Silowniki regulacji swiatel przednich
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Silowniki regulacji swiatel przednich
Witam!
Mam do Was takie pytanie. Nabylem do swojej CA lampy z regulacja elektryczna pochylenia. Zalozylem je na samochod i cos sie okazalo?
Otoz jedna z nich swieci na "przyzwoitej" wysokosci (nie oslepia jadacych z przeciwka) przy jednoczesnym maxymalnym ustawieniu swiatla "w dol". I tu jest w zasadzie OK.
Natomiast druga lampa zas swieci "w asfalt" a jednoczesnie jej silownik jest ustawiony maksymalnie "do gory" (praktycznie rzecz biorac silownik zapina sie w lampie tylko w tej pozycji).
Postanowilem porownac silowniki (bo zawsze moglem dostac dwa dowolne ..). No i na oko sa identyczne, z jedna roznica. Otoz taka biala "tuleja" w ktorej porusza sie silownik jest wysunieta na rozna wysokosc.
Teraz jest pytanie czy sa to silowniki np. od dwoch roznych typow lamp (np CA, CB) czy moze ta tuleje da sie "wyciagnac" ??
Macie jakies pomysly? Czy poprostu musze zdobyc inny silownik?
Mam do Was takie pytanie. Nabylem do swojej CA lampy z regulacja elektryczna pochylenia. Zalozylem je na samochod i cos sie okazalo?
Otoz jedna z nich swieci na "przyzwoitej" wysokosci (nie oslepia jadacych z przeciwka) przy jednoczesnym maxymalnym ustawieniu swiatla "w dol". I tu jest w zasadzie OK.
Natomiast druga lampa zas swieci "w asfalt" a jednoczesnie jej silownik jest ustawiony maksymalnie "do gory" (praktycznie rzecz biorac silownik zapina sie w lampie tylko w tej pozycji).
Postanowilem porownac silowniki (bo zawsze moglem dostac dwa dowolne ..). No i na oko sa identyczne, z jedna roznica. Otoz taka biala "tuleja" w ktorej porusza sie silownik jest wysunieta na rozna wysokosc.
Teraz jest pytanie czy sa to silowniki np. od dwoch roznych typow lamp (np CA, CB) czy moze ta tuleje da sie "wyciagnac" ??
Macie jakies pomysly? Czy poprostu musze zdobyc inny silownik?
CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Regulowanie z tylu powoduje wieksze lub mniejsze wysuniecie tego czarnego elementu (zakonczonego kuleczka ktora sie zapina w reflektorze). Ten natomiast jest w tej bialej tuleji (o ktorej tu mowa), ktora jest nieruchoma. W jedym jest bardziej wysunieta w drugim schowana co powoduje, calkowite dlugosci sa rozne.
CTM #204
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ja miałem podobny problem, że jedna jakby nie reagowała na regulację i wiesz co się okazało, że w jednej lampie miałem odczepioną tą kuleczkę od części wewnątrz lampy która łączy ją z odblaskiem... za cholere nie mogłem tego założyć pomimo, że wysunąłem ten czarny element maxymalnie z siłownika. Ale jeżeli masz taki problem to jest na to sposób...
Corsa A 1.2i 93r.
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
NIE NIE NIE NIE i jeszcze raz NIE
1. Oba silowniki sa sprawne (sprawdzalem bez wsadzenia do lampy)
2. Zapiac jest bardzo latwo
3. To moze zadam inaczej pytanie - czy w CA, CB i dowolnym innym oplu bywaly rozne silowniki do lamp pod wzgledem dlugosci wystajacego "patyka" z kuleczk a dokladnie takiej samej obudowie i zakresie regulacji?
Krotko mowiac - obydwa silniki sa sprawne, maja dokladnie taki sam zakres pracy, dokladnie tak samo reaguja na regulacje mechaniczna (ktora jest z tylu silownika) TYLKO jeden z nich ma widocznie wysuniety caly ten ruchomy dynks przez co wypycha bardziej do gory caly wklad lampy.
Zeby to skompensowac jeden musze wykrecic prawie na maxa a drugi skrecic na maxa zeby laczna dlugosc byla taka sama. To oczywiscie powoduje ze jeden nie moze sie juz bardziej opuscic a drugi podniesc i szlag trafia sens regulacji heh ... jasniej cos ? czy nadal nie ?
1. Oba silowniki sa sprawne (sprawdzalem bez wsadzenia do lampy)
2. Zapiac jest bardzo latwo
3. To moze zadam inaczej pytanie - czy w CA, CB i dowolnym innym oplu bywaly rozne silowniki do lamp pod wzgledem dlugosci wystajacego "patyka" z kuleczk a dokladnie takiej samej obudowie i zakresie regulacji?
Krotko mowiac - obydwa silniki sa sprawne, maja dokladnie taki sam zakres pracy, dokladnie tak samo reaguja na regulacje mechaniczna (ktora jest z tylu silownika) TYLKO jeden z nich ma widocznie wysuniety caly ten ruchomy dynks przez co wypycha bardziej do gory caly wklad lampy.
Zeby to skompensowac jeden musze wykrecic prawie na maxa a drugi skrecic na maxa zeby laczna dlugosc byla taka sama. To oczywiscie powoduje ze jeden nie moze sie juz bardziej opuscic a drugi podniesc i szlag trafia sens regulacji heh ... jasniej cos ? czy nadal nie ?
CTM #204
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Siłowniki się różnią, jeśli różnią się lampy (producenci). Do Corsy A robili Valeo i zamienniki DEPO. A z tego co wiem, ro są te same silniczki. Chyba że masz od innego samochodu, co jednak jest wątpliweYAQB pisze:NIE NIE NIE NIE i jeszcze raz NIE
1. Oba silowniki sa sprawne (sprawdzalem bez wsadzenia do lampy)
2. Zapiac jest bardzo latwo
3. To moze zadam inaczej pytanie - czy w CA, CB i dowolnym innym oplu bywaly rozne silowniki do lamp pod wzgledem dlugosci wystajacego "patyka" z kuleczk a dokladnie takiej samej obudowie i zakresie regulacji?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Ja mam inny kłopot - nie widzę ruchu lustra (ale zobaczę czy snop światła się rusza). Na ustawieniu świateł gość powiedział że prawe swieci za wysoko, a nie można więcej wycofać tych bolców do regulacji co są z tyłu silniczków. Czy jest możliwe, ze mam źle zapiętą kulkę w lustrze ? Jak należy ją włożyć ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
To ja wtrącę swoje wnioski:
Nie mam na żadnym z silniczków takiej białej tulejki. Oba pracują poprawnie (regulują snop światła), miałem tylko kłopot z tym że kulka nie siedziała w lustrze, ale z pomocą uzyskaną na forum sobie poradziłem Wczoraj byłem na przeglądzie, nie było żadnych kłopotów. Ustawienie poprawne, nie było nawet potrzeby dokonywania regulacji (jest z tyłu silniczka takie pokrętło)
Nie mam na żadnym z silniczków takiej białej tulejki. Oba pracują poprawnie (regulują snop światła), miałem tylko kłopot z tym że kulka nie siedziała w lustrze, ale z pomocą uzyskaną na forum sobie poradziłem Wczoraj byłem na przeglądzie, nie było żadnych kłopotów. Ustawienie poprawne, nie było nawet potrzeby dokonywania regulacji (jest z tyłu silniczka takie pokrętło)
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
wszyscy bardzo się cieszymy, że udało Ci rozkminić ten problem ale może podzieliłbyś się rozwiązaniem być może ktoś będzie miał podobny problem i dzieki Tobie upora się z nimYAQB pisze:Ja juz rozkminilem o co chodzi z ta tuleja i jak to wszystko dziala. Oba silowniki mam sprawne i wszystko gra
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
JA tez sie ciesze A w nawiazaniu do Twoje posta - chcialem to opisac, tylko musze miec chwile, zeby to opisac i na fotkach pokazac - bedzie, nie placz-=m&m=- pisze:wszyscy bardzo się cieszymy, że udało Ci rozkminić ten problem ale może podzieliłbyś się rozwiązaniem być może ktoś będzie miał podobny problem i dzieki Tobie upora się z nim
CTM #204
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
no dobra film zmontowany a co z manualemendo pisze:Yaqb film montuje, nie ma czasu na manuale-=m&m=- pisze:podbije troche bo topic spadłYAQB pisze: bedzie, nie placz
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
no to juz ponad rok będzieYAQB dnia 5 listopada 2006 roku pisze: JA tez sie ciesze A w nawiazaniu do Twoje posta - chcialem to opisac, tylko musze miec chwile, zeby to opisac i na fotkach pokazac - bedzie, nie placz
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert