
umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
-
- Nowy
- Posty: 102
- Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: ostrołęka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
czy w kolektorze rurowym 4-2-1 sonda, która jest w tym miejscu (jak na rysunku) bedzie spełniała swoją rolę, tzn czy nie bedzie zczytywał błędów lub nie bedzie zle dawkował paliwa? kolektor był w tigrze i ponoć wszystko było ok, jednak sonda jest jakies 5 cm dalej niz w oryginalnym zeliwnym, mam watpliwości wiec.


opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [CB]umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
bedzie spełniała swoja role opierając sie na danych z 3 i 4 cylindra. Zdaje się, że rozwiązanie takie stosuje Risse Motorsportrobertnet pisze:czy w kolektorze rurowym 4-2-1 sonda, która jest w tym miejscu (jak na rysunku) bedzie spełniała swoją rolę,


"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Sław
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: [CB]umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
Kolektor ze zdjęcia Roberta całkiem podobny do tego Majkowego, może to jakiś klon Risse? Skąd go wytrzasnąłeś? 

- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: [CB]umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
A co powiecie na takie umiejscowienie sondy? Nie wiem co to za firma i czy wogóle jakaś firma (ale ma tabliczkę z nr nabitym). Jak to miejsce sondy zobaczył Mihó to stwierdził że lepiej przenieść sonde gdzieś dalej....
Na moje oko to będzie czytała kiepsko z 2 garów
http://img507.imageshack.us/my.php?imag ... torlb9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Na moje oko to będzie czytała kiepsko z 2 garów

http://img507.imageshack.us/my.php?imag ... torlb9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V

- Sław
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: [CB]umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
Wiadomo że lepiej dać ją dalej w miejsce gdzie spaliny są już z 4 cylindrów razem ale w takim przypadku trzeba jej zafundować grzanie. Oczywiście sonda też musi być inna.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 09:51
- Lokalizacja: Lbn
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: [CB]umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
Mam ten sam dylemat. Wacham się pomiędzy rozwiązaniem m&m'sa:

A tym nasuwającym się samemu:

Przy pierwszym rozwiązaniu plus jest taki że sonda jest bliżej dzięki czemu szybciej się nagrzewa oraz nie trzeba przedłużać kabla. Jednak obawiam się tego że "bada" spaliny tylko z 3i 4 cylindra oraz że stawia opór spalinom tylko z tych 2 cylindrów.
Drugie rozwiązanie wydaje się lepsze bo sonda bada spaliny z wszystkich cylindrów i nie zakłóca tak ich przepływu jednak jest dużo dalej od głowicy przez co dłużej się nagrzewa i obawiam się o poprawność odczytu nawet po dłuższym czasie. Czy da się podłączyć podgrzewaną sondę z calibry ? Ma ona 4 przewody z tego co się zorientowałem 2 są od grzałki a 2 kolejne to masa i sygnał... jeszcze nie zbadałem dokładnie tematu ale może ktoś już przerabiał temat i rozwieje moje wątpliwości.

A tym nasuwającym się samemu:

Przy pierwszym rozwiązaniu plus jest taki że sonda jest bliżej dzięki czemu szybciej się nagrzewa oraz nie trzeba przedłużać kabla. Jednak obawiam się tego że "bada" spaliny tylko z 3i 4 cylindra oraz że stawia opór spalinom tylko z tych 2 cylindrów.
Drugie rozwiązanie wydaje się lepsze bo sonda bada spaliny z wszystkich cylindrów i nie zakłóca tak ich przepływu jednak jest dużo dalej od głowicy przez co dłużej się nagrzewa i obawiam się o poprawność odczytu nawet po dłuższym czasie. Czy da się podłączyć podgrzewaną sondę z calibry ? Ma ona 4 przewody z tego co się zorientowałem 2 są od grzałki a 2 kolejne to masa i sygnał... jeszcze nie zbadałem dokładnie tematu ale może ktoś już przerabiał temat i rozwieje moje wątpliwości.
- Sław
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: [CB]umiejscowienie sondy lambda w kolektorze 4-2-1
Może być sonda z Calibry a grzanie trzeba podłączyć równolegle do pompy paliwa. Resztę szczegółów może zdradzi Ci Mihó.