bedzie miala srednice lekko ponad 50mm, to po co mi przpeustnica na 64mm :lol:

jechalem z Mike'iem 2 razy no i bezspornie c20xe z dolu idzie lepiej, nie mielismy okazji jechac wyzej niz 3 bieg i 120 chyba, starty z rolki, moje oba spoznione i michal do przodu na 1, ale pozniej zupelnie rowno jechaly oba auta
[youtube]q2LnG8H9jwo[/youtube]

30 czerwca
zaszczepilem do kompa kosc z programem Adasia i mimo ze oznaczenia epromow byly (moj bhpz i od Adasia jum) wsio dziala i kreci sie do 7100-7200.
dupohamownia nie odczula nic zlego czyli dalej ciagnie jak dzik do odcieca, jak wczesniej

kolejna przesylka. Podstawka Mocal'a. na pierwszy rzut oka wyglada gorzej niz ori, ale to pewnie dlatego ze to maloseryjny wyrob. za to uszczelka, przez ktora podstawka przylega do bloku wyglada duzo pewniej niz zwykly O-ring jaki jest w podstawce opla. termostat ma sie otwierac przy 80st, zamiast przy 100 jak oplowski. adapter(czyli to czym podstawke do bloku przykrecamy-lapie sie za ta krotka dwustronna srube jaka wystepuje z filtrem bez podstawki) juz nie pochodzi od Mocal'a i moglby byc pomyslalny lepiej. wykonanie - od pana Henia na tokarce i tego sie nie czepiam juz, no moze mogliby wiory wydmuchac :lol:
Obrazek

W koncu lipca:
po milionie lat swietlnych od zlozenia i dotarcia silnika ląduje ostatni element ukladanki pierwotnego planu.

1. Obudowy lozysk toczone i przyklejone do korpusu przpeustnicy,
na foto widac wyciecie pod sprezyneObrazek
2. oczekiwanie....Obrazek
3. ostateczna przymiarka, widac tez podgiety odplyw na kolektorze paliwa Obrazek
4. sladami krokowca. kable oczywiscie dostaly nowa izolacje i peszelek.
potencjometr przepustnicy bez rzezby .....kablowejObrazek
5. listwa od c16xe i wtryski od c20xe, troche bylo zabawy, z ktorej nie jestem do konca zadowolony. wtryski z c20xe sa krotsze i wszystko nie do konca pasuje w stare miejsca.Obrazek
6. napisy koncowe :lol:ObrazekObrazek

poki co ten mod okazal sie detuningiem. mialem nadzieje na odczuwalna poprawe, ale w tej chwili auto jezdzi gorzej. im blizej 7k rpm tym szybciej sie wkreca ale i tak slabo. wynikl problem z podlaczenim tps'a. Im wiecej przejechanych km po miescie tym rzadziej pokazywal sie check(jeszcze nie sprawdzilem co to, ale po chwili gasnie). porownywalnie (ale mimo wszystko slabiej) ze starym butem auto jedzie tylko z przpeustnica otwarta miedzy 1/2 a 3/4 jej wychylenia.

rzezba kolektora w sposob inny niz mantzel i pozostawienie puszki powietrza, spowodowaly ze musialmem troche popodginac sciane grodziawa w okolicy akumulatora, aby zmiescic tps'a i krokowca.
podsumowujac troche sie rozczarowalem, ale zobaczymy po strojeniu.
potem wiecej innych fotek, ktore naprodukowalem podczas weekendu i tygodnia w garazu

Sierpień
reszta fotek, tym razem z wymiany podstawki pod filtr oleju. tu rowniez nie obylo sie bez komplikacji i czas postoju w garazu sie przedluzyl. na szczescie wszystko zostalo zrobione jak nalezy, a i chlodnica zaczela wreszcie byc goraca.
1. widok ogolny Obrazek
2. przewody zdjete, filtr tez Obrazek
3. przygotowanie nowej podstawki Obrazek, nie leje sie :lol:

ponadto przmierzam sie do nełonów:
ObrazekObrazek

i jeszcze belka po bliskich spotkaniech osiedlowego stopnia
Obrazek

a tutaj wynik strojenia u AutoSeby we wrocku. rewelacji nie ma, a z drugiej strony jakos nie wierze tej hamowni drogowej, chociazby patrzac na moment, ktory wyszedl jak stolik w dosc duzym przedziale obrotow.
generalnie jest lepiej niz na seryjnym programie. po montazu boxa ciezko sie jezdzilo, auto lepiej idzie z dolu(porownujac do boxa bez strojenia, mam wrazenie ze pozniej juz nie przyspiesza tak bardzo jak to bylo bez boxa i z seryjnym programem. zaplon zostal przyspieszony, paliwo obciete, w dolnej partii obrotow nawet na max, niestety ponizej 2500 i gazie w podlodze jeszcze sie dlawi, ale w zasadzie i tak nigdy sie tak nie jezdzi. mnie sie nie zdarzylo przynajmniej. odcinka na jakies 7600. teraz strojenie na jakiejs swini moze :)11
Obrazek
koniec wykresu to 8000, skala jest troche przesunieta w lewo.

zebyscie nie musieli szukac chcac porownac, stary wykres
Obrazek

komentarz do strojenia:
mimo ze, nie spodziewlaem sie rewelacji to po cichu liczylem na wiecej. rozczarowany jednak nie bylem. dla mnie tez program bez afru jest troche lipny. tuner mowil ze robi na bogato i dlatego nie potrzebuje sprawdzac afr'u. mnie to nie przekonuje, dlatego wlasnie hamownia z afr jest juz umowiona na poniedzialek. jednak zdziwie sie jesli bedzie duzo wiecej niz na tym wykresie bo mam wrazenie ze auto nie jedzie tak szybko jak powinno.
tak jak napisalem, z dolu idzie lepiej, odcieice wyzej. powiedzmy ze pol sukcesu, beda dalsze kombinacje.
mam wrazenie ze przy predkosciach powyzej 150 auto rozpedza sie slabiej. ogolnie-toche ciezko wyczuc.
nie wiem czy przypuszczenie ze silnik przez ta przepustnice dostaje za duzo powietrza jest sluszne, bo waskim gardlem jest przeplywka, ktora ma w okolicy 52mm srednicy w najwezszym miejscu.
z innych pozytywnych rzeczy, spalanie na trasie belchatów-wroclaw-belchatów przy predkosci 90-110 wyszlo 7.1L/100km. mysle ze calkiem ok. jak na ciagle chyba mniej lub bardzie przelane auto

kilka dni pozniej:
wizyta na maha celem weryfikacji i sprawdzenia afr
Obrazek

w dodatku odcieice autoseby, ktore mialo byc na 7500 okazalo sie byc na 7200. wychodzi wiec na to ze obrotomierz zawyza sporo przy tych predkosciach bo patrzac na niego wierzylem w te 7500.
Adas ciekawe jak to jest z Twoim odcieicem, czy moze ono realnie tez nie wypada np 7000rpm

Obrazek
symulacja jazdy.kolumna MAP, 0-przepustnica zamknieta, 100-max otwarta. widac ze najbardziej zalany jest na WOT, ciekawe czy przy przpustnicy nieotwartej do konca pokazalby lepszy wykres.
Obrazek
wykresik
Obrazek
kolumna MAP, 0-przepustnica zamknieta, 100-max otwarta
dolaczam jeszcze raz wykresik z rolek
Obrazek
widac ze i hamownia, i afr(innovate) pokazaly odcieice 7200 (z groszowymi roznicami miedzy soba) zamiast obiecanego 7500. i hamownia, i afr braly predkosc obrotowa z kabli zaplonowych roznych cylindrow

jestem bardzo ciekawy ile uda sie wyciagnac z tego setup'u po porzadnym ogarnieciu na swince i jak bardzo realne jest 195KM Mantzla z takiego setup'u lub baaaardzo podobnego

Wrzesień
po tym nieudanym strojeniu, zalozylem z ciekowaosci i dla testu seryjne wtryski i adasiowy program z podniesionym limitem obr.
chcialem sprawdzic sam afr, ale nie moglem sobie odpuscic i zdecydowalem sie wydrukwac rowniez wykresik. tym bardziej, ze czy to pomiar na rolkach czy afr to i tak obsluga wyglada tak samo
no wiec wyszlo tak:
Obrazek
znow brakolo obrotow i znow jest nadzieja i ciekawosc jak daleko jeszcze to bedzie roslo
AFR ok, co tez mnie troche zdziwilo, jedynie na dole do 3000 jest za bogato, ale tylko przy WOT. liczylem sie z tym ze seryjne wtryski nie wytrzymaja, a one na gorze nie puszczja afr na wyzej niz 13, ogolnie jest miedzy 12,5-13.
jeszcze cos do porownaniaObrazek

az sie zaczynam zastanawiac czy ten pierwszy(gruba linia) setup nie byl najfajniejszy. tamten moment sie czulo z dolu, a teraz czuc go powyzej 4krpm, a kopie przy 5000. wyscigowka, stety lub niestety

28 wrzesnia wybraliśmy sie na modlin.
odrazu na pierwszym przejezdzie, rozwalilem tps'a. silnik przemieszcza sie na poduszkach do tego stopnia, ze tps walil o przegrode :( . wiedzialem ze bede musial cos z tym zrobic, ale nie sadzilem, ze tps sie rozpadnie na 2 czesci :lol:
1 przejazd - 16.41 dupny start i nie weszla 2, tu leciallem z octavia tdi 14.3 zrobila
2 15.49 tu nie pamietam
3 15.31 tu z civic'kiem V czy VI gen (ten po jajku), start przegralem, dogonilem, wyprzedzilem. nie pamietam o ile, nieduzo chyba. pol dlugosci?
4 15.8 z motocyklem heeh, zrobil 10.xx :lol:
wszystkie przejazdy z checkiem i tym urwanym tps'em, ostatni przejazd jakos auto nie chchialo ciagnac, nie wkrecal sie jak powinien. generalnie caly czas slabo reagowal na gaz. przejazdy konczylem na 4 wbijajac ja przed sama meta. widac ze brakuje tego odciecia na 7500, starczylo by zeby nie zpainac 4

starty w street fwd, a wiec pelne wnetrze+ponad 30l w baku i jakies pierdoly w bagazniku+te ciezkie kolka. ze mna spokojnie w okolicach 1100kg. dzisiaj spokojnie mozna by jechac na jakis zimowkach.
kilka fotek. dwie na dowod ze bylem :lol: , powinniescie poznac tego czarnego dostawczaka :oko:
ObrazekObrazek

Październik
okazalo sie ze mam duzo szczescia. czasem mam problemy z wolnymi obrotami(tps niekontaktuje we wtyczce). przyjechalem pod blok obroty byly ok 1500. otworzylem maske i w momencia jak ja podnioslem cos zaczelo walic jak rwacy sie pasek. zobaczylem podskakujaca oslone rozrzadu. skoczylem do stacyjki, zeby zgasic silnik. chwile wczesniej troche go przegonilem. fart jak diabli, ze stalo sie to na parkinku i nie przy 7000 obr :)9

wykrecila sie srubka oslony rozrzadu. jedna z mozliwych przyczyn: malo gwintu w gwincie czyli krotko mowiac za krotka srubka.
wykrecila sie wpadla miedzy kolko a glowice, wylamujac jej kawalek. cale zdarzenie trwalo kilka sekund.

widok po zdjeciu oslony
Obrazek
i dalej
ObrazekObrazek
winowajca i ofiara
Obrazek

najwazniejsza kwestią jest to ze kolko rozrzadu sie skrzywilo. ma dobrze widoczne bicie. okreslilbym je na 1-2mm.
co jeszcze moglo sie skrzywic, walek? sruba nowa pojdzie. i czy mozna z takim kolkiem jezdzic, oczywiscie bez szalenstw. nie obciazajac rozrzadu. wiadomo ze na czesci trzeba bedzie troche poczekac.

tak minal prawie caly roczek.
wymieniajac olej trafilem na okragle liczby i latwo bylo wszystko zakodowac w glowie. zuzycie oleju wyszlo ok 0.6-0.7L na 1800km, wiec jest calkiem ok. jestem przyjemnie zaskoczony bo wydawalo mi sie ze wciaga wiecej

update nr 12: 04.09
Jakis czas temu pokazywałem catch tanka. Tutaj możecie go zobaczyc w aucie. Zamocowany do lapy skrzyni biegów.
Obrazek wylatuje z niego w sumie sama woda, dopiero po odkręceniu pokrywki widać jakieś minimalne ilości masła takiego jakie zbiera się pod korkiem oleju. U mnie dzięki temu zbiorniczkowi nawet zima kiedy auto jeździło na krótkich dystansach przez większość czasu, masła pod korkiem była tylko śladowa ilość.

Przyjechały dwie nowe gumki na przod. Pirelli P Zero Nero w rozmiarze jak wczesniej miałem 195/45/16, w promocji kupine za 300pln/szt, nowki z tego roku.
Obrazek

Fotka zegarów, które już świecą jak należy, a poniżej jeszcze dowód ze działają również w czasie jazdy.
Obrazek
[youtube]SNzqgQrjF-c[/youtube]
niestety zaczelo sie nagrywac ze zbyt duzym opoznieniem, a nie chcialo mi sie krecic jeszcze raz.
, tutaj jest rowno od zera

Udało się tez kupic tłumik Sebringa z takimi końcówkami jakich szukałem :
ObrazekObrazek

z kolegą z pracy robiliśmy testy szybkości.
3 wyscigi corsy z bmw E36 328 czyli 193KM, obaj kierowcy nie maja żadnego streetracingowego doświadczenia :pig:
1.[youtube]7lKgeTjgEyI[/youtube]
tu jeszcze kolega nie wiedział ze kręcąc należy trzymać inaczej tel lub zmienić obraz w opcjach :oko: , potem się poprawił
z drugiego tel. [youtube]bFG9Jo9KYAo[/youtube]
2. [youtube]-I2-g0x-1Jg[/youtube]
z drugiego tel. [youtube]rbSJbeXqOWI[/youtube]
3.[youtube]lB4VW4vgZeo[/youtube]
z drugiego tel. [youtube]4K7yQRiQdrA[/youtube]

update nr 13: 11.02.11

Kupiłem sprężyny Eibacha. realnie jest 40mm niżej. teraz da się normalnie jeździć i zawias pracuje, a auto nie odbija się na amorkach. na starych sprężynach leżał za nisko i z czasem zaczął dobijać na każdej niewielkiej nawet nierówności.
[album]3280[/album]
Zakupiłem również nowe dywaniki welurowe i gumowe Petexa czyli oryginały z Niemiec. To tak dla lansu zimowego i letniego :oko:

Głowica z xe1, zobaczymy co będzie dalej
[album]3279[/album][album]3278[/album]ta nizej to c20xe :-P
zanim to wyladuje w aucie to jeszcze troche wody upłynie, ale.... :lol: :twisted:
Mam nadzieję, że gra warta będzie świeczki.

update nr 14: 13.02.11

nie mogłem się powstrzymać i musiałem dziś zobaczyć te kanały w głowicy którymi tak sie Anglicy zachwycają :lol:
[album]3281[/album][album]3282[/album] fotki z tel to bez rewelacji, dla porównania moja obrobiona z c16
Obrazek
na pierwszy rzut oka kanały w xe1 robią spore wrażenie(mnie prawie szczeka opadła :lol: ), sa wielkie, ładnie odlane - gładkie w środku (jak moje po obróbce) i w głębi widać cieniutkie 5mm trzonki zaworów,w c16-6mm. wydaje mi się, że w xe1 dno kanału ma lekki brzuszek, którego nie ma kanał w c16. oba kanały idealnie prowadza na grzybki zaworów. w xe1 grzybek jest o 0,2mm większy. wymiar kanału na szerokość to 53, a w c16... również 53, wysokosc taka sama w obu, chyba 24mm.
głowica c16xe. zawory 31mm, trzonek 6mm
Obrazek
głowica x18xe1. zawory 31.2mm , trzonki 5mm.
Obrazek
wydechowe sa takie same. tylko c16 obrabiana juz, a xe1 seria

oraz nowy nabytek
[album]3283[/album]
wbrew pozorom nie bedzie na nim wisial silnik z corsy, przynajmniej nie w najbliższym czasie. narazie miejsce zajmie 1.0, które do tej pory jest w garażu i czasem trochę przeszkadza. teraz będzie bardziej mobilne.

update nr 15: 01.05.11

wymienialem rozrzad. czyscilem obudowy rozrzadu z kurzu. nie moglem sie dostac miedzy kolko pasowe walu i oslone, postanowilem zdjac kolko ....szcześliwie...
[album]3411[/album][album]3412[/album][album]3413[/album]
szczesliwie zdecydowalem sie wymienić rozrzad przed siwetami a nie po. wal ok, nowe kółko 180pln
przy odbudowie silnika polecam wymienic bo to czeste zjawisko w tych silnikach, a ja mialem niebywałe szczęście

update nr 16: 26.08.11

[album]3666[/album]
tył-wjedzie pewnie dopiero razem z nowymi amorkami
[album]3667[/album]
ten zakup uczyniła okazja bo nie był on planowany na teraz

dolot 280, wznios 11,43mm, w gmp 2,74mm
wydech 278, wznios 11,05mm, w gmp 2,49mm
to jest jeszcze pod hydraulike
obecne Schricki maja:
dolot 264, 9,8mm i 1,0mm
wydech 264, 9,8mm i 1,2mm

update nr 17: 17.11.11

Mantzel wyleciał chyba na stałe, na wiosne albo późną zimą bedzie odpicowany i do sprzedania razem z dolną połówka kolektora i 60mm przepustnica. załozony jest teraz kompletny, seryjny dolot z x16xe. od dluższego czasu trawiła mnie ciekawość jakie różnice wyjdą na kreskach miedzy dolotem z 1.4 i z 1.6. nalezy tylko pamietac ze z 1.4 byla tylko górna połowa. myślę ze gdyby byla całość 1.4 to wynik moglby sie troszke zmienic, ale ogólną tendencje widać. zresztą po rozmowie z pewnym Panem dowiedziałem się, ze nowe "trendy" w konstrukcji dolotu idą w kierunku, że przy długich walkach większe kanały wcale nie znaczą lepsze, a wręcz odwrotnie. czyli głowica z xe1 lepsza pod turbo, nie pod n/a(przypomne, ze różnicą jest tylko grubość przegrody miedzy zaworami).

[album]4119[/album]

update nr 18: 31.01.12

Mróz trzymie, ale głowa gorąca... :-P :diabel: , dzisiejsza produkcja.
[album]4131[/album]
ITB trzeba zsynchronizować.

update nr 19: 30.03.12

[album]4145[/album]
dziś odebrane gotowe do uzbrojenia:).jeden mój i dwa kolesi, którzy chcieli żeby im zrobić i zapomnieli o tym... :lol:
Ostatnio zmieniony 23 gru 2007, o 14:58 przez Porszak, łącznie zmieniany 34 razy.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Matex
Nowy
Posty: 330
Rejestracja: 5 lis 2004, o 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matex »

tak silnik zostal wyciagniety z corsy po przywiezieniu z niemiec ! dale 10zl ze nie jest tam seryjne 109 PS bo ledwo c20xe umial mu odejsc ! jest cos podlubane :) pozdro :)
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

@Porszak nareszcie oficjalnie sie przyznales..

Zycze aby sie wszystko udało jak planujesz!!!
Było c14se
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Nie dziekuje :lol: co by nie zapeszac
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

przyznaj sie porszak ile extrasow dostales :-P
Matex pisze:tak silnik zostal wyciagniety z corsy po przywiezieniu z niemiec !
i to pewnie dlatego wiazka kabinowa jest przecieta i doklejone sa do niej inne kabelki? :lol:
Matex pisze:jest cos podlubane
np. brak podstawki do filtra oleju jest podlubany :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

super porszak... :grin: :-D

to juz tylko ja zostane z tym marnym silnikiem do koszenia trawy... :zakrecony: :placz:
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Heh Porszak gratuluje nowego silnika, w tym sezonie jeszcze go wsadzisz mamy nadzieję.
Kamillooo ty nie martw się najmniejszą pojemnością, co ja mam napisać skoro zawsze mam dupną moc.
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
All
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
Lokalizacja: z KTK Wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: All »

kamiloooo pisze:super porszak... :grin: :-D

to juz tylko ja zostane z tym marnym silnikiem do koszenia trawy... :zakrecony: :placz:
kamiloooo ostatni będą pierwszymi :)
porszak wyważanie dynamiczne piękna sprawa u mnie przy kręceniu rozrusznikiem na stojącym silniku na betonie nawet nie drgnie - polecam
jak ja lubie swapy :-D :lol:
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp ;)
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

fajnie sie zapowiada, moze przed bydgoszcza zdązysz co :grin:

a jak nie to ostatni raz sie pogonimy w litrówkach :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Powodzenia w pracach!! oby jak najszybciej Panie!

ps: Do tej Octavii jakiegos TDi-ka lepiej wlozyc ;)))
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
gejzer6
Swój
Posty: 519
Rejestracja: 14 sty 2006, o 14:15
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gejzer6 »

chętnie poslucham co dłubiesz z c16
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Porszakowe c10rsa czyli mozliwosci c16xe

Post autor: -=m&m=- »

Porszak pisze:tak zaczyna sie historia :lol:
..... i jak zauwazyl markos. ten silnik chyba juz jednago swapa ma za soba. widac po instalacji
no gratulacje, jak dobrze pójdzie to pojawi sie w końcu jakieś mocne 16xe bo brakuje takowego w klubie :oko:
jeśli chodzi o wiązkę to nie wiem jak wygląda orginał ale wczoraj bawiłem sie z kabelkami od przepustnicy i tez były polutowane i tasma izolacyjna obwiniete a wiem, że przede mną nikt nie dłubał nic :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Porszakowe c10rsa czyli mozliwosci c16xe

Post autor: !markos »

-=m&m=- pisze:jakieś mocne 16xe bo brakuje takowego w klubie
tak tak mike, brakuje :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Porszakowe c10rsa czyli mozliwosci c16xe

Post autor: endo »

Powodzenia Porszak, super, ze zaczales dlubac po Markosie :D juz trzymam kciuki :)

!markos pisze:
-=m&m=- pisze:jakieś mocne 16xe bo brakuje takowego w klubie
tak tak mike, brakuje :lol:
ale jakie mocne 1.4 jest :grin: :oko:
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

kamiloooo pisze:super porszak... :grin: :-D

to juz tylko ja zostane z tym marnym silnikiem do koszenia trawy... :zakrecony: :placz:
hola hola, a co ze mna, co z Czestesiem ;)
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

Kurbat pisze: hola hola, a co ze mna, co z Czestesiem ;)
a nio zapomnialem... :oko:

czyli jestem jeden z ostatnich... :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Porszakowe c10rsa czyli mozliwosci c16xe

Post autor: D12 »

!markos pisze:
-=m&m=- pisze:jakieś mocne 16xe bo brakuje takowego w klubie
tak tak mike, brakuje :lol:
Miało być mocne 1.6 :) ale ktoś poszedł w deseń skośnookich :) i swapuje w SSG :)
STOP Pijanym kierowcom
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

kiedy planujesz wrzucić go do Siebie?
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

niedziekuje panowie i panie - nie zapeszam hehe

plany sa podobne do markosa, tak jak napisalem w 1 poscie.

silnik wyladuje w aucie albo na jesien zeby sie spokojnie przez zime docieral albo na wiosne. oczywiscie wolalbym 1 termin :)

@Kozzi mam andzieje ze sie nie pozbedziesz dziecka i zmierzymy sie V8 vs. V16 :lol:

@czester przed bydgoszcza wymienie poduszke od skrzyni dla bezpieczenstwa :-P :lol:
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

Porszak pisze:@Kozzi mam andzieje ze sie nie pozbedziesz dziecka i zmierzymy sie V8 vs. V16 :lol:
nie raczej aż tak szybko się nie pozbęde, chociaz kto wie jak się znajdzie godny kupiec to......... :zakrecony:

też myślałem żeby sprawdzić technologie 8v vs. 16v :-P
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Fagot
Nowy
Posty: 117
Rejestracja: 20 lut 2005, o 14:08
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Porszakowe c10rsa czyli mozliwosci c16xe

Post autor: Fagot »

Porszak pisze:
Plany to generalnie to czego nie zroblil markos
Po kolei:
- rozebranie w celu ogledzin
- kompletne wywazenie dolu czyli wywazenie tlokow, korbowodow i wywazenie dynamiczne
- albo odelzenie kola zamahowego, albo zalozenie majkowego od 1.4 jak mi sprzeda :-P :lol:
- obrobka glowicy
- walki. mialy byc nawet 27x ale chyba beda w kocu 264
- zrobienie dolotu i wydechu
Mam ten sam silnik i narazie orietuje sie co by tu zrobic.Modyfikacje zaczne pod koniec lutego wiec czasu jeszcze masa ale chce wszsysko dobrze zaplanowac.I stąd moje pytanie gdzie bedziesz robił planowane modyfikacje a dokładniej obrobka glowicy i zrobienie dolotu.Masz jakis zakład na oku czy sam bedziesz "grzebał"?
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a moze bys tak podlubal troszke w wyszukiwarce... albo przynajmniej przeczytal jeden z przyklejonych watkow w technicznym...
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

nie wiem ale pewnie wuwua, a moze lodz, wyjdzie w praniu
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

no ale dolocik to mysle, ze ogarniesz pieknie sam przy pomocy majkowych porad 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

nie widze innej opcji :D
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Fagot
Nowy
Posty: 117
Rejestracja: 20 lut 2005, o 14:08
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Fagot »

!markos pisze:a moze bys tak podlubal troszke w wyszukiwarce... albo przynajmniej przeczytal jeden z przyklejonych watkow w technicznym...
wczoraj przez kilka godzin czytałem forum jak i jego archiwum i juz prawie wiem co bede robił ale to chyba nie oznacza ze nie moge zadac pytania :oops: sory za OT Porszak
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

updejcik nr jeden patrzec w pierwszym poscie. jest pare gratow i jeszcze morze gratow do kupienia.
wieczorem bedzie jeszcze kilka foek z gleba i 4x4 :lol: off-road spec
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

Porszak pisze:updejcik nr jeden patrzec w pierwszym poscie. jest pare gratow i jeszcze morze gratow do kupienia.
wieczorem bedzie jeszcze kilka foek z gleba i 4x4 :lol: off-road spec
4x4 ????????
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Porszakowe c10rsa czyli mozliwosci c16xe

Post autor: -=m&m=- »

Porszak pisze:[Obrazek
no to będziesz miał trochę zabawy z ta uszczelka :lol:

Porszak pisze: i na koniecObrazek

emsy sponsoruja skode ?? podpis tablicy rejestracyjnej

oraz gratuluje postepów przy silniku :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

@gumi 4x4 w sensie wysokiego zawiasu. wizualnie za wysokiego, praktycznie w sam raz

@majk uszczelka zeszla gladziutko srubokretem

oraz tak juz troche emsy sponsoruja ale projekt eheh moga wicej, kieszenie mam glebokie w szerokich gaciach.

na gorze sa fotki zawiasu przed i po
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”