-=Frankie=- czyli corsa m&m 2.0 16v - koniec historii

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

nie wiem czy Mike wraca czy też zostanie do jutra. trzymam kciuki za dobre rozwiązanie.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Nie wiem czy Mike wrócił corsą ale nie wyświetla mi się 6sta strona projektu.
Jeżeli coś proszę o wyedtyowanie tego postu z tematu. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

okolo godziny 1:30 mike pisze:dopiero wróciłem i to bez auta, jest niefajnie
watek otwieram, czekamy na relacje michala
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

O kurde MIKE pisz co sie stalo ??!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

nie wiem nawet, z jakiej strony zaczać ....

pojechalismy z hayabusa po odbiór autka, na miejscu miła niespodzianka silniczek wyczyszczony, kabelki ładnie poupinane. Czas na jazde testowa, podczas której okazało sie, że trzeba poprawić wybierak. Kolejna jazda testowa tym razam z kamiloooo, przy 3 tys obr. słychac jakieś niepokojące stuki, kawałek dalej zapala sie lampa ciśnienia oleju już nie stuka teraz napierd....la :bardzozly: stajemy, pod autem nic nie widać. Odpalamy i delikatnie dojeżdżamy do warsztatu. Miska w dół sprawdzamy panewki, 1,3,4 - praktycznie ideał 2- wytarta :-? Zostawiamy auto, dziś ma być pomierzony wał na aucie i wszystko sie okaże. To tak w generalnym skrócie, nie jestem w stanie opisać wszystkich emocji, które mi towarzyszyły oraz tego co działo sie przez te 8 godzin w koszalinie....

Ps. podziękowania dla szymonagsi, który zaoferował sie wykonać 2 -go powercapa i podtrzymywał na duchu, kamiloooo za zaangażowanie oraz hayabusy za zdrowy rozsądek, poświecony czas i kupe innych rzeczy.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

no niestety Mike tak to bywa, przykre to....... :-?
ale liczyłes się chyba z tym że wkładając starego trupa może coś być nim nie tak??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

kozzi pisze: ale liczyłes się chyba z tym że wkładając starego trupa może coś być nim nie tak??
przed zakupem tego silnika został on sprawdzony przez mechanika, który rozkrecił dół i nie wiedzieć czemu ( nie znam sie na prawach rzadzacych mechanika ) na podstawie dobrego stanu 1 i 4 panewki wywnioskował, ze dół jest w dobrym stanie. Kupujac silnik wiedziałem, że hydraulika jest do wymiany i zostało to zaznaczone w umowie
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

to teraz wypadało by jechac do tego mistrza i pokazać mu jakim jest "pseudo-mistrzem" i fachowcem............. :)3

współczuje oraz mam nadzieje że wał będzie jeszcze się nadawał do szlifu!!!
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Uoj Mike ... nie wesolo, ale w sumie naprawa tego uszkodzenia nie bedzie chyba raczej jakas okrutnie droga :-?

Czy pomiar walu na samochodzie jest miarodajne do stwierdzenia czy wal sie nadaje do dalszej obrobki czy nie?
CTM #204
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

kozzi pisze:to teraz wypadało by jechac do tego mistrza i pokazać mu jakim jest "pseudo-mistrzem" i fachowcem............. :)3

współczuje oraz mam nadzieje że wał będzie jeszcze się nadawał do szlifu!!!
ten mechanik własnie wsadzał mi silnik do auta :oko: wiec sam widział wszystko na własne oczy


YAQB pisze:Uoj Mike ... nie wesolo, ale w sumie naprawa tego uszkodzenia nie bedzie chyba raczej jakas okrutnie droga :-?

Czy pomiar walu na samochodzie jest miarodajne do stwierdzenia czy wal sie nadaje do dalszej obrobki czy nie?
jesli chodzi o koszty naparwy to po uwzglednieniu kosztów uszczelk i innych czesci zaczyna sie tworzyć spora sumka

jelsi chodzi o drugie pytanie to trzeba by sie spytać kogoś mądrego, ja sie na tym nie znam :zakrecony:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

-=m&m=- pisze:
kozzi pisze:to teraz wypadało by jechac do tego mistrza i pokazać mu jakim jest "pseudo-mistrzem" i fachowcem............. :)3

współczuje oraz mam nadzieje że wał będzie jeszcze się nadawał do szlifu!!!
ten mechanik własnie wsadzał mi silnik do auta :oko: wiec sam widział wszystko na własne oczy
ooooo..........to żebyś kiedyś nie zgubił tego motoru po drodze :lol:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Mike a mnie sie wydaje ,ze koles wogole nie otwieral dolu...
Jesli bylyby przytarte to koles wiedzialby o tym ,bo nie ma tak ,ze przyciera sie jedna ,a reszta jak nowe... I pewnie wiedzieli co to i tak wlozyli... lub nie wiedzieli i wlozyli...

Teraz jesli chodzi o ceny to u nas :
Szlif walu 150-200zl , koszt wszystkich panewek na wale to cos kolo 250zl.
Szlif bloku 150zl + nowe tloki itp!
Gdybys potrzebowal mam nominaly te moje stare ale szlifierz powiedzial ,ze sa w bdb stanie i ze kiedys moge z nich skorzystac tylko po szlifie bede musial zrobic tulejowanie !
Teraz pytanie czy u Ciebie byl juz szlif czy nie !-u mnie na szczescie nominal.
U nas zrobienie calego dolu na tip-top kosztowalo mnie 1200-1300zl juz nie pamietam!!! Pomysl o tym!

Aha - jak koles nie zobaczyl takich szegolow to jak on chce pomierzyc wal na aucie? Szczerze - zabralbym ten silnik -rozliczyl sie z nim na mniejszy pieniadz! bo silnik to jak widzisz kicha (nie wiadomo jak panewki korbowe) a jak robic szlif to wszystkiego a nie 1nej panewki. Generalnie wzialbym go i zrobil kape! Tylko dogadaj sie z nim do ceny a ja zalatwie Ci kape w tych pieniadzach jak pisalem u gory!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

usunąć..........
Ostatnio zmieniony 22 maja 2007, o 14:09 przez kozzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Napisalem ,zeby Mike wiedzial na co ma sie przygotowac i nie wiem jakie ceny sa gdzie indziej ,Ty narazie nie napisales nic wnoszacego do tego tematu ,same puste posty...
Nie wiem jak inni ale mam wrazenie ,ze glupio dogryzasz innym jak cos robia lub im nie wychodzi!Moze to dlatego ,ze sam dales ciala z tune-m corsy i wolales sprzedac niz narazic sie na kolejna porazke... wydajac multum kasy i szczycac sie tym ,ze az tak duzo wydales... !?sick!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Klari, ale chyba cylindrow i tlokow nie ma potrzeby ruszac hm? Wiec koszty bede duzo mniejsze, a ze i tak wydatki i tak .... :( wiem cos o tym.
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja bym bardzo mocno cisnal mechanike do pokrycia czesci (polowy?) kosztow odnowienia walu. nie wiem jakima baranem trzeba byc, zeby na podstawie wygladu polowy panewek stwierdzic, ze reszta tez jest ok. na moje oko, to on tam w ogole nie zagladal. gdyby zajrzal, to sprawdzilby wszystko dokladnie. jesli motor zostalby dokladnie sprawdzony, to nie byloby teraz zadnego problemu, wiec glownym winowajca jest wlasnie mechanik.

przywoluje do porzadku. rozumiem, ze ten watek wywoluje sporo emocji (co inni ladnie pokazali wczoraj), ale starajmy sie trzymac pewien poziom i nie czepiac sie gdzie popadnie. kozzi, jesli masz inna propozycje to ja podaj, a nie komentuj, ze propozycja klariego jest bez rewelacji.
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

jestem po rozmowie z mechanikiem, szlifu wału nie bedzie ponieważ wał jest utwardzany powierzchniowo i pomimo tego, że opel przewiduje taką możliwość to osłabia to znacznie materiał. Mechanik zobowiązał sie do kupna nominalnego wału +korb/y z silnika c20xe i pokrycia jego kosztów. Ja zobowiązałem sie do zapłacenia ustalonej wczesniej kwoty za swap. Jeśli wszystko odbędzie sie zgodnie z nasza słowna umową to jest to naprawde solidna firma.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Mike - szczerze , ja bym sie w takie gowno nie pchal!!! Sciema z utwardzonym walem itp... rozwalilo mnie to! Opel przewidzial na sam wal 4lub5 szlifow!! takze co to za bzdura!!! Taniej mu wyciagnac graty z jakiegos innego trupa niz zrobic do porzadku szlif ,ktory szarpnie go 500zl i straci a tak wrzuci Ci jakis szmelc za 10zl ze zlomowca...
Mike -wszystko wszystkim ale tu chodzi o twoj nowy silnik a nie jakas rupieciarnie poskladana z 3silnikow... normalnie sie oburzylem i mega zdzwiwilem ,ze Ty na takie cos pozwalasz!!!

Aha albo taka opcja ze ten wal jest juz tak zeszlifowany ,ze nic sie z nim nie da zrobic juz !!! :/

Robiac ten silnik w taki sposob jak powiedziales to juz widze problemy z nim w bardzo nieodleglej przyszlosci... Wydaje mi sie ze w tym przypadku okreslenie c20xe mianem "awaryjnego" spelni sie w 100%...
Dodam tylko tyle ,ze bedziesz potem tego zalowal... :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:

@Kuba - napisalem Mikowi ceny na jakie powinien przygotowac sie u nas ,dlatego napisalem o cenie za wszystko i mniej wiecej poszczegolne ceny!
Ja sam na swoim przykladzie widze ,ze zrobilem najlepiej z kapa... Dlatego tez kazdemu to polece!
Wiem ,ze Mike teraz sie wytrzepal z kasy,ale w zyciu nie poszedlbym na takie cos ,ze mechanik sam sobie znajdzie wal i jakies korby :) i posklada zeby "dzialalo" -oczywiscie nikogo oprocz mechanika tam nie bedzie i posklada mu shit - Mike przyjedzie to miska i wszystkko czysciutko zalozone pojezdzi 500km i mu padnie ten motor...
Ja radze tak jak wczesniej napisalem i Markos wspomnial ,zeby wynegocjowac upust z silnika powiedzmy 600zl (50%za remont) i zabiera trupa w pizdziec!!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Tu niestety Klari moze miec bardzo duzo racji (rowniez niestety wiem to z wlasnego, kosztownego doswiadczenia)... chociaz pewnie to tez zalezy od tego gdzie tkwi problem.

Mike - niezaleznie od tego gdzie to bedziesz robil - sugerowalbym sprawdzenie co sie dzieje z tlokami i cylindrami ... jak tam cos jest nie tak - to tylko kapitalka - drogo, ale zapomnisz o problemach z motorem

Ja bylem nie swiadomy a i mechanicy byli jakos nie bardzo rozgarnieci, zeby mi podpowiedziec i na "poczatku" zrobilem u siebie remont "light" - efekt? Przejechalem 12 tys i kapitalka ... . Znam Twoje rozczarowanie i wqrw, ale to samo przechodzilem. U Ciebie co prawda narazie jest kwestia panewek, ale radze przynajmniej zajrzec tez od gory skoro takie jaja sie dzieja ... :bardzozly:
CTM #204
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Jak cos jest nei teges z panewkami to moge sobie dac leb uciac ze bedzie lykal oleju jak moj - ponad 1L na 1000km :( !?

Mike obudz sie :) -bo pakujesz sie w jeszcze wiekszego trupa niz tym ,ktorym jezdziles do tej pory!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

Jeśli chodzi o utwardzanie wału to nie jest to żadna sciema :oko: najzwyczajniej w życiu każdy szlif narusza strukture materiału, który to odpowiada własnie za przenoszenie całej siły na koło zamachowe itp. w teorii pomiędzy panewka a czopem wąłu jest film olejowy, w praktyce np. przy mocnym przyspieszaniu ten film zostaje wybity i panewka uderza w czop. Po zrobieniu szlifu materiał jest bardziej podatny na deformacje (słabszy) więc panewka "wbija" sie w niego. To tak w ogólnym skrócie (achas żeby nie było to nie są to wymysły mechanika, który robi auto)

Przed wsadzeniem "nowego" wału bede prosił o zmierzenie go w zakładzie, żeby wykluczyć jego krzywość, pekniecie, czy nie trzymanie wymiarów.

Jeśli chodzi o układ tłok-cylinder to podczas jazdy auto nie kopciło ani nie było czuc oleju, była mierzona kompresja a dodatkowo podczas cąłej tej operacji będzie można przyjrzeć sie gładziom z bliska i ocenić ich stan.

Mam nadzieje, że te wyjaśnienia uspokoiły Cie nieco klari :oko: bo jestem chyba ostatnia osobą, która chciałaby jeździć trupem. Może jestem naiwny ale wierze w uczciwośc mechanika, który przyznał sie do błedu i zaoferował moim zdaniem sensowne wyjscie.

Ps. Jeśli chodzi o moj wal to nadaje sie do pierwszego szlifu.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Fagot
Nowy
Posty: 117
Rejestracja: 20 lut 2005, o 14:08
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Fagot »

Klari dobrze pisze i naprawde warto go posłuchac bo o c20xe wie duzo :) .Tez przechodziłem przez to ze koles po sprawdzeniu 1 i 4 panewki powiedział ze wszysko na dole ok, a ze tez sie totalnie na tym nie znam łyknełem ta historyjke jak i wiele innych ktore potem jednak okazały sie bajeczkami bo podobno dobry mechanik z niego.Jednak ze przy okazji tjunu malucha :oko: na kjsy u Radeckiego powiedziałem mu ta historyjke to mnie zaraz wysmiał.Wiec teraz powoli sobie robie "kape" jak to zwie Klarii .Chyba ze potrzebujesz auto na szybko ale to juz jest duze ryzyko... Trzymam kciuki zeby było wszysko ok :)
Ostatnio zmieniony 21 maja 2007, o 17:34 przez Fagot, łącznie zmieniany 1 raz.
1.9tdi jezdzi
c20xe jeszcze nie
318is może niedługo wystartuje
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

fucker Majk...wspolczucia.. :-?

co do walu ja dwa lata temu postawilem na szlif i nowe panewki gory nie ruszylem, bylo ryzyko ale postawilem na intuicje mechaniora i co i auto kula do dzis nie biorac grama oleju miedzy wymianami
Było c14se
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Mike ,tyle osob robi remonty ,szlify i nic sie nie dzieje to dlaczego twojemu walowi mialoby sie cos stac !???? wolalbym zrobi 3 szlify niz wsadzic hu* wie jaki wal przez hu* wie jakiego mechanika...
Sory Mike ,ale widze ze nadal sie nie rozumiemy!!!
U mnie przed kapa tez nie bylo czuc oleju !!Nie oszukujmy sie ,c20xe to silnik ktorym nie jezdzil dziadek a mlodsze pokolenie i napewno latwego zywota nie mial sadzac juz po samych panewkach...

Mike ja juz wiecej nie napisze ,chce po prostu dla Ciebie dobrze i zycze Ci jak najlepiej ,ale zle robisz... Peace!
-=m&m=- pisze:Może jestem naiwny ale wierze w uczciwośc mechanika, który przyznał sie do błedu i zaoferował moim zdaniem sensowne wyjscie.
Aha - uczciwosc mechanika,jak sprawdzal silnik przed wlozeniem to czemu od razu Ci go poskladal na przytartej panewce??Przyznal sie bo mu sie wysralo przy jezdzie probnej... Zaloze sie ,ze go odpalal i widzial co sie dzieje i mial nadzieje ,ze pojedziesz jakos... !? I nie uwierze w to ,ze przed wlozeniem chodzil idealnie a po jezdzie probnej wysral sie silnik i panewki... Takie rzeczy dzieja sie o wiele wczesniej i o wiele wczesniej mozna juz je zauwazyc... A nie zrobil Ci swapa i jakbys pojechal do domu i troche pojezdzil i wtedy by sie wysral to by Ci powiedzial ,ze go katowales i twoja wina... Twoje szczescie, ze wysral sie u niego i napewno uczciwy mechanik sie mega wqrwil z tego powodu sadzac ,ze moze dojedziesz do chaty i bedzie mial cie z glowy...
Sory Mike ale chyba rzeczywiscie jestes naiwny...

Nie obraz sie ,bo na serio mega Cie lubie i szanuje ,ale chce dla Ciebie dobrze ,zebys nie mial potem problemow ,nerwow i w ciul kasy wywalonej w bloto... Sam wiem po sobie i we Wrocku Ci opowiadalem to i owo...
Ehhh :zakrecony:
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

ja to po swoich przygodach to juz bym rozbieral ten silnik na czesci :oko: i po kolei wszystko sprawdzil, skladajac motor na wale ktory byl szlifowany z nowymi panewkami. Jezdzenie i nasluchiwanie stuka czy nie stuka to przesrana sparwa raczej ....
Nie wnikam w uczciwosc mechanika ale skladanie na sztuke to wczesniej czy puzniej cos sie wysra :bardzozly:
wspuloczucia... klari ma racje w jednej sprawie jak zrobisz raz pozadnie topotem masz z bani ...
Obrazek
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: scotty »

ja po sobie tez poznalem ze warto zrobic szlif i zlozyc na nowych panewkach, a ca18det nalezy do tych silnikow, gdzie jako 1 awaria to przytarcie walu. jezdze juz 2 lata i auto nie bierze grama oleju.
wedlug mnie lepiej zrobic to teraz i miec spokoj niz za pol roku znowu to rozbierac bo bedzie cos nieteges
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

Po części jest tak jak pisze Majk, ze szlifowany wął jest słabszy, ale bez przesady, sam mam c20xe na pierwszym szlifie i po kapitalce a zdecydowałem się na nią bez konkretnego powodu, akurat dlatego, ze w tym siedze i chciałem mieć świeży silnik w aucie, choć po wszelakich oględzinach i pomiarach wychodziło, ze silnik mimo sporego przebiegu jest ok, ale jako, ze miałem go juz na zewnatrz auta to zrobiłem kapitelkę. Jedno wiem na pewno, ze też nie poszedłbym na taki układ, ze ktoś mi na aucie zrobił ćwierć remontu na nominalnym wale...ale jakim nominalnym...nowym z ASO Opla czy nominalnym z jakiegos auta, bo jak to drugie to obawiam się, ze może (choć nie musi) byc z tego lipa. Wracając jeszcze do szlifów wału to mamy na wale po 2-gim szlifie auto z moca 400KM+, zostało dotarte, wystrojone, przeżyło około 8 tyś ostrego katowania i nic nie pęka. Z tym, ze mamy ten komfort psychiczny, ze jak się wysypie to zrobimy sobie kolejny remont z innym wałem. szczerze powiedziawszy, jakbym miał składac auto z wałem na 3-ci szlif to nie dziękuje ale na 1-wszy czy 2-gi to nie ma strachu. Jeszcze dodatkowo w aucie wolnossacym...wg. mnie silnik do wyciągnięcia i kapitalka, zeby nie srac w gacie czy coś się kolejnego nie wysypie. Swoja droga skąd wiadomo czy np. pompa oleju nie padła i z racji, ze spadło cisnienie oleju obróciło panewkę?

Swoja droga, bo nie wiem, kto to napisał, nie zawsze jest tak, ze jak obróci jedna panewkę to wszystkie inne muysza być zeszlifowane, czasem bywa własnie tak, ze obróci jedna a reszta jest ok, wiek z doswiadczenia w co najmniej kilku autach. Ekstremalny przypadek, obróciło nam panewke korbowodową na 3-im wylindrze w taki sposób, ze zespawało ja z wałem, wybijakiem i młotkiem ja z wału odkuwaliśmy, a na pierwszym i drugim były nie jak nowe, ale jak normalne w aucie po jakims większym przebiegu - nie ma reguły.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Fifo pisze: Swoja droga, bo nie wiem, kto to napisał, nie zawsze jest tak, ze jak obróci jedna panewkę to wszystkie inne muysza być zeszlifowane,
Na dowod czego moge pokazac fotki mojego nowego silnika - jedna jedyna sie obrocila, reszta jest OK! :)

Mike ... nie wypowiadales sie przez caly dzien dzis, ALE masz chyba tylko 2 drogi - szlif + panewki i oby bylo dobrze, albo kapitalka.

Ja idac droga prostsza, w swoim c16se "utopilem" 1000 pln za 1-szym razem, zeby potem wydac 2x tyle. Moglem "zaoszczedzic" tysiaka na starcie ...
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

dobrze radzicie, tylko jest jeden problem.. mike zdaje sie nie wzial finansowej poprawki na generalke i moze to uziemic jego fure na jakis dluzszy czas..
Obrazek
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

Moim skromnym zdaniem, nie pchaj sie w inny uzywany wał bo nie wiesz co trafisz pozatym do tego uzywanego zalozy nowe czy tez uzywane panewki?. Lepiej zrobic swoj na 1 szlif i spokojna glowa przynajmniej wiesz co masz.
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”